1-2. Możesz rzucić okiem na ten temat:
topic14220-135.html są tu zdjęcia po naprawie podłogi w moim Kropku, widać tam taki właśnie pasek wspawany przy progu, polecam przegląd całości. Kolega Dejson opisał też swoją walkę z podłogą w temacie „Mały remont”
topic16462.html3. Ja pozostawiłem je, tylko dokładnie odczyściłem i zakonserwowałem ( u mnie nie wyglądały źle), niestety w wielu przypadkach to właśnie pierwsze miejsca, gdzie rozpoczyna się korozja.
4. Próg mógł być zagięty, dlatego pewnie nałożono szpachle na zdrową blachę, by wyglądał jak nowy i by to wizualnie wyprostować. Zalecam jednak kontrolę progów zwłaszcza w rejonie gdzie podkładamy podnośnik, czyli rant i jego wzmocnienia. Nawet, jeśli z zewnątrz wyglądają dobrze nieraz spece potrafią je pokryć szpachlą i podmalować na czarno, maskując ubytki i dziury ( solidna robota blacharska zajmuje czas i pochłania kasę).