You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #724272 Wysłany: 03 Kwi 2014, 14:53; 
 Temat postu: Baza - problem i rozwiązanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Mam propozycję odnośnie utworzenia osobnego tematu lub wydzielonej funkcji forum, gdzie użytkownicy przedstawialiby swoje rozwiązania dla różnych problemów na zasadzie:
autor napisał(a):
  • Nazwa usterki: Prosta nazwa, która byłaby wyświetlana jako sygnatura problemu.
  • Opis usterki: Opis problemu, który napotkano i związane z nim objawy.
  • Tagi: Lista tagów dotyczących problemu dla łatwiejszego wyszukiwania.
  • Przyczyna: Opis uszkodzenia powodującego problem.
  • Co pomogło: Opis bardzo konkretnego rozwiązania dla problemu - tylko to co zadziałało, a nie wcześniejsze podejmowane kroki.
  • Co nie pomogło: Lista wcześniejszych działań, które nie doprowadziły do rozwiązania.


Przykładowy wpis wyglądałby np. tak:
jabb napisał(a):
  • Nazwa usterki: Nierówne przyspieszanie i brak mocy.
  • Opis usterki: Silnik słabo wkręca się na obroty w niektórych zakresach (2500-3500 obr/min), na biegu jałowym obroty powoli falują między 700 a 1500 obr/min, słaba reakcja na gaz.
  • Tagi: falowanie obrotów; brak mocy; dziura w obrotach; słabe przyspieszenie
  • Przyczyna: Pęknięcie przewodu między kolektorem dolotowym, a czujnikiem ciśnienia w kolektorze (MAP).
  • Co pomogło: Wymiana przewodu między kolektorem dolotowym, a czujnikiem ciśnienia w kolektorze (MAP), a następnie reset komputera poprzez odpięcie klem na 15 minut. Sama wymiana przewodu może sprawiać, że silnik wariuje i gaśnie na biegu jałowym.
  • Co nie pomogło: Wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze (MAP); Wymiana cewek zapłonowych; Wymiana świec


Chodzi mi o uproszczenie mechanizmu poszukiwania rozwiązań do problemów.
Oczywiście jeden objaw może mieć kilka przyczyn, więc moderatorzy mogliby łączyć część opisów na zasadzie "1 Problem - N Wariantów rozwiązań".

Co sądzicie o tym pomyśle?

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #724532 Wysłany: 04 Kwi 2014, 21:43; 
 Temat postu: Re: Baza - problem i rozwiązanie
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Pomysł dobry szczególnie w aspekcie wątków ciągnących się przez kilkadziesiąt stron.
Teoretycznie wszystko opisane a trzeba poświęcić 2 godziny aby przeczytać i tak można coś pominąć.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO