You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #638183 Wysłany: 16 Sty 2013, 11:36; 
 Temat postu: Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia z lpg
Offline
Forumowicz

Imię: Piter
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Sty 2013,
Posty: 1
Witam w moim punto mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Po włączeniu silnika i przygazowaniu słyszę jak wlewa się płyn do nagrzewnicy ale tylko na zwiększonych obrotach. Na niskich nie ma takiego odgłosu. Po tym przelewaniu wnioskuje że układ jest zapowietrzony. Nie mogę odkrecić zaworu odpowietrzającego na nagrzewnicy dlatego próbowałem odpowietrzać przy reduktorze (najwyższy punkt układu znajduje sie po prawej stronie) luzując opaski niestety nic to nie dało. Zauważyłem że płyn dochodzi do reduktora tylko na wysokich obrotach. Reduktor wpięty równolegle. Uszczelkę pod glowicą bym wykluczył gdyż nie ma majonezu pod korkiem płynu chłodniczego nie ubywa sprawdzano też kompresje. Płyn chłodniczy czysty w zbiorniczku nic nie bombelkuje. Nagrzewnica, pompa wody i termostat wymienione. W aucie grzeje ale bardzo słabo i to tylko na wysokich obrotach. Macie jakiś pomysł jak to odpowietrzyć??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #638595 Wysłany: 17 Sty 2013, 23:20; 
 Temat postu: Re: Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia z lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Z tego co napisałeś zrozumiałem że reduktor jest najwyższym punktem ukladu chlodzenia ?

Z Twoich objawów wygląda mi na to jakbyś miał za malo płynu + na maxa zapowietrzony.

Masz dwa wyjścia:

1)Wlać płyn do przewodu który idzie do reduktora, może być max jak będzie za dużo to sobie wyleci korkiem ;) i później po zagrzaniu spróbować odpowietrzać korkiem na chlodnicy

2)Z reduktora odłączyć wszytskie węże oprócz chłodniczych i na chwile umieścić go w miejscu gdzie będzie poniżej chłodnicy. Wlać płyn normalnie i odpowetrzać korkiem na chłodnicy(bo jak mówisz na nagrzewnicy nie możesz odkręcić) Jak sie uda odpowetrzyć to ( bez rozlączania przewodów chlodniczych !!) reduktor na miejsce i rurki i przewody do niego spowrotem ;) Powinno być dobrze. Ze względow oczywistych w drugiej metodzie musisz odpowietrzac na benzynie

Jeżeli coś źle zrozumiałem to przepraszam :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO