You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #662035 Wysłany: 22 Kwi 2013, 21:03; 
 Temat postu: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Witam. W Punto I rura idąca od silnika do pierwszego tłumnika jest kombinowana przez poprzedniego właściciela. Pewno wkrótce wyleci dziura lub rozsypie się. Jak to można uratować?

Pewno malować się niczym nie da bo temperatura robi swoje, a czy można nałożyć jakaś substancję która pod wpływem temp. utwardza się? Foto rury (kilka zdjęć) - kliknij aby otworzyć galerię zdjęć:
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #662044 Wysłany: 22 Kwi 2013, 21:12; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Wygląda mi na to, że ktoś wspawał za krótką plecionkę i musiał się ratować sztukowaniem rury ;) Moim zdaniem nic z tym w obecnym stanie nie zrobisz. A nawet jeśli to będzie to niewspółmierne do poniesionych kosztów.

Jak dla mnie jeździć póki się nie posypie a później kupić nową rurę kolektorową. Cena myślę że w granicach 130zł za nówkę. Fakt wymiana jest trochę upierdliwa ale warto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662045 Wysłany: 22 Kwi 2013, 21:22; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Czy dużo jest odkręcania od kolektora wydechowego (baran)? Jest tam dostęp, bo nawet nie patrzyłem na to.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662072 Wysłany: 22 Kwi 2013, 23:05; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Niby tylko 3 śruby, ale w tym przypadku AŹ 3. Trzeba mocno się nagłówkować żeby to odkręcić, jeśli nikt przed Toba tego nie robił ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662104 Wysłany: 23 Kwi 2013, 06:17; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No i dostęp jest taki sobie, od spodu trzeba odkręcać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662110 Wysłany: 23 Kwi 2013, 07:55; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
O tym zapomniałem, bo jak robiłem to u siebie to poprostu odkręciłem kolektor od głowicy i "na stole" demontowałem go od rury kolektorowej ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662116 Wysłany: 23 Kwi 2013, 08:19; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Lepiej odkręcić kolektor od głowicy, a flanszę od reszty wydechu i zanieść to do magika z palnikiem, inaczej Ci żyłka pęknie, a tych 3 śrub nie ruszysz :mrgreen:
Spryskaj tak dla świętego spokoju szpilki w głowicy preparatem penetrującym z dzień przed. Ale powinno pójść lekko. ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662119 Wysłany: 23 Kwi 2013, 08:33; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Angry_Us3r napisał(a):
Lepiej odkręcić kolektor od głowicy,

Lepiej potem robić, ale jest ryzyko, że się popsuje gwinty w głowicy ;) IMHO warto najpierw spróbować zrzucić rurę bez kolektora, dopiero jak nie da rady to brać się za cały kolektor.

Angry_Us3r napisał(a):
inaczej Ci żyłka pęknie, a tych 3 śrub nie ruszysz

Eee niekoniecznie, najwyżej odrdzewiaczem polać i puści ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662120 Wysłany: 23 Kwi 2013, 08:37; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
STax napisał(a):
Angry_Us3r napisał(a):
Lepiej odkręcić kolektor od głowicy,

Lepiej potem robić, ale jest ryzyko, że się popsuje gwinty w głowicy ;) IMHO warto najpierw spróbować zrzucić rurę bez kolektora, dopiero jak nie da rady to brać się za cały kolektor.

Angry_Us3r napisał(a):
inaczej Ci żyłka pęknie, a tych 3 śrub nie ruszysz

Eee niekoniecznie, najwyżej odrdzewiaczem polać i puści ;)


Akurat kolektor wyjątkowo lekko siedzi na szpilkach, uszczelki są miękkie i nie ma tam dużej siły, za to rozdzielić portki od kolektora - to nie jest takie hop.
Zaniosłem do mechanika to nawet się nie bawił w szarpanie kluczem, bo wiedział co się święci - tylko przygrzał, wziął w rękę obcęgi i wykręcił na lajcie :D

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662124 Wysłany: 23 Kwi 2013, 08:49; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Pamiętam, że parę osób na forum miało problem z kolektorem, tzn z gwintami w głowicy.
A z dwururką nie miałem osobiście problemu żeby odkręcić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662136 Wysłany: 23 Kwi 2013, 10:23; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Rejestracja: 12 Sie 2011,
Posty: 1224
Pomógł: 34
Jasne że lepiej najpierw próbować odkręcać od kolektora póki się wszystko trzyma i można użyć dużej siły, poźniej bedziesz latał z całością po garażu i prosił znajomych żeby ktoś przytrzymał :P z tym że nam żyłka pęknie nie przesadzajmy, to nie są jakieś mega śruby, prędzej się sama ukręci :P
Tylko powiedz po co to chcesz wykręcać?

_________________
Moje Punto --> http://fiatpunto.com.pl/topic36739.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662146 Wysłany: 23 Kwi 2013, 11:55; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntomaniak

Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 28 Sie 2011,
Posty: 96
Pomógł: 1
Nie opłaca się tego spawać/ratować.
Ja za rurę kolektorową z firmy polmostrów z montażem płaciłem jakieś 200pln. Do tego jest gwarancja na robotę.
Myślę że sam w garażu tego nie wymienisz, jak mechanik mi zmieniał tą rurę, to palnika nie żałował i smażył dość konkretnie ;)

_________________
Niebieski zrywacz asfaltu 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667544 Wysłany: 16 Maj 2013, 06:27; 
 Temat postu: Re: Jak ratować rury wydechowe/tłumikowe od niszczenia?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Byłem u gościa który zajmuje się naprawą tylko i wyłącznie tłumików (ma warsztat). Jest dobry. Nie robi nic więcej. Powiedział tak: Jak rury, tłumiki w dobrym stanie od razu zapsikać czarnym najzwyklejszym lakierem sprayem, nawalić, nie żałować, każda warstwa oddzielająca od wody jest cenna, psikać co jest pod ręką i twardnieje lub tworzy warstwę. I ściema że odpadnie, na tłumikach nie ma takich temperatur jak się wydaje. Sam w swoim aucie tak robił, poza tym nie rozpowszechnia sposobu ponieważ będzie miał mniej klientów, lepiej jak sypią się tlumiki. Jak ubytki za duże, dziury, odciąć, zaspawać nowe, zamalować.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO