|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Lupus |
#762997 Wysłany:
12 Lut 2015, 21:48; Temat postu: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Witam Jaki jest prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu w MKII 1,2 8v?
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Piechuxt |
#763002 Wysłany:
12 Lut 2015, 21:58; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Lupus, konkretnie, to nie ma czegoś takiego. Jest on zmienny w zakresie adaptacji mapy wyjściowej zapłonu dla poszczególnych obrotów. Temu martwi Cię jakiś konkretny zakres, np jałowych, czy cuś?
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#763004 Wysłany:
12 Lut 2015, 22:07; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Piechuxt napisał(a): Lupus, konkretnie, to nie ma czegoś takiego. Jest on zmienny w zakresie adaptacji mapy wyjściowej zapłonu dla poszczególnych obrotów. Temu martwi Cię jakiś konkretny zakres, np jałowych, czy cuś? Nie trzyma wolnych obrotów, problemy z odpaleniem. Sprawdzałem rozrząd wydawało mi się że ok ale być może przeskoczył o 1-2 ząbki i się rozjechało... Tu masz zapis z multiecuscan na jałowych i w trakcie jazdy: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#763024 Wysłany:
12 Lut 2015, 23:05; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Kąty dosyć spore, ale wyglądają w porządku, tylko integrator lambdy jakiś niski, ale jest on powiązany z dziwnie długim czasem wtrysku na jałowych jak na zagrzany silnik.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#763027 Wysłany:
12 Lut 2015, 23:12; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Piechuxt napisał(a): Kąty dosyć spore, ale wyglądają w porządku, tylko integrator lambdy jakiś niski, ale jest on powiązany z dziwnie długim czasem wtrysku na jałowych jak na zagrzany silnik. Co w takim razie może być problemem z rozruchem i trzymaniem wolnych obrotów po nagrzaniu? Wyeliminowałem: cewki czujniki wału i wałka rozrządu centralkę silnik krokowy czujnik położenia przepustnicy
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#763029 Wysłany:
12 Lut 2015, 23:18; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Skoro to wyeliminowałes, to niby czujnik temperatury i MAP sensor jeszcze zostały jako podejrzane. Tyle że temp silnika jest pokazywana w miare logicznie....musiałbyś sprawdzić na zimnym silniku ten czujnik, czy pokazuje Ci temp silnika w miare taką jaka jest na podwórku. MAP za to wskazuje dobre ciśnienia. Cięęęężko w coś rzucić od razu.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
iti123 |
#763039 Wysłany:
12 Lut 2015, 23:39; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015, Posty: 42
|
Zobacz przerwę na świecy, wyczyść przepustnicę
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#763044 Wysłany:
12 Lut 2015, 23:48; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Piechuxt napisał(a): Skoro to wyeliminowałes, to niby czujnik temperatury i MAP sensor jeszcze zostały jako podejrzane. Tyle że temp silnika jest pokazywana w miare logicznie....musiałbyś sprawdzić na zimnym silniku ten czujnik, czy pokazuje Ci temp silnika w miare taką jaka jest na podwórku. MAP za to wskazuje dobre ciśnienia. Cięęęężko w coś rzucić od razu. Temperatura na zimno: ciecz chłodząca 5 stopni powietrze 5 stopni jak mówiłem map sensor wyeliminowany. [ Dodano: 12 Lut 2015 22:48 ]iti123 napisał(a): Zobacz przerwę na świecy, wyczyść przepustnicę jak wyżej pisałem - nie jest to wina przepustnicy. Świece sprawdzę - ciekawy kierunek. 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#763072 Wysłany:
13 Lut 2015, 00:57; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Lupus napisał(a): jak mówiłem map sensor wyeliminowany. Nie wspomniałeś :v I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#763073 Wysłany:
28 Lut 2015, 22:17; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Piechuxt napisał(a): Lupus napisał(a): jak mówiłem map sensor wyeliminowany. Nie wspomniałeś :v I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów pisząc centralka miałem na myśli map sensor [ Dodano: 13 Lut 2015 18:21 ]Piechuxt napisał(a): Lupus napisał(a): jak mówiłem map sensor wyeliminowany. I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów Jednak ślepy tor. Nowe świece i przewody nic nie dały. Czas wyciągnąć szklane kule [ Dodano: 28 Lut 2015 21:17 ]Problem rozwiązany- Winnym okazało się wyrobione koło pasowe - otwory na śruby zamiast okrągłych zrobiły się owalne i koło pasowe przekręciło się o ok 10 stopni w związku z czym czujnik położenia wału który bierze sygnał z ww koła pasowego dawał błędne dane do kompa i stąd cyrki.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
greckisz |
#766794 Wysłany:
10 Mar 2015, 20:21; Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: greckisz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Kwi 2012, Posty: 68 Pomógł: 2
|
Witam panowie, również zastanawia mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Mam problem z głośną pracą silnika. Powyżej 3000obr/min w kabinie robi się nieznośnie. Oraz zamulenie auta tak od ok 2000obr/min do 4500obr/min. Odczuwalne to jest najbardziej na niskim biegu (1 ,2) przy próbie szybkiego wystartowania przy pedale w podłodze. Załączam wykres dla takiego ruszenia na dwójce. Zastanawia mnie po pierwsze ujemny kąt wyprzedzenia przy wyższych prędkościach obrotowych (ponad 5kobr). Akurat wtedy gdy dostaje lekkiego kopa. Rozrząd kiedyś sprawdzałem i nie zauważyłem aby był przeskoczony. (tłoki 1,2 na tych samych wysokościach a ząb od blokady wałka idealnie na środku otworu) nadmienię że to jest 1.2 16v. Czy to też może być związane z czujnikiem i kołem pasowym?
Załączniki: |
zaplon.PNG [ 42.34 KiB | Obejrzany 7777 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|