|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Eskimos |
#776878 Wysłany:
30 Maj 2015, 20:14; Temat postu: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 26 Lut 2015, Posty: 109
|
witam, dziś będąc w górach pierwszy raz miałem okazje jechać pod wielkie wzniesienia, czasem na czwórce miałem gaz wbity do dechy a auto raczkowało pod góre  na jednym wzniesieniu widząc z daleka podjazd +10% rozpędziłem się i gdy rozpędzony wjeżdżałem to ktoś na rowerze przejeżdżał i zwolniłem do 30 i auto juz na czwórce nie dało rady wycisnąć będąc prawie przy samym wzniesieniu, wtedy zatrzymałem się i ruszyłem z jedynki i o dziwo auto poszło w góre jak strzała  bez problemów wyjechałem, czy jest tak, że w przypadkach dużych wzniesień trzeba redukować biegi do mniejszych i wtedy auto lepiej ciśnie do przodu? 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtek1967 |
#776880 Wysłany:
30 Maj 2015, 20:21; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
3000 |
#776886 Wysłany:
30 Maj 2015, 20:26; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka Rejestracja: 29 Maj 2013, Posty: 301 Pomógł: 5
|
oczywiście, że jak się podjeżdża pod większa górkę to oprócz głębszego wciśnięcia gazu trzeba zredukowac bieg do 3 lub 2 a niekiedy 1 ale to już raczej poniżej 10-15 km/h. przy tym silniku przy ostrych podjazdach trzeba jechać na takim biegu, żeby było co najmniej 2,5 tys obrotów. jazda na 4 przy 30 km/h i gazie wcśnietym do oporu szkodzi silnikowi i niewiele daje jeśli chodzi o przyspieszenie, po to jest skrzynia biegów, żeby z każdego z nich korzystać w odpowiednim momencie.. Eskimos napisał(a): witam, dziś będąc w górach pierwszy raz miałem okazje jechać pod wielkie wzniesienia, czasem na czwórce miałem gaz wbity do dechy a auto raczkowało pod góre  na jednym wzniesieniu widząc z daleka podjazd +10% rozpędziłem się i gdy rozpędzony wjeżdżałem to ktoś na rowerze przejeżdżał i zwolniłem do 30 i auto juz na czwórce nie dało rady wycisnąć będąc prawie przy samym wzniesieniu, wtedy zatrzymałem się i ruszyłem z jedynki i o dziwo auto poszło w góre jak strzała  bez problemów wyjechałem, czy jest tak, że w przypadkach dużych wzniesień trzeba redukować biegi do mniejszych i wtedy auto lepiej ciśnie do przodu? 
_________________ jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339 było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html
|
|
Góra |
|
 |
tomy |
#776894 Wysłany:
30 Maj 2015, 21:26; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
Wydaje mi się, że jeszcze w podstawówce uczą na jakiej zasadzie działa silnik i przekładnia.....Ruszasz też od razu z 5 biegu? Naprawdę, nie chcę nikomu niczego ujmować, ale po takich wpisach jestem załamany poziomem edukacji w naszym kraju. A co do kolegi powyżej: wjazd pod gorę na 1 biegu najczęściej kończy się spalonym sprzęgłem, jak ktoś ma tak duża górkę, że nawet na 2 biegu nie jest w stanie wjechać , to musi się zaopatrzyć w auto z reduktorem.
Swoją drogą przekomicznie to musiało wyglądać, jak auto "wskakiwało" na górę na 4 biegu przy takich obrotach.
|
|
Góra |
|
 |
Eskimos |
#776907 Wysłany:
30 Maj 2015, 22:56; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 26 Lut 2015, Posty: 109
|
tomy napisał(a): Wydaje mi się, że jeszcze w podstawówce uczą na jakiej zasadzie działa silnik i przekładnia.....Ruszasz też od razu z 5 biegu? Naprawdę, nie chcę nikomu niczego ujmować, ale po takich wpisach jestem załamany poziomem edukacji w naszym kraju. A co do kolegi powyżej: wjazd pod gorę na 1 biegu najczęściej kończy się spalonym sprzęgłem, jak ktoś ma tak duża górkę, że nawet na 2 biegu nie jest w stanie wjechać , to musi się zaopatrzyć w auto z reduktorem.
Swoją drogą przekomicznie to musiało wyglądać, jak auto "wskakiwało" na górę na 4 biegu przy takich obrotach. W szkole takiego przedmiotu jak motoryzacja nie było, na fizyce też tego nie uczyli, u mnie w domu nikt auta nie miał, skąd miałem pewne rzeczy wiedzieć bez żadnego doświadczenia, ani wskazówek od kogoś? dziś po prostu sam się nauczyłem pewnych rzeczy przez własne doświadczenie i to mnie cieszy. Wpadłem na to dopiero gdy ruszyłem z jedynki ten kawałeczek w góre, potem już wjeżdżałem na wzniesienia na trójce i to wystarczało, sam na to wpadłem. [ Dodano: 30 Maj 2015, 21:51 ]wojtek1967 napisał(a): Nie wiem ile czasu masz prawo jazdy ale za moich czasów to uczono (1988 rok) że pod górę wjeżdża się na takim biegu jak zjeżdżając jesteś wstanie wyhamować silnikiem zjazd. Nie wyobrażam sonie katowania silnika na IV biegu pod duże wzniesienie. Normalną rzeczą jest, że w przypadku wyraźnego wyhamowania na wzniesieniu trzeba max zredukować bieg, ale do 1 to lekka przesada. Ciekawe jakim samochodem jechałeś: osobowy czy dostawczak? Wojtek, nikt mnie tego nie uczył, nie miałem zielonego pojęcia, jeżdże od 3 miesięcy, pierwszy raz w górach, jechałem osobowym punto 1.1 może z tym 30 km przesadziłem, ale 40km/h było i auto zwalniało, po zatrzymaniu i ruszeniu z jedynki (byłem już prawie na samej górze) ładnie wyjechałem i zorientowałem się, o co chodzi, dzięki temu przez reszte drogi, która też było z wzniesieniami wjeżdżałem na trójce co wystarczało już.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#776911 Wysłany:
30 Maj 2015, 23:04; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#776980 Wysłany:
31 Maj 2015, 19:53; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
Cytuj: Wojtek, nikt mnie tego nie uczył, nie miałem zielonego pojęcia, jeżdże od 3 miesięcy, pierwszy raz w górach, jechałem osobowym punto 1.1 może z tym 30 km przesadziłem, ale 40km/h było i auto zwalniało, po zatrzymaniu i ruszeniu z jedynki (byłem już prawie na samej górze) ładnie wyjechałem i zorientowałem się, o co chodzi, dzięki temu przez reszte drogi, która też było z wzniesieniami wjeżdżałem na trójce co wystarczało już.
To teraz zastanów się na jakim biegu zjechać z tej góry aby nie zagotować płynu hamulcowego i nie zjarać klocków. Jazda z górki jest przeciwieństwem wjazdu dlatego musisz oprócz hamowania hamulcami - musisz!!!! hamować silnikiem. I tu kłania się wymiana płynu hamulcowego. Jazda w górach rządzi się swoimi prawami. To co przechodzi na normalnej drodze stanie się przekleństwem na zjeździe z gór.
_________________ był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
 http://www.endomondo.com/challenges/33622310 http://www.endomondo.com/challenges/36167071 http://www.endomondo.com/challenges/37324598
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#778400 Wysłany:
15 Cze 2015, 01:06; Temat postu: Re: jazda pod górkę |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Proponuję zacząć od roweru z przerzutkami, żeby wiedzieć co czuje silnik i jak działa skrzynia biegów 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|