|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Misio0o |
#74497 Wysłany:
25 Gru 2007, 15:03; Temat postu: Problem z nawiewem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 12
|
Witajcie pytanie jest zapewne banalne mam problem z prędkościami nawiewu. Objaw jest następujący, jak wiadomo punciak ma 4 szybkosci nawiewu, a mi nie działają pierwsza,druga i trzecia, a za to 4 działa jak zawsze. Dodam ze jest zimno a jadąc cały czas z nawiewem na 4-ce zaczynają boleć oczy nie mówiąc o uszach (hałas). Za wszelką pomoc Bardzo Dziękuje i oczywiscie Swiatecznie pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
zwonko |
#74500 Wysłany:
25 Gru 2007, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 68
|
podobnie ma kumpel w fordzie curierze
|
|
Góra |
|
 |
bikerserwis |
#74527 Wysłany:
25 Gru 2007, 19:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 25 Gru 2007, Posty: 8
|
przyłączam się do tematu - tez mam podobny problemtylkoże u mnie nie działa 1 "bieg" dmuchawy - reszta ok.
tak sobie myslę i wyszłomi że pewnie pokrętło się uszkodziło - dmuchawa raczej ok..jak myśicie?
|
|
Góra |
|
 |
Lukas |
#74559 Wysłany:
25 Gru 2007, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Paź 2007, Posty: 15
|
Wiele lat temu w Temprze moich rodziców mieliśmy podobną sytuację. Okazało się, że padła taka płytka chyba z 3 opornikami dużej mocy, przez które idzie prąd na silnik dmuchawy. Dlatego działa tylko najszybszy bieg - po prostu prąd idzie bezpośrednio na silnik, omijając ten uszkodzony zespół rezystorów. Na innych biegach przełącznik kieruje prąd przez oporniki i tam gdzieś musi być przerwa. Analogicznie, jeśli nie działa tylko jeden bieg, to znaczy, że uszkodzony jest tylko jeden rezystor.
Z tego co pamiętam była to niewielka płytka (może 4x6 cm?) przykręcana gdzieś pod schowkiem, nad nogami pasażera. Nie wiem, czy w Punto jest tak samo, ale ponieważ tam jest dmuchawa, to przypuszczam, że właśnie w tej okolicy należy szukać usterki.
|
|
Góra |
|
 |
Misio0o |
#74638 Wysłany:
26 Gru 2007, 12:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 12
|
Bikerserwis to ja raczej wykluczam pokretlo w moim przypadku bo rozkrecilem co sie dalo (a jest tego duzo) na czynniki pierwsze posprawdzalem i kable i styki w pokretle sa tak prosto zrobione ze nie ma co sie spie...yc dlatego sklaniam sie ku Lukasowi bo tak radzila mi swita z pracy patrzac jak zrobilem to co zrobilem hehe. Jak bedzie mozliwosc to ide i patrzena dol pod pasarzera chodz slyszalem ze tam tez ciezko nawet bardzo . Dzieki pozdr. i do rozkrecenia
|
|
Góra |
|
 |
bikerserwis |
#74685 Wysłany:
26 Gru 2007, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 25 Gru 2007, Posty: 8
|
Fakt opornik 3+wydaje się bardziej podejrzany..jak coś znajdziecie dajcie znać - ja też poszukam. 
|
|
Góra |
|
 |
janek75 |
#74695 Wysłany:
26 Gru 2007, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Lis 2007, Posty: 6
|
o ile pamiętam... Na obudowie silnika dmuchawy jest przykręcany zespół z opornikami (tam gdzie jest wtyczka) trzeba go wyciągnąć. Są dwie możliwości: albo popsute rezystory albo popsuta dioda (więcej elementów nie ma). Jeśli dioda co zdarza się częściej można ją zewrzeć i powinno działać...
|
|
Góra |
|
 |
bikerserwis |
#74700 Wysłany:
26 Gru 2007, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 25 Gru 2007, Posty: 8
|
|
Góra |
|
 |
Cadoo |
#79217 Wysłany:
07 Sty 2008, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 4
|
janek75 napisał(a): ...ą dwie możliwości: albo popsute rezystory albo popsuta dioda (więcej elementów nie ma). Jeśli dioda co zdarza się częściej można ją zewrzeć i powinno działać...
układ składa się z trzech oporników dużej mocy i bezpiecznika termicznego "tej niby diody  " wszystko można kupić za kilka złotych w sklepie elektronicznym i złożyć do kupy albo kupić w ASO za 100 zł i też się cieszyć.
Pierwszy wariant tylko dla osób które mają pojęcie o majsterkowaniu, drugi - trzeba tylko umieć kręcić wkrętakiem.
i mała rada na koniec
zastępowanie czegokolwiek w tym układzie drutem może zakończyć się zapłonem auta i utratą życia, po to właśnie są bezpieczniki żeby do takich sytuacji nie dochodziło.
Miłej naprawy 
|
|
Góra |
|
 |
gniewkosz |
#79303 Wysłany:
08 Sty 2008, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grodzisk Maz. Rejestracja: 28 Gru 2007, Posty: 120
|
Podobną sytuację miałem w Fiacie Tipo (2 razy)
Był to opornik
_________________ było
Fiat 126elx 24KM 1998r
VW Golf II 1.6 75KM 1991r
Fiat Uno 1.0 45KM 1998r
Fiat Punto 1.2 8v 60KM 2000r
jest
Nissan Almera 1.4 16v 87KM 1998r
|
|
Góra |
|
 |
Misio0o |
#80343 Wysłany:
10 Sty 2008, 12:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 12
|
heh tak jak piszesz majsterkowania za bardzo nie polecam ale 100 zł dać zarobić ASO tez nie! ja kupiłem taki opornik nowiuśki za 45 złociszy i teraz działa superowo. Można sprobować zalogować się na stronce którą podpatrzyłem u faceta w sklepie w którym kupowałem (choć osobiście nie udało mi sie zalogować  ) http://www.hurtownia.pol-car.pl/ ewentualnie dla wrocławian pozostaje sklep na Trzebnickiej (Części do fiata alfy i lancii) taki jest szyld. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
pyton1988 |
#82621 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mikołów Rejestracja: 16 Sty 2008, Posty: 240
|
ja mam sytuacje podobna czy problem tkwi w tym samym?? jesli zalanczam nawiew na 4 bieg to spala mi siem bezpiecznik i nawiew caly nie dziala Pozdrawiam i dziex za info:)
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#82672 Wysłany:
16 Sty 2008, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
pyton1988 napisał(a): ja mam sytuacje podobna czy problem tkwi w tym samym?? jesli zalanczam nawiew na 4 bieg to spala mi siem bezpiecznik i nawiew caly nie dziala Pozdrawiam i dziex za info:)
wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową następnie papierek wodny nr 800 i czyścisz komutator silnika tj miejsce po którym ślizgają się szczotki (malo miejsca ale poradzisz) po tym zabiegu bierzesz wykałaczki i czyścisz rowki na komutatorze .następnie przemywasz tenże komutator benzyną ekstrakcyjną całość przedmuchujesz sprężonym powietrzem składasz , montujesz do auta i cieszysz się sprawnym dobrze działającym wentylatorem

|
|
Góra |
|
 |
pyton1988 |
#84247 Wysłany:
22 Sty 2008, 15:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mikołów Rejestracja: 16 Sty 2008, Posty: 240
|
wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową
hmm a ta ochrona z nawiewu jest na zatrzaski czy na sruby mozesz podeslac zdjecie jak ja zdjac??bede wdzieczny
_________________ Punto II 1.2 8V 5D SX 2000r.
http://fiatpunto.com.pl/topic6312.html
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#84348 Wysłany:
22 Sty 2008, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
pyton1988 napisał(a): wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową
hmm a ta ochrona z nawiewu jest na zatrzaski czy na sruby mozesz podeslac zdjecie jak ja zdjac??bede wdzieczny
osłona trzyma się na takich ząbkach gumowych trzeba je wcisnąć do środka i wyjąć osłonę
|
|
Góra |
|
 |
Dariusz Mazur |
#85418 Wysłany:
27 Sty 2008, 09:26; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Wyszków Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 3
|
Takie czyszczenie komutatora działa tylko na krótko, chodzi o to, że oryginalne szczotki są tak jakby zbyt tłuste, to, że szczotki się zużywają to normalne, ale pył ze zużytych szczotek nie powinien zostawać w rowkach komutatora, a tak się dzieje, jedyny sposób na skuteczne pozbycie się dolegliwości przepalania bezp. na 4 biegu którego przyczyną jest zasyfienie komutatora a przez to zwarcia między jego klatkami jest wymiana szczotek na inne, jakiekolwiek kupione w sklepie moto.Nie jest to trudne, jeżeli nie można dostać odpowiedniego rozmiaru, trzeba kupić trochę większe i dotrzeć je papierem ściernym, potrzebna jest także lutownica.Po tym zabiegu problem znika.
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#195282 Wysłany:
29 Lis 2008, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Panie, Panowie - pomocy!!!
W jednej chwili padł mi nawiew  . Usiłowałem po ciemku to naprawić, ale nie mogę dojść, który bezpiecznik odpowiada za nawiew.
Może ktoś jest zorientowany, który to - będę bardzo wdzięczny za podpowiedź. Tutaj jest skrzynka:
Dla ułatwienia ponumerowałem je jak w statkach.
Help! 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#195294 Wysłany:
29 Lis 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#195296 Wysłany:
29 Lis 2008, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
tak pod maską ,tam też jest od wentylatora nagrzewnicy powinien mieć 30A
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#195297 Wysłany:
29 Lis 2008, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
czyli dobrze pamietałem. a gdzie on się znajduje to będzie rozpisane na pokrywce skrzynki.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#195299 Wysłany:
30 Lis 2008, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Dzięki!!! Zaraz lecę grzebać pod maską. [ Dodano: 30 Lis 2008 20:03 ]Dziękuję wszystkim za pomoc
Faktycznie - padł bezpiecznik 30A ze skrzynki pod maską. Wymieniłem i nawiew działa.
Pozdrawiam!
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#195515 Wysłany:
30 Lis 2008, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
LAU1976 skoro raz się spalił to polecam już teraz przeczyścić silnik wentylatora bo zapewne niebawem sytuacja się powtórzy 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#202328 Wysłany:
27 Gru 2008, 01:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
buladag nie strasz mnie  .
Wymieniałem wentylator na całkiem nowiutki 1 grudnia 2007. A jak go przeczyścić? Wyjąć i przedmuchać? [ Dodano: 27 Gru 2008 01:56 ]A może czas na wymianę akumulatora? Trzy lata już skończył w listopadzie...
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#202428 Wysłany:
27 Gru 2008, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
co do wiatraka to wyjmujesz go, rozbierasz, czyscisz cele, mozna przetrzeć szczotki, ewentualnie smarujesz i to raczej tyle w "domowych warunkach".
Co do aku to ja swój wymieniłem po 6ciu latach  i to tylko dlatego że nie byłem go "pewny" a zbliżał mi sie wyjazd i nie chcialem mieć niespodzianek.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#206131 Wysłany:
08 Sty 2009, 18:48; Temat postu: |
|
|
a u mnie problem z wentylatorem jest taki że wcześniej 4 normalnie działała (a nie dzialaly 1,2 3) i podczas jazdy 4 przestala pracowac więc nawiewu w ogole nie bylo a po wyjeciu wentylatora z silnikiem i podpięciu go na szybko w aucie okazalo sie ze dziala na 1,2 oraz 3 a 4 staneła w miejscu
czy ktoś wie co może być przyczyną??
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|