You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Cze 2017, 03:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #654805 Wysłany: 27 Mar 2013, 22:30; 
 Temat postu: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Jak zamontować ogranicznik drzwi bez śrubki, jak nie można zaczepu przesadzić przez otwór w drzwiach? Jak oni to robią w serwisie? Do przykręconej sprężyny wpychają tę drogą część dopiero pod koniec na siłę?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #654812 Wysłany: 27 Mar 2013, 22:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Nie wiem jak to wygląda w PUNTO II FL. W moim PUNTO 2 wystarczy odkręcić głośnik, następnie odkręcamy śruby ogranicznika w drzwiach i na słupku. Wkładamy rękę do dziury od głośnika i "macamy" ogranicznik. Jak go będziemy mieć, odkręcony wyciągamy przez dziurę głośnika. Montaż jest odwrotnie. Wsadzamy przez dziurę głośnika ogranicznik. Zakręcamy śruby na słupku i w drzwiach. Montujemy głośnik.

Ważne aby zaopatrzyć się w kompletny ogranicznik, taki jak np. tutaj - http://www.sklepy24.pl/sklep/unto_pl/pr ... d-3-d/1088 Tylko komplet demontujemy i montujemy. Nie kombinujemy z częścią ogranicznika jaki pokazano tutaj - http://www.nokaut.pl/pozostale-elementy ... d-3-d.html Zaoszczędzimy trochę kasy, a potem może okazać się, że element który zostanie w słupku, na którym ogranicznik "strzela" będzie wyrobiony i wrócimy do punktu wyjścia. Aby nie strzelało, należy mieć nowy trzpień ogranicznika (w słupku), jak i sam ogranicznik (w drzwiach) - komplet.

Strzela na otworze, który widać na końcu ogranicznika - http://www.nokaut.pl/pozostale-elementy ... d-3-d.html Strzela bo mamy jajo a nie otwór cylindryczny ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654818 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:05; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Tak, wszystko ładnie, pięknie. Tylko ja go nie mogę przez ten otwór na ten ogranicznik wsadzić, bo jest zbyt wąski. Czy jednak jest na to jakiś sposób, o którym nie wiem?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654821 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:14; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Jak wymieniałem też myślałem, że się nie da ;) Nic na siłę w ASO nie robią. Dlaczego tak twierdzę? Również miałem problemy z demontażem ogranicznika przez otwór w PUNTO II, oczywiście za pierwszym razem..... Musiałem kombinować różnych ustawień, aby ogranicznik pod właściwym kątem i obrotem wszedł do dziury, gdyż był blokowany po drodze przez wzmocnienia boczne drzwi. Ale powolutku odpowiednio kształtując końcówkę ruchomą ogranicznika, udało mi się go przepchnąć w drzwiach do dziury od głośnika. Tak się to robi w PUNTO II. Myślę że podobnie powinno być w FL, przecież producent nie komplikował by sprawy z ogranicznikiem ;)

ASO ma szybko naprawiać i kasować ludzi. Dlatego pokombinuj jak piszę powyżej z ogranicznikiem, różnie go "modelując" wyciągając/wkładając.

W najgorszym wypadku masz linka do poradnika, gdzie pokazane jest rozebranie tapicerki drzwi - http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/76 Oczywiście są to bzdury, tak się nie robi, ja jestem tego dowodem. Jeżeli policzyć koszty demontażu/montażu boczków drzwi, nietrudno stwierdzić, że taka opisana wymiana przez ASO kosztowała by majątek i naraziła na uszkodzenie wiele części obicia drzwi... Prawdopodobnie będę wymieniać ogranicznik w drzwiach żonki wkrótce, będzie okazja zrobić poradnik ze zdjęciami. Nie obiecuję kiedy i czy taki poradnik się pokaże, wszystko zależy od ślubnej, czy się nie przyzwyczai do strzelających drzwi ;) Ale jak słusznie zauważyłeś na początku
gundzik napisał(a):
Jak oni to robią w serwisie?
dostałeś odpowiedź ode mnie.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 27 Mar 2013, 23:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #654822 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:15; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Ale mi chodzi o przesadzenie przez dziurę tego słupka z zaczepem i dwoma otworami na śruby torx.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654826 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik powtórzę po raz N-ty ;) PRZEZ GŁOŚNIK. Kolejny dowód na moje słowa - http://www.autocentrum.pl/go/228__Fiat_ ... 7__40.html Dzięki tym informacjom wymieniałem przez głośnik, cytuję z ich strony
Cytuj:
Wymiana może być dokonana bez konieczności zdejmowania całego "boczku" z drzwi. Wystarczy wymontować głośnik i dalej przy odrobinie sprawnej ręce wyjmujemy ten cały mechanizm.
Zauważ że autor tego poradnika (ubogiego w zdjęcia), pokazał na pierwszym zdjęciu ogranicznik i winowajcę (sworzeń). A na kolejnych zdjęciach ten sam ogranicznik zdemontowany - nie rozebrany i nie zniszczony. Dasz radę, cierpliwości. Ja za pierwszym razem klnąłem, spędziłem ok. godziny (!) przy demontażu, drugi ogranicznik zrobiłem w sumie w 15 minut - demontaż i montaż. Jak już poznałem jak trzeba ogranicznik ustawić. Teraz po ponad 1,5 roku nie powiem Ci, nie mam zdjęć. Ale potwierdzam - przez głośnik bez demontażu boczku. Prawdopodobnie jak ASO to robi.

Ogranicznik możemy "kształtować" na różne sposoby:
1 - na końcu (mocowanie do słupka);
2 - jego przeskok na "falowaniu ogranicznika";
3 - obrót w osi
4 - obrót pod kątem
Wymieniłem 4 możliwości "kształtowania" ogranicznika przy demontażu przez głośnik.

Załącznik:



To co pokazano w poradniku http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/76 to proszenie się o problemy i koszty. Jak pisałem wyżej, za strzelanie odpowiada "jajowatość" otworu. Nie wspomnę o fakcie, iż prace w okolicach słupka czy drzwi z młotkiem, nie należą do najrozsądniejszych.....

Na przykładzie zdjęcia z poradnika - http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/76 pokazałem, co należy zdemontować aby mieć miejsce do manewrowania ogranicznikiem.

Załącznik:


_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 27 Mar 2013, 23:37, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #654830 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:45; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Rany, nie rozumiesz mnie. Wiem, że przez głośnik. Mi chodzi o ten otwór, gdzie ogranicznik siedzi (tam gdzie się przesuwa i wystaje przez drzwi). Ja nawet nie mogłem wyjąć starego przez ten otwór i na siłę wyciągnąłem go ze sprężyny. Cały dzień przy tym siedziałem.

[ Dodano: 27 Mar 2013 23:35 ]

Chodzi mi o ten element, który oznaczyłeś numerem 1.

[ Dodano: 27 Mar 2013 23:45 ]

Ten stary miałem zespawany. Może był na śrubkę wcześniej i tylko był wyjmowany przez odkręcenie tej śrubki? Może ten oryginalny by wszedł? W każdym razie tak pop*****liłem wszystko, że w końcu ten stary przewierciłem i na śrubkę zrobiłem. Jestem teraz 59 zł w plecy i cały dzień i nerwy i w ogóle.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654837 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:45; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
Ja nawet nie mogłem wyjąć starego przez ten otwór i na siłę wyciągnąłem go ze sprężyny.
Od biedy można zaopatrzyć się w frezy do metalu - http://images.sklepy24.pl/37759810/2904 ... t-2540.jpg, i przy pomocy takiej małej wiertarczki czy jak to się fachowo nazywa, powiększyć sobie otwór. Ta gumowa osłona jest na tyle szeroka, że bez problemu wszystko zasłoni. Zabezpieczyć sobie farbą naruszoną blachę powiększanego otworu i po sprawie.
gundzik napisał(a):
Cały dzień przy tym siedziałem.
Myślę że w ASO również musieli długo trenować, zanim nabrali wprawy w wyciąganiu przez głośnik. Praktyka czyni mistrza.
gundzik napisał(a):
Chodzi mi o ten element, który oznaczyłeś numerem 1.
To nie sprężyna tam siedzi, a sworzeń. Który jest ciasno pasowany. Jak piszą w różnych poradnikach, można go wybić, nie polecam. Tylko jak pisałeś przez głośnik, kilka browarów i do pracy he... Jeżeli ja to zrobiłem, ktoś inny to zrobił, w serwisie to potrafią, to tak musi być.
gundzik napisał(a):
Ten stary miałem zespawany. (...) Może ten oryginalny by wszedł?
Nie może ale na pewno.
gundzik napisał(a):
W każdym razie tak pop*****liłem wszystko, że w końcu ten stary przewierciłem i na śrubkę zrobiłem.
Wspomnisz moje słowa, do jesieni to wymienisz. Śruba Ci się wyrobi, zrobi Ci się jajeczko z otworu. Miałem tak w starym. Śruba jest za miękka aby znosić ciągłe tarcie w otworze.
gundzik napisał(a):
Jestem teraz 59 zł w plecy i cały dzień i nerwy i w ogóle.
He... zawsze można podjechać do ASO, zapłacić i zrobią. Bez nerwów, na poczekaniu, kawa w poczekalni. Tyle że ta bezstresowa wizyta pociągnie z portfela kasę. Masz nauczkę na przyszłość, powoli bez nerwów, cierpliwości.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 27 Mar 2013, 23:50, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #654839 Wysłany: 27 Mar 2013, 23:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Tylko jak napisałeś kompletny mi nie chciał przejść, a ten koleś co to robił, miał na śrubkę i był zadowolony.

[ Dodano: 27 Mar 2013 23:57 ]

Ten element nr 1 z oryginału spłaszczyłem, żeby przez otwór przesadzić (może niepotrzebnie), później już nie mogłem go po przesadzeniu do poprzedniego stanu doprowadzić. :P Tak z dwóch ograniczników zrobił się jeden. Dzięki za wskazówki. Może wiesz, jaka może być maksymalna długość sworznia, śrubki? I jeszcze jedno, co zrobić, żeby podnieść drzwi, żeby lakieru nie rysowały z góry, bo przez ten zespawany ogranicznik, który miał luzy, te moje drzwi się opuściły?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654844 Wysłany: 28 Mar 2013, 00:32; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
a ten koleś co to robił, miał na śrubkę i był zadowolony.
Zadowolony bo zamiast na części do samochodu, kasę przeznaczył na browary ;) Jeżeli tak jest, to po co robiliby zintegrowany ogranicznik? Zamiast sworznia mogliby śrubę wsadzić, bez problemu można byłoby wymieniać. Nie sądzę, aby producent to świadomie zrobił, skoro sprzedaje jako części zamienne sworznie i części ogranicznika - lewą i prawą.

Zobacz z ciekawości - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=6

Część 11 - cięgno (ogranicznik) w drzwiach, do tego część od słupka 16, oraz sworzeń 14. Jak widać ASO korzysta z tych części. I nie bez powodu sprzedają kompletne ograniczniki. ASO jest znane z tego, że nie działa jak Pan X u którego młotek i przecinak to uniwersalne narzędzia ;) Ja wszystko rozumiem, oszczędzać można jak jest sens, na drogich częściach, ale wkładać śrubę.... przepraszam, dla mnie to kompletne nieporozumienie... sworzeń kosztuje ok. 20 zł - http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUo0NjU1NjUzMw== A jak ktoś jest uparty, posiada tokarkę, to sobie może sam sworzeń wytoczyć.
gundzik napisał(a):
Tak z dwóch ograniczników zrobił się jeden.
Gdybyś od razu napisał, że coś pochrzaniłeś i jesteś już po... to bym nie rozpisywał się poetycko he... Ale dobre to będzie dla innych, jak wiadomo strzelanie ograniczników drzwi, to choroba przewlekła, od naprawy do naprawy.
gundzik napisał(a):
Może wiesz, jaka może być maksymalna długość sworznia, śrubki?
Wysokość? Zrobię zdjęcia oryginału zamontowanego, pomierzę i odpowiem.
gundzik napisał(a):
co zrobić, żeby podnieść drzwi, żeby lakieru nie rysowały z góry, bo przez ten zespawany ogranicznik, który miał luzy, te moje drzwi się opuściły?
Na pewno nie przez ogranicznik. Jak sama nazwa wskazuje OGRANICZNIK ogranicza, a nie utrzymuje drzwi na odpowiedniej wysokości. Gdybyś nie miał ogranicznika, a np. zawiało by porządnie... nie miałbyś drzwi, nic by ich nie ograniczało. Zobacz jak w praktyce ogranicznik potrafi zapobiec większym uszkodzeniom, kiedy drzwi są otwierane poza zakres - http://www.youtube.com/watch?v=Fu3HlYrBYsU. Piękne jest zakończenie filmiku, kiedy Adam Kornacki z TVN TURBO mówi "drzwi wyrywa z korzeniami", i faktycznie wyrwało :hahaha:

Co do regulacji drzwi, poniżej instrukcja postępowania:

DRZWI boczne przednie (jedne) lewe lub prawe - Regulacja, położenia - obejmuje dopasowanie zawiasów i uszczelek.

Sprawdzić wzrokowo ewentualne nieregularności szczeliny obwodowej drzwi. Zaleca sie działać na każdej zawiasie oddzielnie.
(1) Odkręcić śrubę mocująca (1a) i wyjąć śruby (1b) oraz odłączyć ogranicznik drzwi (1c) z jego gniazda.
(2) Zluzować śruby (2a) mocujące zawiasów drzwi, stosując odpowiednie narzędzie (2b).

Image

(3) Ustawić położenie drzwi, wykorzystując otwory na śruby w taki sposób, aby uzyskać dokładne dopasowanie z nadwoziem; strzałki pokazują ruchy umożliwiające regulacje.
Do prawidłowej regulacji drzwi użyć odpowiednich podkładek regulacyjnych między zawiasami i słupkiem, postępując następująco (regulacje położenia zawiasów wykonanych przy wykorzystaniu drzwi jako punktu odniesienia).
Patrz operacja "ZACZEP zamka jednych drzwi bocznych przednich lewych lub prawych – wymontowanie".
(1) Odkręcić śruby mocujące zawiasów, stosując odpowiednie narzędzie.
(2) Włożyć odpowiednie podkładki regulacyjne.

Image

Polakierować w strefie zawiasów.
Wkręcić śruby zawiasów, bez ich dokręcania.
Wyregulować położenie drzwi w taki sposób, aby uzyskać dokładne dopasowanie z karoserią.
Patrz operacja "ZACZEP zamka jednych drzwi bocznych przednich lewych lub prawych – zamontowanie".
Zamontować w gnieździe ogranicznik drzwi i umocować go śrubą wraz z odpowiednia nakrętka.
Dokręcić śruby mocujące zawiasy z określonym momentem.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654987 Wysłany: 28 Mar 2013, 18:25; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Dzięki za opisy. Powiedziałem sobie, że przez najbliższe dni nic nie będę już robić przy tym samochodzie, bo codziennie coś w nim naprawiam. Dzisiaj sprawdziłem otwory w pozostałych drzwiach i są one w kształcie trójkąta czyli większe. Tylko w drzwiach od kierowcy jest mały prostokącik. :(

[ Dodano: 28 Mar 2013 18:25 ]

Kiedyś w drugim punciaku uszkodził się ogranicznik i drzwi się lekko opuściły. Wymiana była w serwisie i po niej drzwi wróciły do poprzedniej pozycji. Wydaje mi się, że teraz w tym drugim to za długo się lajadały z luźnym ogranicznikiem na sworzniu i się opuściły na dobre lub być może było coś z nimi kombinowane i ktoś je źle przymocował.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655002 Wysłany: 28 Mar 2013, 20:16; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
Dzisiaj sprawdziłem otwory w pozostałych drzwiach i są one w kształcie trójkąta czyli większe. Tylko w drzwiach od kierowcy jest mały prostokącik. :(
Oryginalnie jest chyba kwadrat obrócony o 45 stopni, jeżeli mnie pamięć nie myli. Piszesz o trójkącie, to połowa obróconego kwadratu. Również podejrzane jak dla mnie, chyba że faktycznie tam jest trójkąt - z lenistwa nie chce mi się odkręcić gumowej osłony i sprawdzić. Ten fabryczny oryginalny otwór umożliwia swobodne manewrowanie. Z tego co pamiętam, to jest to jakaś wkładka czy coś podobnego montowana w drzwiach, czy już fabrycznie taki otwór jest zrobiony. Podczas uderzenia w drzwi, gdy są naprawiane, mechanicy bardzo często stosują różnego rodzaju otwory, a już na pewno nie oryginalnych kształtów, bo to wymaga roboty. Spawają kawałek blachy z otworem, wybijają sworzeń ogranicznika, zamiast sworznia stosują śruby lub inne patenty. Po prostu montują do drzwi i słupka obydwie części ogranicznika, oraz to razem łączą wg własnego pomysłu.

To tłumaczy Twoje problemy oraz śrubki, spawy itd. Masz już odpowiedź.

To również kolejny sposób praktyczny, na sprawdzenie czy samochód nie był "bity" w drzwiach. Wykręcić dwie śruby, zdjąć gumowe osłonki z drzwi, powinny być duże otwory po to, aby móc swobodnie wyciągnąć ogranicznik. Jestem ciekawy, ile osób z forum teraz sprawdzi swoje drzwi ;) To są proste rzeczy, które potrafią zdradzić historię samochodu. A takich miejsc jest sporo, wystarczy poszukać informacji. 2 minuty na sprawdzenie, czy drzwi w PUNTO nie były "bite".

Zrobił się fajny temat, dużo praktycznych informacji o drzwiach w PUNTO :E
gundzik napisał(a):
Kiedyś w drugim punciaku uszkodził się ogranicznik i drzwi się lekko opuściły. Wymiana była w serwisie i po niej drzwi wróciły do poprzedniej pozycji. (...) być może było coś z nimi kombinowane i ktoś je źle przymocował.
Tak na "chłopski rozum" - jeżeli zgłosiłeś źle spasowane drzwi w serwisie, z powodu uszkodzonego ogranicznika, to zrobili dwie rzeczy naraz. Przy okazji regulacji drzwi, wymienili Ci ogranicznik. Nie uważam aby ogranicznik powodował złe spasowanie drzwi. Dlaczego? Mój poprzednik z tego co wiem, sporo czasu jeździł ze strzelającymi drzwiami. Nie zauważyłem żadnego złego spasowania drzwi. Kilku w pracy jeździ różnymi markami, też strzelają drzwi, bo z braku czasu i/lub kasy, nie wymieniają ograniczników. Nikt z nich nie skarży się na to, że drzwi mu się obniżyły w zawiasach...

Drugie potwierdzenie mojej tezy: zobacz powyżej ogranicznik. Jego zakres pracy jest w poziomie, nie ma możliwości jego regulacji w pionie. Taką regulację posiadają jedynie zawiasy. Idąc dalej tym tropem: nie sądzę, aby ogranicznik wytrzymał obciążenia drzwi. Tu mogą wypowiedzieć się inżynierowie/konstruktorzy. Jak może taka pozioma gruba blacha, utrzymać na odpowiednim poziomie drzwi? Po to stosuje się zawiasy w pionie, aby siły były odpowiednio rozłożone, czy jako to się fachowo nazywa. Aby nie wyrwało Ci zawiasów i wszystko się trzymało ;)

To co piszę powyżej moim zdaniem potwierdza fakt, że ogranicznik ma za zadanie jedynie OGRANICZYĆ zakres otwarcia drzwi. Można je wymontować, jak ktoś lubi mocne wrażenia, podczas wysiadania z auta w trakcie porywistego wiatru - można pozbyć się drzwi ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655156 Wysłany: 11 Kwi 2013, 20:27; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Wiesz, strzelający ogranicznik, a rozgięty ogranicznik to różnica. Myślę jednak, że po prostu te drzwi są trochę źle spasowane. Taki ogranicznik dość mocno trzyma drzwi. W starym punciaku on zupełnie opadł i w ogóle nie trzymał i drzwi się ciut opuściły. Uwierz mi. U jednych się więcej opuszczą, u innych mniej, a jeszcze inni w ogóle tego nie zauważą, bo drzwi będą dalej spasowane w odpowiednim zakresie, choć się trochę opuszczą.

Tak na marginesie, to śruby w błotniku od zderzaka też są naruszone po tej samej stronie. Tak wygląda, że błotnik i drzwi mogły być uszkodzone. Z zewnątrz w życiu się człowiek nie pozna.

[ Dodano: 11 Kwi 2013 20:27 ]

Zdaje się, że te zawiasy drzwi przednich są przyspawane do nadwozia. Czy w takim przypadku można coś wyregulować? Czytałem w necie, że niektórzy to podnoszą na siłę.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659278 Wysłany: 11 Kwi 2013, 22:33; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
Zdaje się, że te zawiasy drzwi przednich są przyspawane do nadwozia. Czy w takim przypadku można coś wyregulować? Czytałem w necie, że niektórzy to podnoszą na siłę.
Niezłe siłacze, skoro podnoszą coś, co jest przyspawane. Podnoszą na siłę, ale chyba nie przyspawane zawiasy? Bo jak coś podnieść, co jest zaspawane? No tak, Polak potrafi... Na rysunkach jest pokazane, oraz w instrukcji pisze, aby odkręcić zawiasy. A Ty masz zaspawane? To jak to podnieść/wyregulować? Pomysłowość naszych mechaników/blacharzy nie zna granic...

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659714 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:26; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Wiesz, jednak nie są przespawane, ale dzwoniłem w tej sprawie do serwisu i powiedzieli, że tam nie ma regulacji i trzeba nowy zawias. :o

[ Dodano: 16 Kwi 2013 21:24 ]

Kupiłem następny ogranicznik, wyciąłem dziurę na podobieństwo tej z drugich drzwi, do czego użyłem narzędzia firmy Dremel i wsadziłem nowy bez śrubki na miejsce starego. Dziurę zakryłem tą gumą, która tam była, że nic nie widać, co było robione. Teraz mam dwie zbędne sprężyny (to po prawej na zdjęciu). Jakby ktoś miał taki element oznaczony numerem 1 i 2 mogę przyjąć. :) Jakby ktoś chciał sprężynę, mogę oddać. Piszcie na priv. Może się dogadamy.

Image

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660542 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:34; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
Kupiłem następny ogranicznik, wyciąłem dziurę na podobieństwo tej z drugich drzwi, do czego użyłem narzędzia firmy Dremel i wsadziłem nowy bez śrubki na miejsce starego.
Nie Ty pierwszy i nie ostatni, który "dremelka" użył, tak pieszczotliwie nazywaliśmy w poprzedniej pracy to narzędzie, robiliśmy szlify w trudno dostępnych miejscach, stąd taki romantyzm, i polecenie użycia tego narzędzia przeze mnie wcześniej, aby sobie dziurę zrobić, poprawić po fachowcach z warsztatu samochodowego ;) Nie zapomnij aby co jakiś czas oleju/oliwy prysnąć na sworzeń, aby ogranicznik nie był suchy. Kupując oryginał pewnie zauważyłeś, jak fabryka go natłuściła.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660559 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 261
Pomógł: 1
Oryginał to był, ale używany. Wyszło mi za dwa używane ograniczniki jak za jeden nowy. No tak, muszę WD40 na niego może prysnąć.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660565 Wysłany: 16 Kwi 2013, 22:04; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gundzik napisał(a):
muszę WD40 na niego może prysnąć.
Bój Ty się! Nigdy w życiu, WD40 służy do penetracji a nie do smarowania. Olej maszynowy, do łożysk smar lub coś innego, co się "przyklei" i będzie smarować cały czas. Kiedyś w rowerze smarowałem łańcuch sobie WD40, praktycznie co kilka dni pryskałem, tak penetrował wszystko he... Ale to były czasy, kiedy WD40 święcił triumfy, nie było internetu, więc ludzie nie znali innych wynalazków.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798839 Wysłany: 01 Mar 2016, 22:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Forumowicz

Imię: BART
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 01 Sty 2016,
Posty: 3
Po pierwsze, ogranicznik drzwi we Fiacie Punto II, to tak naprawdę wcale nie ogranicznik, a spowalniacz. Zawiasy już same w sobie mają ograniczenie otwarcia. Drzwi, nawet bez tego spowalniacza, mają możliwość otwarcia się tylko do pewnego kąta, zapobiegając kolizji ze słupkiem drzwi.

Po drugie, jeśli chodzi o drzwi przednie, to istnieje możliwość wymiany ogranicznika przez otwór w tapicerce po zdemontowaniu głośnika (bez demontażu tapicerki). Odkręcony ogranicznik można wyjąć przez drzwi, wraz z uchem mocującym (ucho to mocuje ogranicznik wprost do słupka drzwi). Ucho trzeba odpowiednio ustawić i wyjąć ogranicznik przez drzwi, bez żadnego powiększania otworów w drzwiach. Trzeba pokombinować, trzeba poobracać ogranicznik i przesuwać wewnątrz drzwi. Trzeba przemieszczać ogranicznik raczej po wewnętrznej stronie drzwi (od strony kabiny), bo po stronie zewnętrznej będzie się blokować o prowadnice szyby.

Jeżeli nasz nowo zakupiony ogranicznik jest bez ucha mocującego (co często się zdarza), możemy wykorzystać ucho ze starego ogranicznika. W tym celu, trzeba przerobić sworzeń starego ucha (stary oryginalny sworzeń jest na stałe zamontowany w ograniczniku, jest niewymienialny). Sworzeń trzeba rozwiercić i z wykorzystaniem śruby M4 zamocować na nowym ograniczniku. Poniższa instrukcja przedstawia jak to zrobić.

Czasami w sklepach dostępny jest sworzeń z nakrętką (do regeneracji ogranicznika), ale to jest rzadkością.


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #805299 Wysłany: 13 Maj 2016, 10:28; 
 Temat postu: Re: Wymiana ogranicznika (wersja bez śrubki)
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Gru 2015,
Posty: 102
Pomógł: 2
Witajcie, pół roku temu kupiłem kropka, od początku nie działał ogranicznik w drzwiach kierowcy, co bardzo mnie denerwowało. Po przeczytaniu paru postów zabrałem się za demontaż, który polegał na odkręceniu tylko "sworznia" i jednej śruby mocującej.
Co zobaczyłem później:
Image
Image
Image
Co z tym fantem zrobić?
Czy ten ogranicznik nadaje sie na złom czy można coś jeszcze z niego zrobić?
Jakiś pomysł na drzwi? Spawać/wkręcać blachę?
Może są jakieś inne metody?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO