pigulkaczewa napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie odnoscie remontu silnika moze ktorys z was juz to robil i chcialbym wiedziec jaki bylby ewentualny koszt wymiany z robocizna:
-uszczelki pod glowica(ewentualnie zawory do wymiany chociaz chyba nie poniewaz nie wiadomo jak wygladaja po 11 latach na gazie)
-uszczelki pokrywy zaworow
-uszczelki miski olejowej
-pompy wodnej
-kompletnego rozrzadu
-oleju + filtra
-plynu chlodniczego
Kolego, nie żebym się czepiał, bo nie o to mi chodzi, ale to o czym piszesz, to nie jest remont silnika
. Piszę to tylko dlatego, że może ktoś sprzedał Ci informację, że w.w. czynności, to "remont".
Jeśli chodzi o koszty, to tak jak kolega powyżej napisał (jeśli chodzi o materiał) - robocizna w zależności o warsztatu.
Pisałeś o wymianie zaworów - jeżeli zechcesz grzebać w głowicy, to koszty znacznie wzrosną w stosunku do tych wymienionych dotychczas - nie da się zrobić "tylko" zaworów (tzn. da się, tylko trochę mija się to z celem
).
Jeżeli zawory będą nie pierwszej świeżości, co zresztą po 11 latach z LPG nie byłoby niczym dziwnym, to szlif albo wymiana.
Do tego trzeba sprawdzić gniazda, które będą w podobnym, o ile nie gorszym stanie niż zawory - w tym przypadku frez. Zostają prowadnice - jeżeli do wymiany, to frez gniazd też obowiązkowo (osiowość zawór->gniazdo). O uszczelniaczach nie wspominam, bo to norma przy robieniu czegokolwiek "u góry". No i regulacja luzów zaworowych.
Poniżej koszta:
Nowe zawory: ~150 zł/komplet | szlif starych: ~5zł/sztuka
Frez gniazd: ~6-8 zł/sztuka
Uszczelniacze: ~20 zł/komplet
Regulacja luzów: 150-200 zł (z płytkami)
Zazwyczaj zrobienie całej góry, kosztuję w szlifierni ~500 zł.