You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 31 Maj 2025, 01:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #753315 Wysłany: 03 Gru 2014, 23:51; 
 Temat postu: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pilota
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
Witam, chciałbym wiedzieć gdzie znajduje się sterownik c. zamka z pilota w Grande Punto. Jest to osobny moduł, czy funkcję tą pełni body? W schematach napisane jest, że z body wychodzą 2 przewody "DO" anteny, a nie, że są anteną.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #753320 Wysłany: 04 Gru 2014, 00:03; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Może średnio w temat, ale to ma sens: centralka jest funkcją z body, a antena jest zewnętrzna, bo po co integrować takie cudo z body-komplikowanie układu do wykonania.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753321 Wysłany: 04 Gru 2014, 00:05; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
Ale antena jest niby 2 przewodowa i biegną do niej przewody z body.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753322 Wysłany: 04 Gru 2014, 00:10; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Edimixer, no ta: plus minus, a mimo wszystko skoro body jest centralką alarmu, to wiadome, że musi być do niego podłączona, nie? :3

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753323 Wysłany: 04 Gru 2014, 00:14; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
Nie dokładnie tak to wygląda. Tutaj schemat:
Załącznik:
001.jpg


Na czerwono zaznaczona "antena", a z niej wychodzą 2 przewody (po lewej wersje od 2007+, a po prawej do końca 2006r.)
Jeśli te przewody byłyby sterowaniem przekaźnika zamka, to byłbym w niebo wzięty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753461 Wysłany: 04 Gru 2014, 22:02; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Tutaj screen z eLearn z wszystkimi elementami składowymi centralnego zamka wersja 5D, jak widać nie ma żadnej dodatkowej centralki, całością zajmuje się body.

A można wiedzieć z jakiej książki pochodzi powyższy skan?


Załączniki:

Góra
  
 
 
 Post #753465 Wysłany: 04 Gru 2014, 22:03; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
"Sam naprawiam" Zembowicza. Pomierzę jeszcze te piny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753474 Wysłany: 04 Gru 2014, 22:33; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
No to ode mnie jeszcze opis funkcjonalny:

Kod:
Funkcja zablokowania/odblokowania drzwi sterowana jest poprzez Body Computer M1.

Body Computer M1 otrzymuje na wejściu:

- sygnały zablokowania/odblokowania z anteny-odbiornika pilota P93, które łączą się na stykach 1 i 2 konektora K w M1.;

- sygnały zablokowania/odblokowania bębęnka kluczyka znajdującego się w zamku N50, na styku 29 konektora A w M1;

- sygnał ujemny z przycisku blokowania/odblokowania umieszczonego w zespole sterowań H90, na styku 39 konektora D w M1; do styku 5 w H90 przesyłana jest ze styku 49 konektora D w M1 masa odniesienia.

Body Computer M1 - konektora G - zasilany jest bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem maxifuse F2 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B1; zasilany jest natomiast poprzez kluczyk (INT) na styku 32 konektora D; styk 10 konektora H w M1 dostarcza do Body Computer masy odniesienia.

Zgodnie z przedstawioną logiką sterowania, Body Computer M1 steruje motoreduktorami zamków czterech drzwi: ze styku 19 konektora E zostaje wysłane zasilanie wspólne do silników; ze styku 17 konektora E zostają uruchomione silniki blokowania/odblokowania (B/S); ze styku 18 konektora E zostają uruchomione silniki "Dead Lock" (DL) zamków drzwi N50, N51, N55 i N56.

DIODA sygnalizacji umieszczona w zespole sterowań H90 zostaje zapalana sygnałem ze styku 11 konektora D w M1.

Interwencja wyłącznika bezwładnościowego I50 zostaje zasygnalizowana na styku 23 konektora A Body Computer M1: ten sygnał powoduje, jak opisano to poprzednio otwarcie drzwi.

Poprzez linię CAN Body Computer M1 łączy się z zestawem wskaźników E50 do ktrórego przesyła sygnał zapalenia, gdy to konieczne, lampki sygnalizacyjnej "otwartych drzwi" i włączenia buzzera dla sygnalizacji akustycznej.


Góra
  
 
 
 Post #753477 Wysłany: 04 Gru 2014, 22:38; 
 Temat postu: Re: Lokalizacja modułu sterującego seryjnym c. zamkiem z pil
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
Dziękuję, informacja ta będzie pomocna. Mianowicie chodzi o to, aby uzyskać sygnał podczas zamykania/otwierania samochodu z pilota tylko i wyłącznie w momencie trzymania wciśniętego przycisku. Sygnału potrzebuję do zbudowania układu domykającego szyby oraz analogicznie ich otwierania.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO