You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #776573 Wysłany: 27 Maj 2015, 00:27; 
 Temat postu: Jakość współczesnych lakierów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Cześć. Mam granatowego Citro C3 metallic z 2014 i muszę przyznać ze lakier strasznie się rysuje (można to zrobić nawet paznokciem), umycie auta np. szczotką skutkuje masakrą, co by się działo po wizycie na automacie, wolę nie wiedzieć.Ogólnie sprawia wrażenie ze warstwa koloru jest bardzo cienka.

Czy to kwestia jakichś współczesnych eko-norm? Może oszczędności producenta? Moze to kwestia koloru? (Na Pugu 3008 nie zaobserwowałem aż takiej podatności na rysy, no ale jest piaskowy i moze aż tak nie widać). Do tej pory myłem bordowe PII 2001 i srebrnego rzęcha 2001 oraz wspomnianą 3008 2011 i żaden nie rysuje się aż tak jak C3.

Jak to wygląda w innych markach szczególnie przy ciemnych kolorach?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #776585 Wysłany: 27 Maj 2015, 08:22; 
 Temat postu: Re: Jakość współczesnych lakierów
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014,
Posty: 188
Pomógł: 2
Wygląda tak samo we wszystkich nowoczesnych autach (nie pamiętam od którego roku są takie dyrektywy), wynika to z faktu, że nowoczesne lakiery, są lakierami wodnymi natomiast stare lakiery były z dodatkami ołowiu i innych związków chemicznych, które sprawiały, że lakier przy podobnej grubości warstwy był zdecydowanie mniej podatny na uszkodzenia. Proste porównanie - na polonezie lakier to trzeba było zdrapywać szczotką druciana, podczas gdy już na seicento pojechanie na myjnie automatyczną juz za pierwszym razem zakończyło się idealnymi ryskami kolistymi na całym lakierze (widocznymi pod słońce). Konkluzja jest taka, że to dyrektywy "eko" wymusiły taki stan rzeczy. Przykłady takich cudów można mnożyć, jeśli masz nowy laptop to bądź pewny, że prędzej czy później będziesz musiał swoją kartę graficzną wsadzić do piekarnika, żeby ją odratować bo luty znajdujące się na niej (które przewodzą impulsy elektryczne) zeschną się i przestaną spełniać swoją funkcje ze względu na to, że przed 2005r do tego stopu stosowano związki ołowiu i było wszystko super na wieki , a teraz jest to zabronione i luty się utleniają, twardnieją i przestają funkcjonować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781158 Wysłany: 21 Lip 2015, 15:21; 
 Temat postu: Re: Jakość współczesnych lakierów
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
buladag, EKOLOGIA ! tyle w temacie to nie to co było kiedyś . trzeba bardzo uważać na dzisiejsze lakiery.

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO