You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Paź 2018, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #662149 Wysłany: 23 Kwi 2013, 12:26; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Mówisz - masz! :mrgreen:
Zasadniczo wrzucam niewiele zdjęć z dwóch powodów - nie bardzo mam czym je robić i nie bardzo potrafię... :mrgreen:

Poniżej vacuum box, czyli zbiorcza "puszka" podciśnień :).
Image

Wytoczony z pręta aluminiowego, do tego mocowanie z nierdzewki + fasolki. Cztery gwintowane nyple to wejścia z każdego runnera osobno, pozostałe to wyjścia na MAP'a i reg. ciśnienia paliwa, z boku dojdzie jeszcze wyjście na serwo hamulcowe. W rozmowach z ludźmi, którzy już coś takiego robili (m.in. p. Węglarskim) wyszedł jeszcze jeden problem - ze względu na średnią dokładność odlewu korpusów przepustnic, mają one śruby do tzw. synchronizacji. Chodzi o uzyskanie dokładnie takiego samego podciśnienia w każdym runnerze. Taka synchronizacja w motocyklu podobno nie jest zbyt prosta, na samochodzie to podobno droga przez mękę... :mrgreen: . Dlatego oprócz "organizacji" podciśnienia, ten vacuum box będzie pełnił jeszcze jedną funkcję - mianowicie równoważył podciśnienia pomiędzy runnerami.

Idźmy dalej - czyli wspomniany oil catch tank...
Image
Image

Korpus to używka firmy ProPerfekt - która moim skromnym zdaniem dała dupy po całości... :? . Wszystkie śrubki, mocowania w zwykłym ocynku który zdążył zgnić, w środku dwie warstwy rozdartej siateczki - i to miało filtrować...? :?

Wszystko zostało wymienione na nierdzewke, zamiast zwykłego kroćca, na którym trzeba by zacisnąć wąż cybantem wleciał gwintowany - u góry wspomniane końcówki łączące każdy runner ze zbiorniczkiem, do tego zawór kulowy w dolnym deklu pełniący rolę "spustu" (bez skojarzeń Koledzy... :mrgreen: ). Te widoczne "kółczeka" to kolejne warstwy filtrujące z siatki nierdzewnej - w sumie jest ich chyba osiem czy dziewięć - także chyba będzie dobrze filtrowało :mrgreen: . Z boku dojdzie jeszcze "judasz", żeby było wiadomo ile oliwy jest w środku.

Tak to z grubsza wygląda - na razie kupa różnych tajli niepodkładanych w całość... :mrgreen: Niestety, ale żeby wykonać ten projekt bez druciarstwa i w taki sposób, żeby był zdatny do codziennego użytku trzeba zrobić mase dodatkowego osprzętu - i nie ma skąd ściągać, trzeba samemu wymyślać... :mrgreen:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #662429 Wysłany: 24 Kwi 2013, 15:02; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Grubo jedziesz ;) Z tego co wyczytałem jeszcze nie masz kolektora zrobionego na gotowo ? Pochwal się jak to będzie wyglądało :mrgreen:

W każym razie jestem pełen podziwu, i ciekaw jestem jakie to da przyrosty mocy ;) I jak to wygląda w funkcji spalania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662443 Wysłany: 19 Cze 2013, 18:35; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
cams napisał(a):
Grubo jedziesz ;) Z tego co wyczytałem jeszcze nie masz kolektora zrobionego na gotowo ? Pochwal się jak to będzie wyglądało :mrgreen:


Nie bardzo mam jak... ;). Z różnych powodów żadnych zdjęć z przebiegu prac nie ma.

Generalnie kolektor będzie zrobiony w oparciu o oryginalną flansze - chciałem robić "od zera", tzn. wyciąć nową flansze laserem itd, ale po szybkiej analizie doszedłem do wniosku, że jest to całkowicie pozbawione sensu. Gdyby kanały dolotowe w głowicy były symetrycznie ułożone, wtedy można by wyprowadzić prosty, krótki kolektor i taka rzeźba miałaby sens - a że tak nie jest, to i tak muszę iść na duże kompromisy w kwestii wymiarów. Przepustnicę są równoodległościowe, także gdzieś po drodze trzeba wygubić ułożenie kanałów jednocześnie nie robiąc zbyt ostrych "zakrętów", co zwiększa długość kanałów.

Kolektor w zasadzie na ukończeniu - czekamy jeszcze na tulejki redukcyjne. Przepustnicę mają 42mm średnicy, a kanały w głowicy 28mm - razem z Kolegą, który wykonuję kolektor zdecydowaliśmy, że to będzie najlepsze rozwiązanie - obędzie się bez "schodków" w kanałach itd. Facet oprócz tego, że jest świetnym spawaczem, jest baaaaardzo wtajemniczony w tematy motoryzacyjne, także myślę, że będzie dobrze... :).

cams napisał(a):
W każym razie jestem pełen podziwu, i ciekaw jestem jakie to da przyrosty mocy ;) I jak to wygląda w funkcji spalania.


Miło mi to słyszeć :).

Co do przyrostów i spalania - ciężko o jakieś wymierne dane... większość projektów ITB które oglądałem i które miały ręce i nogi, to w 99% rajdówki i ogólnie fury używane mniej, lub bardziej sportowo. Cała reszta to ulepy którymi lepiej się nie sugerować... ;). Nie chciałbym być źle zrozumiany - nie uważam, że moje wykonanie będzie super profesjonalne itd, ale ja przynajmniej staram się zrobić to najlepiej, jak potrafię - a jak widzę kolektory poklejone żywicą do łatania skrzyń biegów, bo przecież "szkoda kasy na spawacza", wszystko pospinane trytytkami, to jakoś ciężko o zaufanie... ;).

Wyciągając "średnią" ze wszystkich projektów które obejrzałem myślę, że przy średnio-cywilnym setup'ie realne jest ~100KM /1000cm3 - widziałem ostatnio strasznego ulepa itd. który wypluł 120KM z litra, także myślę, że nie będzie źle... ;)
Podobnie ze spalaniem - generalnie w rajdówkach nikogo to nie interesuję... dziwią mnie trochę zeznania hondziarzy - parę osób twierdzi, że 1.6 16V na ITB przy lekkiej nodze spokojnie mieście się w 9-10l/100km po mieście... :mrgreen: .

Prawda jest taka, że przy codziennej jeździe, w sensie miasto, środek dnia itd. ciężko będzie wykorzystać pełny potencjał - wtedy mam nadzieję, że ta dyszka jest realna... przy pałowaniu mnie to nie interesuję... :mrgreen: , ale to już podobno matematyka wyższych liczb :mrgreen: - rajdowy sej 1.1 na ITB potrafił łyknąć spokojnie >20l/100km no ale tak jak pisałem... ciężko brać odniesienie do sportowych fur... ;).

[ Dodano: 19 Cze 2013 18:35 ]

UPDATE!
(o ile ktokolwiek tu zagląda... ;))



Na początek dłuuuuugo wyczekiwany... i jest :mrgreen:
Image


Image

Do tego taki miły dodatek rodzimej produkcji... ;)
Image
Image


No i trochę sylikonu, żeby pospinać całość
Image

Zdjęcia kolektora i reszty poskładanych maneli wkrótce :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675937 Wysłany: 19 Cze 2013, 18:45; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
(o ile ktokolwiek tu zagląda... )

Zagląda zagląda, nie bój się ;)

Wałek świątka?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675941 Wysłany: 19 Cze 2013, 19:06; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):

Wałek świątka?


Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... :E

A poważnie, to robiłem rozpoznanie terenu i na prawdę wiele, coraz więcej złego można o Świątku usłyszeć. Raz, to dużo osób narzeka na trwałość, dwa to (podobno) słaba powtarzalność TEORETYCZNIE tych samych modeli wałków, trzy to moja osobista uwaga - kontakt z klientem, a raczej jego całkowity brak w kwestii jakichkolwiek informacji... :? .

No i cztery - CENA :mrgreen: .

Za cene wałka u świątka, mam dwa do trzech wałków w Rewarze (czyli tam, gdzie robiłem ten) - wliczając robotę, ew. napawanie 1-2 krzywek, azotowanie i zakup kolejnego 866 (bo z takiego szlifują). Za cenę Świątka można spokojnie szukać np. CatCams'a.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675943 Wysłany: 19 Cze 2013, 19:08; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Więc czemu nie CatCams?
Nie żebym miał coś przeciw Rewarowi, w sumie raczej dobre opinie o nich słyszałem ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675946 Wysłany: 19 Cze 2013, 19:22; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Więc czemu nie CatCams?
Nie żebym miał coś przeciw Rewarowi, w sumie raczej dobre opinie o nich słyszałem ;)


Hmm... pierwszy powód jest bardzo prozaiczny - cena :mrgreen: . CatCams to trochę >1kpln, odrobinę drożej niż Świątek. Druga rzecz, to wysznupałem tylko jedną osobę, która mogła mi coś powiedzieć nt ich wałków w tym silniku. Trzecie i chyba najważniejsza - ja się na wałkach niestety nie bardzo znam :mrgreen: - tzn. wiem co oznaczają poszczególne parametry itd. ale nie potrafię sobie -nazwijmy to- wyobrazić ich przeniesienia na pracę silnika. Także sytuacja w której zadzwonilem do Rewar'u, powiedziałem jaki silnik, jak podłubany, jak używany itd. a oni niech wymyślą jak to ugryźć bardzo mi odpowiadała :mrgreen:

Panowie od razu wiedzieli jak ugryźć temat - z tego co zrozumiałem, robili już wałek do właśnie tego silnika śmigającego na ITB (tyle, że chyba do rajdówki czy cuś), więc mi przygotowali po prostu bardziej "ucywilizowaną" wersję ;). Do tego zebrałem na prawdę pozytywne opinie o ich wałkach od znajomego, także wybór był prosty.

Jedyny "-", że Rewar już nie azotuje, także muszę to sobie we własnym zakresie zorganizować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675971 Wysłany: 19 Cze 2013, 22:09; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
A możesz podać jakie są parametry twojego wałka, czy to "tajemnica handlowa"? ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675974 Wysłany: 19 Cze 2013, 22:22; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
czy to "tajemnica handlowa"? ;)


Żadna :mrgreen:. Wznios: 9,6 mm / 272* - tyle wiem :mrgreen: . A poważnie, to nie dopytywałem jakoś szczegółowo o parametry. Jak widać, wznios praktycznie taki sam, jak w 866. Nie wiem natomiast, dla jakiego luzu podany jest czas 272*, a podobno bez tych danych to mało użyteczny parametr.

Operując zupełnie nie-fachowymi zwrotami, to podobno mocna, ale jeszcze zdatna do użytku codziennego wersja, która powinna ciekawie zagrać z ITB. Na początku proponowali 284*, ale na takim ktoś już podobno śmiga "sportowo", także zrezygnowaliśmy ;).

Z czystej ciekawości wrzucę wałek chwilę wcześniej niż ITB, żeby mieć porównanie "co" i "ile" dało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675975 Wysłany: 19 Cze 2013, 22:26; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
ciekawe ile Ci to da ;)

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685605 Wysłany: 15 Sie 2013, 20:58; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Temat jak widać strasznie się ślimaczy... :? Na początku lipca miałem już wrzucać zdjęcia gotowej całości - kolektor był już w zasadzie gotowy, ale z różnych względów musi być wystrugany od nowa... :? .
Jestem po wstępnych rozmowach ze stroicielem - generalnie całość dość dobrze rokuje, jedyne wątpliwości pojawiły się przy wtryskiwaczach. Wg. człowieka, który będzie to stroił, wtryski mogą nie wyrobić przy maksymalnych obciążeniach - takie trochę "na dwoje babka wróżyła..." ;). Dość nie na rękę byłaby mi sytuacja, w której już na hamowni okazałoby się, że trzeba "na szybko" szukać innych wtrysków, więc wolę wcześniej rozpoznać temat :mrgreen:. Mało kto dłubie mocniejsze n/a w tych silnikach, więc trudno odszukać jakieś konkretne info.

Czy któryś z Kolegów dysponuję informacjami jakie wtryski podeszłyby p&p do 1.2 8V i ew. byłby w stanie zasugerować w jaką wydajność celować? A może po prostu są na to jakieś konkretne wzory, których ja nie znam? :mrgreen: Myślałem jeszcze nad ew. zmianą reg. ciśn. paliwa na 4 barowy, ale przy ori pompie, to chyba nie najlepszy pomysł ;).


Druga kwestia, to podgrzewanie przepustnicy - czy któryś z Kolegów miał okazje jeździć zimą, z całkowicie odciętym grzaniem przepustnicy (zarówno po stronie "łopatki", jak i kanału wolnych obrotów)? Gdzieś doszukałem się info, że przy ujemnych temp. krokowy może zgłupieć przy odciętej "wodzie".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685613 Wysłany: 15 Sie 2013, 21:36; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
nie zakladasz turbo wiec wtryski od 1.2 wydadzą.. ewentualnie jak bardzo chcesz mozesz zalozyc od GT'eka.

a co ty w itb chcesz podgrzewac ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685652 Wysłany: 15 Sie 2013, 23:09; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
nie zakladasz turbo wiec wtryski od 1.2 wydadzą.. ewentualnie jak bardzo chcesz mozesz zalozyc od GT'eka

Podchodzą p&p? Bez żadnej rzeźby z kolektorem/listwą? Wiesz może, jaką mają wydajność (nie zadaję pytania z lenistwa, tylko w kilku miejscach znalazłem różne dane ;))?

nestea napisał(a):
a co ty w itb chcesz podgrzewac ?

A napisałem, że chcę...? ;).
Chodziło mi o ori przepustnice - zapytałem, bo podobno krokowy bez podgrzewania potrafi mieć fochy przy ujemnych temp.
U mnie w ITB zostaję ori krokowiec w specjalnie wyrzeźbionym korpusie - także jeżeli w zwykłej przepustnicy zdarzałoby mu się wariować bez podgrzewania, to u mnie mogłoby być tak samo...

Na etapie produkcji, to jeszcze żaden problem heftnąć do korpusu krokowca jakiś kawałek rurki, do której w razie czego można by wpiąć podgrzewanie... jak już wszystko będzie poskładane na samochodzie, to byłoby z tym trochę więcej roboty ;) - dlatego pytam :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685655 Wysłany: 15 Sie 2013, 23:31; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
kurde a no to moze i tu jest problem...z tym podgrzewaniem..bo odlaczlem podgrzewanie przepustnicy i od tej pory czasami krokowy nie trzyma obrotow..

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685679 Wysłany: 16 Sie 2013, 08:25; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Nie miałem okazji jeździć w zimie, ale jak narazie nie mam żadnych problemów z odłączonym podgrzewaniem ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685693 Wysłany: 16 Sie 2013, 09:58; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
cams, no to moze wina nie lezy tutaj...

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696555 Wysłany: 21 Paź 2013, 14:28; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
I temat trochę zarósł pajęczyną :mrgreen: Jak tam idzie budowa ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696567 Wysłany: 21 Paź 2013, 16:08; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Generalnie wszystko jest gotowe, nawet runnery kolektora, złączki, nyple itd. - problem polega na tym, że nie ma komu flanszy z nierdzewki wyciąć. We wszystkich zakładach w których byłem, mają zapalenie wyobraźni, jeśli chodzi o ceny :mrgreen: . Dlatego temat jest odłożony na jakiś miesiąc - dwa... wtedy powinienem mieć dostęp do water jeta w normalnej cenie. W zasadzie do godziny po wycięciu flanszy wszystko będzie gotowe, bo jest przygotowane jak klocki lego :mrgreen: .

Nie ma strachu - powiedziałem, że poskładam, to poskładam :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696588 Wysłany: 21 Paź 2013, 18:27; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
W Opolu jest firma jet cut czy jakoś tak, wiem że mieli spoko ceny za wycinanie elementów.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696595 Wysłany: 21 Paź 2013, 18:35; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
W Opolu jest firma jet cut czy jakoś tak, wiem że mieli spoko ceny za wycinanie elementów.


Wiesz coś na ich temat więcej? Myślałem nad załatwieniem tego wysyłkowo, ale jak wiozłem materiał do wycięcia, to chwilowo zwątpiłem :mrgreen: . Płyta z nierdzewki, gr 10, to jest ponad 10 kg żywej wagi - obawiam się, że przesyłka by mnie zniszczyła :mrgreen: .

Ale jak zrobiliby fajną cene, to nawet z wysyłką by się opłacało - jutro się do nich odezwe, zobaczymy, czy w ogóle będzie im się chciało projekt zrobić, bo wiele firm się krzywi - ale wielkie dzięki za info :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696597 Wysłany: 21 Paź 2013, 18:48; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Kolega za wycięcie z blachy 2mm wydechu (3 przegrody w środku) zapłacił 20zł ;)
Jakość bdb ponoć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696604 Wysłany: 21 Paź 2013, 19:03; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Kolega za wycięcie z blachy 2mm wydechu (3 przegrody w środku) zapłacił 20zł ;)
Jakość bdb ponoć.

:shock:

No to "subtelna" różnica w cenniku w stosunku do zakładów, które odwiedziłem :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697093 Wysłany: 23 Paź 2013, 21:35; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
To się cieszę że temat nie umarł i czekam na jakieś fotki i postępy ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697101 Wysłany: 30 Lis 2013, 17:49; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
cams napisał(a):
To się cieszę że temat nie umarł


A w życiu! :mrgreen: Ma się całkiem dobrze - w sumie nawet dobrze, że "siła wyższa" trochę wyhamowała całość, bo złapałem się za zbyt dużo rzeczy na raz. Do założenia jeszcze Innovate, przebudowanie odmy, konserwa i może jakaś zabudowa w środku pod gajgerki - to tak w skrócie na przyszły tydzień... no i fajnie by było jeszcze gdzieś po drodze wystroić porządnie :mrgreen: .

[ Dodano: 30 Lis 2013 17:49 ]

No, to by było na tyle - silnik zmielony, więc temat można uznać za zamknięty jak na razie..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703141 Wysłany: 30 Lis 2013, 20:56; 
 Temat postu: Re: ITB - budowa/pytania/relacja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
A można coś szerzej? I miało to związek ze strojeniem/modami, czy ot, przypadek? Bo nowina....smutna :(

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO