You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #762997 Wysłany: 12 Lut 2015, 21:48; 
 Temat postu: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Witam
Jaki jest prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu w MKII 1,2 8v?

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 

 
 Post #763002 Wysłany: 12 Lut 2015, 21:58; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Lupus, konkretnie, to nie ma czegoś takiego. Jest on zmienny w zakresie adaptacji mapy wyjściowej zapłonu dla poszczególnych obrotów. Temu martwi Cię jakiś konkretny zakres, np jałowych, czy cuś?

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763004 Wysłany: 12 Lut 2015, 22:07; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Piechuxt napisał(a):
Lupus, konkretnie, to nie ma czegoś takiego. Jest on zmienny w zakresie adaptacji mapy wyjściowej zapłonu dla poszczególnych obrotów. Temu martwi Cię jakiś konkretny zakres, np jałowych, czy cuś?



Nie trzyma wolnych obrotów, problemy z odpaleniem. Sprawdzałem rozrząd wydawało mi się że ok ale być może przeskoczył o 1-2 ząbki i się rozjechało...
Tu masz zapis z multiecuscan na jałowych i w trakcie jazdy:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763024 Wysłany: 12 Lut 2015, 23:05; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Kąty dosyć spore, ale wyglądają w porządku, tylko integrator lambdy jakiś niski, ale jest on powiązany z dziwnie długim czasem wtrysku na jałowych jak na zagrzany silnik.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763027 Wysłany: 12 Lut 2015, 23:12; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Piechuxt napisał(a):
Kąty dosyć spore, ale wyglądają w porządku, tylko integrator lambdy jakiś niski, ale jest on powiązany z dziwnie długim czasem wtrysku na jałowych jak na zagrzany silnik.



Co w takim razie może być problemem z rozruchem i trzymaniem wolnych obrotów po nagrzaniu?
Wyeliminowałem:
cewki
czujniki wału i wałka rozrządu
centralkę
silnik krokowy
czujnik położenia przepustnicy

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763029 Wysłany: 12 Lut 2015, 23:18; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Skoro to wyeliminowałes, to niby czujnik temperatury i MAP sensor jeszcze zostały jako podejrzane. Tyle że temp silnika jest pokazywana w miare logicznie....musiałbyś sprawdzić na zimnym silniku ten czujnik, czy pokazuje Ci temp silnika w miare taką jaka jest na podwórku. MAP za to wskazuje dobre ciśnienia. Cięęęężko w coś rzucić od razu.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763039 Wysłany: 12 Lut 2015, 23:39; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015,
Posty: 42
Zobacz przerwę na świecy, wyczyść przepustnicę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763044 Wysłany: 12 Lut 2015, 23:48; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Piechuxt napisał(a):
Skoro to wyeliminowałes, to niby czujnik temperatury i MAP sensor jeszcze zostały jako podejrzane. Tyle że temp silnika jest pokazywana w miare logicznie....musiałbyś sprawdzić na zimnym silniku ten czujnik, czy pokazuje Ci temp silnika w miare taką jaka jest na podwórku. MAP za to wskazuje dobre ciśnienia. Cięęęężko w coś rzucić od razu.



Temperatura na zimno:
ciecz chłodząca 5 stopni
powietrze 5 stopni
jak mówiłem map sensor wyeliminowany.

[ Dodano: 12 Lut 2015 22:48 ]

iti123 napisał(a):
Zobacz przerwę na świecy, wyczyść przepustnicę


jak wyżej pisałem - nie jest to wina przepustnicy.
Świece sprawdzę - ciekawy kierunek. :E

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763072 Wysłany: 13 Lut 2015, 00:57; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Lupus napisał(a):
jak mówiłem map sensor wyeliminowany.

Nie wspomniałeś :v

I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #763073 Wysłany: 28 Lut 2015, 22:17; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Piechuxt napisał(a):
Lupus napisał(a):
jak mówiłem map sensor wyeliminowany.

Nie wspomniałeś :v

I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów


pisząc centralka miałem na myśli map sensor :mrgreen:

[ Dodano: 13 Lut 2015 18:21 ]

Piechuxt napisał(a):
Lupus napisał(a):
jak mówiłem map sensor wyeliminowany.


I fakt, świece to jeden z lepszych pozostałych tropów


Jednak ślepy tor. Nowe świece i przewody nic nie dały.
Czas wyciągnąć szklane kule :E

[ Dodano: 28 Lut 2015 21:17 ]

Problem rozwiązany- Winnym okazało się wyrobione koło pasowe - otwory na śruby zamiast okrągłych zrobiły się owalne i koło pasowe przekręciło się o ok 10 stopni w związku z czym czujnik położenia wału który bierze sygnał z ww koła pasowego dawał błędne dane do kompa i stąd cyrki.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #766794 Wysłany: 10 Mar 2015, 20:21; 
 Temat postu: Re: Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: greckisz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Kwi 2012,
Posty: 68
Pomógł: 2
Witam panowie, również zastanawia mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Mam problem z głośną pracą silnika. Powyżej 3000obr/min w kabinie robi się nieznośnie. Oraz zamulenie auta tak od ok 2000obr/min do 4500obr/min. Odczuwalne to jest najbardziej na niskim biegu (1 ,2) przy próbie szybkiego wystartowania przy pedale w podłodze. Załączam wykres dla takiego ruszenia na dwójce.
Zastanawia mnie po pierwsze ujemny kąt wyprzedzenia przy wyższych prędkościach obrotowych (ponad 5kobr). Akurat wtedy gdy dostaje lekkiego kopa.
Rozrząd kiedyś sprawdzałem i nie zauważyłem aby był przeskoczony. (tłoki 1,2 na tych samych wysokościach a ząb od blokady wałka idealnie na środku otworu) nadmienię że to jest 1.2 16v.
Czy to też może być związane z czujnikiem i kołem pasowym?


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO