You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Paź 2018, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #692903 Wysłany: 27 Wrz 2013, 20:12; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Co z MAP'em, bo nie znalazłem odpowiedniej skali podciśnienia dla niego, a stworzenie własnej na razie mnie przerasta

Jakby co, to w w seryjnym kompie są 2 skale:
1.
19 25 32 38 44 51 64 76 83 89 96 102

2.
19 32 41 51 64 76 89 102

(w kilopaskalach).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #692904 Wysłany: 27 Wrz 2013, 20:21; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
w programie masz wartosci odczytane z poszczegolnych wejsc (analog in) wiec tym samym bedziesz widzial wartosc swojego tps na zamknietej/otwartej przepustnicy, dla MAP'a ustaw linear voltage scale 0-5V.


Rob jak napisalem wczesniej, krok po kroku, najpierw podlacz czujnik walu i zobacz co na to det :) itd

Ja po tym jak rozkminilem co to det i poznalem go z praktycznego punktu widzenia stwierdzilem ze to shit i wyrzucanie kasy w bloto, lepiej modyfikowac oryginalny sterownik

[ Dodano: 27 Wrz 2013 20:21 ]

stax tylko dla jakich wartosci napiecia ? :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692910 Wysłany: 27 Wrz 2013, 20:50; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Aaa, tego to już nie wiem, bo Ty pytasz o skalę samego czujnika (jakie ciśnienie daje jakie napięcie) a ja dałem skale już z kompa, którą on się posługuje ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692923 Wysłany: 27 Wrz 2013, 21:29; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
w programie masz wartosci odczytane z poszczegolnych wejsc (analog in) wiec tym samym bedziesz widzial wartosc swojego tps na zamknietej/otwartej przepustnicy, dla MAP'a ustaw linear voltage scale 0-5V.


Ok, czyli i dla MAP i TPS wybieram linear voltage scale 0-5V, MAP ustawiam na 0-4,75V, a sygnał z TPS loguje i wtedy ustawiam zakres, tak?

Teraz jeszcze jakbyś mógł podpowiedzieć w temacie konfiguracji tablic :mrgreen: . W mapie paliwa jako "modyfikuj" ustawiam MAP, a obciążenie? Też MAP...? TPS do korekcyjnej? No i analogicznie jak to wygląda w mapie zapłonu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692933 Wysłany: 27 Wrz 2013, 22:03; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
nie ustawialem det3 nie chce czegos zle podpowiedziec :)
wydaje mi sie ze w instrukcji wystarczajaco jest wszystko opisane.

zaopatrz sie w kabel kkl i program do diagnostyki od tzok'a, zobaczysz tym samym co sie zmienia przy zabawie z detem.

Pawel, chyba masz juz wystarczajace informacje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692947 Wysłany: 28 Wrz 2013, 18:16; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
nie ustawialem det3 nie chce czegos zle podpowiedziec :)
wydaje mi sie ze w instrukcji wystarczajaco jest wszystko opisane.


Rozumiem Cie... :mrgreen: , ale żeby była jasność, instrukcję przewertowałem i albo tam nie ma tych informacji, albo ja jestem za mało oblatany w temacie... :mrgreen:

nestea napisał(a):
zaopatrz sie w kabel kkl i program do diagnostyki od tzok'a, zobaczysz tym samym co sie zmienia przy zabawie z detem.


Kabel mam, program również i generalnie domyślam się, czego się spodziewać, po pracy z det'em... ;). Pozostają różne niejasności konfiguracyjne, nie omówione w instrukcji - np. dobór skali do MAP - jednak skala 0-5V nie podejdzie... :? . Tzn. inaczej - MAP wraz ze wzrostem ciśn. bez. obniża napięcie... czyli przy użyciu tej skali, obciążenie rosło by w odwrotną stronę na osi, do tego praca na V, a nie kPa byłaby (przynajmniej dla mnie ;)) dość upierdliwa... ;)

nestea napisał(a):
Pawel, chyba masz juz wystarczajace informacje :)


Rozumiem - nie zawracać gitary... :mrgreen:

[ Dodano: 28 Wrz 2013 18:16 ]

No i sytuacja chyba się wyjaśniła... zamieszanie spowodował fakt, że z niewiadomych przyczyn, client det'a operuję zamiennie trzema różnymi "zapisami" skal podciśnienia - raz pokazuję ciśnienie bezwzględne w kPa, innym razem w bar, albo dla odmiany podciśnienia w -bar... :? powoduję to lekki chaos, ale pewnie jest czymś podyktowane... :mrgreen:

Znalazłem skalę dla Map Sensora GM 115 kPa - nie ma dokładnie takich samych parametrów napięcia jak fiatowski, ale to akurat jest do skorygowania.
Image
Tutaj charakterystyka - na mój gust powinno być O.K... czekam jeszcze na potwierdzenie od producenta, no i byłbym wdzięczny, gdyby jeszcze ktoś się wypowiedział :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693052 Wysłany: 28 Wrz 2013, 20:59; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Celujesz w afr po jaka cholere Ci charakterystyka czujnika ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693070 Wysłany: 28 Wrz 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1766
Pomógł: 40
PS- po takim wystrojeniu DET-em ile to 1,1 będzie miało kuuńi :!:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693078 Wysłany: 02 Paź 2013, 21:05; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
Celujesz w afr po jaka cholere Ci charakterystyka czujnika ?

Do każdego czujnika dobieram skale - nie musi zgadzać się charakterystyka w skali z rzeczywistą charakterystyką czujnika?
punto 1.6 napisał(a):
PS- po takim wystrojeniu DET-em ile to 1,1 będzie miało kuuńi :!:

Tysiącpińcetstodziewincet... :mrgreen: .

[ Dodano: 02 Paź 2013 21:05 ]

DET podpięty - tym razem, o dziwo obyło się bez kwiatków... oprócz braku współpracy klient - windows 8... :mrgreen: . Wielkie podziękowania dla kolegi Śpiący za wszystkie wskazówki, pomoc merytoryczną i dzisiejszą gorącą linię, kiedy laptop odmówił współpracy :mrgreen: .

Generalnie zostało uporządkować makaron pod maską i czekać, bo szerokopasmówka jeszcze nie doleciała zza wielkiej wody ;), można jedynie podolewać tam, gdzie i bez sondy czuć, że brakuje ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693648 Wysłany: 02 Paź 2013, 23:13; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
ile pokazala hamownia ? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693653 Wysłany: 16 Paź 2013, 17:36; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
ile pokazala hamownia ? :)


Jeszcze nic :mrgreen: . Klient odmówił współpracy z moim laptopem, więc konfiguracje robiliśmy na pożyczonym, także zostało ustawione niezbędne minimum, żeby fure odpalić ;). Jutro muszę porządek w wiązce zrobić, bo na razie jest śmietnik ;), przepchnąć jakoś USB przez przegrodę i jeżeli det zechce współpracować z win 8, to może coś zaczne grzebać :). A, właśnie - dysponujesz wszystkimi danymi do ustawienia hamowni?

Swoją drogą myślę, że bez porządnego wystrojenia na razie będzie słabo, wręcz gorzej niż przed zmianą wałka - od 4500-5000 rpm AFR zaczyna dramatycznie rosnąć, kropek po prostu przestaje jechać ;). Na razie podleję trochę w górnych zakresach - wiem, że coś takiego to d***, a nie strojenie, ale w w.w. zakresach i bez niej czuć, że auto zaczyna na samo powietrze jechać :mrgreen: . Innovate powinien dolecieć w ciągu tygodnia-dwóch i wtedy biore się do roboty :).

P.S. Jeden z sygnałów CPW od strony czujnika, na schemacie idzie do masy, ale innej niż ECU - to jest jakoś szalenie istotne?

[ Dodano: 13 Paź 2013 14:57 ]

No, det podłączony i śmiga :mrgreen: . Wadliwe okazało się urządzenie... w oczekiwaniu na nowy sprzęt, przerobiłem jeszcze trochę wiązke - zarobiłem porządne końcówki na masach, trochę inaczej je połączyłem itd.

W ramach sprawdzenia, czy cokolwiek "się dzieje", podolewałem trochę paliwa tam, gdzie i bez pomiaru było czuć, że AFR leci na łeb na szyję - no, jest frajda :mrgreen: . Na razie to nawet próbą strojenia tego nie można nazwać, ale różnice czuć :mrgreen: . Kropek nie przestaje jechać >4500 rpm i wiele lepiej reaguję na szybkie "depnięcie" w podłoge. Jakoś po weekendzie zakładam szerokopasmówke, także na poważnie zaczne się uczyć :mrgreen: .

[ Dodano: 16 Paź 2013 17:36 ]

Pany, dziwny problem wyskoczył - przy każdym odpalaniu ECU łapie błąd CPW. Det bez problemu synchronizuje zapłon, także wszystkie połączenia / sygnały są O.K. - jakieś pomysły? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695615 Wysłany: 16 Paź 2013, 19:28; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Za długie przewody det-czujnik, brak ekranu. Ewentualnie wybierz inny typ czujnika indukcyjnego w DET.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696233 Wysłany: 19 Paź 2013, 19:53; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Ekranu faktycznie nie ma, z kilku powodów ;). W instrukcji jest wspomniane wołami o ekranie, racja, z tym że przy niektórych schematach jest to wyszczególnione po raz drugi (łącznie z informacja, jak ma być ekran podłączony itp.) - przy moim tego nie ma. Poszedłem też trochę za sugestią użytkownika nestea, że można ten ekran sobie darować. Kable mają chyba z 10 cm, także długie nie są ;). Typ czujnika mam ustawiony zgodnie z instrukcją.

Żeby było śmiesznie, po napisaniu poprzedniego posta, skasowałem błędy i nie wyskoczył do tej pory - jakaś magia :mrgreen: . Teraz dla odmiany łapie błąd "eprom", czy jakoś tak -na to już nie mam pomysłu :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696257 Wysłany: 19 Paź 2013, 21:26; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
A cos modowales z koscia komputera seryjnego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696294 Wysłany: 20 Paź 2013, 00:54; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
A cos modowales z koscia komputera seryjnego?

Nic nie było ruszane. Jedynie immo zdejmowane, ale to chyba nie ma nic do rzeczy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696457 Wysłany: 20 Paź 2013, 21:38; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
blad epromu, to moze byc problem w zapisie po usunieciu immo..

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696483 Wysłany: 13 Lis 2013, 02:56; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jeśli ECU nie sprawia żadnych "problemów" oprócz rejestracji błędu, to można to olać? Immo ściągał Huba z centomaniii, więc fuszera raczej mało prawdopodobna :mrgreen: , ew. jakaś siła wyższa, czyt. wypadek przy pracy ;).

P.S. Masz jakieś doświadczenia w podpinaniu LC-1 pod det'a? Bo sprzęt doleciał, tyle że instrukcja dość opieszale traktuje o kilku kwestiach :mrgreen:

[ Dodano: 13 Lis 2013 02:53 ]

No więc tak - Innovate założony, pierwsze strojenie w niedziele + mała poprawka dnia dzisiejszego - jest fajnie :). Jak na razie jestem bardzo zadowolony z pracy z det'em, trochę mniej z moich umiejętności, ale wszystko jest do nadrobienia :mrgreen: .

Oczywiście wyszło kilka niejasności... ;) - trochę pośmigaliśmy, porobiłem jakieś logi no i jak pokryłem sobie fuel map AFRem, to trochę się zdziwiłem :mrgreen: . W kilku miejscach było to, czego się spodziewałem, np. od 4500-5000 rpm, w zasadzie w każdej pozycji AFR leciał na łeb na szyję, momentami osiągając wartości >16 :mrgreen: , ale wielu komórkach miałem problem z interpretacją ;) - AFR trzymał się z dokładnością 0,1-0,3, po czym następował drastyczny skok, momentami na ~20, dalej normalnie... :? . W logu (którego niestety nie zapisałem ;)) wyglądało to jak pozioma krecha, skok do góry, powrót do poprzedniej wartości - mody które robiłem mogły aż tak namieszać, czy szukać raczej jakiejś mechanicznej usterki (wtrysk, pompa...)?

Kolejna sprawa - do jakiej mieszanki dążyć? Na razie mam ustawiony skład jak turbo - od 3500-4000 rpm, TPS >40% jakieś 12.5-13, na WOT jakieś 11.5-12.5 :mrgreen: . Kropek śmiga całkiem przyjemnie, ochrona środowiska + spalanie - no można powiedzieć, że na razie pomijamy ;), ale domyślam się, że i tak trochę za bogato :mrgreen: .

[ Dodano: 13 Lis 2013 02:56 ]

P.S. Jak odpalić logowanie offline w detcie? Pojechać po bułki, zrzucić loga, poprawić... no to by mi bardzo pasowało :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO