|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adam286 |
#755921 Wysłany:
25 Gru 2014, 02:12; Temat postu: Radio, akumulator - od czego zacząć? |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Gru 2014, Posty: 10
|
Witam, Kupiłem 2 tygodnie temu swój pierwszy samochód którym jest Punto I z 1997r. Mam kilka problemów, pierwszy z nich to gdy włączę elektrykę wszystko jest ok, działa. Natomiast po przekręceniu kluczyka dalej w celu włączenia silnika, słychać "pyknięcie" i cała elektronika w tym momencie pada. Po ponownym przekręceniu kluczyka oczywiście nic nie zaskakuje. W tym momencie otworzyłem maskę i pobawiłem się mocowaniami do akumulatora. Prawy (stojąc przed samochodem i patrząc do komory silnika) "drut" (ten grubszy) który dochodzi do akumulatora ma chyba jakieś luzy gdyż po poruszaniu nim elektryka wraca i można odpalić samochód.. Czy wystarczy jakoś mocniej przymocować ten kabel czy problem może leżeć głębiej?
Kolejnym moim problemem jest radio. Przez całe dwa tygodnie było z nim wszystko w porządku. Wczoraj zauważyłem jakby gorzej łapało stacje radiowe, a dzisiaj tak jakby ono umarło. Chciałbym zaznaczyć, że od wczoraj słyszałem cykliczne pykanie (raz na 2-3 sekundy) jakby w okolicach wycieraczek z prawej strony (stojąc przodem do samochodu) pod nimi. Dzisiaj gdy uruchomiłem samochód pykanie było znacznie częstsze (przy wyłączonym silniku) i znów wystąpił problem ten który opisałem wcześniej, więc poruszałem kabelkiem i elektronika wróciła, nic już nie pykało ale radia nie da się włączyć. Proszę mi powiedzieć czy radio jest już do wymiany czy po prostu mam coś nie tak ze stykami?
Co może być ogólną przyczyną takiego zachowania samochodu?
|
|
Góra |
|
|
|
|
AndyPol |
#755968 Wysłany:
25 Gru 2014, 20:00; Temat postu: Re: Radio, akumulator - od czego zacząć? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Proponuję Koledze na początek odkręcić klemy ( zaciski) akumulatora, zaczynając od zacisku minusa a później plusa. Zaciski na akumulatorze należy oczyścić z nalotu i wszelkiego osadu podobnie jak i górną pokrywę akumulatora z przewodzącego kurzu itd. Same zaciski z instalacji samochodu również należy oczyścić, nie zapominając o ich wewnętrznych przekrojach. Po oczyszczeniu całości, można ponownie przykręcić: najpierw zacisk plus, później minus do odpowiednich wyjść akumulatora. Zaciski muszą dobrze przylegać do słupków aku, i przede wszystkim muszą być solidnie przykręcone. Po przykręceniu zacisków należy je powlec np. wazeliną techniczną. Bardzo ważne jest również to by aku był również solidnie przykręcony do swojego dolnego mocowania. Myślę, że warto by było skorzystać z prostownika bądź ładowarki i podładować ten akumulatorek. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|