You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #72681 Wysłany: 17 Gru 2007, 01:46; 
 Temat postu: JAK GO ODPOWIETRZYC
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Gru 2007,
Posty: 3
WITAM wymienilem dzisiaj termostat ten przy silniku jak sie okazalo slusznie w starym nie bylo nic w srodku po prostu pusty bez wkladu naprawde nie mam pojecia dlaczego,przykrecilem nowy i tu pojawil sie problem nie moge go odpowietrzyc ,zalewam go woda powoli schodzi na dol caly czas na wolnych obrotach i po chwili woda do gory i zaczyna sie wylewac jak przygazuje to szybko schodzi na dol jak mu dam spowrotem na wolne obroty to po chwili podchodzi do goryi zaczyna sie przelewac nie mam pojecia,silnik goracy a w kabinie zimnym mi dmucha,rece mi juz opadaja moze jest cos co pominolem ,DZIEKI


Ostatnio edytowany przez RAMIRO, 17 Gru 2007, 02:10, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #72683 Wysłany: 17 Gru 2007, 02:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Szukajka prawde ci powie...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #72685 Wysłany: 17 Gru 2007, 02:20; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Gru 2007,
Posty: 3
ok poszukam jeszcze raz moze tym razem cos wyszperam

[ Dodano: 17 Gru 2007 01:20 ]
jedyne co znalazlem to o jakis zaworkach do odpowietrzania ale ja u mnie nic takiego znalesc nie moge jestem w posiadaniu modelu sx 75 z 97 roku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #72695 Wysłany: 17 Gru 2007, 08:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
jest zaworek/srubka na gumowych przewodach przy chłodnicy i nie ma możliwości zebyś ty ich nie miał,a druga sprawa nie zalewaj wodą tylko płynem chłodniczym bo jak przymrozi to ci wszystko porozrywa

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #72708 Wysłany: 17 Gru 2007, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Znajdź węże wchodzące do kabiny (poniżej kolektora ssącego i przepustnicy. Na jednym z nich znajdziesz pokrętełko. To jest korek do wykręcenia.
Drugi odpowietrznik jest w rogu chłodnicy.

Odkręć korek odpowietrzający chłodnicy i zaczekaj aż z niego poleci płyn bez powietrza. Następnie zakręć i uruchom silnik (dobrze by było żeby był zimny). Teraz odkręć korek na wężu nagrzewnicy i dodaj trochę gazu, niech się z odpowietrznika trochę poleje. Okazuje się, że tam idzie na przemian płyn i powietrze. Musi zejść tak z szklanka tego płynu. Wtedy zakręć odpowietrznik. Dla pewności odkręć jeszcze raz korek chłodnicy.
To powinno wystarczyć, nagrzewnica powinna grzać normalnie.

Po skończeniu sprawdź rutynowo poziom płynu w chłodnicy.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #72764 Wysłany: 24 Gru 2007, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Gru 2007,
Posty: 3
no dzieki panowie ale to jednak uszczelka pod glowica dlatego takie problemy :( rece opadaja 350 funtow w plecy :(

[ Dodano: 24 Gru 2007 12:03 ]

[ Dodano: 24 Gru 2007 12:06 ]
NO witam ponownie odebralem dzisiaj autko z nowa uszczelka pod glowica przejechalem kilka kilometrow i temperatura zatrzymala sie na srodku wskaznika potem niewiem czy to madre odkrecilem mu korek od wlewu plynu i woda nie wystrzelila jak poprzednio dopiero jak sie zalaczyl wentylator to zaczela sie przelewac czy to normalne??DZIEKI I POZDRAWI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74764 Wysłany: 26 Gru 2007, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Tezet1956 napisał(a):
Znajdź węże wchodzące do kabiny (poniżej kolektora ssącego i przepustnicy. Na jednym z nich znajdziesz pokrętełko. To jest korek do wykręcenia.
Drugi odpowietrznik jest w rogu chłodnicy.

Odkręć korek odpowietrzający chłodnicy i zaczekaj aż z niego poleci płyn bez powietrza. Następnie zakręć i uruchom silnik (dobrze by było żeby był zimny). Teraz odkręć korek na wężu nagrzewnicy i dodaj trochę gazu, niech się z odpowietrznika trochę poleje. Okazuje się, że tam idzie na przemian płyn i powietrze. Musi zejść tak z szklanka tego płynu. Wtedy zakręć odpowietrznik. Dla pewności odkręć jeszcze raz korek chłodnicy.
To powinno wystarczyć, nagrzewnica powinna grzać normalnie.

Po skończeniu sprawdź rutynowo poziom płynu w chłodnicy.

Łopatologicznie wytłumaczone, ale jeszcze o coś spytam. Gdy silnik jest już rozgrzany, powiedzmy na tyle, że włączył sie wentylator to spod korka (w rogu chłodnicy) powinien sie lać płyn przy poluzowanym korku? Mi na początku pęcherzyki powietrza lecą i na tym sie konczą ciekawe rzeczy, potem juz nic sie nie dzieje.

_________________
Punto 55, benzyna + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74843 Wysłany: 26 Gru 2007, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Mała errata do odpowietrzania:
Powietrze ucieka do góry, a góra w Punto jest ślepa, bez odpowietrznika. Niby to ma się w czasie eksploatacji samo odpowietrzyć, ale chyba na to trzeba dużo czasu i szczęścia.
Krótko mówiąc: zdjąć przewód wodny z przepustnicy, bo to miejsce jest najwyżej i zostawić otwarty. Wlać spokojnie płyn do zbiornika wyrównawczego. Jak będzie już pełno poprosić kogoś żeby delikatnie wdmuchnął powietrze do zbiornika i obserwować kiedy zacznie z wężyka u góry lecieć płyn, wtedy szybko wężyk założyć na króciec i zacisnąć opaskę.

Tę czynność zrobić już po wcześniejszym odpowietrzeniu chłodnicy i przepustnicy. Z moich obserwacji wynika, że bez takiego górnego odpowietrzenia, część powietrza zostaje zabrana podczas krążenia płynu i odkłada się w przewodach nagrzewnicy powtórnie ją zapowietrzając.
A my jesteśmy przekonani, że jest wszystko OK, bo było zrobione tak jak fabryka każe. Często można się przekonać, bez takiego odpowietrzenia, że wężyk na przepustnicy jest zimny i ona też, czyli nie działa podgrzewanie z powodu braku obiegu.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO