You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Maj 2024, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #598648 Wysłany: 17 Lip 2012, 12:24; 
 Temat postu: Pomocy, szarpie przy ruszaniu + 2 dodatkowe pytania ;)
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HSD
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Lip 2012,
Posty: 2
Jest to mój pierwszy post na forum tak więc , witam serdecznie forumowiczów .
Mam parę pytań :
Pytanie 1 :
Sprawa wygląda następująco ( opis będzie dość prymitywny :) - wybaczcie ) :
Moje punto szarpie, lub może podskakuje - ciężko określić co on robi :P przy ruszaniu, tylko i wyłącznie przy ruszaniu.
Wystarczy , że auto toczy się 0,5 km/h :) i jak ruszam to nie szarpie.
Jak puszczam wolno sprzęgło to dłużej szarpie.
Przy zmianie biegów w górę i w dół nie ma takich objawów.
Nie zawsze, ale często.
Najmniej szarpie jak silnik jest zimny i nie jezdziłem nim powiedzmy ~8 godzin.
Jak już przejade 10 km to szarpie praktycznie co ruszenie.
jest to takie dziwne szarpanie , bo trzęsie całą budą, tzn przodem.
Jak puszczę sprzęgło do końca i dodam gazu jak szarpie to nadal szarpie.
Wymieniłem poduchę pod skrzynią biegów i objawy ustąpiły na 3-4 dni ale znów jest nawrót.
Przed wymianą poduchy nawet szarpał, albo bardziej stukał jak hamowałem silnikiem ale to ustąpiło.
Przed wymianą poduchy bardzo szarpał przy jeździe na wstecznym, ale to ustąpiło praktycznie całkowicie.
Ostatnio uszkodziła się pompa paliwa i tez przez 2-3 dni nie szarpał jak wrócił od mechanika, ale znów to samo :)
Nie wiem czy pompa paliwa ma tutaj dużo do znaczenia, ale podpowiem , że auto musiałem ciągnąć za wahacz na lince, więc może to coś pomoże.
Objaw ten jest dość nieprzewidywalny.

Poprzedni właściciel wymieniał sprzęgło, bo widziałem stare , ale to właśnie je jakoś podejrzewam, chociaż może jakieś forumowe mądrości doradzą mi co mogę jeszcze sprawdzić przed sprzęgłem.

Pytanie 2 :
Po wymianie poduchy pod skrzynią biegów jak przyspieszam to na każdym biegu ( najbardziej 3,4,5 ) słyszę taki dziwny lekki zgrzyt jednostajny. Jak wcisnę mocniej pedał gazu ten zgrzyt jest głośniejszy. Oczywiście nie jest to taki zgrzyt jak źle wrzucony bieg , ale takie hmmm tarcie, stukot. Jak jadę równo tego nie ma .
Czy możliwe jest, że poducha pod skrzynią jest źle założona, przymocowana ?

Pytanie 3 : Mam klimatyzację i nie mam jej nabitej, ale czy po włączeniu klimy ( słychać jak przekaźnik działa ) po winny spaść obroty silnika ? Bo u mnie nic z obrotami się nie dzieje.

Pozdrawiam i dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi/ odpowiedzi ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #598649 Wysłany: 17 Lip 2012, 12:33; 
 Temat postu: Re: Pomocy, szarpie przy ruszaniu + 2 dodatkowe pytania ;)
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ja bym tak zaczął od użycia funkcji szukaj :> i zadawanie pytań w istniejących tematach :> regulamin forum się kłania


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598665 Wysłany: 17 Lip 2012, 14:36; 
 Temat postu: Re: Pomocy, szarpie przy ruszaniu + 2 dodatkowe pytania ;)
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HSD
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Lip 2012,
Posty: 2
wojtass18 napisał(a):
ja bym tak zaczął od użycia funkcji szukaj :> i zadawanie pytań w istniejących tematach :> regulamin forum się kłania

Ja rozumiem , że jestem nowy na forum, ale to nie oznacza,że to jest moje pierwsze forum na które kiedykolwiek się zarejestrowałem oraz że nie szukałem innych, podobnych tematów. Przeszukałem nie tylko forum fiatpunto.com.pl ale również inne fora motoryzacyjne, więc funkcja szukaj jest mi znana.Jeżeli jakąs odpowiedź, na mój problem, z identycznymi objawami przeoczyłem to proszę , pokaż mi ją :)

Moje objawy wydają się być dość unikalne dlatego założyłem nowy temat.

Ponadto zadawanie pytań w istniejących tematach wydaje się być dość dziwnym rozwiązaniem bo równie dobrze moglibyśmy zrobić jeden zbiorczy temat pod tytułem "SZARPANIE" , ale wtedy byłby duży chaos.
Każde forum ma swoje wewnętrzne zasady , każdy odbiera je inaczej. Dla mnie na przykład pisanie w temacie innego użytkownika wydaje się być niezrozumiałe, bo ktoś następny szukając odpowiedzi znalazłby ją na 50 stronie jakiegoś tematu.

Jeżeli naprawdę to zrobi problem administratorom to OK, napisze swój problem w temacie innego użytkownika.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598683 Wysłany: 17 Lip 2012, 16:08; 
 Temat postu: Pomocy, "szarpie przy ruszaniu" - PO RAZ SETNY NA FORUM !
To jest właśnie promocja lenistwa, zakładanie po raz setny tematu o tym jak to komuś "auto nie odpala" albo "szarpie", czy "wycieraczka nie działa" lub "alternator nie ładuje". Ego każe ludziom myśleć, że ich problem jest taaaki "wyjątkowy".
Logiczne jest grupowanie problemów w jednym wątku i tam analiza przypadków (standardowych jak i nietypowych). Ktoś ma uwagi, propozycje, to dopisuje się w istniejącym wątku - to chyba oczywiste?
Przy zaśmieceniu forum wieloma wątkami, ciągle o tym samym, wiedza się właśnie rozmywa i jest prawdziwy chaos.

Podstawową rzeczą, jakiej brakuje w Tym temacie, to deklaracja, co potrafisz/co zamierzasz osobiście zrobić.
Jeśli nic, to wszyscy tracimy czas (powszechna postawa, ktoś przedstawia problem, padają propozycje, co to może być, co należy sprawdzić, a delikwent stwierdza nagle, że samochód i tak stoi u mechanika)!

Co do pytań...
1) Tego typu objawy mogą być spowodowane wieloma defektami na raz. Niestety, trzeba je kolejno eliminować.
Na początek można sprawdzić (to nic nie kosztuje, jeśli masz najprostszy multimetr) osprzęt elektryczny silnika (pomiar rezystancji cewek zapłonowych, czujników temperatury, czujnika położenia/prędkości wału korbowego, wtryskiwacza, pomierzyć sondę lambda). Do sprawdzenia jest stan świec zapłonowych, przepustnicy (silnik krokowy do przeczyszczenia + nieszczelności w dolocie).
Z mechaniki, samo sprzęgło może być przyczyną (na pewno jest nowe?). Można spróbować regulacji naciągu linki (może źle wyregulowali po wymianie?), może też być dobre, ale ubrudzone olejem (np. tylny uszczelniacz wału cieknie). Poza tym mogą się uszkadzać przeguby w półośkach (ale powinno być wtedy "terkotanie" przy mocnym skręcie kół), a w ogóle dla świętego spokoju wypada też w nowo zakupionym samochodzie, poza olejem w silniku zainteresować się stanem i poziomem oleju w skrzyni biegów. Rzadko, ale też trzeba to napisać, że może przeskoczyć rozrząd (poprzedni właściciel robił sprzęgło, a co z rozrządem?), a jak już jesteśmy przy rozrządzie, to przy okazji robi się (reguluje) też luzy zaworowe.
W ten sposób powstaje niezła lista rzeczy do sprawdzenia (o oczywistych typu filtr powietrza i paliwa nie wspominam)...

2) Poduszki skrzyni i silnika także mogą mieć związek (zwłaszcza to szarpanie przy zmianie biegu). Mogą być źle założone albo bardziej to, że do wymiany masz wszystkie, nie tylko jedną...

3) Różnie może być, ale generalnie załączenie klimatyzacji (sprawnej) stanowi dodatkowe obciążenie dla silnika, więc obroty powinny być automatycznie nieco zwiększane (ewentualnie stabilizowane bez zmian), a nie spadać...

Podsumowując, problem może być złożeniem następujących czynników (przykładowo) = zużyte łapy silnika/skrzyni (i/lub półośki) + niedomaganie sprzęgła (zanieczyszczone/źle wyregulowane) + wypalone świece zapłonowe (i/lub jakiś czujnik np. położenia wału lub temperatury cieczy chłodzącej).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO