You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #642802 Wysłany: 02 Lut 2013, 21:47; 
 Temat postu: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Gru 2011,
Posty: 5
Witam.
PII 1.2 8V od 10 lat obciążony butlą LPG.

Tył już często dobija nawet przy jeździe bez pasażerów i wizualnie dość nisko stoi.
Koła standard.
Podpowiedzcie tak na logikę: planować nowe amorki czy raczej sprężyny?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #642805 Wysłany: 02 Lut 2013, 22:04; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Najlepiej jedno i drugie ;)
Ale jak chcesz żeby był tył wyżej to przede wszystkim sprężyny.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642807 Wysłany: 02 Lut 2013, 22:15; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
alexxxxxx napisał(a):
Podpowiedzcie tak na logikę: planować nowe amorki czy raczej sprężyny?
Na logikę to sprężyny jeżeli musisz jedno albo drugie. W moim przypadku poszedł jeden odbojnik, sprężyny "siedziały" z powodu wieku. Wymieniłem sprężyny, odbojniki i gumki. Komplecik bez amortyzatorów, samochód się podniósł do normalnego poziomu, usztywnił się tył i można teraz bez problemu z pasażerami na tyle jeździć oraz w zakręty wchodzić szybciej, klei się bardzo dobrze drogi, nie przechyla.

Wymieniasz pierścień oporowy, sprężynę i odbojnik - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2. Komplet. Nie ma co oszczędzać na gumkach, raz zrobisz i masz spokój - topic2337.html

A powinno się zrobić tak, jak pisze STax o ile ma się finanse
STax napisał(a):
Najlepiej jedno i drugie ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642811 Wysłany: 02 Lut 2013, 22:24; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Jak masz butlę LPG warto rozejrzeć się za sprężynami od wersji VAN, albo od Fiata trochę większego, które by pasowały, tak jak to jest np. na linii Punto 1 i Siena.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642814 Wysłany: 02 Lut 2013, 22:43; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
A czy nie jest tak przypadkiem, że sprężyna musi współgrać z amortyzatorem? Tzn. jej wysokość do skoku pracy amortyzatora. Tak aby amortyzator mógł jeszcze "pracować"? Powinien szukać sprężyn utwardzonych, o takiej samej wysokości sprężyny co seria.
Angry_Us3r napisał(a):
Jak masz butlę LPG warto rozejrzeć się za sprężynami od wersji VAN
Idąc tym tropem, KYABA nie rozróżnia wersji standard i VAN. Również InterCars nie widzi różnicy pomiędzy standard a VAN w sprężynach - http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zaw ... H2627.html Katalog sprężyn KYABA jest tutaj - http://www.kyb-europe.com/pdf/2013-coil-springs.pdf Na stronach 45 i 46 katalogu znajdzie sprężyny dla PUNTO I i PUNTO II. Mając numery katalogowe może poszukać informacji o wymiarach/danych technicznych sprężyn. To powinno mu pomóc w doborze sprężyn. To również powinno go zainteresować i podobne tematy - post484265.html i to http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13324

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642819 Wysłany: 02 Lut 2013, 22:57; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
mario1978 napisał(a):
A czy nie jest tak przypadkiem, że sprężyna musi współgrać z amortyzatorem? Tzn. jej wysokość do skoku pracy amortyzatora. Tak aby amortyzator mógł jeszcze "pracować"? Powinien szukać sprężyn utwardzonych, o takiej samej wysokości sprężyny co seria.

Problem amortyzator-sprężyna zaczyna się przy krótszych sprężynach. Przy dłuższych nie ma problemu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642821 Wysłany: 02 Lut 2013, 23:02; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Gru 2011,
Posty: 5
Dzięki za sugestie. Polecą zatem sprężyny, polatam trochę po zadupiach i jak będzie poprawa to na tym zakończę.
Szerokości!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642823 Wysłany: 02 Lut 2013, 23:09; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Kiedyś słyszałem teorię, że tylne sprężyny od FLa są twardsze. Niby nawet numerami się różnią. Byś musiał pogrzebać po tematach.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673245 Wysłany: 06 Cze 2013, 22:05; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Odświeżam temat.
Czy warto wymieniać sprężyny jeśli nie są popękane? Moje auto siedzi już dość nisko i jak kogoś wiozę lubi obcierać o nadkola na nierównościach. Amortyzatory i tak kwalifikują się do wymiany, ale zastanawiam się co w kwestii sprężyn. I czy jeśli wymieniam sprężyny to powinienem też wymienić współpracujące z nimi elementy gumowe???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673256 Wysłany: 06 Cze 2013, 22:28; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
ziutek997, Wymienić, materiał się męczy i powstają mikropęknięcia, po założeniu nowych różnica jest ogromna.
Co do gum to warto, odboje kosztują grosze, tak samo jak i podkładki pod sprężyny, więc chyba nie opłaca się oszczędzać ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673262 Wysłany: 06 Cze 2013, 22:41; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Angry_Us3r dzięki za konkretną odpowiedź! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673304 Wysłany: 07 Cze 2013, 08:09; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
czy jeśli wymieniam sprężyny to powinienem też wymienić współpracujące z nimi elementy gumowe???
Uważam że obowiązkowo, komplet odboje gumowe + sprężyny + na górze sprężyny jest też gumowa część, całość jeżeli się wymieni ładnie współpracuje. Jeżeli wymienisz samą sprężynę, zostaniesz po pierwsze ze starymi zużytymi/popękanymi gumami/odbojami. Jeżeli Ci pękną odboje, co miała moja żona, wrócisz do punktu wyjścia, czyli znowu tył będziesz robić. Po drugie wymieniając całość, sprężyna + gumowe części Ci się ułożą. Kiedy wymieniłem komplet samochód ładnie się usztywnił, po czasie i tak się to wszystko ułożyło, teraz ciut niżej siedzi. Dlatego tylko i wyłącznie całość.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673841 Wysłany: 10 Cze 2013, 18:31; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
No to mam do Was jeszcze jedno pytanie na dokładkę. Czy do II FL pasują elementy tylnego zawieszenia od II ??

[ Dodano: 10 Cze 2013 15:35 ]

Dzisiaj zrobiłem mały rekonesans... i wynika z tego, że jest mały problem ze sprężynami do mojej wersji fiacika. Wydaje mi się, że sprężyny powinny pasować też od innych wersji silnikowych, i od modelu przed FL, ale katalogi zapewne podają co innego stąd kosmiczne ceny sprężyn i problem z ich dostaniem. Wszystko na zamówienie i ceny sięgające nawet 220 zł/szt. Normalnie abstrakcja.

[ Dodano: 10 Cze 2013 17:31 ]

Dwa razy przejrzałem cały internet ;) i znalazłem na wyprzedaży tanie oryginalne sprężyny. Tylko mam dylemat czy zdecydować się się na takie jak nakazuje EPER, czy zaoszczędzić prawie połowę i zdecydować się na sprężyny od punto 2. Jak widzę to niektóre firmy nie odróżniają typów sprężyn, nawet w sprawdzonym sklepie fiata mają jeden typ sprężyn do wszystkich punt 2.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674135 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:07; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
Tylko mam dylemat czy zdecydować się się na takie jak nakazuje EPER, czy zaoszczędzić prawie połowę i zdecydować się na sprężyny od punto 2.
Podpowiem Ci, że w katalogu KAYABA nie ma rozróżnienia na II i IIFL jeżeli mówimy o przodzie, tylne sprężyny już się różnią pomiędzy II a wersją II FL - http://www.kyb-europe.com/pdf/2013-coil-springs.pdf Strona 45 i 46 w katalogu. Przeanalizuj samodzielnie oznaczenia, w zależności od wersji i rocznika.
ziutek997 napisał(a):
Czy do II FL pasują elementy tylnego zawieszenia od II ??
Jeżeli patrzeć na przytoczony katalog sprężyn KAYABA, to odpowiedź brzmi: nie pasują.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674143 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:26; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Przeglądając sieć, widzę że jest dużo trudniej znaleźć sprężyny dla FL niż dla zwykłej II, nie mówiąc już o puntach od roku 2006. Do tego jest spora dezinformacja, jedni sprzedawcy dobierają sprężyny a drudzy identyczne uważają za niepasowne... masakra. Liczyłem na jakieś zamienniki ale tutaj jest jeszcze większy zamęt. Znalazłem na portalu aukcyjnym sprężyny oryginalne fiata, dokładnie ten model który wskazuje eper, za 115 zł/szt. Niby nie tak źle, ale w sumie liczyłem na trochę mniej, ale pewno i tak się zdecyduję.

Z gumami do sprężyn jest nie lepiej. Jedynie odboje można dostać bez większego problemu w sklepie z częściami do Fiata, za 25zł/szt.
Ale jak powiedziałem, że chcę jeszcze te gumowe pierścienie, to koleś mnie dosłownie wyśmiał, powiedział, że tego się nie wymienia, i dlatego on tego na stanie nie ma. Jak mi zależy to może mi zamówić ale ceny nie podał, a ja nie dopytałem, bo w sumie trochę zbił mnie z tropu. W kilku hurtowniach się także dowiadywałem, i wcale nie jest lepiej - są niedostępne. To jest aż niemożliwe... przecież to jest tak popularne auto... masakra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674147 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:40; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
Ale jak powiedziałem, że chcę jeszcze te gumowe pierścienie, to koleś mnie dosłownie wyśmiał, powiedział, że tego się nie wymienia, i dlatego on tego na stanie nie ma.
Człowiek niekiedy żałuje że nie robi zdjęć części, które wymienia. Nie chciałbyś widzieć tego gumowego pierścienia oporowego, był pod kątem zmiażdżony... Jak sama nazwa wskazuje "pierścień oporowy", stawia opór, tam to wszystko się układa/pracuje. Widać gościu tylko sprzedaje a nie serwisuje. I teraz sobie wyobraź, że ładujesz nowe sprężyny, nowe odboje, a masz pierścień gumowy zjechany/zniszczony, który nie spełnia już swojego zadania.... Z powrotem do sklepu po gumę, wtedy to TY powinieneś wyśmiać sprzedawcę ;)
ziutek997 napisał(a):
Jak mi zależy to może mi zamówić ale ceny nie podał, a ja nie dopytałem, bo w sumie trochę zbił mnie z tropu. W kilku hurtowniach się także dowiadywałem, i wcale nie jest lepiej - są niedostępne.
Bo różnie hurtownie/sklepy to nazywają. Szukaj na podstawie numeru, dla PUNTO II to jest numer FIAT OE 46843237 - https://www.google.pl/search?q=fiat+oe+ ... e&ie=UTF-8
ziutek997 napisał(a):
To jest aż niemożliwe...
A jednak możliwe - http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-5 ... O-ALL.html za 17,71 zł brutto. W każdym ASO dostaniesz bez problemu, w kwietniu 2012 roku płaciłem za takie gumy 33 zł, 2 sztuki.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 10 Cze 2013, 20:41, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #674149 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:40; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
No tak, masz rację, zwłaszcza, że to nie takie wielkie pieniądze (chociaż z drugiej strony grosz do grosza i robi się z tego kwota)
Myślę, że jutro z rana zadzwonię do ASO, aby mi sprzedali komplet pierścieni i odbojów, nie sądzę aby były droższe niż w sklepie.
Ale po pierwsze zależy mi dość mocno na czasie bo planuję wyjazd wakacyjny, a po drugie, ASO jest po drugiej stronie miasta, a Gliwice teraz koszmarnie rozkopane w związku z budową DTŚki, będzie trzeba na rowerze podjechać :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674157 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:53; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
No tak, masz rację, zwłaszcza, że to nie takie wielkie pieniądze (chociaż z drugiej strony grosz do grosza i robi się z tego kwota)
Nie oszczędza się na tanich częściach. Tak jak pisałem powyżej, załóż nowe sprężyny do zniszczonej gumy, a nie będziesz mógł spać spokojnie... Z powodu kilku dyszek oszczędności, możesz sobie narobić problemów w przyszłości.
ziutek997 napisał(a):
Myślę, że jutro z rana zadzwonię do ASO, aby mi sprzedali komplet pierścieni i odbojów, nie sądzę aby były droższe niż w sklepie.
Jeżeli piszemy o cenach, to warto dzwonić najpierw do ASO, nie zawsze wszystko jest drogie. Może się okazać, że cena będzie już "na dzień dobry" satysfakcjonująca, ASO to oryginały i nie sprzedadzą tandety. Poza tym od razu wiemy, czy gdzieś w sklepach mają drogo czy tanio, bo mamy ceny oficjalne oryginałów z ASO. Telefon do ASO do niczego nie zobowiązuje.

Jeżeli już piszemy o cenach, to napiszę ceny, jakie miałem w kwietniu 2012, kiedy wymieniałem tylne sprężyny z gumami:
- tylne sprężyny KYB RH5287 - 208 zł
- pierścień oporowy tylnej spreżyny FIAT OE 46843237 - 2 sztuki - 33,38 zł
- odbój tylnej sprężyny FIAT OE 46529067 - 2 sztuki - 48,60

Ceny gumek z ASO, sprężyny z allegro, sprawdzony sprzedawca - http://allegro.pl/sklep/11648155_mi-car. Całość części ok. 290 zł, komfort podróżowania pasażerów z tyłu oraz przewożenia "towaru" na wakacje - bezcenne ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674161 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:59; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Faktycznie ceny tych gumek w ASO nie przerażają. Chyba faktycznie zamówię je jutro w ASO. Może jeszcze uda się przed końcem tygodnia wszytko poskładać w całość.

[ Dodano: 10 Cze 2013 19:59 ]

A jak wyglądało w Twoim przypadku z dostępnością tych gum?? Dostałeś je od ręki czy musiałeś dłużej czekać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674167 Wysłany: 10 Cze 2013, 21:15; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
A jak wyglądało w Twoim przypadku z dostępnością tych gum?? Dostałeś je od ręki czy musiałeś dłużej czekać?
Powiem tak: ASO ma na stanie dużo części, głównie te które "schodzą" oraz to co muszą mieć na warsztat, reszta jest "na drugi dzień". Odboje miałem na zamówienie, pierścienie chyba były na miejscu, stosują te pierścienie oporowe przy wymianie sprężyn, powinni je mieć na stanie. Odboje to już jak wiadomo, jak szlag trafi.

Zaopatruję się w ASO Motoryzacja Chorzów - http://www.motoryzacja.fiat.pl/czesci-z ... -0-25.html W ASO które podałem, ceny są jak w całej sieci, ale jeżeli się nie spieszy, wystarczy powiedzieć przy zamawianiu, "proszę o rabat dla stałego klienta zgodnie z tym, co mają Państwo na wizytówce", dają Ci termin nie 24h ale np. 48 czy 72h w zamian za to dostajesz 12% rabatu. Jak mi to powiedzieli kiedyś "na ucho", ASO ma rabaty. A jeżeli "z głową" robią zamówienia, i nie są to zamówienia pilne, wtedy rabaty mają większe, w ten sposób dzielą się rabatem z klientem. Zawsze warto pytać w ASO o rabaty, a Ci z Chorzowa oficjalnie się tak reklamują.

Poniżej zdjęcie wizytówki zrobione "kalkulatorem"
Image

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674211 Wysłany: 10 Cze 2013, 23:15; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Tak więc zamówiłem sprężyny Monroe za 114 zł/szt.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674360 Wysłany: 11 Cze 2013, 19:33; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Mar 2013,
Posty: 19
witam

mam do was pytanie niedawno wymienilem amory na tyle na kyb, no i auto sie zrobilo dosyc twarde i na dolach tlucze. Wymienilem tez tuleje belki i troche jest lepiej. Sprezyn nie ruszałem sa od nowosci auta oryginalne jeszcze. Macie moze rade jak zrobic by zawieszenie z tylu było bardziej miekkie??
Fakt moglem zalozyc amory np Magneti, ale było mineło...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674404 Wysłany: 15 Cze 2013, 22:04; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Amortyzatory i odboje już są u mnie, teraz czekam jeszcze na pierścienie i sprężyny.

[ Dodano: 15 Cze 2013 21:04 ]

Wymienione! Co do amortyzatorów widać niesamowitą różnice, ale co do sprężyn mam mieszane odczucia. Odboje i gumy okazały się być w dobrym stanie, a długość sprężyny bardzo zbliżona do nowej. Auto podniosło się o 1 cm. Jak będę miał okazję jechać z większym obciążeniem to okaże się czy gra była warta świeczki.

Zdjęcia w moim temacie: post673221.html#p673221


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685397 Wysłany: 13 Sie 2013, 21:58; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ziutek997 napisał(a):
Auto podniosło się o 1 cm.
Po jakimś czasie Ci się obniży, "ułoży" się całość. Też tak miałem.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685686 Wysłany: 16 Sie 2013, 09:23; 
 Temat postu: Re: Tył - wymieniać amory czy sprężyny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Niestety masz rację :) Wymiana amortyzatorów była koniecznością, ale nie widzę różnicy pomiędzy starymi a nowymi sprężynami. Obawiam się, że to był zbędny wydatek.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO