|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Vulcan |
#69675 Wysłany:
04 Gru 2007, 23:15; Temat postu: Nowy tłumik już czarny > HELP < |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
 Kupiłem nowy sportowy tłumik Michael Speeder dedykowany
Na razie nie rozpisuję się o nim, bo jest za "świeży", napiszę za jakieś 1000 km.
 Problem jest taki: Już po przejechaniu ok. 50 km. końcówka zrobiła się szaro-czarna, jakby od sadzy? Co może być przyczyną?
 Drugi problem: Myślałem, że po wymianie tłumika kropek przestanie szarpać na niskich obrotach przy depnięciu gazu w podłogę. Szarpie strasznie, jakby się dusił, czasem strzeli z filtra powietrza. Np. na dwójce szarpie, szarpie, potem jak już się doszarpie do ok. 2300 obrotów wyrywa ostro do przodu i jest git (bajka jest 4-6 tys.  )
 Trzeci problem: Gdzie się podziewa 1 litr oleju po 2 tys. km? Kropek kopci na biało, czy zimny, czy ciepły, silnik jest mokry, ale bez przesady. Z rana przy odpalaniu słychać lekki metaliczny dzwięk, który cichnie po dwóch min. Z wydechu przy przygazówce wydobywa się jakby woda z plamkami oleju i sadzi.
 Czy wymienić silnik?
Czy bez problemu pasuje od Seja?
Z góry dzięki 
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tbeza |
#69707 Wysłany:
05 Gru 2007, 01:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
Vulcan napisał(a): Myślałem, że po wymianie tłumika kropek przestanie szarpać na niskich obrotach przy depnięciu gazu w podłogę
czym sie sugerowales myslac ze jak zmiensiz tlumik to samochod przestanie szarpac?
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#69711 Wysłany:
05 Gru 2007, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
tbeza napisał(a): czym sie sugerowales myslac ze jak zmiensiz tlumik to samochod przestanie szarpac?
Tym, że końcowy tłumik był dziurawy i myślałem, że jest zapchany.
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#69764 Wysłany:
05 Gru 2007, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Już drugi temat o tym samym!
http://fiatpunto.com.pl/topic4788.html
Silnik masz do remontu i koniec.
Olej nie spala się w silnku na czarny dym, co najwyżej siwy 
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#69847 Wysłany:
05 Gru 2007, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
a jak szarpie na niskich obrotach to pewnie sprzęgło daje znać o sobie
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#69874 Wysłany:
05 Gru 2007, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Tezet1956 napisał(a): Już drugi temat o tym samym! Jakoś nie widzę dużego podobieństwa [ Dodano: 05 Gru 2007 18:18 ]BobMF napisał(a): a jak szarpie na niskich obrotach to pewnie sprzęgło daje znać o sobie
Sprzęgło prawie nóweczka Valeo po ok. 7 tys. km.
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#69882 Wysłany:
05 Gru 2007, 19:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Myślę, ze kompresja jest cieńkawa i brakuje mocy. Vulcan pomierz ciśnienie sprężania, dużo się dowiesz. [ Dodano: 05 Gru 2007 18:38 ]Vulcan napisał(a): Jakoś nie widzę dużego podobieństwa
No podobieństwo jest w tym zżeranym oleju i pytaniu o silnki 600-tki
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#70131 Wysłany:
06 Gru 2007, 17:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
Cytuj: myślę, ze kompresja jest cieńkawa i brakuje mocy. Vulcan pomierz ciśnienie sprężania, dużo się dowiesz.
a jaka powinna byc kompresja jesli silnik jest bdb jaka jak db a jaka jak na wykonczeniu??
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70132 Wysłany:
06 Gru 2007, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Może się ktoś ze mna nie zgodzi, ale dobry silnik ma ok 12-13 bar, a kiepski 3-4 bar.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Piotrusss |
#70225 Wysłany:
06 Gru 2007, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Zdunia Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 16
|
1 litr oleju na 2 tys km to nie jest tak tragicznie. Z tego co dowiedzialem sie od mechanika granica tolerancji spalania oleju miescie sie od 0,5-0,7 litra na 1000 km, wiecej to juz czeka remoncik  ale z tego co mowisz to twoj jeszcze tego nie wymaga 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70235 Wysłany:
06 Gru 2007, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ale te silniczki potrafią nie brać oleju. Moje dawne UNO FIRE przy przebiegu 260 tys km nie brało więcej jak litr na 15 000 km i to jeszcze połowę z tego wychlapało przez nieszczelności, typowe dla tych silniczków.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#70305 Wysłany:
07 Gru 2007, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
Jeśli się pytasz gdzie jest olej to znajdziesz go na swoim szarym wydechu.
Najprawdopodobniej masz pierścienie do wymiany a może i blok do toczenia.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#70309 Wysłany:
07 Gru 2007, 11:08; Temat postu: Re: Nowy tłumik już czarny > HELP < |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
Vulcan napisał(a): Problem jest taki: Już po przejechaniu ok. 50 km. końcówka zrobiła się szaro-czarna, jakby od sadzy? Co może być przyczyną?
U mnie...silnik 1kkm po remoncie, więc nie ma mowy o wyciekach czy kopceniu olejem itp. a końcówka i tak się brudzi od sadzy...przecież wylatują przez tłumik spaliny i to logiczne że będzie brudny... a w przypadku sportowego, przelotowego tłumika ten "efekt" będzie większy...
Więc nie widzę tu problemu 
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#70379 Wysłany:
07 Gru 2007, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70404 Wysłany:
07 Gru 2007, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Vulcan napisał(a): Przyczyną okazał się katalizator ! Teraz jest kawałek rurki i jest oki. Nawet przestał kopcić jak lokomotywa. No to teraz wiem, że kopci katalizator i jest przyczyną szarpania
Zaczekaj kilka dni z wnioskami, aż ci zalepi tę rurkę.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|