You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #604802 Wysłany: 15 Sie 2012, 20:44; 
 Temat postu: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 15 Sie 2012,
Posty: 5
Witam wszystkich.
Dzisiaj kupiłem punto z silnikiem 1.2 i mam problem otóż jak wracałem po kupnie nim do domu zaczęły się dziać z nim dziwne rzeczy. Na początku zaczął przerywać na piątym biegu ale nic z tego sobie nie robiłem bo myślałem że jakiś gaz zły czy coś podjechałem i zatankowałem za 30 zł i jakieś 5 km wszystko było ok aż zaczął gasnąc na luzie ale jechałem dalej aż zobaczyłem że temperatura wzrosła na max i stanąłem na poboczu podniosłem maskę i zobaczyłem zamarznięty parownik :(. Odkręciłem wlew od płynu chłodniczego a tam duże ciśnienie i zero płynu, kupiłem wodę i wlałem do niego i jakoś dojechałem do domu. W domu jakoś go odpowietrzyłem i parownik na chwilę robił się ciepły a potem wszystko wracało do stanu poprzedniego czyli wylewało wodę z chłodnicy i parownik znowu zamarzał. Dodam jeszcze że na benzynie jeździć nie mogę bo też jest coś nie tak tz. nie chce wejść na obroty. Ale to później nie wiecie co może być z tą LPG ? Proszę o pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #604842 Wysłany: 15 Sie 2012, 22:27; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
nasuwa sie pytanie dlaczego nie sprawdziles przed kupnem jak auto zachowuje sie podczas jazdy...

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #604845 Wysłany: 15 Sie 2012, 22:37; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 15 Sie 2012,
Posty: 5
sprawdzałem wtedy nic sięnie działo. Proszę o jakąś pomoc. Dlaczego parownik robi sie zimny caly czas.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604846 Wysłany: 15 Sie 2012, 22:42; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 323
Pomógł: 1
No to kolego się nieźle władowałeś. Sprawdź, czy ciecz chłodząca gdzieś Ci nie ucieka, sprawdź czy nie ma wycieków w komorze silnika, sprawdź czy nagrzewnica jest cała (szczelna) - będziesz widział ew. nieszczelność po mokrym dywaniku. Wspomniałeś o temp. - nie wiadomo czy też UPG (uszczelka pod głowicą) nie powiedziała papa.

EDIT: Sprawdzałeś i na benzynie również było ok? Parownik robi się zimny ponieważ jest ogrzewany za pomocą cieczy chłodzącej. Podczas rozprężania gazu wydziela się zimno (gaz jest zimny), a za pomocą parownika jest ten gaz podgrzewany. To tak najprościej.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Ostatnio edytowany przez Puntolot_bartex, 15 Sie 2012, 23:07, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #604850 Wysłany: 15 Sie 2012, 22:49; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
adrian43210 napisał(a):
sprawdzałem wtedy nic się nie działo

widocznie jazda testowa trwala za krotko. tak czy siak ja bym sie wrocil do sprzedajacego. to twoje pierwsze auto??

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #604871 Wysłany: 16 Sie 2012, 01:35; 
 Temat postu: AUTORZE TEMATU - WŁADOWAŁEŚ SIĘ W SZAMBO !
Puntolot_bartex napisał(a):
Parownik robi się zimny ponieważ NIE jest ogrzewany za pomocą cieczy "chłodzącej" (cieczy w roli czynnika roboczego w układzie stabilizacji temperatury pracy silnika).

W tym zdaniu w wersji oryginalnej zjadło jedno słowo "NIE" (dopisałem na czerwono i uzupełniłem coś na zielono). :wink:

Co do tematu, to istnieje duża szansa, że autor władował się w niezłe szambo. Spaliny dymią na biało?
Niech to będzie przestrogą dla wszystkich, co nie znając się na mechanice kupują sami pierwsze w życiu auto!
Póki co ostatnia szansa, to prawidłowe wypełnienie płynem i odpowietrzenie układu chłodzenia, może się uspokoi.


Góra
  
 
 
 Post #604896 Wysłany: 16 Sie 2012, 08:50; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 15 Sie 2012,
Posty: 5
To moje pierwsze auto, układ chłodzący jest szczelny, nagrzewnica jest ok. sprawdzę termostar a jak to nie pomoże to uszczelkę pod głowicą wymienie. Ja nie znam się za bardzo na mechanice ale co gdzie jest to wiem i wymienić wymienie tylko ta uszczelka jak coś to nie wiem czy sobie poradzę. Na jeździe testowej wszystko było ok. Ja ten samochód kupiłem ze wzgledu na gaz na benzynie to odrazu wiedziałem że sie nie da jeździc bo nie wchodzi na wysokie obroty, da się z niej tylko odpalić.

[ Dodano: 16 Sie 2012 08:50 ]

i jeszcze spaliny dymiły na biało ale po wlaniu wody do chłodnicy odpieciu przewodu co idzie do parownika i poczekaniu aż zacznie lecieć ciepła woda przez niego spalin noe było widać tzn. były przezroczyste. Jak podłączyłem ten kabel znowu do parownika to wsaystko zaczeło sie od nowa tzn. ciśnienie od wlewu do plynu chlodniczego wylewało z niego wodę i parownik robił się zimny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604938 Wysłany: 16 Sie 2012, 11:07; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 323
Pomógł: 1
pmx007pl, Tak masz jak najbardziej racje, zjadło słowo NIE, ehh późna pora była ;) Dziękuję za poprawienie. :D

Cytuj:
Gdy odpala się silnik w zimne dni, zwłaszcza z rana, można zauważyć, że samochód dość intensywnie dymi na biało. Jeśli nie ustępuje to nawet po przejechaniu kilku kilometrów a do tego dym jest gęsty, jest to wyraźny sygnał, że trzeba dokładnie obejrzeć głowicę w poszukiwaniu pęknięć. Należy również zainteresować się uszczelką pod głowicową. Najlepiej zlecić te czynności mechanikowi. Osoba niedoświadczona może nie dostrzec mikropęknięć głowicy, które mechanik zobaczy od razu, a uszczelki bez demontażu głowicy nawet nie da się obejrzeć. Dlaczego dym jest biały? Ponieważ z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy do cylindrów przedostaje się płyn chłodniczy.



Zaczerpnięte z: http://www.smartdriver.pl/jak-rozpoznac-awarie-po-kolorze-spalin-poradnik

Jak sam widzisz, biały kolor sugeruje na spalanie płyny chłodzącego.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604945 Wysłany: 16 Sie 2012, 11:39; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 15 Sie 2012,
Posty: 5
no tak tylko że biały dym zniknął jak odpowietrzyłem go a potem znowu zaczął jak wylał wodę z chłodnicy bo zostawiłem otwarty korek bo duże ciśnienie szło

[ Dodano: 16 Sie 2012 11:39 ]

o jeszcze jedno jak wymienie uszczelkę pod głowicą bez planowania to coś sie stanie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605119 Wysłany: 17 Sie 2012, 07:55; 
 Temat postu: Spoko...nie zawsze trzeba. Jest szansa, że się uda.
Nie jest powiedziane, że planowanie, to Święty Obowiązek zawsze i wszędzie (choć za raz znajdą się wyznawcy takiego obrządku).
Decyzję podejmuje się po zdjęciu starej uszczelki. Jak są po niej ślady, wgniecenia grożące nieszczelnością, to się planuje (aby zeszlifować defekty, wyrównać powierzchnię).
Jak byłby tylko wizualny ślad, "pieczątka", bez zagłębień wyczuwalnych pod paznokciem (metoda ogólna sprawdzania rys/nierówności powierzchni, jak się nie dysponuje żadnymi przyrządami pomiarowymi, albo traktowana wstępnie przed prawdziwymi pomiarami), to można sobie darować (w internecie i nie tylko można spotkać relacje ludzi, którzy tak zrobili i nic się złego nie wydarzyło, bo nie miało prawa).
Natomiast nie warto "przeskakiwać" innego wymogu przy wymianie: korzystania z klucza dynamometrycznego.


Góra
  
 
 
 Post #605138 Wysłany: 17 Sie 2012, 09:04; 
 Temat postu: Re: Proszę o pomoc z puntem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 15 Sie 2012,
Posty: 5
chyba dam to do mechanika


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO