|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Oskerek |
#746495 Wysłany:
09 Paź 2014, 22:10; Temat postu: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
Witam, wiem że odświeżam stary temat jednakże jest on dalej aktualny. Mam niesamowicie poważny problem ze swoim punciakiem. Od kiedy zakupiłem auto miałem kontrolke "sprawdź silnik". Auto odpalało ok, czasami miał problem odpalał za 2,3 razem ale ogólnie zawsze odpalał. W trasie zdażało się, że przy ciągłej jeździe np. utrzymywał spalanie w okolicy 6l przy prędkości 130km naglę ni stąd przy tej samej nawierzchni bez zmiany prędkości potrafił spalać 12-13 do 15 litrów.Nazbierałem trochę gotówki i w końcu oddałem auto do serwisu. Komputer w serwisie wywalił 3 błędy: - 0621 Sygnał D + alternatora 830621 MEM - 2111 TVA ? Siłownik przepustnicy zablokowany w położeniu otwartym 832111 MEM - 0401 Regulator przepływu powietrza ? odchylenie ujemne 830401 ATT
Po diagnozie silnika mechanik sprawdził Zawór EGR i uznał, że nie funkcjonuje on w ogóle i należy go wymienić. Po wymianie zaworu spalanie wróci do normy i odpalanie auta również nie będzie problemem. Koszt zaworu 600zł + robocizna 350zł. Z początku przeraziłem sie ale uznałem ok, auto zarabia na siebie więc nie będę żałował. Odczucia po wymianie zaworu: -czytałem o tzw. Turob Dziurze w GP, która wczesniej mnie nie dotyczyła ponieważ w ogóle jej nie odczuwałem, jednakże po wymianie Zaworu mam zajebistą Turbo dziure w przedziale 1800-2200 obortów od 2 do 4 biegu. Co do spalania nie wiem czy cokolwiek wymiana Zaworu zmieniła ponieważ musze się najpierw wybrać w trase. Finalizując wywaliłem 1000zł kontorlka zgasła fakt ale autem się jeździ tragicznie. Gdybym miał go teraz sprzedawać to i pokazać przyszłemu nabywcy to byłoby mi wstyd ponieważ to duszenie się auta jest tragiczne.
P.S 2 pozostałe błędy również zostały usunięte Sygnał alternatora to było grzebanie przy akumulatorze błąd wykasowany już się nie pojawił, Siłownik przepustnicy serwisant wszystko tam wyczyścił i podobno błąd zniknął na dobre, jednak uznał że zbiera się w nim olej co po jakimś czasie może znowu przywrócić błąd (uszczelki do wymiany)
Pomóżcie jak mam się odnieść do tej naprawy, skąd ta turbo dziura tak mocno zauważalna i co byście zrobili na moim miejscu ? reklamować czy uznać prace za poprawną ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Qbek |
#746508 Wysłany:
09 Paź 2014, 22:48; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Ja bym spróbował zareklamować. Mieli przywrócić auto do pełnej sprawności. To, że błędów nie wywala to nie znaczy, że wszystko jest OK. Takie jest moje zdanie.
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
 |
Oskerek |
#746659 Wysłany:
11 Paź 2014, 17:59; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
Widzę pomoc ogromna w tym temacie:D
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#746701 Wysłany:
12 Paź 2014, 09:54; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Zaślepić egr i sprawdzić czy jest lepiej. Jeśli będzie lepiej to reklamować. Tak ja bym zrobił.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
abezus |
#746809 Wysłany:
13 Paź 2014, 06:02; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
Nie chcę żeby mój post zabrzmiał jak g***o trolla ale może delikatnie mieć taki wydźwięk za co z góry sorry. No więc tak... Co jakiś czas wchodzę sobie na forum grande punto i doszedłem do dwóch bardzo ciekawych wniosków. Znaczna większość użytkowników tych samochodów nie ma kompletnie pojęcia o mechanice co świadczy o tym że zwyczajnie te auta się nie psują, bo gdyby się psuły ludzie szybko nauczyli by się podstaw. Dwa, punciaki są autami bardzo, bardzo, bardzo tanimi w utrzymaniu bo nie pierwszy raz widzę że ktoś wydaje na naprawę 600-1000zł i myśli że to dużo. Mnie to cieszy bo coraz bardziej przekonuje mnie to żeby kolejnym moim wozidełkiem był własnie kropek. Wracając do tematu. Kolego w polsce mało kto wymienia egr bo to się po prostu nie opłaca. Ten cały wynalazek to wymysł ekologów który po jakimś czasie się brudzi, psuje, co kończy się właśnie problemami z samochodem. Jeśli jest opcja zareklamować i dostać pieniądze z powrotem, zrób tak, załóż stary egr, jedź do ogarniętego elektronika (poszukaj takiego w swoich okolicach, na forach), on zaślepi ci oraz programowo usunie egr. W tym momencie zapominasz że w ogóle takie coś w samochodzie istnieje. Jeśli to nie pomoże na Twój problem wniosek jest taki że gdzie indziej trzeba szukać usterki. Reasumując w polsce elementy typu egr, dpf po prostu się usuwa fizycznie oraz programowo bo kalkuluje się to bardziej niż zwyczajnie wymieniać je co jakiś czas. Jak w samochodach francuskich opartych na komputerze siemensa trzeba naprawdę magika żeby zrobił to porządnie bez uszczerbku dla zdrowia samochodu (przeważnie trzeba wyciągać komputer z samochodu, rozbierać go...) tak w silnikach JTD opartych na boschu praktycznie nie ma z tym problemu. W polsce takim guru od JTD jest cinek (cinsoft.pl) ale nie wiem jak daleko masz do niego. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#746825 Wysłany:
13 Paź 2014, 10:40; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Też polecam korkowanie EGR dla JTD, dla CF2 wystarczy zaślepka, dla CF3 i wyższych trzeba grzebnąć w kompie. Ale każdy robi jak uważa za stosowane.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Oskerek |
#747186 Wysłany:
16 Paź 2014, 12:30; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
Dziekuje za konkretne odpowiedz. Tak tez sie stało auto siedzi u mechanika na reklamacji i czekam co wymyśli. Sam miedzy czasie zrobiłem eksperyment i pozwoliłem sobie pojeździć autem przy wyłączane przepustnicy i powiem wam ze problem z turbo dziury wtedy nie występuje. Tak wiec to skłania mnie do tego ze przepustnica moze byc uszkodzona a diagnoza egr była po prostu błędna
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#747206 Wysłany:
16 Paź 2014, 15:01; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Hmm w jtd jest przepustnica a nie jakaś klapa odcinająca powietrze by wozik zgasł ? Miałem podobny efekt braku turbo jak aligator (dynosoft) źle cosik wgrał mapę czy też nie updejtował czegoś tam ,ale też niekiedy coś takiego powoduje niesprawny egr lub zmienna geometria (przycinanie się dynksa - wajhy takiej). Tak czy siak wszystko powinny wskazać logi co tam padło
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Oskerek |
#747634 Wysłany:
20 Paź 2014, 21:45; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
Ok zrobiło się mało śmiesznie, zawiozłem auto na gwarancje, mój zdolny mechanik zrobił dokładniejszą inspekcje i wspólnymi siłami doszło wykazania iż Przepływomierz powietrza przekazywał za małą dawkę powietrza w stosunku do paliwa i przez to były te "zająknięcia podczas jazdy" Tak więc kupiłem za 490zł nową przepływke Boscha. Wymieniliśmy ją dzisiaj, mechanik wykasował wszystkie błędy i co ?! I załamałem się, dalej na 2000tyś. obrotów auto się dławi. Komputer nie wykazuje już żadnych błędów, i szczerze powiedziawszy wszystko zaczęło się po wymianie EGR! Co radzicie? Pod nóż idzie wymiana filtra paliwa kolejne 200zł jednakże czy to ma szanse pomóc?! A może idealnie sprawny silnik w GP tak właśnie ma się zachowywać? ale aż nie chce mi się wierzyć. Pomóżcie...bo mi już ręce opadły.
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#747679 Wysłany:
21 Paź 2014, 11:15; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Zmień mechanika. Bo z tym wymienisz połowę osprzętu silnika i może wtedy auto zacznie jeździć normalnie, a jeśli oryginalnie jest taka turbodziura to tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Oskerek |
#747683 Wysłany:
21 Paź 2014, 11:58; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
No tak jednak potrzebuje jakiś wskazówek co robić! Auto wydaje sie byc sprawne ale jeździ jak przymulony czołg ktory dostaje za mało paliwa
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#747695 Wysłany:
21 Paź 2014, 13:54; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Miałeś napisane , nie skorzystałeś. Dawno temu dałem auto do ASO bo nie jechało , mówię by wymienili egr , a Ci zmienili niepotrzebnie przepływomierz ... a dopiero potem egr i auto zaczęło jechać.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Oskerek |
#747696 Wysłany:
21 Paź 2014, 13:59; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014, Posty: 16
|
No tak ale ja mam wymieniony zawór egr i przeplywomierz nowki oryginalne. Wiec z czego nie skorzystałem?
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#747734 Wysłany:
21 Paź 2014, 19:51; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
a podłączałeś laptopa z programem multiecuscan, ja mam silnik 1.9JTD 115km, i jakby się coś działo to łatwo to wyczytać co mu nie gra, egr przepływka, a może turbo, a może wtryski, łatwa diagnoza i szybkie usunięcie problemu. Nie chodzi o odczyt błędów ale jazda i w trakcie niej spoglądasz na laptopa i widzisz, ile powinno być a ile jest oczekiwanej wartości czy to powietrza czy to paliwa. Jak byś był w białymstoku to ci zdiagnozuje za free, nawet podmienię przepływkę lub i nawet zaślepie częściowo EGRA.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
marqq |
#747745 Wysłany:
21 Paź 2014, 20:50; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka Rejestracja: 26 Sie 2012, Posty: 169
|
Kolego ja ci radze wyłącz programowo ten EGR u tunera najlepiej . Co prawda nie w GP ale w innym dieslu miałem to samo co ty nowy egr za ponad tysiaka wlozylem podlaczylem i bylo jeszcze gorzej po wylaczeniu objawy ustaly i spalanie spadło i zaczal dołem jechac. Jeżeli masz gdzieś niedaleko zakład co regeneruja turbosprezarki to podjedz zeby ci zmienna geometrie sprawdzili
_________________ GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
 Show Car Shine 692 758 435
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#747776 Wysłany:
22 Paź 2014, 09:34; Temat postu: Re: Wymiana Zaworu EGR i pojawienie się ogromne Turbo Dziury |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
No zlogowanie tego auta to podstawa , inaczej to można wymienić wszystko a na końcu się okaże np ,że jakieś wyjście z kompa siadło i nie steruje cosik. Wymiana egr , możliwe ,że na zły też może robić lipę , albo rurki zapchane przy nim i niczym nie steruje. A może się geometria przycina i stąd nie ma dołu. Niedawno miałem klienta co brał rdzeń i mu tak nie jechał poniżej 2500obr , a że akurat chwilę potem dzwoniła firma regenerująca to podpytałem i przy wymianie można sobie przestawić dynks o mm i d***. A niekiedy ze starości też się tak dzieje. A może wałek się skończył i nie ma dołu ? Na wszystkie powyższe teorie odpowiedzą logi.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|