Powoli przymierzam się do zakupu autka z przeznaczeniem do KJS i innych tego typu zawodów. Zakup planuję na jesień ewentualnie na wiosnę, ale już teraz rozmyślam co by tu wybrać

Kiedyś już zakładałem podobny temat i skończyło się na zakupie poloneza, ale teraz już mam bardziej sprecyzowane cele i bardziej realnie patrzę na budżet itd

Rozważam kilka opcji, jestem ciekaw którą z nich wy byście wybrali i dlaczego. Ewentualnie, jeśli przychodzi wam do głowy inna propozycja to też piszcie

Wymagania:
- możliwie niewielkie i lekkie auto
- coś nietypowego (w miarę możliwości)
- tylko auta z lat 70' i 80'
- silnik maksymalnie 1600ccm
- koniecznie tylny napęd (przód odpada, 4x4 do rozważenia)
- mile widziana dobra dostępność tanich części
- budżet - max 3 tys zł

No to najpierw opcje, które przeszły mi przez głowę z ich zaletami i wadami:
1. Fiat 126p 650
24KM, 42Nm, 305cm, 600kg

+ tani
+ mały
+ lekki
+ seryjny silnik łatwy w modzeniu
- słaby
- za mały, tzn trochę źle się w nim czuję

- za krótki rozstaw osi
- duża awaryjność
- prehistoryczne zawieszenie
2. Fiat 125 1.5
70-80KM, 106-114Nm, 422cm, ok. 1000kg

+ tani
+ akceptowalna moc na początek, łatwy swap na 1.4 z poloneza
- awaryjny
- seryjny silnik trudny w modzeniu
- tylne zawieszenie na resorach + sztywny most
- niezbyt lekki (i nie ma za bardzo gdzie zejść z wagi)
3. Łada 2105/2107 1.6
74-78KM, ~115Nm, 414cm, ok. 1000kg

+ w zasadzie to samo co 125p
+ tylne zawieszenie na sprężynach
+ lepszy silnik niż w 125p
+ dobre rozmiary
- awaryjna
- trudno znaleźć tani egzemplarz w dobrym stanie
- nadal sztywny most
4. Skoda 130/135l 1.3
58-63KM, 94-97Nm, 420cm, ok. 900kg

+ rzadko spotykana
+ silnik z tyłu - mniejsze straty na przeniesieniu napędu
+ lekka
- silnik mało podatny na mody
- mało miejsca na jakiś swap
- silnik z tyłu utrudnia prowadzenie
- lekki przód - podsterowność
- trudna do znalezienia
5. Zaz 966/968 1.2 V4
41-50KM, 76-80Nm, 372-376cm, ok. 800kg

+ rzadkość
+ idealne rozmiary
+ lekki
+ ciekawy silnik
- bardzo rzadki - mało informacji
- zerowa wiedza na temat modów, mało miejsca na swap
- silnik z tyłu - może się ciężko prowadzić
- trudny do znalezienia w wymienionej cenie
- przestarzałe zawieszenie
6. BMW 315 E21 1.6
76KM, 110Nm, 435cm, ok 1000kg

+ klasyk
+ silnik dobry do modów + rozpracowany silnik
+ łatwy swap na 1.6 z E30 (105KM, 145Nm w serii)
+ niezależne zawieszenie z tyłu
+ dobre prowadzenie
- cena, trzeba by się mocno targować
- 315 praktycznie nie ma, jak już to 320, a swap z 2.0 na 1.6 trochę bez sensu
- niezbyt lekki
- spore rozmiary
7. Opel Ascona B 1.6
60-75KM, xxx-125Nm, ok. 1050kg, 432cm

+ ciekawe nadwozie
+ tradycje rajdowe
+ z seryjnego silnika można coś wyciągnąć
- stary opel = rdza
- bardzo trudna do znalezienia
- wysokie ceny
8. Opel Kadett C 1.2
61KM, 88Nm, 414cm, ok. 800kg

+ odpowiednie rozmiary
+ lekki
+ świetnie wygląda
+ seryjny silnik można modzić, jest miejsce na swap
- fajne prowadzenie
- rdza
- auto praktycznie niedostępne
- jak już jest to ceny zaporowe
- staruszek - trudno o częśći
9. Ford Sierra mk II 1.6
76-80KM, 120-123Nm, 447cm, ok. 1150kg

+ auto doświadczone w rajdach
+ silnik nadaje się do modów
+ sporo miejsca na SWAP
+ w takim budżecie da się znaleźć auto w niezłym stanie
+ niezłe prowadzenie
- spora krowa
- ciężka
- w KJS'ach może być mało zwrotna
10. Volvo 340 1.4
68-71KM, 108Nm, 430cm ok. 950kg

+ ciekawy wóz
+ duży potencjał
+ w miarę lekki
+ silnik z potencjałem, sporo miejsca na swap
ponoć dobre prowadzenie
- rzadkość
- dość wysokie ceny
- mało części itd
Z moich pomysłów to chyba tyle.
Na pewno odpadają 2 auta - E30 i polonez. Pierwszego nie lubię, a drugie już miałem

Będę wdzięczny za opinie i pomysły.