You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #694116 Wysłany: 06 Paź 2013, 19:34; 
 Temat postu: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012,
Posty: 34
Witam Panowie
Niestety mam kolejny problem z moją kropą, aczkolwiek akumulator szybko pada przy takich temperaturach... mam nowy akumulator(roczny) z Boscha i sprawa nie została załatwiona. Wiem że takie tematy były ale jest jedno ale: nabijałem w tym roku klimę, chciałem wymienić ten filtr kabinowy co jest w środku i ku mojemu zdziwieniu... nie było go tam :shock: wiadomo trzeba było zrobić dziurę, zaślepkę i tyle. W końcu doszedłem do wniosku że klima nie była zakładana fabrycznie, bo raczej dali by w fabryce filtr :D No więc od razu się nasuwa że poprzedni właściciel nie zmienił alternatora, a z tego co się orientuje powinien być wyższej mocy. Jak sądzicie, jest to wina za słabego alternatora? jeden mechanik Mi powiedział że może być coś z alternatorem, więc coś w tym jest :)
Pozdrawiam !


Góra
 Profil  
 

 
 Post #694126 Wysłany: 06 Paź 2013, 20:18; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Rozumiem że akumulator pada na postoju? Jeśli tak to musisz sprawdzić ładowanie (napięcie ładowania) i jesli ono jest w porządku to czy nie masz nadmiernego upływu prądu. Dopuszczalna wartość upływu która nie powoduje problemów to 0,01A. Jeśli masz więcej to znaczy że coś kradnie prąd, bardzo często jest to radio.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #694141 Wysłany: 06 Paź 2013, 21:03; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
szamot666 napisał(a):
musisz sprawdzić ładowanie (napięcie ładowania) i jesli ono jest w porządku to czy nie masz nadmiernego upływu prądu.

Zgadza się, te wartości sprawdź w pierwszej kolejności (sprawdź też jaki masz w aucie alternator).


Image

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699644 Wysłany: 07 Lis 2013, 16:03; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012,
Posty: 34
Witam Panowie po długiej przerwie... :E
Sprawdziłem ładowanie- jest to 14v
Upływ prądu-0, choć nie wierze bo mam podłączone radio,wzmacniacz,centralny..możliwe że coś źle zrobiłem :wink:
No i najlepsze jest to że mam zamontowany alternator o pojemności 60A, w ASO powiedzieli że powinno to być 85-90! :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699669 Wysłany: 07 Lis 2013, 18:08; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Gozmak, jak sprawdzałeś upływ prądu? Musisz odłączyć któryś biegun akumulatora, następnie między odłączoną klemę i akumulator wpiąc amperomierz (połączyć klemę z akumulatorem przy uzyciu amperomierza). Po podłączeniu odczekać kilka chwil ok 30 sekund i będziesz miał wynik. Istone są właśnie cyfry po przecinku ponieważ upływ prądu może wynosić np 0,08A i to jest już dużo także wyposaż się w miernik który pokazuje do dwóch miejsc po przecinku.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699677 Wysłany: 07 Lis 2013, 18:42; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012,
Posty: 34
szamot666, zrobiłem tak jak piszesz: odłączyłem czarną klemę,wpiąłem między klemą a aku multimetr,ustawiłem na ampery i nic..może multimetr źle działa nie wiem,albo źle to zrobiłem.Jutro podjade na jakiś watsztat i za 5 zł Mi wszystko sprawdzą :)) ewentualnie kupię sam amperomierz :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699701 Wysłany: 07 Lis 2013, 20:24; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Oki tak informacyjnie to 0,01 do 0,02A jest dopuszczalne i normalne. Potem im wyżej tym gorzej:) Ale swoją drogą powinien Ci pokazać dokolwiek bo u mnie na podtrzymanie samego zegarka idzie 0,01A:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699729 Wysłany: 07 Lis 2013, 21:34; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Do pomiaru prądu oprócz odpowiedniego ustawienia przyrządu na zakres A DC, trzeba pamiętać o podłączeniu czerwonego przewodu, do najczęściej innego gniazda w mierniku, oznaczonego symbolem „A” ( gniazdka takie najczęściej znajdują się po lewej stronie, od gniazda czarnego przewodu COM).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699738 Wysłany: 07 Lis 2013, 21:53; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
AndyPol, masz rację że można zrobić taki błąd i pominąłem to w objaśnieniach:)

Gozmak, czy po takim podłączeniu elektronika w aucie zaczyna działać?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699751 Wysłany: 07 Lis 2013, 22:49; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012,
Posty: 34
Panowie podłączyłem te przewody do Com i bodajże do 20A. Udało się bo po podłączeniu migły Mi kierunkowskazy oznaczające prąd w aucie :) no i wskazało Mi takie coś: 00,4,sprawdzałem jeszcze to ładowanie i jest 14.0, jak już włącze światła,przeciwmgłowe przód+tył,radio i podgrzewanie tylnej szyby to pokazuje 13,8


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699771 Wysłany: 08 Lis 2013, 00:21; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
czyli uplyw pradu 0,04A?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699855 Wysłany: 08 Lis 2013, 22:21; 
 Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Musisz powtórzyć pomiar poboru prądu na „spoczynku”, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, tak jak pozostawiasz Kropka np. w garażu. W mierniku przewód czarny podłączony jest go gniazda COM a czerwony do gniazda 20A, wybrany zakres pomiarowy to 20A DC. Odczytaj starannie wynik ( szczególnie umiejscowienie przecinka), po ustabilizowaniu się wskazań. Większość przyrządów na wyświetlaczu pokazuje dodatkowo symbol mA lub A ( nie wiem, jakim przyrządem mierzysz itd.).
Bardzo popularny model miernika np. M890 i jego klony po ustawieniu zakresu 20A DC przed pomiarem wyświetlają cos takiego: 0,00 A. Jeśli przyrząd znajduje się na zakresie 200mA ( przewód czerwony wędruje do gniazda mA miernika) na wyświetlaczu pojawi Ci się: 00,0 mA ( na takim zakresie na razie nie dokonuj pomiaru w swoim Kropku), co rozumiemy jako 0,0 mA.
Pomiar poboru prądu na postoju wykonaj na zakresie 20A DC.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO