You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #637572 Wysłany: 14 Sty 2013, 13:08; 
 Temat postu: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Witam Was. Od razu mówię, że nie jestem pewny działu, ponieważ mam dwa problemy, które wolałem opisać w jednym temacie.

1. Gdy jest zima, samochód odpalam zawsze na beznzynie, z czasem rozgrzewania się tak ok 10min, ruszam i przerzucam na gaz. Z tym nigdy nie problemów. Problem następuje po ok 10minutach jazdy - czasami jak wysprzęgle, orbroty się trzymają normalnie, czasami spadają do 0 i po kilku sekundach normują się i czasami całkowicie spadają. Nie zależnie czy wciskam sprzęgło przy 5tyś obrotów czy przy 2tyś. Gaz regulaowany, aczkolwiek gazownik powiedział, że jak kręcił taką śrubą przy parowniku to powiedział, że możliwie będzie potrzeba zregenerować reduktor bo jak kręcił nią to prawie w ogóle nie było czuć różnicy. Czy to jest tylko jedna możliwa przyczyna? Dodam, że na gazie świeci mi się marchewka, a nie ma krokowca, domniemam że to jakaś II - III generacja. Czy może problem może być związany z drugim problemem?

2. Brak ciepłego powietrza z nawiewów, pomimo tego, że silnik jest rozgrzany. Leci cały czas zimne. Na postoju czasami lata wskazówka od temperatury, silnik czasami faluje. Sonda lambda czy może czujnik temperatury? Dodam, że gdy jadę powyżej 90km/h to wtedy leci ciepłe powietrze. Gdy standardowo 60 to już zimne. Dodam, że troszkę mokro od oleju jest w okolicach czujnika temperatury obo rozrządu.

Mam Punto 1, `96, ELX.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #637576 Wysłany: 14 Sty 2013, 13:18; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sty 2013,
Posty: 4
Sprawdź przepływke i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #637583 Wysłany: 14 Sty 2013, 20:39; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Czy chodzi o przepływomierz pisząc przepływkę? ;p Gdzie ona się znajduje mniej więcej, gdzieś po filtrem powietrza? Chodzi Ci czy nie przepuszcza ona coś więcej powietrza? ;p

[ Dodano: 14 Sty 2013 20:39 ]

Muszę jeszcze dodać, że po jeździe ponad 20km parownik jest dalej oszroniony... Jestem po niedawnej wymianie węża gumowego odchodzącego od parownika ( tego grubego ) który mi pękł...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #637826 Wysłany: 15 Sty 2013, 10:27; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Odpowietrzyłeś porządnie układ chłodzenia ?

Jak miałem 1.1 z LPG to miałem to samo jak nie odpowietrzyłem układu. Wciskasz sprzęgło a samochód momentalnie gaśnie. Brak ciepłego powietrza z nawiewów i oszroniony parownik też na to wskazują.

Po drugie masz instalację I generacji skoro nie ma nawet krokowca. Ciesz się że to wogóle działa :roll:
Na 100% nie masz emulatora wtrysków, więc i świeci się marchewka w trakcie jazdy na LPG

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #637956 Wysłany: 15 Sty 2013, 17:39; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Własnie przed Tym co napisałeś Kolego, odpowietrzyłem prowizorycznie układ chłodzenia i dolałem płynu - pierwsze wrażenie? Parownik zrobił się ciepły, a jak ciepły to i już przestał gasnąć.. Czasami obroty spadną do 500 i czasami nie równo chodzi, ale to już pewnie wina parownika, skoro krokowca nie ma... Ale nim to już się zajmę później ;) Będzie troche cieplej i wymienie/zregeneruje - grunt że nie odpalam 10 razy na trasie 40km ;) Dziękuję ;)

Cieszę się, że działa, bo na wymianę instalacji/nowszego kropka mnie po prostu nie stać ;) Ważne, że jest niezawodny i co prawda zawsze o każdej porze nim pojadę. Tymbardziej, że przy takiej instalacji starej pali tylko 8-9litórw tylko po mieście. Stary poczciwy Escrot palił mi 10-11 i było niebo bardziej zamulony ;)

Tak się zastanawiam, można taki emulator dopić dopiać? Kiedyś przy sprzedaży marchewka nie zrobi dobrego wrażenia, tymbardziej że nie wmówisz laikowi, że to brak emulatora itd ;) A taśmą nie zakleję hehe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638003 Wysłany: 15 Sty 2013, 20:41; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Możesz o ile chcesz modzić w instalacji dołożyć komputer gazowy BINGO S ( będziesz mial wtedy II gen. z silniczkiem krokowym zamiast śruby ) i ten komputer ma wbudowany układ emulatora wtryskiwaczy więc marchew się nie będzie świecić ;)

*Plusem tej metody jest to że MOŻE będzie mniej palił

Z tym że jest to juz grubzsa ingerencja, nie wiem czy lubisz coś samemu robić przy samochodzie :oops:

Druga opcja "po cwaniacku" Ja tak miałem :oops: :roll: Montujesz w uklad marchewy przekaźnik odcinający kontrolke przy jeździe na gazie. Więc się nie świeci :>
Sygnał sterujący przekaźnikiem bierzesz z elektrozaworów LPG pod maską

EDIT. Oczywiscie możesz też osobno dołożyc emulator wtrysków ;) To jest taka "średnia" trudność


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638029 Wysłany: 15 Sty 2013, 21:58; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Fajnie było by umieścić własnie ten przekaźnik odcinający konkrolkę przy jeździe na gazie, tylko dla mnie może być troszkę za trudne ;) Chyba, że ktoś opisał jakoś ten mod ;-) Bo kupowanie samego emulatora to koszt ponad 70zł ;-)

[ Dodano: 15 Sty 2013 21:58 ]

EDIT: chciałem dać pochwałę za post, ale jakoś się nie da.. xD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638034 Wysłany: 15 Sty 2013, 22:02; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Hmm no to później naskrobię ładny schemacik w paincie może ogarniesz jak co i z czym ;)

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638047 Wysłany: 15 Sty 2013, 22:30; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Byłbym Ci cams bardzo wdzięczny ;-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638079 Wysłany: 16 Sty 2013, 00:08; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Ok zaczynamy zabawę:

Kupujesz przekaźnik z podstawką taki jak na fotce: (WAŻNE ma mieć styki 87 i 87a ) konektorki, przewody, taśma izolacyjna, wiadomo. Najlepieij byłoby wszystkie połączenia lutować ale jak nie masz jak lutować to skręcić i też będzie dobrze.

Załącznik:



A tutaj nasz schemacik:

Załącznik:



Moje objaśnienia:

Wszystko robimy na wyłączonym silniku !

Rozpoczynamy zabawę od wyjęcia licznika( będzie łatwiej pracować). Lokalizujemy przewód od "marchewki" zdaje się że jest on fabrycznie zielono-czarny lub niebiesko-biały(nie pamiętam) sprawdź po ścieżkach na liczniku które idą do kontrolki. WAŻNE musi to być przewód "plusowy" do kontrolki. Ok gdy już wiesz który to przecinasz go i narazie zostawiasz.

Teraz odkręcasz klapkę z bezpiecznikami i lokalizujesz sobie jakieś miejsce do montażu przekaźnika. Jak już znajdziesz miejsce uzbrajasz go w przewody jak napisałem na schemacie. Kolory dowolne ale masę najlepiej daj czarną.

MASA(czarny przewód) - podłączasz do karoserii samochodu, jak odchylisz wykładzinę podłogową to zobaczysz punkt masowy na lewym słupku, możesz tam podłączyć

Zielone przewody - W tym miejscu podłączasz przecięte (jak napisałem wyżej) przewody od kontrolki

Niebieski przewód** - W wersji podstawowej nie dotykasz i zostawiasz bez konektora, bez kabla itp.

Czerwony przewód - Podłączasz przewód do przewodu plusowego na elektrozaworze LPG ( może być na reduktorze, może być na filtrze o ile masz oddzielnie ) WAŻNE żeby był to plusowy przewód, sprawdzić miernikiem lub żarówką ;)
Przejść z kabiny do komory silnikowej można przez przelotkę nad pedałami ( jak położysz się na podłodze u kierowcy i zaświecisz w górę zobaczysz gumową przelotkę do której wchodzi duża wiązka kabli. ) bierzesz drut na jeden koniec zaczepiasz przewód do przeciągnięcia a drugą stronę wbijasz w gumę ( obojętnie w którym miejscu i tak wyjdzie pod maską ) wyciągasz pod maską i podłączasz do elekrozaworu jak napisałem wyżej.

Ładnie układasz przewody, też pod maską, spinasz opaskami czy jak tam sobie wymyśliłeś. Montujesz przekaźnik na gotowo. Zakładasz licznik i klapke bezpieczników.

Odpalasz silnik, przełączasz na LPG i nie świeci "marchewa". Należałoby o tym powiadomić kupującego że w samoochodzie jest tylko "emulator kontrolki" a nie wtrysków :D

Na benzynie oczywiście kontrolka działa normalnie i pokazuje tak jak ma być seryjnie :mrgreen:

**Niebieski przewód wersja 2 - bierzesz kawałek przewodu, oprawkę do LED + LED i montujesz gdzieś na desce. Masz bajerancką kontrolkę która świeci tylkopodczas jazdy na LPG ;) oczywiście drugą nóżkę LED do masy samochodu
Tutaj musisz pomierzyć napięcie jakie idzie do kontrolki i obliczyć rezystory potrzebne dla LED'a więc to już jest troszkę wyższa szkoła jazdy.

Uff mam nadzięję że zrozumiało to napisałem. Jaby coś to z pytaniami pisz na priv ;) Rób wszystko z głową i przemyśl wszystkie połączenia dwa razy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638683 Wysłany: 18 Sty 2013, 15:03; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Dziękuję Ci kolego serdecznie ;-)

Mam jednak dalej problem... Dalej gaśnie, oszroniony parownik i zauwazylem ze płynu od chlodnicy ubywa... a dolewalem po odpowietrzeniu.. Jak zaczyna powoli brakować płynu ( jest pod MIN ) to z automatu parownik jest oszroniony. Normalne. Ale nie widze żadnych wycieków plynu chlodniczego, a jeszcze lepiej - gdy odkręcam korek wyrównawczy od chłodnicy to wszystko jest dobrze, gitara gra. Jednak gdy zakręcę, zrobię kilka km to już parownik jest całkowicie zimny, potem szron no i gaśnie.. W lato można było by dolewać co tydzień wody, ale nie w tym rzecz - czy to musi być uszczelka pod głowicą? Jakoś specjalnie w zimę ciężko mi zauwazyć czy jest większy dym z wydechów i stwierdzić jednoznacznie czy o uszczelka, pompa wody też musi chyba jako tako chodzić skoro na beznynie problemów nie ma.. Nie wiem.. Macie jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638758 Wysłany: 18 Sty 2013, 20:51; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Albo masz gdzieś wyciek płynu, albo UPG (uszczelka pod głowicą) pewnie gdzieś przegniło tak, że woda ucieka do cylindra, albo parownik puszcza gaz do wody i się zapowietrza ? Ta trzecia opcja chyba najmniej realna ;)

Jeżeli byłaby to uszczelka pod głowicą to wtedy by intensywnie dymił na biało, jednak teraz w takie temperatury ciężko to stwierdzić :cyclopsani:

To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639331 Wysłany: 21 Sty 2013, 01:21; 
 Temat postu: Re: nie trzyma czasami obrotów, brak cieplego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Czytałem ostatnio trochę własnie o tym zapowietrzaniu i możliwe, że jeszcze problem leży w moim złym odpowietrzeniu ;) Bo odpowietrzałem w taki sposób, że odkręciłem korem wlewu płynu, odpaliłem i bąbelki widziałem się pojawiały - ale powinienem do tego odkręcić odpowietrznik za silnikiem i włączyć ogrzewanie w środku. Czy dobrze mówię?

Skoro parownik oszrania się, to możliwe że nie przechodzi przez niego płyn a przez to na gazie samochód nie za bardzo ma chęći jazdy. Wszystko to, zauważyłem teraz stało się po wymianie gumowych węży od parownika ( w których leci płyn ) które mi pękły na tym mrozie. Więc jeszcze się wstrzymam z wymianą UPG.

Czyli powinienem na zimnym silniku odkręcić korek wlewu płynu chłodniczego, włączyć silnik i ogrzewanie w środku, odkręcić odpowietrznik, troszeczkę zwiększyć obroty i tak z 15min lub do czasu aż będzie lecieć sam płyn przez odpowietrznik albo włączenia wenttylatora? Potem wylączyć silnik, zakręcić odpowietrznik potem korek wlewu płynu, dobrze mówię? Bo trochę czytałem ale jednoznacznie wolę się zapytać Was ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO