You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Gru 2014, 07:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #660484 Wysłany: 16 Kwi 2013, 19:20; 
 Temat postu: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewarka?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Są różne sposoby aby podnieść samochód, jedną oś. Można to zrobić na podnośniku/lewarku itp., podłożyć potem "kobyłki" lub inne zabezpieczenia. Nie o tym chcę napisać. Jako alternatywę można spotkać tzw. rampy przenośne - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... category-3. Jest tego sporo w internecie za grubą kasę, jeżeli policzyć koszt materiału, robocizny nie liczę, bo jak ktoś potrafi spawać lub ma znajomego spawacza, za flaszkę można mieć zrobione. Materiał można sobie dowolny wymyśleć, różne kształty itd.

Uważam to za dobre rozwiązanie, nie trzeba kombinować z lewarkami/podnośnikami, najeżdżamy na taką rampę przenośną, zabezpieczamy samochód, aby się nie stoczył, to wszystko. Nie musimy nic podkładać, samochód nam na głowę nie spadnie, nie chwieje się tym na czym stoi, można bezpiecznie sobie pogrzebać na podniesionym samochodzie.

Image

Jestem ciekawy opinii Waszych, czy ktoś z takiego rozwiązania korzysta? Taką rampę można nawet do samochodu wrzucić (ok. metra długości), pod blokiem sobie pogrzebać w samochodzie.

Przykład rampy do 2t obciążenia, można zobaczyć tutaj - http://www.conrad.pl/?websale7=conrad&p ... 92_0312035 Jak klikniecie w przycisk "opis", obok flagi niemieckiej, znajdziecie (!!!) zeskanowany rysunek techniczny z TUV'a, jak taką rampę sobie zrobić :hahaha: Dokładnie pokazano jakich kątowników użyć, jakie wymiary, itd. Gotowy produkt, ładnie pomalowany kosztuje 300 zł. Ile kosztują kątowniki, farba np. Hammerite, flaszka dla spawacza? Na pewno kilka razy mniej.

Kąt nachylenia najazdu/podjazdu na rampę wynosi ok. 17st. Jeżeli wykonać sobie np. "przedłużenie" rampy w poziomie, można mieć rampę przenośną dosłownie. Wystarczy że np. będzie mocowanie dwóch części, najazdu i rampy poprzez bolec itp. Rozwiązań jest dużo, pomysł uważam za ciekawy dla tych, którzy nie mają garażu, mają dużo wolnego miejsca, np. w pracy/parking/pod blokiem.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #660510 Wysłany: 16 Kwi 2013, 19:51; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Image

Ja na takich najazdach robiłem konserwację podwozia :) Niestety te najazdy nie są moje, i są przystosowane pod inne auto, dlatego nie dałem rady najechać na nie przodem. Rozwiązanie bardzo dobre, ale tylko do prac które nie wymagają zdjęcia kół ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660514 Wysłany: 16 Kwi 2013, 19:56; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22833
Pomógł: 114
Ja też o czymś takim myślałem, bo bałem się pod pordzewiały spód podstawiać lewarek, ale ostatecznie stwierdziłem, że za droga impreza i podnoszę za wahacz ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660521 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:05; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Te z których korzystałem nie były takie śliczne jak te znalezione przez mario1978, to po prostu trochę złomu i trochę zabawy spawarką. Jeśli ktoś posiada spawarkę to koszt może być niewielki.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660527 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:22; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
ziutek997 masz bardzo podobne z obrazka to co ja znalazłem. Czyli jak widzę PUNTO w praktyce się sprawdza ;) Chcę wymienić termostat, przepłukać układ chłodzenia itp. Mam totalny syf po poprzedniku, nie widzę poziomu płynu chłodniczego, więc czas na porządki z układem.... Mam osłonę dolną, muszę mieć dostęp od spodu. Jak dla takich prac w zupełności wystarczy, podeprzeć przód lub tył. Gdzieś w internecie widziałem patent, że goście za pomocą podnośnika lub podnośników hydraulicznych, podnosili poziome rampy na wysokość, wtedy można już sobie dowolnie grzebać. Nic oczywiście nie zastąpi rampy/kanału, jak pisałem do prostych prac pod blokiem wystarczy. nasa podał linka do kanału w Katowicach - post563177.html#p563177, mógłbym z niego skorzystać, ale jak sobie pomyślę, że mam wjechać na coś, gdzie nie mam asekuracji drugiej osoby, wolę to rozwiązanie.

Będę rozmawiać ze spawaczem w pracy, jak podejmie się zadania, pochwalę się co zostało zrobione amatorsko. Specjalnie nie podałem na forum rysunku technicznego, prawa autorskie itd., zainteresowani mają w pierwszym poście opis jak trafić na rysunek techniczny. Będę z tego korzystać w projektowaniu rampy najazdowej.

Co co urody, uważam że nieważne jak wygląda, ważne jak się sprawdza w praktyce. Niejeden warsztat samochodowy ma narzędzia własnej produkcji, bo tak taniej, bo robione na własne potrzeby, ale jedno i drugie spełnia swoje zadanie.

Tutaj kolejny patent, tak więc oficjalnie można linkować, przenośna rampa samochodowa z Ameryki - http://www.freepatentsonline.com/7003836.pdf Dużo danych, pomocnych przy projektowaniu własnej rampy najazdowej.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 16 Kwi 2013, 20:23, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #660535 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:23; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Musisz zwrócić uwagę aby dało się najechać przodem kąt nachylenia najazdów musi być dość mały, a co za tym idzie same najazdy muszą być dłuższe, i trudniejsze w przechowaniu ;) I też samemu najechać na nie jest dość ryzykownie, ja się starałem aby ktoś mi pomógł w trakcie wjeżdżania.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660540 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:30; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Z tego co sobie wyliczyłem na kartce, jeszcze nie mając dostępu do rysunków i schematów, kąt wynosi ok. 17st. Jeżeli zrobi się szeroki najazd, można samemu bez przeszkód wjechać. Lub też użyć np. dospawać "marginesy", czy użyć teownika jak ktoś chce mieć stacjonarne, porządne.

Najprostszym sposobem jest, nie pamiętam już linku, na alfaholicy były zdjęcia, teowniki lub ceowniki "zakotwiczone" na starych felgach. Pomysłowość nie zna granic ;)

O tutaj są te patenty ramp przenośnych - http://www.restorationramps.co.uk/phdi/ ... ent&part=2

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660541 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:33; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Fajne, ale już nieco bardziej skomplikowane i na pewno droższe niż to co pokazywaliśmy wyżej :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660545 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:47; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Mam kolejne ciekawe informacje, tym razem dla "nisko zawieszonych". 10,75 st. nachylenie. Przykład takiej rampy, dla sportowych, nisko zawieszonych samochodów, rysunek, zdjęcia - http://www.raceramps.com/56-inch-car-service-ramps.aspx

Jak patrzę z ciekawości po internecie, te 17st. to jest bezpieczny kąt nachylenia. Lawety stosują jeszcze większe kąty nachylenia, i samochody wjeżdżają, przodem....

Image

Są również plastikowe rampy.

Image

Tylko u nas wybór jakiś mały, a jak już są, to ceny z kosmosu. Dobrze że złom jest tani, spawaczy pod dostatkiem.

Image

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660551 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:50; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Nie ma się co wiele zastanawiać, najlepiej po prostu zmierzyć jaki jest prześwit i odległość koła od zderzaka i wtedy otrzymamy maksymalny kąt jaki jest potrzebny do bezpiecznego najechania. Spójrz na zdjęcie najazdów, które zamieściłem wcześniej, wcale nie wydaje się aby kąt był duży, ale i tak sporo brakuje aby dało radę podjechać przodem. Nie mówiąc już o większych samochodach :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660554 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:52; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: 126
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5531
Pomógł: 33
To już chyba wolałbym kanał wykopać, jeśli jest kawałek terenu. Koszt też niewielki, pracy na 2-3 dni.

_________________
Było: Fiat Punto I 5D 1.2 73 MPI '11-'13 / VW Golf II 3D 1.6TD '13, Jest: Opel Omega "100" Kombi B 2.0 16v 136KM "Wir Leben Rost" , Fiat 126P EL 650cc 24KM 42Nm :E

*Kaszlu kaszlu* topic
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660558 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:01; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Jakbym miał swój teren, to tak ;) Nie dopisałem, że nie mam garażu. Specjalnie napisałem "przenośne". Mamy w pracy dużo przestrzeni, jak dotąd wózkiem widłowym + przedłużki na widły, oraz klocki drewniane podkładali. Jak wszystko jest do czasu, aż komuś coś się nie urwie..... Stąd moje pomysły, jak można poradzić sobie bez kanału, w prostych pracach pod samochodem, kiedy trzeba podnieść tylko jedną oś.

Innym minusem tego rozwiązania było to, że trzeba było umiejętnie podnieść samochód, aby się nie przechylił i nie spadł, w odpowiednim miejscu podnieść samochód. Więcej z tym kombinacji, niż to warte.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660566 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:04; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 12449
Pomógł: 64
Ja swego czasu poważnie się zastanawiałem nad taką rampą. Póki co jednak wjeżdżam na kilka płyt chodnikowych i też jest ok. Nie jest aż tak dobrze jak w przypadku rampy, ale zawsze to kilka cm więcej nad głową ;)

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 70 026 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660574 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:14; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
domin45670 napisał(a):
zawsze to kilka cm więcej nad głową ;)
Dominik wybacz za cytat, szukałem informacji dzisiaj, i to mi zostało w głowie, Twój wpis stąd - post554504.html#p554504
domin45670 napisał(a):
Od wysokości przedniej osi aż po sam bagażnik wczołguję się pod samochód bez jego podnoszenia.
Wielki szacun, jestem zbyt "obszerny" aby się zmieścić ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660583 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:28; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: 126
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5531
Pomógł: 33
Ja wymieniłem olej w Peugeocie 106 bez podnoszenia, na żużlu :E Na upartego jak się jest szczupłym to można pod niektóre auta się wdrapać.

_________________
Było: Fiat Punto I 5D 1.2 73 MPI '11-'13 / VW Golf II 3D 1.6TD '13, Jest: Opel Omega "100" Kombi B 2.0 16v 136KM "Wir Leben Rost" , Fiat 126P EL 650cc 24KM 42Nm :E

*Kaszlu kaszlu* topic
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660586 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:32; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 12449
Pomógł: 64
Ja jestem leniwy i nie chce mi się podnosić samochodu ;) Ostatnio raz spróbowałem motywu z kostkami chodnikowymi i było trochę lepiej, ale... no bez nich też daje radę. Nie wiem czy przy Michale właziłem pod auto bez podnoszenia, ale musisz uwierzyć na słowo :) Tylko trudno się potem wyczołgać :E
No a takie podjazdy to wręcz rewelacyjna sprawa (m.in. dla leniwych ;D) i na pewno bezpieczniejsza niż zabawa z lewarkiem. Apropos, pierwszy oryginalny lewarek kilka lat temu się złożył i samochód runął. Szczęście w nieszczęściu, że nie był wtedy podniesiony mój Punciak. Druga sprawa, to był fart, że nikomu się wtedy nic nie stało. Gwint się po prostu zerwał.
Ucinając łeb spekulacjom dodam, iż stało się to po podniesieniu Seicento ;)

Angry_Us3r napisał(a):
Ja wymieniłem olej w Peugeocie 106 bez podnoszenia, na żużlu :E

Szacun. Ciekawe ile dni Cię jeszcze plecy bolały :P

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 70 026 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660589 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:37; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: 126
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5531
Pomógł: 33
domin45670, Tam plecy :D Kolana :E
Głowa idealnie się mieściła na styk w prześwit, podłożyłem koc żeby nie zetrzeć facjaty i pach - odkręcałem korek i podstawiałem zbiornik :D Ale nigdy więcej takiej rzeźby.
Dobrym patentem na szybko jest... Najechanie na głęboki rów, ja tak demontowałem bak w Kropie do remontu podwozia, lato było, zielona trawka :D to się najechało i było nawet tyle miejsca, żeby usiąść i się wyprostować.

_________________
Było: Fiat Punto I 5D 1.2 73 MPI '11-'13 / VW Golf II 3D 1.6TD '13, Jest: Opel Omega "100" Kombi B 2.0 16v 136KM "Wir Leben Rost" , Fiat 126P EL 650cc 24KM 42Nm :E

*Kaszlu kaszlu* topic
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #661076 Wysłany: 18 Kwi 2013, 20:23; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 378
Pomógł: 2
Jeśli uda mi się kupić wreszcie garaż, to na pewno takie najazdy zagoszczą u mnie :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #661102 Wysłany: 18 Kwi 2013, 22:58; 
 Temat postu: Re: rampy/podjazdy/najazdy przenośne - alternatywa dla lewar
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Odrobiłem zadanie domowe, zaprojektowałem rampę najazdową z kątowników L 25x25x3. W sumie jedna sztuka rampy waży ok. 9 kg. Ok. 8mb kątownika materiału. Wrzucam projekt rampy, być może ktoś zauważy błędy projektowe, co można zmienić/ulepszyć? Zaprojektowałem na podstawie zdjęć i informacji z internetu. 100 cm długości całkowitej, wysokość od podłoża do opony 25 cm. Wystarczy na pewno dla PUNTO. Doliczyć prześwit samochodu, mamy na 100% po najechaniu 40 cm od podłoża do podłogi.

Postaram się również zaprojektować rampę z profili zamkniętych. Jako alternatywę. Wiedząc jakie będą koszty z kątowników i profili zamkniętych, wezmę się za robotę. Powinno być niedługo gotowe ;) I zdjęcia wrzucone z prac.

Mam dostęp do dystrybutora stali, koszt 1 kg kątownika to 2,50 zł netto. Z VAT'em koszt 1 kg kątownika to 3,08 zł. Koszt materiału jednej rampy to ok. 28 zł / sztuka.

Rysunek zrobiony amatorsko w CorelDraw. Proporcje zachowane. Projekt roboczy, nie znam się na projektowaniu 2D lub 3D, dlatego prawdziwego rysunku technicznego nie zrobię, każdy na pewno zrozumie, co to za konstrukcja.

Załącznik:


Dla zainteresowanych, projekt w PDF dostępny pod adresem http://hostuje.net/file.php?id=80ad0baa ... c1c4a1eaaf

Dużo informacji jak zaprojektować, znalazłem na allegro. Na jednej z aukcji. Wszyscy "kopiują" ten sam projekt, zmieniając wymiary. Poniżej zdjęcia z allegro, bardzo ładnie pokazana rampa, oferowana za 199 zł.

Image Image Image Image Image Image Image Image

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO