You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #57031 Wysłany: 23 Paź 2007, 16:54; 
 Temat postu: Znikający płyn chłodzący
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czechowice Dziedzice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 37
Witam Szanownych Kolegów.
Mam pytanko odnośnie płynu chłodzącego który ubywa podczas jazdy ostatnio przejechałem ok 200km i znacząco ubyło go w zbiorniku wyrównawczym. Nie widać jakiś wycieków z chłodnicy:( a może to tak musi być.
Dziękuje za ewentualne wskazówki odnośnie szukania wycieku.
Pozdrawiam

_________________
Punto II HGT (130KM):D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #57120 Wysłany: 23 Paź 2007, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Sugeruję sprawdzić pompę wodną i uszczelkę pod głowicą.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57183 Wysłany: 23 Paź 2007, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
i termostat :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57408 Wysłany: 24 Paź 2007, 16:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czechowice Dziedzice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 37
dziękuje za wskazówki
Uszczelka wygląda na dobrą, a co do pompy nie mam 100% pewności muszę sprawdzić.
Pozdrawiam

_________________
Punto II HGT (130KM):D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58954 Wysłany: 31 Paź 2007, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
Witam
"miałem to samo" - wymiana termostatu pomogła aczkolwiek nie na długo czyli jeszcze gdzieś mi płyn ucieka. Obecnie jako że mam 79tyś będę wymieniał wszystko co trzeba więc i pompę też, poza tym jeżeli nie masz wycieków w aucie wewn i nie widać nigdzie pod machą wycieków to istnieje duże prawdopodobieństwo że jednak "gdzieś" ci to "odparowuje" - a że uszczelka wygląda dobrze to jeszcze nic nie znaczy pozdrawiam.

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59123 Wysłany: 31 Paź 2007, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 16 Paź 2007,
Posty: 55
I jeszcze jedna sugestia z mojej strony: sprawdź czy wewnątrz samochodu nie czuć zapachu "starych skarpet" i wykładzinę pod dywanikami. U mnie za czasów kiedy ojciec jeździł po stronie pasażera lał się płyn z kratek nawiewu na nogi, po wymianie nagrzewnicy problem trochę ustał aczkolwiek dalej trochę się sączy, pomogło lekkie odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym, przy następnej większej naprawie zlecę teściowi dokładne sprawdzenie tego problemu.

_________________
Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59673 Wysłany: 02 Lis 2007, 08:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
Witam ponownie ...
obecnie mogę na 100% stwierdzić (mój przypadek znikającego płynu) że miałem wyciek z pompy. Po prostu w środę 31. "w drodze" poszła mi pompa - temp wzrosła - zaczęło coś klekotać - dobrze, że prawie byłem już na miejscu. Dolałem wody i dojechałem a w garażu przy puszczonym silniku widać jak kapie "z pod miejsca" gdzie siedzi w zabudowie pompa.
Czyli jak do tej pory miałem na tyle mały wyciek że sam odparowywał - kiedy ją szlag trafił to już gołym okiem widać że kapie na ziemię.
Pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59888 Wysłany: 02 Lis 2007, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 02 Lis 2007,
Posty: 1
Witam! W zeszlym roku mialem podobny problem, niestety okazało się,że "awarii" uległa uszczelka pod głowicą, a więc najgorsza mozliwość.Koszt naprawy wniósł około 500zł ale od tego czasu nie ma najmnieszego problemu ze znikającym płynem chłodniczym.Proponuje sprawdzic kurek wlewu oleju-jeśli pojawi się tam brązowa maź(coś w rodzaju masła) to niestety trzeba będzie wymienić uszczelke.
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60254 Wysłany: 03 Lis 2007, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
nowotar napisał(a):
Proponuje sprawdzic kurek wlewu oleju-jeśli pojawi się tam brązowa maź(coś w rodzaju masła) to niestety trzeba będzie wymienić uszczelke


Niestety, ale uszkodzona uszczelka nie zawsze objawia w ten sposób. Czasem auto porafi rónież wypuszczać biały dym z rury, ale w moim przypadku nie było ani jednego ani drugiego :( A poznać, że uszczelka była wydmuchana można było poprzez odkręcenie kurka wlewu płyny chłodnieczego przy pracującym i gorącym silniku (BARDZO OSTROŻNIE) - efekt był taki, że poziom płynu momentalnie się podnosił i chciał wręcz wystrzelić z wlewu !

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60257 Wysłany: 03 Lis 2007, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
mwas napisał(a):
efekt był taki, że poziom płynu momentalnie się podnosił i chciał wręcz wystrzelić z wlewu !

To jeszcze uszczelkę mam całą :D bo na gorącym silniku jak odkręcę to lekko zasyczy i poziom sie podnosi o max 1cm :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60641 Wysłany: 05 Lis 2007, 08:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
Jest jeszcze jeden sposób -

Jeżeli woda-płyn dostaje sie do powiedzmy silnika - to możliwe jest iż na "jednej" ze świec nie będzie osadu - będzie czysta jak nówka.
pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62541 Wysłany: 10 Lis 2007, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czechowice Dziedzice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 37
Dziękuje wszystkim za wskazówki ale kilka dni temu zobaczyłem pod wycieraczkami krople wody wiec jak sugerował dziq78 nagrzewnica będzie do wymiany :cry:
Orientuje sie ktoś jaki będzie koszt naprawy w ASO lub gdziekolwiek indziej. Dziękuje i pozdrawiam

_________________
Punto II HGT (130KM):D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63001 Wysłany: 12 Lis 2007, 08:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
Witam
"Demontaż i złożenie" - całej DESKI rozdzielczej - to 400zł - nagrzewnica w zależności od modelu 250 do 350 zł - pytałem w 2 serwisach czyli razem to .... :( ... a w "innych" serwisach to nie wiem...
Pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64046 Wysłany: 15 Lis 2007, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
właśnie przyczaiłem w garażu pod autem dziwną plame na podłodze, po podłożeniu foli w celu zidentyfikownania wyciekającej substacji stwierdziłem że to k**** płyn z chłodnicy :/ :/ :/ musze zajrzec pod kropka skąd to cieknie, k****, nie miałem problemu to teraz mam :/ :/ :/

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64066 Wysłany: 15 Lis 2007, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
[quote="EDi"][/quote]
Witam może to tylko wąż (zacisk) u mnie ciekło a raczej po rozgrzaniu kapało za filtrem oleju - pompa - zabezpieczenie wywaliło - nie za bardzo jest tam dostęp ale widać od dołu.
Pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64848 Wysłany: 17 Lis 2007, 15:07; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
no to sprawa wygląda tak po podniesiueniu auta do góry widać wyraźny różowy zaciek na filtrerze oleju, prawdopodobnie ... prawdopodobnie to będzie pompa wody, ale to sie okaże dopiero po rozebraniu osłony paska rozrządu ...

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64983 Wysłany: 18 Lis 2007, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
EDi, niestety, trzeba stwierdzić, że TTTM ;) U mnie też kapało z pompy i to całkiem nieźle ;) Pompka wymieniona i jest cacy :) Dlatego teraz mówię każdemu, że jak ktoś wymienia pasek rozrządu, to niech od razu pompę wymieni, za jednym zamachem, bo jest to w jednym miejscu a trochę grzebania przy tym jest.
Ale, tak czy inaczej, współczuję - ja też nie lubię, jak coś boli mojego kropka ;)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65015 Wysłany: 18 Lis 2007, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
... hmmmm dziwne dzisiaj pod kropiekm sucho :roll: :roll: :roll: wczoraj troche dostał w d**e przy szaleństwach na śniegu :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67995 Wysłany: 28 Lis 2007, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
Ja własnie mam taki problem ze bardzo powoli ucieka mi plyn z ukladu chlodniczego... ok 0,5-1litr na 2000km i tez jako tako nie widze wycieku.Wiem ze pompa i termostat byly w tym roku wymieniane(jeste wlascicielem od wrzesnia i przejechalem narazie ok 4tys)Myslalem ze to moze uszczelka ale faktycznie nie ma maselka pod korkiem oleju,ale chyba troszke przy gorocym silniku jak odkreci sie korek od zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy to tak jakby chcial wyrzucic wode.Czy to definitywnie swiadczy o uszkodzeniu uszczelki pod glowica?i czym taka jazda sie skonczy?tzn czy ten wyciek ktory mam obecnie ze polyka niewielkie ilosci plynu kwalifikuje uszczelke ew do wymiany?no i koszty??drogo chyba prawda??Silnik 1,2 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68054 Wysłany: 29 Lis 2007, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
widmofpcs

jak już pisałem miałem podobny problem - powoli ubywało płynu - przejeździłem całe wakacje 6,5 tyś i dolewałem bo nie było wycieków - olej był czysty. Teraz już PO wymianie uszczelki okazało się, że między cylindrami był "przedmuch" i tam szedł płyn i ciśnienie z cylindrów. Koszt ? uszczelka (ki), i przy okazji olej, świece, filtry to w moim przypadku wyszło 400zł.

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71174 Wysłany: 10 Gru 2007, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
no dobra ale jesli pomiedzy cylindrami jest przedmuch to silnik nie powinien stracic mocy?i czy wogole z przedmuchana uszczelka pod glowica silnik nie powinien pracowac inaczej? jutro zerkne pod maske i zobacze ile mi tam plynu ubylo...(a moze nic nie ubylo:P) no i jeszcze takie cosik mam ze jak odpale go i ruszam to sluchac takie przelewanie sie takjakby wody... obstawiam ze to plyn w nagrzewnicy ale glowy nie dam sobie uciac :P Dzieki za pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71211 Wysłany: 11 Gru 2007, 09:06; 
 Temat postu: przelewanie ...
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 17
no z tego co wiem to "przelewanie", "bulgotanie" przy odpalaniu to zapowietrzony układ ze wskazaniem na tego typu odgłosy w nagrzewnicy.
Przy przedmuchu takim jak ja miałem uciekał mi płyn a strata mocy była znikoma dlatego praktycznie tego się nie czuje. Miałem podobno znikomy przedmuch dlatego płyn bardzo powoli znikał i nie było ani białego dymu po zagrzaniu sinika ani nie było czuć że słabiej "chodzi". Silnik pracuje inaczej - zwłaszcza jak już jest "dobrze przedmuchany" ale niestety jest to już faza końcowa takiego działania i wcale nie musi się płyn dostawać do oleju żeby powstała brązowawa maź - bo jak ucieka w stronę tłoków to olej masz czysty ... pozdrawiam

_________________
P II Sound-2002.11.-1,2-8V-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #95395 Wysłany: 22 Lut 2008, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
ja mam ucieczkę płynu z trójników wodnych lpg są z plastiku chyba kupię metalowe w sklepie hydraulicznym i zamontuję dolewka 1 l na zimę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #96338 Wysłany: 24 Lut 2008, 19:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Gru 2007,
Posty: 160
U mnie podobna jazda, 2 trójniki: króćce, z których cieknie płyn chłodniczy.
Do tego wyciek spod reduktora? czy to mixer nie wiem;/ od LPG.
Trzeci wyciek spod pompy wody, albo oring pod pompą, albo cos nie wiem:)

Pytanie: czy jest jakiś zawór spustowy wody chłodniczej ?
O ile wiem w całym układzie jest ponad 4 litry wody i gdy odkrecimy cokolwiek, to wszedzie wszystko strasznie sika;/

Pozdro

_________________
Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #96380 Wysłany: 24 Lut 2008, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
ja zdejmuję dolny przewód z chłodnucy odpinam opaskę podstawiam michę i leci ręką trzymam dziurę od hłodnicy aż zejdzie płym z bloku później z hłodnicy ogrzewanie ma być włączone póxniej zalać i odpowietrzyc ja odpowietrzalem z 30 min silnik chodzi odpinam przewód ogrzewania z reduktora i czekam aż wypłynie płyn później zapinam i git


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO