You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Lis 2018, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #749830 Wysłany: 08 Lis 2014, 16:53; 
 Temat postu: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
Witam :D
Zainspirował mnie ten temat na forum Fabii -> http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=21048
Co prawda finalnie doszli tam do wniosku, że szkoda kasy :mrgreen: ale ustalono, w tym temacie że nie warto, bo takie owijanie może zaburzyć prace kata.
Nie bardzo wierzę aby kat musiał miec jakieś specyficzne warunki pracy.

Może ktoś rozmyślał cos nad takim rozwiązaniem, ma jakieś opinie na ten temat :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #749835 Wysłany: 08 Lis 2014, 17:10; 
 Temat postu: Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13894
Pomógł: 111
Wygląd wyglądem, ale kolektor będzie się bardziej nagrzewał ;)

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 90 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749837 Wysłany: 08 Lis 2014, 17:14; 
 Temat postu: Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
Ale od środka, chyba :wink:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749854 Wysłany: 08 Lis 2014, 19:34; 
 Temat postu: Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Owinąć można, w niczym to nie zaszkodzi, aczkolwiek czegoś odczuwalnego na plus też raczej nie da przy seryjnym silniku.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749865 Wysłany: 08 Lis 2014, 20:27; 
 Temat postu: Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
A czy ta sentencja jest w jakimś stopniu prawdziwa :?: ->

Cytuj:
"Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."

"Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."


_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO