|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kermitoos |
#73631 Wysłany:
21 Gru 2007, 15:07; Temat postu: objawy uszkodzenia sondy lambda |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
witam. tak jak w temacie, zastanawiam się jak wykryć że sonda lambda "kończy się" lub już się skończyła;] i czy jak już trzeba ją wymienić to wystarczy założyć uniwersalną czy musi być dopasowana do mk1 ???
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mariano italiano |
#73639 Wysłany:
21 Gru 2007, 15:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witam
Żeby sprawdzić sondę najlepiej użyć do tego pomiaru oscyloskopu odpowiednio wyskalowanego.Tylko wtedy można sprawdzić aktywność sony lub jechać na analizator spali te urządzenie tez może nam co nieco powiedzieć na temat aktywności sondy.
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#73642 Wysłany:
21 Gru 2007, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
I chyba podpięcie się pod komputer. Tam powinna być wizualizacja lub chwilowe wskazanie sondy.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73690 Wysłany:
21 Gru 2007, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Pierwsze podejrzenia o uszkodzenie sondy to nierówne obroty i przepały, ale pod warunkiem pewności, że silnik jest bez zarzutu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#73712 Wysłany:
21 Gru 2007, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
no wolnych obrotach czasami ma takie lekkie wahania...../może brudny silniczek krokowy?/ a o jakie przepały Ci chodZi???? -- a w przypadku wymiany sondy lepiej kupić oryginał bosch czy zwykły zamiennik?
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73717 Wysłany:
21 Gru 2007, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zamienniki sondy to też jest Bosch.
http://www.allegro.pl/item282828503_now ... _lodz.html
Sonda sprawdza skład spalin i informuje o tym komputer. Jeśli pracuje źle komputer może dawać za bogatą mieszankę, a to daje większe zużycie paliwa.
Na wolnych obrotach częściej problem jest z brudem w kanale powietrza silnika krokowego i z samym silnikiem krokowym, tylko że wtedy najczęściej auto gaśnie.
Jednak ja ci radzę przejechać się na analizator spalin. Miałem podobne problemy i do tego świecąca co jakiś czas marchewka od wtrysków.
Po analizatorze byłem mądrzejszy, myślałem że sonda świruje, a świrował silnik przepalając za dużo oleju i w ten sposób ogłupiał sondę i komputer.
Dużo o działaniu sondy powie analiza komputerowa. Podobno świetny fachowiec jest na pograniczu Dobrej i Jurkowa, jak będziesz sobie życzył to poszukam telefonu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#73743 Wysłany:
21 Gru 2007, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
Ja odradzam uniwersalne sondy tudziez zamienniki! owszem orginalne sondy do punto robi NGK ja zaplacilem 260 pln. uniwersalna ngk kosztuje 120. ale problem jest z koncowkami.. nalezy je zrobic samemu a NIE WOLNO LUTOWAĆ.
odradzam uniwersalne bo w przedziagu lat dwóch wymieniałem 3 razy
a apropo "jak sprawdzic" - polecam euroscan 
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73753 Wysłany:
21 Gru 2007, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
slivka napisał(a): NIE WOLNO LUTOWAĆ
Już kolejny raz to widzę na forum, ale gdzie to jest napisane przez producenta? Ja jakoś takiego zastrzeżenia nie widziałem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#73762 Wysłany:
22 Gru 2007, 00:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
nie jestem elektrykiem ale skoro tak mówią podejrzewam ze cos w tym jest. może lutownica ma w sobie taki opór ze tam cos psuje.. trudno powiedziec:)
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73771 Wysłany:
22 Gru 2007, 00:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Prawdopodobnie dlatego tak często wymieniałeś zamienniki, że nie miały właściwego kontaktu na łączeniach i wydawało się, że źle pracują.
Lutowanie jako jedyny sposób złączenia jest niewskazane, ze względu na temperaturę topnienia cyny (ok 270 stopni) w pobliżu rozgrzanej sondy do ok 700 stopni. W przypadku bliskiego położenia złącza mogło dojść do zmięknięcia cyny i rozłączenia. Dlatego zaleca się zaciskanie złączy, ale zpomina się o dobrym uszczelnieniu przed brudem, który z czasem powoduje śniednięcie złącza i gorszy kontakt.
Dlatego nie powinno się rozpowszechniać bajek, że nie wolno lutować, tylko stosować techniki łączone zaciskanie z oblutowaniem i dobre zabezpieczenie przed brudem.
Znam przypadki zamienników pracujących już trzy lata bez żadnych problemów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#74129 Wysłany:
23 Gru 2007, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
na razie przeczyściłem silniczek krokowy..... ilość brudu która się tam znajdowała wprawiła mnie w zdziwienie  po tym zabiegu wolne obroty są stabilne... sonda w moim kropku to bosch o nr. 0258003222. ma ona przewody podzielone na dwa wyjścia. link do zamiennika pasującego idealnie do mojego boscha http://moto.allegro.pl/item287079251_sonda_lambda_4_przewodowa_lancia_alfa_romeo_fiat.html
i zastanawiam się czy kupić tą czy tą co Tezet1956 mi polecił w tym linku
http://www.allegro.pl/item282828503_nowa_sonda_lambda_bosch_uniwersalna_4przew_lodz.html
dużym atutem "dopasowanej" jest długość przewodu..... nie trzeba kombinować,przedłużać... bo 100cm powinno wystarczyć?
i jeszcze jedno czy ma ktoś doświadczenie o ile wzrasta zużycie paliwa??? moja czarna strzała pali teraz 8 litrów..../600 na full baku/ dodam że jeżdżę MeGa delikatnie... max do 90 km/h a noga na gazie tylko leciutko dotyka pedału....
a i pytanie do Tezet1956 jak myślisz na analizę spalin wystarczy się udać do zwykłej stacji diagnostycznej??
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74132 Wysłany:
23 Gru 2007, 16:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Jak jest z gotowym kablem to rczej wybierz tą sondę. Szkoda tylko, że nic nie wiemy o producencie tej sondy, a może być chińska.
Sondę kup wtedy, jak ci to powiedzą po badaniu komputerowym. Na razie analiza spalin w pierwszej lepszej stacji diagnostycznej ze sprawnym analizatorem. Może masz wszystko w porządku. Jak ci analizator wykryje za bogatą mieszankę, wtedy to może być problem z sondą.
8 l/100km to zimą nie jest nic złego, zwłaszcza w górach.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#75335 Wysłany:
27 Gru 2007, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
HeLoU  powiedzcie mi czy mozna taka sade oczyscic jakos  nie bylem sprawdzac samochodu na kompie,ale mam wszystko co mozliwe wyczyszczone,a samochod palil olej do tego mial gaz...moglo ja zabrudzic  co najdziwniejsze na gazie jezdzi bez problemow,obroty nie faluja,a na benzynie swiruja obroty i kiedy jest zimny to przy przyspieszaniu cos go nagle przychamuje i puszcza dalej...objawia sie to tylko raz po odpaleniu i ruszeniu...gdy przelacze go nawet zimnego na gaz nic takiego sie nie dzieje...co jest dziwne  silnik jak przed tak i po remoncie ma takie objawy 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#75593 Wysłany:
28 Gru 2007, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#75714 Wysłany:
28 Gru 2007, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Nie szalej na razie z tymi sondami.
Twoja sonda nie analizuje spalania za katalizatorem, bo masz jedną zamontowaną przed. Dziwne, że facet tego nie zauważył.
Sondy produkowane na ich zamówienie sobie z góry daruj, to zbyt trudna technologia, żeby to jakiś "pan Stefek" robił. Lepiej uniwersalna, ale bosch lub NGK.
Mnie jednak bardziej interesuje stan twojego silnika. Zdejmij korek wlewu oleju na działajacym silniku i zobacz czy dymi z otworu wlewu oleju. Wyniki badania nie są tragiczne, ale weglowodory są przekroczone i to może nie być wina sondy, tylko branie oleju powyżej normy lub problem z pracą zaworów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#75782 Wysłany:
29 Gru 2007, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
dzięki Tezet1956 na Ciebie zawsze mogę liczyć w swoich posatch. Twoja rada cenna niczym złoto  PoZdrO..... sprawdzę jutro co się kryję pod korkiem  ale jeśli chodzi o olej to nie ubywa mi dużo..... raz na czas "setkę" doleję i tyle... jak miałem Poloneza to olej jeździł ze mną w bagażniku  może to zawory ale pobliski mechanik coś napominał że są samoregulujące się??? ale czy można wierzyć tym faryzeuszom??? co jeden to inaczej gaworzy.......
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#75808 Wysłany:
29 Gru 2007, 09:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
kermitoos napisał(a): może to zawory ale pobliski mechanik coś napominał że są samoregulujące się??? ale czy można wierzyć tym faryzeuszom???
Nie mozna wierzyć, są trwałe, ale nieraz trzeba je wyregulować. Odbywa się to poprzez wymianę płytek różnej grubości.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#75823 Wysłany:
29 Gru 2007, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
w czasach gdy miałem poldka to była kwestia - szczelinomierz w dłoni i do dzieła  ............ nawiązując do tematu Tezet1956 sprawdziłem czy dymi z korka i nie dymi....ani małego dymka nie widać i co to znaczy???? zawory ok? ........ co teraz zaszaleć i wymienić sondę czy może masz jakieś inne sugestie????
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#76230 Wysłany:
31 Gru 2007, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Dymienie spod korka to objaw złego stanu pierścieni i uszczelniaczy na nóżkach zaworów. O regulacji pieścieni i stanie szczelności to nic nie mówi.
Mierzenie kompresji daje jakiś pogląd na ustawienie i stan zaworów. Mozna też trochę osłuchowo ocenić, ale raczej zbyt duży luz niż za mały.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#76276 Wysłany:
31 Gru 2007, 09:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
czyli jedynie pomiar kompresji można wykonać??? który może dać nowy pogląd na tę sprawę........... a te przekroczone węglowodory to mogą być spowodowane tylko przez zawory i branie oleju....
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#76355 Wysłany:
31 Gru 2007, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Węglowodory mogą mieć dwie przyczyny. Wadliwie ustawione zawory i wyrzucanie niedopalonej mieszanki paliwowej lub ponadnormatywne spalanie oleju.
Trzecim powodem może być sonda, ale można to stwierdzić po wykluczeniu dwóch pierwszych i z reguły wiąże się z zwiekszonym zużyciem paliwa.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#76643 Wysłany:
01 Sty 2008, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
Tezet1956 wiesz może czy te białe kable w sondzie spełniają taka sama funkcja... bo ja je mam w konfiguracji razem w jednej wtyczce a w drugiej czarny z szarym i tak myślałem że jak się podpina uniwersalną sondę to się je łączy kolorami więc jak połączyć te białe.... nie ma znaczenia który biały z którym białym.....
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#76660 Wysłany:
01 Sty 2008, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Czarny - kabel sygnałowy
Szary - masa sondy
Białe - ogrzewanie sondy, podłączenie kabli dowolne.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|