|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 06:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Werter |
#757366 Wysłany:
05 Sty 2015, 18:43; Temat postu: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Łochów Rejestracja: 04 Cze 2014, Posty: 8
|
Załącznik:
Komentarz do pliku: odczyt z fes
bledy.jpg [ 75.17 KiB | Obejrzany 9602 razy ]
Witam wszystkich! Od paru dni borykam się z następującym problemem: rano, po odpaleniu, po kilkudziesięsieciu sekundach zaczyna nierówno pracować 3 cylindrach, miga check i gaśnie. Odpala bez problemu i historia się powtarza. Problem znika jak trochę pochodzi (złapie temp.?). Co ciekawe jeżeli jest w momencie wystąpienia usterki podłaczony pod kompa i kliknę kasuj błąd od razu problem znika tj. praca silnika się wyrównuje. Przebieg auta około 240kkm. Świece mają około 10kkm. Jakieś dwa miesiące temu wyminiłem cewki, co prawda na używane (od lanci ypsilon). Wymieniałem, bo jakiś mechanik mi podpowiedział, że "podszarpywanie" silnika przy przyspieszaniu jest od nich i go posłuchałem, ale efekt nie zniknął. Dwa lata temu była naprawiana centralka wtrysku. pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
szamot666 |
#757412 Wysłany:
05 Sty 2015, 22:20; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
DOMINIKIL33 |
#757431 Wysłany:
05 Sty 2015, 23:44; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: TOMEK
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 10 Gru 2013, Posty: 57 Pomógł: 1
|
Może to byc wina zle wyregulowanej instalacji LPG.Masz rozjechane mapy PB .Spróbuj odłaczyc aku na kilka godzin niech sie mapy zresetują i pojezdzij troche na samej benzynie .I zobaczysz czy dalej bedzie wypadanie zapłonów .A jesli chodzi o cewki to zawsze sie kupuje nowe bo te używane moga byc w gorszym stanie niz te co masz obecnie.Najlepiej sie takie cos sprawdza ,kupuje sie jedna nowa i podmienia i jak przestaje przerywac to znaczy ze ta była walnieta. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
Werter |
#757563 Wysłany:
06 Sty 2015, 18:27; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Łochów Rejestracja: 04 Cze 2014, Posty: 8
|
szamot666 napisał(a): Nie ufałbym używanym cewkom bo też nie wiadomo w jakim są stanie:) Nie wiem czy nie powinieneś sprawdzić na nowych. Błąd "katalizator 1" miałem i stworzyłem manual jak go rozwiązać: topic41945.htmlBardzo ciekawe rozwiązanie z tą przelotką - jak bład będzie się częsciej pojawiał - na pewno skorzystam. [ Dodano: 06 Sty 2015, 18:27 ]DOMINIKIL33 napisał(a): Może to byc wina zle wyregulowanej instalacji LPG.Masz rozjechane mapy PB .Spróbuj odłaczyc aku na kilka godzin niech sie mapy zresetują i pojezdzij troche na samej benzynie .I zobaczysz czy dalej bedzie wypadanie zapłonów .A jesli chodzi o cewki to zawsze sie kupuje nowe bo te używane moga byc w gorszym stanie niz te co masz obecnie.Najlepiej sie takie cos sprawdza ,kupuje sie jedna nowa i podmienia i jak przestaje przerywac to znaczy ze ta była walnieta. Masz rację - najpierw trzeba sprawdzić najprostsze rozwiązania. Aku wymontowany. W dalszej kolejności spróbuję podmienić jedną cewkę na tą wcześniejszą. Aczkolwiek nie wydaje mi się, żeby to były cewki, bo padły by 3 na raz jednego ranka?
|
|
Góra |
|
 |
maciekt8 |
#757648 Wysłany:
06 Sty 2015, 22:57; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów Rejestracja: 08 Lis 2014, Posty: 224 Pomógł: 6
|
p0420 i p0172 wystąpiły od wypadania zapłonu. Dziwne że aż na trzech cylindrach. Wątpię żeby padły aż dwie czy trzy cewki na raz. Ja bym poczyścił wszystkie masy skrzynia podłużnica masę centralki itd. Nie pamiętam jak w 1.4 16V ale chyba też masa jest na pokrywie zaworów. Proponuję tez podładować akumulator. Miałem przypadek że słabszy akumulator i spowodował zapalenie błędu jw z wypadaniem zapłonu na wszystkich cylindrach. Dlaczego proponuję poczyścić masy a no dlatego że masą świecy jest silnik, słaba masa będzie powodowała np słabą lub brak iskry. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ la nostra passione cars
|
|
Góra |
|
 |
emk |
#757660 Wysłany:
07 Sty 2015, 00:15; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 212 Pomógł: 5
|
A jakie masz świece? Ja miałem takie błędy jak miałem ngk, zarzuciłem iryd boscha i nastał spokój.
_________________ GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE 1,4 16v + propan dupan
|
|
Góra |
|
 |
Werter |
#757737 Wysłany:
07 Sty 2015, 19:53; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Łochów Rejestracja: 04 Cze 2014, Posty: 8
|
maciekt8 napisał(a): p0420 i p0172 wystąpiły od wypadania zapłonu. Dziwne że aż na trzech cylindrach. Wątpię żeby padły aż dwie czy trzy cewki na raz. Ja bym poczyścił wszystkie masy skrzynia podłużnica masę centralki itd. Nie pamiętam jak w 1.4 16V ale chyba też masa jest na pokrywie zaworów. Proponuję tez podładować akumulator. Miałem przypadek że słabszy akumulator i spowodował zapalenie błędu jw z wypadaniem zapłonu na wszystkich cylindrach. Dlaczego proponuję poczyścić masy a no dlatego że masą świecy jest silnik, słaba masa będzie powodowała np słabą lub brak iskry. Po wyjęciu i dłuższym podładowaniu akumulatora dzisiejszego ranka bład się nie pojawił. Z tego co piszecie usterka mogła mieć dwie przyczyny: rozjechanie się map lub słabą baterię. Dzisiejsze uzdrowienie to mógł być też przypadek - zobaczymy w kolejnych dniach. Moja Centra Futura jest chyba do wymiany, bo mimo długiego podłaczenia pod prostownik, nie sygnalizuje w okienku testowym optymalnego poziomu naładowaniu (jest kolor czarny, a nie zielony).
|
|
Góra |
|
 |
maciekt8 |
#757801 Wysłany:
08 Sty 2015, 00:20; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów Rejestracja: 08 Lis 2014, Posty: 224 Pomógł: 6
|
Werter napisał(a): bo mimo długiego podłaczenia pod prostownik, nie sygnalizuje w okienku testowym optymalnego poziomu naładowaniu (jest kolor czarny, a nie zielony). Na to nie patrz. Widziałem kilkanaście przypadków gdzie oczko pokazywało że aku złom w innych widziałem że znikło a akumulatory chodziły jeszcze kilka dobrych lat.
_________________ la nostra passione cars
|
|
Góra |
|
 |
gural881 |
#779180 Wysłany:
24 Cze 2015, 09:04; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Damian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 1
|
Odświeżam temat. Mam takie same błędy jak kolega pierwszego postu. tylko bez błędu katalizatora. Prosze Was o pomoc. Cewki były niedawno wymieniane, alternator wymieniałem już 2 razy. samochód ma 170 tys. km. Co to może byc. zachowuje się tak tylko na zimnym, po rozgrzaniu jest wszystko ok.
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780512 Wysłany:
12 Lip 2015, 14:13; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Chciałbym dołączyć do tematu do od tygodnia jeżdżę do mechanika bez skutku.U mnie jest problem z nierówną pracą silnika po długim postoju gdy jest zimny,odpala normalnie ale nierówno pracuje jak by na dwóch trzech cylindrach,szarpie strzela praktycznie gaśnie,gdy przełaczy się na gaz praca silnika poprawia się trochę faluje ale jest lepiej gdy silnik jest goracy pracuje dobrze na benzynie i na gazie.Podłaczenie komputera pozywało wypadanie zapłonu 1 i 2 cylinder,wymienione zostały wszystkie świece na bosch,dwie cewki valeo nie pomogło.Mechanik zdiagnozował ze łapie lewe powietrze wymieniono na nowe oringi uszczelniacze na wszystkich wtryskiwaczach benzynowych nie pomogło codziennie rano gdy jest zimny ledwo pracuje na benzynie może ktoś pomoże bo ręce opadają 
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#780514 Wysłany:
12 Lip 2015, 14:23; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
sprawdź mase pojazdu, tam w 1.4 16v są "fajkocewki" czy normalnie występują przewody WN?
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780515 Wysłany:
12 Lip 2015, 15:01; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Tak tutaj są cewki na każdej świecy
[ Dodano: 12 Lip 2015, 15:01 ]
Auto mam dopiero miesiąc i mechanik ze mnie żaden sprecyzujesz gdzie sprawdzić to połączenie masy?
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#780531 Wysłany:
12 Lip 2015, 20:04; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
masa pomiędzy akumulatorem a karoserią i silnikiem, zazwyczaj są poprowadzone dwa przewody masowe. Jeden łączący minus akumulatora i karoseria, drugi łączący minus akumulatora i silnik. Po wymianie cewek dalej jest błąd na tych samych cylindrach? Spróbuj zamienić cewki pomiedzy cylindrami.
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780535 Wysłany:
12 Lip 2015, 21:44; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Ja osobiście nie podłączałem do kompa nie mam potrzebnego sprzętu, mechanik mówił ze dalej był błąd cylindra 1 i 2 mimo nowych świec i cewek,dlatego sprawdzając dalej zauważył że łapie to lewe powietrze zmieniono oringi na wtryskach a codziennie rano problem się powtarza na zimnym trzesie całym silnikiem ledwo pracuje i mruga kontrolka sprawdź silnik,zauważyłem też że przy dynamiczniejszym przyspieszaniu potrafi lekko szarpnąć koło 3 tys obrotów miałem nadzieje że jak w większości przypadków wymiana cewek pomoże niestety nic z tego
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#780537 Wysłany:
12 Lip 2015, 22:04; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Kabel kosztuje 50zł z przesyłką + byle jaki lapek, z pomocą forum dużo ogarniesz nim. Kwestia poczytania i itp. Może układ wzbogacania mieszanki się nie załącza, i tutaj przy dałby się komputer. Kwestia zobaczenia jakie sygnały podają czujniki od temperatury w silniku? Czy odzwierciedlają rzeczywistość.
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780538 Wysłany:
12 Lip 2015, 22:08; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Trzeba będzie zainwestować bo chciałbym trochę pocieszyć się nowym zakupem,a na razie pozostanie mi chyba zmienić warsztat skoro panowie nie mogą ogarnąć tematu 
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#780541 Wysłany:
13 Lip 2015, 09:18; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
niestety musisz poszukać wśród znajomych, lub ludzi na forum sprawdzonego mechanika z swojego regionu. Może ktoś z forum wyciągnie Ci pomocną dłoń, na Śląsku jest Was dużo [ Dodano: 13 Lip 2015, 09:17 ]Kolego spróbuj zakręcić zawór od lpg przy butli przed nocnym postojem na pracującym silniku, wypalisz w ten sposób lpg z przewodów. Rano odpal standardowo na PB i zobacz czy dalej jest to samo. Zaworu od lpg na noc nie odkręcaj.
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780562 Wysłany:
13 Lip 2015, 09:36; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Ok dzięki za wskazówkę warto wszystko sprawdzić
|
|
Góra |
|
 |
DOMINIKIL33 |
#780687 Wysłany:
14 Lip 2015, 20:58; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: TOMEK
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 10 Gru 2013, Posty: 57 Pomógł: 1
|
Ja uważam że masz rozjechane mapy pb.Podjedz do dobrego gazownika i niech ci ustawi dobrze lpg.Polecam na forum Lpg Damiana z Bolęcin .Odłącz akumulator na noc Rano podłacz aku i wyłacz lpg.Pojezdzij troszke na samym PB i zobacz czy cos sie poprawiła,Jak tak to wina lpg . Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
Damian8222 |
#780815 Wysłany:
16 Lip 2015, 11:14; Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów GP 1.4 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2015, Posty: 18
|
Witam dzięki dla wszystkich za pomoc  w moim przypadku problem tkwił w tym że na zimnym silniku płyn chłodzący dostawał się do 1 i 2 cylindra, tak więc planowanie głowicy nowa uszczelka itp.Dzisiaj rano autko już mruczało jak mały kotek więc chyba problem z głowy 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|