You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #74497 Wysłany: 25 Gru 2007, 15:03; 
 Temat postu: Problem z nawiewem
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 12
Witajcie pytanie jest zapewne banalne mam problem z prędkościami nawiewu. Objaw jest następujący, jak wiadomo punciak ma 4 szybkosci nawiewu, a mi nie działają pierwsza,druga i trzecia, a za to 4 działa jak zawsze. Dodam ze jest zimno a jadąc cały czas z nawiewem na 4-ce zaczynają boleć oczy nie mówiąc o uszach (hałas). Za wszelką pomoc Bardzo Dziękuje i oczywiscie Swiatecznie pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #74500 Wysłany: 25 Gru 2007, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 68
podobnie ma kumpel w fordzie curierze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74527 Wysłany: 25 Gru 2007, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 25 Gru 2007,
Posty: 8
przyłączam się do tematu - tez mam podobny problemtylkoże u mnie nie działa 1 "bieg" dmuchawy - reszta ok.
tak sobie myslę i wyszłomi że pewnie pokrętło się uszkodziło - dmuchawa raczej ok..jak myśicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74559 Wysłany: 25 Gru 2007, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 15
Wiele lat temu w Temprze moich rodziców mieliśmy podobną sytuację. Okazało się, że padła taka płytka chyba z 3 opornikami dużej mocy, przez które idzie prąd na silnik dmuchawy. Dlatego działa tylko najszybszy bieg - po prostu prąd idzie bezpośrednio na silnik, omijając ten uszkodzony zespół rezystorów. Na innych biegach przełącznik kieruje prąd przez oporniki i tam gdzieś musi być przerwa. Analogicznie, jeśli nie działa tylko jeden bieg, to znaczy, że uszkodzony jest tylko jeden rezystor.
Z tego co pamiętam była to niewielka płytka (może 4x6 cm?) przykręcana gdzieś pod schowkiem, nad nogami pasażera. Nie wiem, czy w Punto jest tak samo, ale ponieważ tam jest dmuchawa, to przypuszczam, że właśnie w tej okolicy należy szukać usterki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74638 Wysłany: 26 Gru 2007, 12:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 12
Bikerserwis to ja raczej wykluczam pokretlo w moim przypadku bo rozkrecilem co sie dalo (a jest tego duzo) na czynniki pierwsze posprawdzalem i kable i styki w pokretle sa tak prosto zrobione ze nie ma co sie spie...yc dlatego sklaniam sie ku Lukasowi bo tak radzila mi swita z pracy patrzac jak zrobilem to co zrobilem hehe. Jak bedzie mozliwosc to ide i patrzena dol pod pasarzera chodz slyszalem ze tam tez ciezko nawet bardzo . Dzieki pozdr. i do rozkrecenia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74685 Wysłany: 26 Gru 2007, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 25 Gru 2007,
Posty: 8
Fakt opornik 3+wydaje się bardziej podejrzany..jak coś znajdziecie dajcie znać - ja też poszukam. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74695 Wysłany: 26 Gru 2007, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Lis 2007,
Posty: 6
o ile pamiętam... Na obudowie silnika dmuchawy jest przykręcany zespół z opornikami (tam gdzie jest wtyczka) trzeba go wyciągnąć. Są dwie możliwości: albo popsute rezystory albo popsuta dioda (więcej elementów nie ma). Jeśli dioda co zdarza się częściej można ją zewrzeć i powinno działać...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74700 Wysłany: 26 Gru 2007, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 25 Gru 2007,
Posty: 8
Znalazłem na alegro coś takiego:

http://allegro.pl/item286512382_fiat_punto_ii_1999_rezystor_opornik_dmuchawy.html

