You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #589853 Wysłany: 14 Cze 2012, 21:06; 
 Temat postu: klakson trąbi cały czas
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Mam problem z klaksonem. Musialem zdemontowac kierownice wraz z poduszka. Po ponownym podlaczeniu kierownicy i poduszki, klakson trabi caly czas. Probowalem podlaczyc sama kierownice, bez poduszki, to samo. Zauwazylem, ze cos gdzies uciska styk klaksonu w kierownicy, jak dokrecam kierownice czy ja na boki przechylem zanim dokrece, klakson trabi. Prosze o informacje, gdzie w kierownicy sa styki klaksonu? W jaki sposob zdiagnozowac co dociska klakson? Kable nie sadze aby byly przetarte. Bezpiecznik od klaksonu jest sprany, musialem go jednak wylaczyc aby nie wyl klakson. Tak wiec wszystko co idzie od kierownicy do klaksonu nie powoduje zwarcia, skoro bezpiecznik nie wywala i klakson trabi.

Gdzie w kierownicy jest przycisk klaksonu, ktory przekazuje dalej informacje ze zostal nacisniety?

Na forum http://autokacik.pl/showflat.php?Number=285645928 pisza, ze klakson zalaczany jest masowo. Byc moze dlatego, iz dokrecajac kierownice, gdzies przewod(y) dotyka masy. Musze odkrecic kierownice, i szukac problemu....

AKTUALIZACJA:

Problem rozwiazany!
Hurraaa.... Jak zawsze nie daje latwo za wygrana. Powyzszy schemat ze strony, dal mi do myslenia oraz informacje w internecie, ze moga byc przetarte kabelki.... Zdjalem poduszke, kierownice i moim oczom ukazala sie zwojnica poduszki powietrznej, gdzie na jej gorze jest gniazdko z ktorego wychodza dwa kabelki - jeden do klaksonu, oraz drugi do poduszki. Te od klaksonu, tuz przy wyjsciu z gniazdka, mialy przetarte izolacje.... Cud ze nie uwalilem kabelkow, musialo to sie stac wtedy, kiedy zle wlozylem kierownice (kiedy zwijacz byl przekrecony lekko w lewo, i nie zostala kostka wpasowana idealnie do dziury w kierownicy). Tak wiec ostrzezenie dla wszystkich, ktorzy beda sciagac kierownice, aby najlepiej sobie zrobili zdjecie, i delikatnie obchodzili sie z kabelkami. Znajomy elektryk z pracy, wzial w swoje magiczne raczki, zapalil papierosa, podrapal sie po glowie... i w sprytny sposob pozbyl sie problemu. Obcial wtyczke od klaksonu, nastepnie delikatnie rozrwal wtyczke z przetartymi kabelkami, i do kazdego z kabelkow, gdzie byla izolacja przetarta, nalozyl koszulki termokurczliwe. Oczywiscie opalarka potraktowal to delikatnie, i folie bardzo ladnie, do srodeczka wtyczki sie przykleily. W taki sprytny sposob pozbyl sie problemu, i nic juz nie zwiera.

To dalo mi do myslenia, ze nie warto sie spieszyc z praca. Przez stres i ulewe z burza, ktora mnie zaskoczyla, popelnilem bledy ktore mogly sie skonczyc dla mnie zle.... Szczescie, udalo sie naprawic. I mam klakson dzialajacy - wtedy kiedy JA tego chce ;)

Co do mojego powyzszego pytania, o miejsce gdzie sa styki klaksonu w kierownicy - sa 3 styki, ktore sa polaczone na obwodzie kierownicy, metalowa listwa, do wtyczki od kabelka z klaksonu. Te 3 miejsca w srodku kierownicy, to te, ktore sa przykrecone imbusami, jak zobaczyc od tylu kierownicy.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO