You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #669603 Wysłany: 24 Maj 2013, 16:24; 
 Temat postu: Problem z sondami...
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Maj 2013,
Posty: 3
Witam,

parę dni temu w moim punciaku odbyła się diagnostyka komputerowa na której ukazały się następujące dwa błędy :
1. Obwód sondy lambda (Bank1) - usterka dostrajania paliwa (sygnał zbyt wysoki);
2. Napięcie zasilania - obwód 1/Uboga mieszanka (sygnał zbyt wysoki.

Pierwszy elektryk stwierdził, że jest uszkodzona sonda przed katalizatorem, jednak nie do końca mu zaufałem pod tym względem i dla pewności wybrałem się jeszcze do drugiego, który stwierdził, że to sonda za kat. ma niepoprawne wartości i z nią coś jest nie tak.

Suma sumarum okazało się, że to sonda przed kat. jest uszkodzona i kolidowała z sondą 2, której zakłócała działanie i pokazywała niepoprawne wartości..
Sonda przed kat poszła do wymiany, elektryk wstawił sondę Boscha i już myślałem,że znikną oby dwa błędy i będzie miód malina..

Z komputera zniknął tylko i wyłączanie błąd dotyczący napięcia zasilania, do zwalczenia został jeszcze problem z dostrajaniem paliwa..

Czy wymiana drugiej sondy zlikwiduje pozostały błąd ? Jeżeli pierwsza sonda zakłócała działanie drugiej ...?
Moje kolejne pytanie, czy przez uszkodzoną sondę silnik może zacząć falować? ponieważ to też ma u mnie miejsce...
Ostatnie pytanie, czy mozolne odpalanie ( przeciąga przy odpalaniu, nie pali na "strzała" praktycznie cały czas) też może mieć coś wspólnego z sondą ?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #669612 Wysłany: 24 Maj 2013, 17:37; 
 Temat postu: Re: Problem z sondami...
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
zacznijmy od tego że pierwsza sonda przed katalizatorem odpowiada za skład mieszki, druga sonda za katalizatorem odpowiada za sprawdzanie katalizatora, więc o jakimś kolidowaniu sond niema mowy. Najprościej jest odpiąć wtyczkę sondy i obserwacja zachowania auta, na pewno jak winna jest sonda to pod odpięciu jej powinno się unormować (jedynie będzie palił jak smok). Przy uszkodzonej sondzie silnik może falować, niemieć mocy, spalać dosłownie duże ilości paliwa, dławić się. Dodam jeszcze że sondę najlepiej kupić orginalną, z zamiennikami bywają różne cyrki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670817 Wysłany: 28 Maj 2013, 21:44; 
 Temat postu: Re: Problem z sondami...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Na temat problemów z sondami lambda, polecam ten wątek - topic38717.html Długi temat, warto poświęcić 5 minut z życia, poczytać jakie problemy powodują niesprawne sondy lambda. W wątku napisane co trzeba robić. Na końcu rozwiązanie problemu
marqq napisał(a):
No i problem rozwiązany, wymieniłem 2 sonde tą za katalizatorem na oryginał Boscha. Teraz dopiero jeździ się przyjemnie i szarpanie ustąpiło, co ciekawe spalanie też spadło :D

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO