|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Pawelec90 |
#612038 Wysłany:
14 Wrz 2012, 18:06; Temat postu: IAW 18F.5T autoadaptacja silniczka krokowego |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Kończę już "doszlifowywać" wszystkie "ALE", jakie jeszcze mam do pracy silnika po modach, została jeszcze jedna rzecz - wolne obroty, ale z trochę innej strony  . Nie mam problemu z trzymaniem wolnych, nie faluje itp. trzyma je nawet lepiej, niż w serii. "Problem" (bo nie wiem, czy można to tak nazwać), polega na tym, że komputer musi się trochę nagimnastykować, zanim je ustawi. Jest to odczuwalne na zimnym silniku - nie przeszkadza w jeździe, jednak mam obawy, że wraz z nadejściem zimy, zjawisko się nasili. Jestem prawie pewien, że to kwestia rozwierconej przepustnicy (42 mm). Mam kompa IAW 8F.5T - nie ma on niestety autokalibracji krokowca, za to wersja 18F już ją posiada. Jak myślicie Panowie - czy taka autokalibracja "ułatwiłaby życie" krokowemu? Warto podmieniać kompa (wsad)?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rzel |
#612049 Wysłany:
14 Wrz 2012, 19:10; Temat postu: Re: IAW 18F.5T autoadaptacja silniczka krokowego |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
ja mam 18F.B4 z rozwierconą przepustnicą i na zimnym lubi sobie potrzymać wyższe obroty, ale nie wiem czy o to ci chodziło w tym poście Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#612051 Wysłany:
14 Wrz 2012, 19:13; Temat postu: Re: IAW 18F.5T autoadaptacja silniczka krokowego |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Przyznam, że liczyłem na Twoją odpowiedź  . Dokładnie o to mi chodzi - pod odpaleniu "na zimno" wyskakują obroty, po czym spadają do ~1100-1200, chwile tak przytrzymują i dopiero do 850. P.S. Po wymianie przepustnicy, robiłeś reset autoadaptacji krokowca?
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#612054 Wysłany:
14 Wrz 2012, 19:17; Temat postu: Re: IAW 18F.5T autoadaptacja silniczka krokowego |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
no to pewnie tego nie obejdziesz odpinałem kleme i to wszystko
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#612058 Wysłany:
14 Wrz 2012, 19:29; Temat postu: Re: IAW 18F.5T autoadaptacja silniczka krokowego |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Nie jestem pewien, czy to odpinanie klemy, to nie jest "urban legend" - kiedyś nawet była o tym dyskusja na centomanii, w której nie wiem, czy nie brałeś udziału  . W każdym bądź razie, tak na chłopski rozum, to jeżeli jest ta autoadaptacja, to tak czy siak, po pewnym czasie powinno się to "dogadać" ze sobą - z resetem czy bez, reset powinien to tylko przyspieszyć i usprawnić... no ale mogę się mylić. Dobrze by było, gdyby wypowiedział się ktoś, kto "siedzi" w tych ECU.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|