Strasznie to drogie a tam nie ma cudów. Może ktoś ma takie coś sprawne i może pomierzyc rezystancje poszczególnych oporników oraz sprawdzić moc - takie oporniki w sklepie kilka groszy będą kosztowały i można samemu takie coś zmontować:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79217 Wysłany: 07 Sty 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 07 Sty 2008,
Posty: 4
janek75 napisał(a):
...ą dwie możliwości: albo popsute rezystory albo popsuta dioda (więcej elementów nie ma). Jeśli dioda co zdarza się częściej można ją zewrzeć i powinno działać...


układ składa się z trzech oporników dużej mocy i bezpiecznika termicznego "tej niby diody :P :P " wszystko można kupić za kilka złotych w sklepie elektronicznym i złożyć do kupy albo kupić w ASO za 100 zł i też się cieszyć.

Pierwszy wariant tylko dla osób które mają pojęcie o majsterkowaniu, drugi - trzeba tylko umieć kręcić wkrętakiem.

i mała rada na koniec

zastępowanie czegokolwiek w tym układzie drutem może zakończyć się zapłonem auta i utratą życia, po to właśnie są bezpieczniki żeby do takich sytuacji nie dochodziło.

Miłej naprawy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79303 Wysłany: 08 Sty 2008, 00:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grodzisk Maz.
Rejestracja: 28 Gru 2007,
Posty: 120
Podobną sytuację miałem w Fiacie Tipo (2 razy)
Był to opornik

_________________
było
Fiat 126elx 24KM 1998r
VW Golf II 1.6 75KM 1991r
Fiat Uno 1.0 45KM 1998r
Fiat Punto 1.2 8v 60KM 2000r
jest
Nissan Almera 1.4 16v 87KM 1998r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80343 Wysłany: 10 Sty 2008, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 12
heh tak jak piszesz majsterkowania za bardzo nie polecam ale 100 zł dać zarobić ASO tez nie! ja kupiłem taki opornik nowiuśki za 45 złociszy i teraz działa superowo. Można sprobować zalogować się na stronce którą podpatrzyłem u faceta w sklepie w którym kupowałem (choć osobiście nie udało mi sie zalogować :( ) http://www.hurtownia.pol-car.pl/ ewentualnie dla wrocławian pozostaje sklep na Trzebnickiej (Części do fiata alfy i lancii) taki jest szyld. Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82621 Wysłany: 16 Sty 2008, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mikołów
Rejestracja: 16 Sty 2008,
Posty: 240
ja mam sytuacje podobna czy problem tkwi w tym samym?? jesli zalanczam nawiew na 4 bieg to spala mi siem bezpiecznik i nawiew caly nie dziala Pozdrawiam i dziex za info:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82672 Wysłany: 16 Sty 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
pyton1988 napisał(a):
ja mam sytuacje podobna czy problem tkwi w tym samym?? jesli zalanczam nawiew na 4 bieg to spala mi siem bezpiecznik i nawiew caly nie dziala Pozdrawiam i dziex za info:)



wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową następnie papierek wodny nr 800 i czyścisz komutator silnika tj miejsce po którym ślizgają się szczotki (malo miejsca ale poradzisz) po tym zabiegu bierzesz wykałaczki i czyścisz rowki na komutatorze .następnie przemywasz tenże komutator benzyną ekstrakcyjną całość przedmuchujesz sprężonym powietrzem składasz , montujesz do auta i cieszysz się sprawnym dobrze działającym wentylatorem
:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84247 Wysłany: 22 Sty 2008, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mikołów
Rejestracja: 16 Sty 2008,
Posty: 240
wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową

hmm a ta ochrona z nawiewu jest na zatrzaski czy na sruby mozesz podeslac zdjecie jak ja zdjac??bede wdzieczny

_________________
Punto II 1.2 8V 5D SX 2000r.
http://fiatpunto.com.pl/topic6312.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84348 Wysłany: 22 Sty 2008, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
pyton1988 napisał(a):
wyjmujesz wentylator , ściągasz tę czarną osłonę plastikową

hmm a ta ochrona z nawiewu jest na zatrzaski czy na sruby mozesz podeslac zdjecie jak ja zdjac??bede wdzieczny


osłona trzyma się na takich ząbkach gumowych trzeba je wcisnąć do środka i wyjąć osłonę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85418 Wysłany: 27 Sty 2008, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Wyszków
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 3
Takie czyszczenie komutatora działa tylko na krótko, chodzi o to, że oryginalne szczotki są tak jakby zbyt tłuste, to, że szczotki się zużywają to normalne, ale pył ze zużytych szczotek nie powinien zostawać w rowkach komutatora, a tak się dzieje, jedyny sposób na skuteczne pozbycie się dolegliwości przepalania bezp. na 4 biegu którego przyczyną jest zasyfienie komutatora a przez to zwarcia między jego klatkami jest wymiana szczotek na inne, jakiekolwiek kupione w sklepie moto.Nie jest to trudne, jeżeli nie można dostać odpowiedniego rozmiaru, trzeba kupić trochę większe i dotrzeć je papierem ściernym, potrzebna jest także lutownica.Po tym zabiegu problem znika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195282 Wysłany: 29 Lis 2008, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
Panie, Panowie - pomocy!!!
W jednej chwili padł mi nawiew :evil: . Usiłowałem po ciemku to naprawić, ale nie mogę dojść, który bezpiecznik odpowiada za nawiew.
Może ktoś jest zorientowany, który to - będę bardzo wdzięczny za podpowiedź. Tutaj jest skrzynka:
Image
Dla ułatwienia ponumerowałem je jak w statkach.
Help! :(

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195294 Wysłany: 29 Lis 2008, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
bezpiecznik od nawiewu jest jak mnie pamięć nie myli pod maską?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195296 Wysłany: 29 Lis 2008, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
tak pod maską ,tam też jest od wentylatora nagrzewnicy powinien mieć 30A


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195297 Wysłany: 29 Lis 2008, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
czyli dobrze pamietałem. a gdzie on się znajduje to będzie rozpisane na pokrywce skrzynki.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195299 Wysłany: 30 Lis 2008, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
Dzięki!!! Zaraz lecę grzebać pod maską.

[ Dodano: 30 Lis 2008 20:03 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc :!:
Faktycznie - padł bezpiecznik 30A ze skrzynki pod maską. Wymieniłem i nawiew działa.
Pozdrawiam!

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195515 Wysłany: 30 Lis 2008, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
LAU1976 skoro raz się spalił to polecam już teraz przeczyścić silnik wentylatora bo zapewne niebawem sytuacja się powtórzy :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202328 Wysłany: 27 Gru 2008, 01:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
buladag nie strasz mnie :D .
Wymieniałem wentylator na całkiem nowiutki 1 grudnia 2007. A jak go przeczyścić? Wyjąć i przedmuchać? :lol:

[ Dodano: 27 Gru 2008 01:56 ]
A może czas na wymianę akumulatora? Trzy lata już skończył w listopadzie...

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202428 Wysłany: 27 Gru 2008, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
co do wiatraka to wyjmujesz go, rozbierasz, czyscisz cele, mozna przetrzeć szczotki, ewentualnie smarujesz i to raczej tyle w "domowych warunkach".

Co do aku to ja swój wymieniłem po 6ciu latach :) i to tylko dlatego że nie byłem go "pewny" a zbliżał mi sie wyjazd i nie chcialem mieć niespodzianek.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206131 Wysłany: 08 Sty 2009, 18:48; 
 Temat postu:
a u mnie problem z wentylatorem jest taki że wcześniej 4 normalnie działała (a nie dzialaly 1,2 3) i podczas jazdy 4 przestala pracowac więc nawiewu w ogole nie bylo a po wyjeciu wentylatora z silnikiem i podpięciu go na szybko w aucie okazalo sie ze dziala na 1,2 oraz 3 a 4 staneła w miejscu

czy ktoś wie co może być przyczyną??


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO