|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#735544 Wysłany:
30 Cze 2014, 22:20; Temat postu: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Zauważyłem że nie uruchamia się I bieg wentylatora chłodnicy. Po sprawdzeniu bezpieczników i upewnieniu się że przekaźnik działa (test MES-em) - słyszalny "pyk" ze skrzynki bezpieczników pod maską... postanowiłem się przyjrzeć rezystorowi ograniczającemu prąd a zarazem moc wentylatora chłodnicy na I biegu. Rezystor znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego i jest wkręcony na blachowkręt z łbem 8mm. Aby się do niego dobrać (wersja MA turbo) trzeba niestety odkręcić zbiornik wyrównawczy i nim manewrować w miarę możliwości. Myślę że w "mniejszych" wersjach silnikowych nie będzie problemu. Mamy 2 możliwe uszkodzenia: Albo spalony sam rezystor albo przepalone zabezpieczenie termiczne. Jak mamy spalony rezystor to niestety trzeba kupić nówkę, natomiast jak mamy spalony termik to wystarczy wymiana na nowy za ok. 2zł.  Całość wygląda tak: Załącznik:
DSCN3328 - Kopia.JPG [ 48.83 KiB | Obejrzany 12205 razy ]
Zielony - rezystor Czerwony - termik (bezpiecznik termiczny) Rezystancja termika powinna wynosić 0,00Ohm Rezystancja rezystora w temp 20*C ok 0,5Ohm-a. Niestety parametry termika są mi nieznane - zapomniałem odczytać. W każdym razie najważniejsze to prąd [A] i temp. zadziałania. Prąd może być większy, natomiast temp zadziałania taka sama. Jeśli uszkodzony jest rezystor (b. duża rezystancja) to trzeba całość kupić - koszt ok. 100zł w aso. Jeśli uszkodzony jest termik to za 2-3zł w sklepie elektronicznym lub na allegro kupić nowy i wlutować. <- to samo dotyczy rezystora went. nawiewu Nowy: Załącznik:
DSCN3340.JPG [ 66.27 KiB | Obejrzany 12205 razy ]
Załącznik:
DSCN3341.JPG [ 48.69 KiB | Obejrzany 12205 razy ]
Można jeździć z uszkodzonym rezystorem ale trzeba mieć świadomość, że: - Wentylator będzie się załączać pełną mocą przy temp płynu = 102*C z histerezą do 96*C zamiast przy ok 90-95*C z ograniczoną mocą. - Będziemy mieli spadek wydajności klimatyzacji na postoju przez ograniczoną wydajność skraplacza.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#837338 Wysłany:
05 Maj 2018, 22:16; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Odkopię temat po 4 latach Ponieważ rezystor spalił się drugi raz... (~75 000km, ~3,5roku) kupiłem ponownie ten sam i Chińczyka za ok 50zł z wysyłką z Chin (odpowiednik nr OE 55702358) -> Działa! Tylko nie do końca cokół gabarytami pasował, to nożykiem do tapet sobie toche pomogłem  Rezystor 55702358 jest ok. połowę tańszy od 51805134 i działa. Jedyna różnica w pracy jest taka, że wentylator pracuje trochę szybciej (Mniejsza rezystancja rezystora)[w ydaje mi się, że pracuje trochę szybciej ], ale to niczemu nie przeszkadza, tylko zwiększa wydajność chłodzenia na I biegu wentylatora  Chińczyk 55702358 (czarny) z aliexpress (OE 55702358 można kupić też w lepszej cenie od OE 51805134 (zamienników brak)): OE 51805134 (biały) vs. 55702358 (czarny): Załącznik:
20180205_225501.jpg [ 141.86 KiB | Obejrzany 7434 razy ]
Załącznik:
20180205_225357.jpg [ 60.63 KiB | Obejrzany 7434 razy ]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#837343 Wysłany:
06 Maj 2018, 08:00; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Ja u siebie zamontowalem 2 rezystory 50w 1ohm połączone równolegle, nie będę płacił za głupi rezystor 300zl moje kosztowały 10zl i mają lepsze odprowadzanie ciepła.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#837345 Wysłany:
06 Maj 2018, 15:40; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
radex324 napisał(a): nie będę płacił za głupi rezystor 300z To pojechałeś z tymi 300zł  Termik też odpowiedni dobrałeś i zamontowałeś?  Po co? zatrze Ci się wentylator (Silnik w tzw. stanie zwarcia - prąd ograniczy tylko rezystancja uzwojeń - b. mała), to z tych dwóch rezystorów zrobi Ci się grzałka 300-400W. Samochód spalony, ale 40zł zaoszczędzone. Dojdzie do zwarcia pomiędzy silnikiem a rezystorem... powtórka z rozrywki. Przy 0,5 Ohma bezpiecznik jakim zabezpieczony jest obwód I biegu wentylatora - 30A nie przepali się - znowu samochód spalony  - wypadałoby dobrać inny bezpiecznik Trzeba mieć świadomość konsekwencji jak się robi jakąś rzeźbę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#837409 Wysłany:
08 Maj 2018, 11:55; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Mam bezpiecznik 20A 125* czy dobrałem zły? Wydaje mi się bezpiecznie.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#837410 Wysłany:
08 Maj 2018, 12:15; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Wygląda OK. Czyli ile w sumie cała impreza kosztowała? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#837413 Wysłany:
08 Maj 2018, 12:37; Temat postu: Re: Naprawa I biegu wentylatora chłodnicy [wersje z klimą] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Z chin aliexpres zamawiane 2 oporniki teraz 100W około 12zł + około 1zł bezpiecznik, i u mnie kawałek starego radiatora aluminiowego. Wolę takie coś niż zapłacić 50-200zł za badziewny bez gwarancji działania tygodnia.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|