Nie moge edytowac wrzucam powtornie - nie bywam juz na forum, nie mam Punto (wspominam milo). Mam nadzieje, ze pamietalem co robilem uzupelniajac foty. Pozdrawiam.
DEMONTAŻ:
1. Tapicerka drzwi
a) dwie śruby imbusowe pod uchwytem drzwi

b) jedna śruba imbusowa pod zaślepką za klamką wewnętrzną


c)
dwie śruby krzyżakowe od spodu tapicerki

d) spinka pod korbką opuszczania szyby - wystarczy zepchnąć spinkę śrubokrętem - należy uważać , żeby jej nie zgubić ja swoją spinkę goniłem po całym garażu. (przed montażem spinke nałożyć na klamkę (jak na foto) i włożyć na miejsce)
e) po odkręceniu śrub i zdjęciu korby szarpnąć za tapicerkę, wysunąć do góry z rowka przy szybie i cały wielki plastik mamy w rękach
f) odpiąć cięgno od klamki wewnętrznej
2. piankowa membrana
- delikatnie odkleić (wystarczy róg przy klamce)
3. Element, który chyba służy do tego, żeby opuszczona szyba zostawałą na miejscu (może się mylę). Jest to kawałek czarnego plastiku z elastycznym elementem.
a) dwie widoczne nakrętki 10

b) element wyciągamy z drzwi

4. klamka (składa się z dwóch elementów - wewnętrzny i zewnętrzny)
a) dwie nakrętki (13 i 8 )
b) wyjąć zewnętrzną klamkę
c) zdjąć linkę z wewnętrznego elementu klamki
d) wyjąć element wew.


NAPRAWA:
Na styku elementów wew. i zew. klamki widać było ślady wytarcia.

Dodatkowo wewnętrzny element wydaje się być wykonany z miękkiego plastiku, który poddaje się pod obciążeniem. dodatkowo nit nie zapewnia odpowiedniej sztywności konstrukcji.
Klamka 'łapała' zbyt wysoko więc należało coś zrobić by 'skrócić' linkę lub zwiększyć wychylenie dźwigienki, która porusza linką.
Aby zwiększyć wychylenie dźwigienki dokleiłem kawałek plastiku na wew. elemencie (jak na fotce). Kawałek po wycięciu należało odpowiednio ukształtować po podgrzaniu zapalniczką.

Linki skrócić się nie da, ale można pod nią coś podłożyć (jak na fotce). Ja podłożyłem odpowiednio wyciętą blaszkę (mi się kojarzyła z tą z VaBank do blokowania instalacji alarmowej

)


Prawe drzwi wymagały u mnie mocniejszego podciągnięcia linki więc zamiast blaszki z kawałka pręta przy użyciu szlifierki i piłki do metalu można spreparować wałeczek (jak na fotce)


MONTAŻ:
patrz demontaż od tyłu
Po naprawie drzwi otwierają się poprawnie. mogłoby być lepiej, ale sytuacja znacznie się poprawiła - przed poprawkami musiałem dociskać drzwi i do oporu podnosić klamkę, żeby otworzyć auto od zewnątrz. Teraz otwiera się jak każde inne auto

ale klamka dalej łapie dosyć wysoko.
[ Dodano: 07 Cze 2010 14:45 ]
Biorąc pod uwagę, że problem z otwarciem drzwi zdecydowanie nasilał się wraz ze wzrostem temperatury wczoraj (28C) z pewnymi obawami podszedłem do autka. Obawy okazały się być nieuzasadnione

. Drzwi otwarły się bez problemów.
[ Dodano: 05 Maj 2016 21:33 ]wszystkie foty z naprawy tutaj:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing