|
Obecny czas: 07 Cze 2025, 11:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lucas_54 |
#562719 Wysłany:
23 Mar 2012, 22:16; Temat postu: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Mar 2012, Posty: 4
|
Witam,
Mam problem z moim Punto II z 2000 roku, 1.2L 8V.
Otóż czasami po zapaleniu czuję jak pracuje tylko na 3 cylindry, zapala się kontrolka silnika i nie sposób jechać w takim stanie, bowiem silnik nie ma mocy tylko na 3 cylindrach. W takiej sytuacji muszę dodać gazu na maksa żeby kontrolka zgasła, a silnik zaczą znów pracować normalnie na wszystkie gary. Co więcej, ta sytuacja zdarza się prawie zawsze, kiedy jadąc już na ostatkach paliwa zajeżdżam by zatankować - tankuje, odpalam i znów to samo - jeden z cylindrów nie działa. Dodaje gazu na maksa i już jest okej. Czasami jest gorzej - po zatankowaniu odpalam auto, a ono mi gaśnie zupełnie. Nie ma mowy o odpaleniu z kluczyka - jedyny sposób żeby zapalił to ruszenie na pych. Wtedy zapala i wszystko wraca do normy.
Ponadto na niskich obrotach i jałowym biegu czuć nierówną pracę silnika - zupełnie jakby jeden z cylindrów dostawał albo więcej paliwa, albo mniej, albo więcej iskry - sam nie wiem. Tak czy inaczej silnik pracuje w ten sposób tylko na niskich obrotach. Podczas jazdy wszystko gra - ma moc i równo pracuje.
Auto było podłączone pod komputer, który wykazał problemy w jednej z cewek i czujnika spalania detonacyjnego. Wymieniłem obie cewki, wszystkie świece oraz kable. Kupiłem nowy czujnik, ale po wstawieniu silnik stracił moc, choć już nie zdarzały się wyżej wymienione problemy. Stąd też postanowiłem wstawić stary sensor z powrotem i tak jeżdżę borykając się z tym problemem silnika.
Czy komuś z was zdarzyło się mieć taki sam problem z Punto?
Proszę o pomoc.
Dzięki
Łukasz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tomek040982 |
#562720 Wysłany:
23 Mar 2012, 22:20; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
lucas_54, Zapalaj dalej na pych a będziesz rozrząd wymieniał dodatkowo.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
lucas_54 |
#563273 Wysłany:
25 Mar 2012, 12:16; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Mar 2012, Posty: 4
|
Dzięki za radę, ale to mi nie pomoże w usunięciu usterki.
Ktoś inny może?
|
|
Góra |
|
 |
woofer |
#563855 Wysłany:
26 Mar 2012, 20:45; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 32
|
może być najgorsze czyli centralka zapłonowo wtryskowa.
Miałem ten sam problem, wymieniłem tak jak Ty, świece i cewki i dalej to samo było. Silnik chodził nierówno i nie na 3 cylindry tylko na 2. Po diagnostyce komputerowej pokazywało błąd uzwojenia cewki czyli tak jak u Ciebie - co jest typowe dla usterki centralki. Gdybym wczesniej się zorientował w temacie to może i dałoby się naprawić starą centralka a takto musiałęm nową kupic za 750zł.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#563918 Wysłany:
26 Mar 2012, 22:01; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Odkręć korek zbionika z płynem chłodniczym, przegazuj, jak wybije to UPG  Ja miałem takie objawy przy upg 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#563923 Wysłany:
26 Mar 2012, 22:09; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jak pali na 3, to się marchewa nie zapala. Nawet jak na 2 pracuje to zero efektów świetlnych na desce 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#563956 Wysłany:
26 Mar 2012, 22:52; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
No fakt marchewy u mnie nie było 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#564081 Wysłany:
27 Mar 2012, 14:40; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Hmm To tankowanie wskazywałoby na coś z paliwem albo wtryskiem. Może wtryskiwacz przypchany - jadąc na oparach zawala go jakimś syfem który możliwe masz w zbiorniku, jak zalejesz to z początku trudno odpalić, ale jak przepcha go świeżym paliwem to jakoś idzie. Z kolei to przerywanie Może impulser na wale coś nawala, choć w sumie to kawałek magnesu tylko Cewki mówisz, że nowe a więc tu ok. PO wstawieniu nowego czujnika stracił moc, to najdziwniejsze z tego wszystkiego. Przydałoby się zmierzyć kompresje na tym cylindrze, który przerywa, podpiąć pod FES'a i zaobserwować jak to wygląda gdy objawy występują. Sprawdzić UPG, to przy okazji wyjdzie na kompresji. ipIV napisał(a): Odkręć korek zbionika z płynem chłodniczym, przegazuj, jak wybije to UPG Niekoniecznie będzie to objaw UPG. Mój dad w 106 zapomniał raz zakręcić, i wywaliło a UPG była ok, poszła dopiero 70tys później 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
lucas_54 |
#564159 Wysłany:
27 Mar 2012, 19:25; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Mar 2012, Posty: 4
|
woofer napisał(a): może być najgorsze czyli centralka zapłonowo wtryskowa.
Miałem ten sam problem, wymieniłem tak jak Ty, świece i cewki i dalej to samo było. Silnik chodził nierówno i nie na 3 cylindry tylko na 2. Po diagnostyce komputerowej pokazywało błąd uzwojenia cewki czyli tak jak u Ciebie - co jest typowe dla usterki centralki. Gdybym wczesniej się zorientował w temacie to może i dałoby się naprawić starą centralka a takto musiałęm nową kupic za 750zł. A gdzie znajduje się ta centralka? Wiesz może jak nazywa się po angielsku? Czyli mówisz, że jeśli ta centralka byłaby rąbnięta, to można by ją jeszcze naprawić bez wymiany? Dzięki [ Dodano: 27 Mar 2012 17:19 ]ipIV napisał(a): Odkręć korek zbionika z płynem chłodniczym, przegazuj, jak wybije to UPG  Ja miałem takie objawy przy upg  Wybacz, ale nie wiem co to jest UPG? Dzięki [ Dodano: 27 Mar 2012 17:22 ]domin45670 napisał(a): Jak pali na 3, to się marchewa nie zapala. Nawet jak na 2 pracuje to zero efektów świetlnych na desce  Która to kontrolka - marchewa? [ Dodano: 27 Mar 2012 17:25 ]lioton napisał(a): Hmm To tankowanie wskazywałoby na coś z paliwem albo wtryskiem. Może wtryskiwacz przypchany - jadąc na oparach zawala go jakimś syfem który możliwe masz w zbiorniku, jak zalejesz to z początku trudno odpalić, ale jak przepcha go świeżym paliwem to jakoś idzie. Z kolei to przerywanie Może impulser na wale coś nawala, choć w sumie to kawałek magnesu tylko Cewki mówisz, że nowe a więc tu ok. PO wstawieniu nowego czujnika stracił moc, to najdziwniejsze z tego wszystkiego. Przydałoby się zmierzyć kompresje na tym cylindrze, który przerywa, podpiąć pod FES'a i zaobserwować jak to wygląda gdy objawy występują. Sprawdzić UPG, to przy okazji wyjdzie na kompresji. ipIV napisał(a): Odkręć korek zbionika z płynem chłodniczym, przegazuj, jak wybije to UPG Kupiłem płyn przeczyszczający, zaaplikowałem ale nic nie poprawiło się. Też się zdziwiłem że po wstawieniu nowego czujnika stracił moc. W końcu to też kawałek magnesu który wykrywa wibracje. Kompresja została już sprawdzona przez mechanika i jest w sam raz. Co to jest UPG? Dzięki Niekoniecznie będzie to objaw UPG. Mój dad w 106 zapomniał raz zakręcić, i wywaliło a UPG była ok, poszła dopiero 70tys później 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#565571 Wysłany:
31 Mar 2012, 10:41; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lucas_54 napisał(a): Wybacz, ale nie wiem co to jest UPG? Uszczelka pod głowicą, czy uszczelka głowicy. Jak zwał tak zwał 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#565579 Wysłany:
31 Mar 2012, 11:05; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
lucas_54 napisał(a): Która to kontrolka - marchewa? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
woofer |
#565596 Wysłany:
31 Mar 2012, 11:39; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 32
|
co do angielskiej nazwy to nie jest mi znana. Fachowo się to nazywa centralka zapłonowo wtryskowa. Jest jeden majster na śląsku który je naprawia, bądź sprzedaje nowe. Ludzie zagranicy nawet przesyłaja te centralki do niego w celu weryfikacji -jak sie da naprawić to naprawia i przesyła a jak nie to odsyła spowrotem do nadawcy. Mojej już się nie dało naprawić bo zbyt długo diagnozowałem userkę (luty, ścieżki zupełnie poprzepalane) http://www.kocar.com.pl/ to jego sklep.
|
|
Góra |
|
 |
lucas_54 |
#565598 Wysłany:
31 Mar 2012, 11:46; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Mar 2012, Posty: 4
|
Rozumiem. A gdzie znajduję się ta centralka i jak ją wymontować?
Dzięki za linka.
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#565671 Wysłany:
31 Mar 2012, 15:34; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#568543 Wysłany:
07 Kwi 2012, 22:42; Temat postu: Re: Zupełnie jakby silnik chodził tylko na 3 cylindry |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Najpierw sprawdź masy wszystkie w okolicach przepustnicy. Ja miałem dokłądnie takie objawy (odpalił mi dopiero na holu i nie miał siły). Okazało się, ze po grzebaniu nei dokręciłem jednej masy i miał objawy identyczne jak przy padniętej centralce. Tylko wybuliłem bez potrzeby na diagnozę centralki.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|