|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Nicks0n |
#108497 Wysłany:
27 Mar 2008, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
to sprytnie, bo mi 17" obcierają dopiero z załadowanym tyłem
na zimówkach (14" - opona standardowa) nie było żadnych problemów --> zawieszenie 100% seria
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
drmartin |
#108515 Wysłany:
27 Mar 2008, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 18 Paź 2007, Posty: 71
|
Trze bo po prawej stronie jest wlew paliwa...
Trzeba odpowiednio wyprofilować nadkole...
nadkole profilujemy poprzez nagrzanie go i ugniatanie
po za tym FIAT nie produkuje nadkoli na tył do Punto II z tego co się orientuje więc wszystkie nadkola nawet kupione w ASO to rękodzieło i nie muszą idealnie pasować...
Ja zakładałem w ASO pan mi ładnie wyprofilował i nic nie trze...
Pozdrawiam...
_________________ Był czerwony, jest niebieski, ale też go kochamy...
Zapraszam: http://blog.lorki.pl
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224732 Wysłany:
03 Mar 2009, 17:54; Temat postu: Nadkola tył |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć. Zakładał ktoś może w swoim kropku nadkola do tyłu? Jakieś sugestie, wrażenia etc? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzieki za wszystkie rady  Pozdrawiam!
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Kroolu |
#224735 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Ja posiadam takowe  chyba 25 zl za jedno dałem  spasowały, bez docinania, bez wyginania, naciagania czy jakichkolwiek innych modyfikacji  mało widoczne 
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224737 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Pawcio |
#224741 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
Cześć, o porządnym wyczyszczeniu i zakonserwowaniu przed założeniem nadkoli chyba nie trzeba wspominać, ale pamiętaj abyś dobrze zabezpieczył otwory, które wywiercisz w blasze w celu dopasowania i umocowania nadkola. Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota które się zgromadziło nad i na wlewie 
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
 |
Kroolu |
#224742 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Nom dokładnie takie
Zakładając przykładasz do rantu karoserii...mocując ja na blachowkretach z reguły tj tak mocuje wiekszość bo nie ma sie o co obawiać, niektórzy na nity, a niektorzy staraja sie zalozyc nadkole na ten rant i przykleic na kleju do szyb 
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224743 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#225772 Wysłany:
06 Mar 2009, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Pawcio napisał(a): Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota
Dużo jest z tym roboty i co konkretnie trzeba zdemontować? I jak usunąć to błoto? Bo jak czasami zaglądam u siebie, to takie kilkuletnie zaschnięte nie wygląda na takie co się podda bez walki  .
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
Pawcio |
#226012 Wysłany:
07 Mar 2009, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
LAU1976 napisał(a): Pawcio napisał(a): Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota Dużo jest z tym roboty i co konkretnie trzeba zdemontować? I jak usunąć to błoto? Bo jak czasami zaglądam u siebie, to takie kilkuletnie zaschnięte nie wygląda na takie co się podda bez walki  .
Czesc , nie wiem jak jest w P.II, ale prawdopodobnie pod klapką wlewy masz 4 śrubki. musisz je odkręcić. Na dole przy baku cała rura wlewowa jest zamocowana na metalową opaskę. Podczas montażu musisz zaopatrzyć się w nową opaskę bo stara może byc skorodowana. Mocno zaschnięte błoto? jak u siebie ruszyłem to całe błoto myjką ciśnieniową to ukazał się bardzo nie miły widok rdzy. Myć możesz także wężem ogrodowym z odpowiednią końcówką, też dobrze wymyjesz. Nic dodać nic ując umyć musisz bo razem z tym błotem zalega tam sól 
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#226091 Wysłany:
07 Mar 2009, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
A czy jak to rozkręcę to może wylać się benzyna?
I jeszcze jedno pytanie - czy nadkola zasłonią przewód paliwowy?
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#226136 Wysłany:
07 Mar 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
zaslaniaja, bo nadkole plastikowe wypelnia cala tą wneke. co do tego syfu za tym przewodem to w PII przynajmnije moim jest tam miejsce zeby lape wsadzic wiec chyba w sumie, przynajmnije u mnie, obejdzie się bez zdejmowania całości. z reszta i tak była by lipa z odkreceniem tych 4 śrubek. jak kiedyś próbowałem to ani drgną.
Nie podoba mi się tylko jedna sprawa, a mianowicie wkrecanie śrub w metalowa czesc nadkola  A jak zamocowane jest nadkole przód, że tak nie jest nic wkrecane w karosierie? Bo w sumie nigdy tego nie sciagalem.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#226198 Wysłany:
08 Mar 2009, 00:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
A może te nadkola można założyć na te ranty błotników, a przykręcić je blachowkrętami do czegoś innego niż błotniki? Do czegoś co jest tam w głębi.
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#226207 Wysłany:
08 Mar 2009, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
no wlasnie w ten sposob chyba są zamontowane te z przodu i o taki sposob montarzu by mi chodzilo ale z tego co napisal Kroolu to wkrety wkreca sie w karoserie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Kroolu |
#226276 Wysłany:
08 Mar 2009, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
buladag a nom...dokladnie..wkrecacie w karoserie...to najczesciej stosowany sposob...drugi tez napisalem ale o jego skutecznosci za wiele nie moge powiedziec bo tego nie stosowalem nigdy..
...jesli ktos sie obawia o korozje po uzyciu blachowkretow...to zupelnie nie potrzebnie...
..co do zasłaniania, tak zaslaniaja wszystko..cala wneke i ledwo je widac..u mnie przy zoltym malo widac..a co dopiero jak ktos ma ciemniejszy kolor karoserii...
Czy da sie przykrecic gdzies w glebi? hmm szczerze to watpie bo scianka nadkola plastikowego nie przylega prawie nigdzie do blachy we wnece...
kto sie dokladnie przyjrzal punto II posiada szczatkowe tylne nadkola..chroniace przed dostaniem sie syfu w kierunku tylnego zderzaka:D
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
 |
Pawcio |
#226289 Wysłany:
08 Mar 2009, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
LAU1976 napisał(a):
Jeżeli nie będziesz tankować do pełna przed demontażem to nic się nie wyleje
,, z reszta i tak była by lipa z odkreceniem tych 4 śrubek. jak kiedyś próbowałem to ani drgną."
Z tym się zgadzam, ja u siebie w PI musiałem je wszystkie rozwiercić i założyć później nowe, ale warto poświęcić trochę czasu. Nad wlewem też koroduje...nigdy tego dobrze nie zrobicie ,jak chcecie manewrować szczotką drucianą lub wiertarką pomiędzy rurą a blachą?  o malowaniu nie wspomnę 
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#279157 Wysłany:
13 Sie 2009, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Mam prośbę do osób mających z tyłu nadkola (najlepiej fiatowskie, montowane w ASO):
Mógłbym prosić o zdjęcia jak to wygląda? Zależy mi głównie na tylnej części na dole przy zderzaku, oraz na zdjęciach ukazujących miejsca jego przykręcenia. Z góry dzięki
[ Dodano: 13 Sie 2009 11:27 ]
Znalazłem w ePER'ze coś takiego:
Domyślam się, że zamawiam x2 wszystkie śrubki, kołnierze itp. (bo 2 nadkola - lewe i prawe), ale powiedzcie mi, które z tej listy to jest lewe, a które prawe  Bo skoczę się do ASO w wolnej chwili z listą życzeń
W ogóle czy te nadkola nie są pełniejsze? Bo tu na miniaturce jakby pół tylko było  Co znaczy "RUS"? Rosyjski rynek czy co
I druga sprawa:
co to jest za osłona

_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Punciara |
#295490 Wysłany:
05 Paź 2009, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 30
|
A jak zamontowane są nadkola z przodu. Tam jest tylko jedna śruba i one są jakoś wciśnięte za ta całą blachę. Nie ma tam wiecej śrub ?! Może jeszcze gdzieś są dokręcone, czy przyklejone- ktoś wie? Tak samo bym chciała na tył zamontować bez robienia dodatkowych dziur.
_________________ Fiat Punto 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#295506 Wysłany:
05 Paź 2009, 11:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Nie masz przednich nadkoli?
Dziwne, wszystkie PII mają (czyt. powinny mieć).
Ale wracając do Twojego pytania...
Przednie nadkola trzymają się na kilku wkrętach (z pamięci powiem, że na 4, ale może ich być 1-2 więcej):
- 2 od strony zderzaka: 1 na dole (w takiej wnęce) i 1 nieco wyżej
- 2 w okolicach McPhersona
Nadkola tylne trzymają się spokojnie na 1 wkręcie. Tak naprawdę to ciężko jest dostać te, których rysunki poglądowe zamieściłem na poprzedniej stronie. ASO sprowadzają różne zamienniki. Z tego co wiem, to u mnie z tyłu są opisane jako "Punto 3"  Tylko lewy zbyt pewnie nie trzymał na "łapach" i konieczne było przykręcenie go 1 dodatkowym wkrętem w błotnik. I lewy, i prawy są złapane na 1 wkręcie nad belką (są w blasze takie śmieszne kwadratowe otwory). Mam zamiar na wiosnę zwykłe wkręty wymienić na te z plastikowymi nakrętki, jakie są widoczne na wcześniejszych screenach z ePER'a.
Edit:
nawet widać na screenach, gdzie przednie są łapane 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Punciara |
#295510 Wysłany:
03 Lis 2009, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 30
|
Mam przednie. Może źle to ujęłam. Kupiłam właśnie na tył i chciałam zamontowac tak jak piszą tu na forum na blachowkręty (4 chyba otwory ktoś wiercił). Pytałam się dlatego, że spojrzałam wczoraj na zamontowane z przodu nadkola i zgłupiałam bo wyczułam tylko jedną srubę i z tyłu wiem że tez jest jedna w zderzaku. A reszty nie widziałm (ciemno i brudno było  )
Ale dzieki za odpowiedź. troszkę mi to rozjaśniło obraz montażowy .... Zobaczymy czy sobie poradzę. A tak przy okazji ile to mogłoby kosztowac u mechanika (jakby mi nie poszło)? [ Dodano: 03 Lis 2009 14:06 ]Witam ponownie. Mam juz nadkola prawie zamontowane. Mówie prawie bo załozyłam jedno ale odstaje mi na krawędzi gdzie dotyka błotnika. Taki urok plastiku  Chcę użyc czarnego silikonu do podklejenia. Ma ktos już jakieś doświadczenie w tym temacie (jaki silikon wybrać-sanitarny, budowlany...który lepszy), chyba że jest coś lepszego??
Będę wdzięczna za podpowiedzi
_________________ Fiat Punto 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#304566 Wysłany:
03 Lis 2009, 15:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Moim skromnym zdaniem silikon w tym miejscu zrobi więcej szkody niż pożytku, bo:
- wilgoć i tak tam wlezie ( od wewnątrz ), a jak będzie silikon, to już nie wylezie
- nie ma możliwości wypłukania tej szczeliny po zimie, a jeżdżenie z solanką cały rok to średni pomysł
- silikon ma kwaśny odczyn i może przyspieszać korozję blachy
- paskudnie to wygląda, zwłaszcza jak chwyci kurz.
Zdecydowanie lepsze będzie posmarowanie krawędzi błotnika od wewnątrz preparatem typu Fluidol, czy innym woskowo-bitumicznym.
Przy okazji zabezpieczy się wkręty i wywiercone otwory.
Ale jeśli już silikon, to Mapei, reszta to strata czasu.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#304600 Wysłany:
03 Lis 2009, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#304602 Wysłany:
03 Lis 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Punciara napisał(a): Mam przednie. Może źle to ujęłam. Kupiłam właśnie na tył i chciałam zamontowac tak jak piszą tu na forum na blachowkręty (4 chyba otwory ktoś wiercił). Pytałam się dlatego, że spojrzałam wczoraj na zamontowane z przodu nadkola i zgłupiałam bo wyczułam tylko jedną srubę i z tyłu wiem że tez jest jedna w zderzaku. A reszty nie widziałm (ciemno i brudno było  ) Ale dzieki za odpowiedź. troszkę mi to rozjaśniło obraz montażowy .... Zobaczymy czy sobie poradzę. A tak przy okazji ile to mogłoby kosztowac u mechanika (jakby mi nie poszło)? [ Dodano: 03 Lis 2009 14:06 ]Witam ponownie. Mam juz nadkola prawie zamontowane. Mówie prawie bo załozyłam jedno ale odstaje mi na krawędzi gdzie dotyka błotnika. Taki urok plastiku  Chcę użyc czarnego silikonu do podklejenia. Ma ktos już jakieś doświadczenie w tym temacie (jaki silikon wybrać-sanitarny, budowlany...który lepszy), chyba że jest coś lepszego?? Będę wdzięczna za podpowiedzi Zapodaj zdjęcie jak możesz. Moje, na których pisało "Punto 3" musiałem dociąć bo wystawały poza obrys auta  Co do wkrętów... masz jakieś ich zdjęcie przed wierceniem? Ja złapałem do blachy tylko 1 nadkole i tylko 1 wkrętem bo jakieś takie niepasowne było i plastikowe zaczepy nie łapały mi zbytnio blachy. Poza tym 1 wkręt za kołem (jest tam blacha z takim kwadratowym otworem, no i w zderzak. Adas napisał(a): Ja posmarowałem Bollem, z puszki. Oczywiście przed ich montażem, konserwacja bollem z puszki jak i w sprayu tam gdzie pędzel nie doszedł.
Mówisz o profilu nadkola, tym od dołu:
czy tym od góry:
Wybaczcie za brak miniaturek, ale skopiowałem fotki z istniejącego już jakiś czas postu 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#317980 Wysłany:
17 Gru 2009, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
A ja z tyłu nie założyłem żadnych dodatkowych nadkoli, po prostu co mycie opłukuje nadkola myjką i po problemie. Oczywiście nadkole jest zabezpieczone masą bituniczną.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
Wacek |
#320215 Wysłany:
25 Gru 2009, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 40
|
zabawne sa te nadkola... wg mnie powinny chronic karoserie, przewody paliwowe... a wg Fiata przykrywaja zderzak z tworzywa
ja mam od jakiegos rzemieslnika, ale zalozone przeciwnie jak na foto, czyli zakrywaja zaroserie i przewody i nie zakrywaja zderzaka 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|