|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#722153 Wysłany:
27 Mar 2014, 00:37; Temat postu: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-air) |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Skrzynia C510 była montowana w wersjach silnikowych: 1.3 Multijet 75KM 1,4 T-jet turbo 120KM 1.4 Multiair turbo 135KM Oczywiście nie znaczy to że takie same przełożenia mają. MJ na 98% ma inne. 1,2 8V, 1,4 8V, 1,4 16V starjet, 1,4 16V Multiair 105KM to znana z PI, PII, Pandy, Seicento skrzynia biegów C514  Także szukać instrukcji do PII  . Przy wymianie całość różni się lokalizacją i rozmiarem korka spustowego. W C514 jest w normalnym miejscu. W 1,9MJ 120, 130, PEA, GPA jest skrzynia M32. W 1,3 90KM jest M20. Olej wg instrukcji obsługi (1,4 MA 135 - Tutela Technyx 75W85 lub inny spełniający to co w instr jest napisane  ) Niecałe 2l wejdą. 100-200ml powinno zostać. Klucz do korka wlewu i spustowego to imbus 12 lub 10mm (Nie pamiętam) ale na 95% 12mm. Zdejmujemy osłonę silnika o ile jest - Trzyma się na 9 śrubek. Najlepiej odkręcać tak, żeby na koniec zostawić sobie tylne - bo z przodu osłona trzyma się na dwie "zakładki" o zderzak. Załącznik:
Zdjęcie0654.jpg [ 92.32 KiB | Obejrzany 21309 razy ]
Korek Wlewu i spustu: Załącznik:
Zdjęcie0655.jpg [ 67.85 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Spustu z innej perspektywy. Załącznik:
Zdjęcie0660.jpg [ 45.48 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Odkręcamy korek wlewu, spustowy i spuszczamy za pomocą czegoś takiego - żeby wszystkiego nie zaoleić  Załącznik:
Zdjęcie0645.jpg [ 44.01 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Czyścimy magnes na korku z opiłków i wkręcamy z momentem 46Nm. (może być potrzebna taśma teflonowa do uszczelnienia bo fabryczne uszczelnienie to jest jakiś klej niebieski na gwincie.) U mnie nic nie kapało po ponownym wkręceniu i zalaniu ale... jakby kapało to nie dokręcać ile się da, tylko poluzować tak żeby korek nie wypadł i owinąć go taśmą teflonową lub nitką (zgodnie z gwintem - czyli patrząc na lekko wkręcony korek przeciwnie do wskazówek zegara) i dokręcić ponownie. Można kupić również nowy korek z uszczelniaczem na gwincie - nr: 55230506 (Koszt ok. 15zł) Wlewamy olej za pomocą wężyka zamocowanego do lejka: Załącznik:
Zdjęcie0651.jpg [ 55.91 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie0650.jpg [ 85.66 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Tak długo aż zacznie się przelewać i zakręcamy korek wlewu z momentem 20 do 30Nm. Teraz tylko wyczyścić wszystko co jest mokre z oleju i ewentualnie odtłuścić (np. czystym lub rozcieńczonym z H2O izopropanolem). Stary olej (3,5 roku i 65 000km) vs nowy: Załącznik:
DSCN2947.JPG [ 37.09 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie0648.jpg [ 121.44 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie0653.jpg [ 73.58 KiB | Obejrzany 21321 razy ]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
roko |
#723420 Wysłany:
29 Mar 2014, 02:10; Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M- |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 22 Mar 2013, Posty: 82
|
No nieźle, taki niski przebieg, a olej czarny. A jak wrażenia z jazdy na nowym oleju, jest jakaś poprawa przy wrzucaniu biegów?
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#840408 Wysłany:
15 Sie 2018, 14:42; Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M- |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
No ale przecież"oleju w skrzyni się nie zmienia" Widać właśnie jak nas oszukują. Dzięki za poradnik przyda się.
|
|
Góra |
|
 |
Metal54 |
#849280 Wysłany:
13 Sie 2019, 16:08; Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M- |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartłomiej
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2016, Posty: 587
|
Dziękuje!! Bardzo przydatny poradnik. Co ciekawe u mnie weszło 2 Litry oleju. Postanowiłem zalać bardzo polecany Ravenol RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 - dedykowany do C510 Dziwne, bo koloru czerwonego... A powinien i był żółty Według Ravenol nie ma to znaczenia: https://www.ravenol.pl/porady-eksperta/ ... a-znaczeniZamówiłem nowy korek spustowy lecz Fiat się nie popisał... U mnie nie było żadnego uszczelnienia a korek po ponownym zamontowaniu nie przepuszcza. Nie polecam stosowania żadnych taśm teflonowych i innego typu dodatkowych uszczelnien. Jeszcze raz dziękuje za instrukcję 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#849282 Wysłany:
13 Sie 2019, 19:32; Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M- |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
roko napisał(a): No nieźle, taki niski przebieg, a olej czarny. Ja nie wiem czy przypadkiem na synchronizatory nie jest napylony grafit czy coś podobnego. Przy trzeciej wymianie przy ok 176 000km (73 od wymiany) kolor oleju był bursztynowy. Nie był taki żółciutki jak nowy ale był przejrzysty. Metal54 napisał(a): Zamówiłem nowy korek spustowy lecz Fiat się nie popisał... Korek jaki zamówiłem miał uszczelnienie. Metal54 napisał(a): Nie polecam stosowania żadnych taśm teflonowych i innego typu dodatkowych uszczelnien. Zgodnie ze sztuką powinno się korek dać nowy i tyle.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Metal54 |
#849288 Wysłany:
13 Sie 2019, 21:54; Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M- |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartłomiej
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2016, Posty: 587
|
Nie wiem czy u mnie wcześniej był wymieniany olej w skrzyni (mam prawie 170 tyś.km) ale był czarny i baaaardzo śmierdzący  Fiat Bytom Partner mimo kilkukrotnych zapewnień i zmiany dnia dostawy nie dostał korka, więc u mnie poszedł stary. ipIV - bez twojego poradnika nigdy bym się za to nie zabrał  Dziękuje.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|