|
Obecny czas: 08 Maj 2025, 07:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pasiu |
#777185 Wysłany:
02 Cze 2015, 20:37; Temat postu: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Lut 2013, Posty: 203
|
Witam  Czy wiecie może czy jest taka opcja żeby zmienić seryjne bębny na piasty z tarczami i zaciskami od abarth'a? Czy będzie to instalacja Plug&Play czy coś jeszcze trzeba kombinować? Wydaje mi się że linka od ręcznego do kupienia jedynie dłuższa. Co o tym myślicie? [ Dodano: 02 Cze 2015 19: ] Tak to wygląda
_________________

GP: http://fiatpunto.com.pl/topic46144.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tomy |
#777198 Wysłany:
02 Cze 2015, 21:08; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
A masz pewność, że nie jest to znacząca ingerencja w konstrukcję pojazdu, co wiąże się z brakiem homologacji i brakiem możliwości podbicia przeglądu. Nawet jeśli przegląd sobie załatwisz to przy jakiejkolwiek kolizji żaden ubezpieczyciel nie wypłaciłby z OC odszkodowania. Jeśli tego nie brałeś pod uwagę to sprawdź dokładnie, bo ja nie byłbym taki pewny. Abarth ma oddzielną homologacje niż GP.
|
|
Góra |
|
 |
pasiu |
#777210 Wysłany:
02 Cze 2015, 21:41; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Lut 2013, Posty: 203
|
To mnie zaskoczyłeś z tą homologacją, to może przełożenie oryginalnej belki od GP sport? wiem że kilka osób już to robiło, może ktoś się wypowie 
_________________

GP: http://fiatpunto.com.pl/topic46144.html
|
|
Góra |
|
 |
tomy |
#777222 Wysłany:
02 Cze 2015, 23:04; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
Przy każdej przeróbce najważniejsza sprawa to dogranie tematu prawnie, bo wszystko jest spoko dopóki nic się nie stanie, ale jak nie daj Bóg uderzysz w kogoś i uszkodzisz poważnie to do zapłaty będziesz miał setki tysięcy złotych, bo każdy ubezpieczyciel się wykpi (i każdy sąd przyzna mu racje), a stawki za oiom zaczynają się od 2500zl/dobe, także luksusowy hotel, nie mówiąc o szkodach w mieniu itd.
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777235 Wysłany:
03 Cze 2015, 00:33; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
pasiu, To teraz powiedz mi jakie sa różnice w tylnych hamulcach abartha a zwykłego gp sport:P tomy napisał(a): co wiąże się z brakiem homologacji i brakiem możliwości podbicia przeglądu. Diagnosta teraz sprawdza po vin co powinieneś mieć w samochodzie? Buda gp jest homologowana zarówno na hamulec bębnowy w dwóch rozmiarach 208mm i 225 mm jak i tarczowy jednego typu 264mm na osi tylnej oraz dwa rozmiary hamulców przednich 257mm oraz 284 mm 
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#777236 Wysłany:
03 Cze 2015, 00:58; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
Troche to smieszne:) poprawiasz jakosc hamowania seryjnymi gratami a ubezpieczyciel wie co dokladnie ma byc w twoim samochodzie. W tym przypadku jakikolwiek tuning nie wchodzi w gre. Sprawdz czy wunderbaumy maja homologacje i nie wplywaja na samopoczucie kierowcy:) z reguly jesli Policja w trakcie wypadku nie stwierdzi ze to wina zlego stanu technicznego pojazdu to ubezpieczyciel zalatwia wszystko papierowo.A i diagnosta nie bedzie na to krzywo patrzec bo przeciez gorsze rzeczy puszczaja w naszym pieknym Polskim Grajdole..
[ Dodano: 02 Cze 2015 23:58 ]
Troche to smieszne:) poprawiasz jakosc hamowania seryjnymi gratami a ubezpieczyciel wie co dokladnie ma byc w twoim samochodzie. W tym przypadku jakikolwiek tuning nie wchodzi w gre. Sprawdz czy wunderbaumy maja homologacje i nie wplywaja na samopoczucie kierowcy:) z reguly jesli Policja w trakcie wypadku nie stwierdzi ze to wina zlego stanu technicznego pojazdu to ubezpieczyciel zalatwia wszystko papierowo.A i diagnosta nie bedzie na to krzywo patrzec bo przeciez gorsze rzeczy puszczaja w naszym pieknym Polskim Grajdole..
_________________
 Instagram facebook. - 245KM/302NM Moje byłe Punto II
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#777247 Wysłany:
03 Cze 2015, 09:32; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Po co w 1,4 95km zamieniać bębny na tarcze i to takie gdzie pewnie belkę trzeba wymieniać  w corsie d jest to samo co w abarthcie
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777267 Wysłany:
03 Cze 2015, 12:59; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
DeviLL, samo pytanie po co dyskwalifikuje Twoja wypowiedź niemniej jednak jak nie jesteś czegoś pewien to nie pisz  wymieniasz same piasty cała belka jest identyczna dla każdego gp a wymiana nie sprawia problemów . Wygląda lepiej hamuje sprawniej wiec jaki z tym problem ?:)
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
Ostatnio edytowany przez Limet, 03 Cze 2015, 13:20, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#777270 Wysłany:
03 Cze 2015, 13:20; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
Limet, nie ma homologacji i może Cie zabić! a ludzie z PZU avivy itp chodzą po parkingach i sprawdzają co ma Twoje auto zamontowane.
a teraz na serio, takie przeróbki akurat są w pełni zrozumiałe zwłaszcza na oryginałach, i na pewno będzie to 100x bardziej bezpieczne niż 90% gruzów jakie jeżdżą po tym kraju a jakoś nie słychać o fali niewypłaconych odszkodowań i ludzi płacąchych milionowe odszkodowania z własnej kieszeni;)
_________________
 Instagram facebook. - 245KM/302NM Moje byłe Punto II
|
|
Góra |
|
 |
tomy |
#777272 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:10; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
Jak się nie ma o czymś zielonego pojęcia to lepiej nie narażać się na śmieszność. Gdy szkody przekraczają pewną kwotę to tematem zaczyna zajmować się komórka odpowiedzialna za dokładne sprawdzanie wypłaconego odszkodowania (jego zasadności) i oni dokładnie wiedzą czego szukać, bo zarabiają przyzwoite pieniądze i takich "tunerów", którzy nie znają przepisów rozkładają na łopatki szybciutko. Oczywiście jesteś mądrzejszy i mi w tym momencie nie wierzysz.....więc zajrzyj do prasy sprzed kilku lat, gdzie była opisana sprawa morderstwa szefa takiej komórki pzu, który nie chciał się zgodzić na fałszowanie dokumentacji. Jeśli szkoda jest na kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy to nikt się nie będzie bawił w taką szczegółowość, bo to nieopłacalne, ale narób większych szkód a przekonasz się o czym mówie. Do tego pewnie nie wiesz ile jest wyłączeń w OC , np jak przyładujesz w cysterne i będzie trzeba sprzątać po tym (skażenie środowiska itd) to zapłacisz za to z własnej kieszeni nawet jak wszystko jest ok z autem i Twoim OC. Niestety widzę tu wielu bardzo młodych fanów "tuningu" , nawieszania spojlerów, ingerencji w konstrukcje itd, którzy nie myślą o skutkach swoich czynów, a później trzeba ich składać do kupy na sali. Ja nie twierdzę, że jest ten akurat przypadek niezgodny z przepisami, bo tego nie jestem pewny, ale apelowałem o sprawdzenie dokładne tego, żeby uniknąć zdziwienia. A co do tego co słychać a co nie....Twoje życie ogranicza się tylko do tego co jest mówione w tv? Spójrz sobie na wokandy sądów ile jest rozpraw o odszkodowania, zaniżane lub niewypłacane.
Co do jeżdżących trupów - zgadzam się w 100%, Twoje "poprawione" autko może być nieporównywalnie lepsze i lepiej zrobione. Tylko co z tego , jak każdy prokurator, każdy adwokat od razu powie Ci tak: Wie pan, no wszystko jest spoko , tylko ten "trup" ma podbity przegląd, a wszystkie elementy zgodne z homologacją, co z tego, że większość niesprawne albo w złym stanie - na to już paragrafów aktualnie nie ma, diagnosta podbił, więc nikt nie zadaje pytań. Natomiast pana auto jest super lśniące, ale widzi pan przeróbki dokonał pan sam, niezgodnie z homologacją, tak więc są to przeróbki w domyśle zagrażające bezpieczeństwu i tu jest piękny haczyk, żeby wokół tego zrobić afere. Tak odbywa się to w dorosłym życiu. Podobnie z poduszkami powietrznymi i wszystkimi elementami odpowiadającymi za środowisko - każda przeróbka jest niezgodna z prawem i takie auto nie ma prawa być dopuszczone do ruchu np wycinanie dpf, zaślepianie poduszek, demontaż katalizatora itp.
Ostatnio edytowany przez tomy, 03 Cze 2015, 14:13, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#777273 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:11; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
lpql napisał(a): Limet, nie ma homologacji i może Cie zabić! a ludzie z PZU avivy itp chodzą po parkingach i sprawdzają co ma Twoje auto zamontowane.
a teraz na serio, takie przeróbki akurat są w pełni zrozumiałe zwłaszcza na oryginałach, i na pewno będzie to 100x bardziej bezpieczne niż 90% gruzów jakie jeżdżą po tym kraju a jakoś nie słychać o fali niewypłaconych odszkodowań i ludzi płacąchych milionowe odszkodowania z własnej kieszeni;) ja tu się nie zgodzę, takie przeróbki trzeba robić z głową a nie z tego co wpadło w ręce. Dla przykładu punto evo w wersji 105km ma tarcze 257 i bęben z tyłu, a 135km ma tarcze 284 i 264 na tyle. Jak założysz tył z 135 do 105km, to na tyle będzie teoretycznie lepszy hamulec niż na przodzie (w abarcie może być jeszcze mocniejszy tył). Efekt - przy braku zestrojenia, a taki tu widzę ma być, może się okazać, że auto będzie miało dużo mocniejszy hamulec z tyłu niż z przodu, więc w razie nagłego hamowania (nawet nie koniecznie w zakręcie) tył stracie kontrolę i auto będzie niestarowne, a w zakręcie tył wyjedzie na zewnętrzną, a ty pojedziesz prosto na czołówkę. Czy w takiej sytuacji powiesz że to nie twoja wina i że samochód był w pełni sprawny czy nawet bardziej sprawny niż fabryka dała? Kwestia gruzów to inna sprawa, one są poprostu niesprawne, po części celowo, bo nienależycie serwisowane, ale przeróbki niezgodne z homologacją nie zawsze są na plus i tu trzeba podejść do tematu z rozsądkiem. jak dla mnie to akurat ukłąd hamulcowy należy traktować całościowo, tzn przód + tył +ew. pompa, bo to jest jeden układ i tak został zaprojektowany.
_________________ [center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#777274 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:14; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Dobra da sobie te zaciski , a co z serwem , przewodami , linkami , rozdzielaczem siły hamowania ? Czy na tym co było pod bębny wszystko będzie elegancko chodziło ? PS: miałem w p2 zestaw big brake kit 284mm na 6 tłoku taroxa , serwo szybko siadło , z tyłu bębny a na klockach ferodo ds2500 było czuć przesuw mózgu w czaszce 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777275 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:16; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
tomy, Staryy weź poluzuj gumę w rajstopach bo jakiś filozof z Ciebie rośnie , popatrz w samochody ludzi i oceń kto jest domorosłym tjunerem obwieszającym auto spoilerami itd. bo wg mnie sa tutaj ludzie działający z głową.
Jest to zmiana w pełni zgodna z dokumentacją modelu, i nie ma mowy tu o żadnym tuningu ... rodzaj hamulca w przypadku 1.4 16v zależał tylko i wyłącznie od poziomu wyposażenia a jego zmiana nie wymaga żadnych przekształceń konstrukcyjnych . Ogranicza się tylko do wymiany całego modułu hamulca mówiąc na wprost : odkręcasz 4 śruby zdejmujesz cały moduł hamulca bębnowego i zastępujesz tarczowym . Co więcej jest toalnie nie do odróżnienia w stosunku do fabrycznego montażu .
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
tomy |
#777276 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:21; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
bonku napisał(a): lpql napisał(a): Limet, nie ma homologacji i może Cie zabić! a ludzie z PZU avivy itp chodzą po parkingach i sprawdzają co ma Twoje auto zamontowane.
a teraz na serio, takie przeróbki akurat są w pełni zrozumiałe zwłaszcza na oryginałach, i na pewno będzie to 100x bardziej bezpieczne niż 90% gruzów jakie jeżdżą po tym kraju a jakoś nie słychać o fali niewypłaconych odszkodowań i ludzi płacąchych milionowe odszkodowania z własnej kieszeni;) ja tu się nie zgodzę, takie przeróbki trzeba robić z głową a nie z tego co wpadło w ręce. Dla przykładu punto evo w wersji 105km ma tarcze 257 i bęben z tyłu, a 135km ma tarcze 284 i 264 na tyle. Jak założysz tył z 135 do 105km, to na tyle będzie teoretycznie lepszy hamulec niż na przodzie (w abarcie może być jeszcze mocniejszy tył). Efekt - przy braku zestrojenia, a taki tu widzę ma być, może się okazać, że auto będzie miało dużo mocniejszy hamulec z tyłu niż z przodu, więc w razie nagłego hamowania (nawet nie koniecznie w zakręcie) tył stracie kontrolę i auto będzie niestarowne, a w zakręcie tył wyjedzie na zewnętrzną, a ty pojedziesz prosto na czołówkę. Czy w takiej sytuacji powiesz że to nie twoja wina i że samochód był w pełni sprawny czy nawet bardziej sprawny niż fabryka dała? Kwestia gruzów to inna sprawa, one są poprostu niesprawne, po części celowo, bo nienależycie serwisowane, ale przeróbki niezgodne z homologacją nie zawsze są na plus i tu trzeba podejść do tematu z rozsądkiem. jak dla mnie to akurat ukłąd hamulcowy należy traktować całościowo, tzn przód + tył +ew. pompa, bo to jest jeden układ i tak został zaprojektowany. Dokładnie, bardzo rozsądny komentarz. Szczerze mówiąc nawet nie zwróciłem na to uwagi a jest to kolejna ważna kwestia. Oprócz prawnej , także i techniczna. [ Dodano: 03 Cze 2015, 14:20 ]Limet napisał(a): tomy, Staryy weź poluzuj gumę w rajstopach bo jakiś filozof z Ciebie rośnie , popatrz w samochody ludzi i oceń kto jest domorosłym tjunerem obwieszającym auto spoilerami itd. bo wg mnie sa tutaj ludzie działający z głową.
Jest to zmiana w pełni zgodna z dokumentacją modelu, i nie ma mowy tu o żadnym tuningu ... rodzaj hamulca w przypadku 1.4 16v zależał tylko i wyłącznie od poziomu wyposażenia a jego zmiana nie wymaga żadnych przekształceń konstrukcyjnych . Ogranicza się tylko do wymiany całego modułu hamulca mówiąc na wprost : odkręcasz 4 śruby zdejmujesz cały moduł hamulca bębnowego i zastępujesz tarczowym . Co więcej jest toalnie nie do odróżnienia w stosunku do fabrycznego montażu . Pierwsze Twoje zdanie ukazuje poziom na jaki chcesz przenieść tą dyskusje, obawiam się , że nie podejmę rękawicy ze względu na moje nikłe doświadczenie w rozmowach na poziomie bruku. Co do drugiej części wypowiedzi, przeczytaj ostatni akapit mojej poprzedniej wypowiedzi. Ja zwróciłem uwagę na tendencje, nie konkretnie na ten przypadek.
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777278 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:42; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
bonku napisał(a): ja tu się nie zgodzę, takie przeróbki trzeba robić z głową a nie z tego co wpadło w ręce. Dla przykładu punto evo w wersji 105km ma tarcze 257 i bęben z tyłu, a 135km ma tarcze 284 i 264 na tyle. Jak założysz tył z 135 do 105km, to na tyle będzie teoretycznie lepszy hamulec niż na przodzie (w abarcie może być jeszcze mocniejszy tył). Efekt - przy braku zestrojenia, a taki tu widzę ma być, może się okazać, że auto będzie miało dużo mocniejszy hamulec z tyłu niż z przodu, więc w razie nagłego hamowania (nawet nie koniecznie w zakręcie) tył stracie kontrolę i auto będzie niestarowne, a w zakręcie tył wyjedzie na zewnętrzną, a ty pojedziesz prosto na czołówkę. Czy w takiej sytuacji powiesz że to nie twoja wina i że samochód był w pełni sprawny czy nawet bardziej sprawny niż fabryka dała? DeviLL napisał(a): Dobra da sobie te zaciski , a co z serwem , przewodami , linkami , rozdzielaczem siły hamowania ? Czy na tym co było pod bębny wszystko będzie elegancko chodziło ? Panowie doczytajcie odrobine dokumentacje zanim zaczniecie snuć polemikę o której nie macie pojęcia błagam po raz kolejny . Po pierwsze, za rozdział siły hamowania w przypadku pojazdu z abs odpowiada pompa abs . Nie ma tutaj żadnego korektora a rozdział odbywa się za pomocą pomiaru prędkości obrotowej każdego z kół. Po drugie, przewody są dokładnie tej samej średnicy jedyna zmiana następuje w ostatnim odcinku który należy wymienić z uwagi na inne zakrzywienie . Po trzecie, Mądrzejsze głowy od was wymyśliły układ w którym z przodu jest tarcza 257 tyłu 264 więc mędrkowanie jest tutaj nie na miejscu . Nie wierzycie ?? odsyłam po raz kolejny do eper lub popytajcie ludzi którzy mają gp sport 1.4 95km po czwarte, "(w abarcie może być jeszcze mocniejszy tył)." Wiesz czy snujesz niczym nie podparte przypuszczenia ?:) [ Dodano: 03 Cze 2015 14:32 ]tomy napisał(a): Pierwsze Twoje zdanie ukazuje poziom na jaki chcesz przenieść tą dyskusje, obawiam się , że nie podejmę rękawicy ze względu na moje nikłe doświadczenie w rozmowach na poziomie bruku. Co do drugiej części wypowiedzi, przeczytaj ostatni akapit mojej poprzedniej wypowiedzi. Ja zwróciłem uwagę na tendencje, nie konkretnie na ten przypadek.
Poziom nadałeś sam, unosisz się nie mając totalnie pojęcia o dokonywanej modyfikacji , wnosisz do tematu demonizację do tego stopnia ze ludzie zaczną się zastanawiać czy nie stracą życia montując choinke o zapachu kokosa  . Brzydzę się druciarstwem, hejtuje odwodzę ludzi od tego typu działan , a sam wszelkie zmiany staram się wykonywać na najwyższym poziomie dlatego tez zdarza mi się doczytać to i owo przed każdą zmianą . W mojej opinii jest to zmiana w pełni zgodna z założeniami konstrukcyjnymi wiec nie wpływa w żaden sposób ujemnie a wręcz przeciwnie . Decyzja należy oczywisciedo osoby zainteresowanej
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
Ostatnio edytowany przez Limet, 03 Cze 2015, 14:50, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#777280 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:46; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
Dokladnie tak jak pisze Limet. Zobacz sobie co ludzie wypowiadajacy sie tutaj maja w furach a potem swoje wywody przenies na vorum vw do dzialu tuning golfa 3za mala kase. Nikt tu o spojlerach itp nie pisze. Wg mnie wszystko tu jest zgodne z prawem a uwierz ze z racji 'wykonywanego zawodu' troche aktow prawnych przejadlem i z nie jednym specjalista ruchu drogowego rozmawialem. Wg mnie zmiana na plus. Jesli wg Ciebie i prokuratora taki samochod jest mniej sprawny technicznie niz sklejone z 4passeratti od Niemca to wspolczuje serdecznie. Poza tym patrzac na to jakiekolwiek mofyfikacje nie wchodzilyby w gre. Nie pochwalam wycinania katow dpfow wkladania pseudo xenonow itp ale wymiana bebnow na tarcze z tego samego modelu? Wkladaj tylko to co producent daje, sciagaj powietrze do opon z tychow albo z wloch i jezdzij bezpieczny o swoje oc. Pozdrawiam
_________________
 Instagram facebook. - 245KM/302NM Moje byłe Punto II
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#777281 Wysłany:
03 Cze 2015, 14:57; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
Limet napisał(a): po czwarte : "(w abarcie może być jeszcze mocniejszy tył)." Wiesz czy snujesz niczym nie podparte przypuszczenia ?:)
nie wiem, bo mnie to kompletnie nie interesuje czy jest czy nie. Napisałem wyżej, że trzeba temat ogarnąć w całości a nie wymienić tylko tarcze bo tak ładniej. Owszem są takie samochody co z przodu mają mniejszą tarczę niż z tyłu, ale to tak zostało skonstruowane i przetestowane, nie na ulicy a w warunkach testowych (choć tyle - nie licząc obliczeń inżynieryjnych). Wszystko da się zrobić (no prawie) ale nie na zasadzie - założę, to będzie ładniej. PS. i nie mówimy tu o sklejaniu 4 passeratti, tylko o normalnych ludziach. Inna sprawa, że ja nawet opony, tzn. ich rozmiar wolę mieć zgodny z homologacją, tak dla siebie i bezpieczeństwa innych.
_________________ [center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777282 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:04; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
bonku napisał(a): nie wiem, bo mnie to kompletnie nie interesuje czy jest czy nie. Napisałem wyżej, że trzeba temat ogarnąć w całości a nie wymienić tylko tarcze bo tak ładniej. Owszem są takie samochody co z przodu mają mniejszą tarczę niż z tyłu, ale to tak zostało skonstruowane i przetestowane, nie na ulicy a w warunkach testowych (choć tyle - nie licząc obliczeń inżynieryjnych). Wszystko da się zrobić (no prawie) ale nie na zasadzie - założę, to będzie ładniej. To jak Cię nie interesuje to nie snuj nic nie wnoszących bezpodstawnych przypuszczeń, a jak chcesz się wypowiadać to przynajmniej doczytaj, albo przyznaj innemu racje a nie upieraj się przy swoim. Zasada "nie znam się ale musze się wypowiedzieć " jest już przedatowana i nie modna  Przeczytaj mój post w którym wypunktowałem co i jak bo dalej kręcisz swoja teorie.
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
kombo1985 |
#777283 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:06; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Maj 2013, Posty: 870 Pomógł: 4
|
Oj widzę, że bardzo ciekawy temat się tu rozwija  A tak na poważnie, to tak jak pisze Limet, konfiguracje hamulców w GP były bardzo różne. 1.Silniki benzynowe: - 1,2 65KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben) - 1,4 77KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben) - 1,4 95KM - przód (tarcza, 257mm), tył (tarcza, 264mm) !!!czyli tył większy od przodu!!! - 1,4 120KM - przód (tarcza, 284mm), tył (tarcza, 264mm) 2. Silniki diesel: - 1,3 75KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben) - 1,3 90KM - przód (tarcza, 284mm), tył (bęben) - 1,9 130KM - przód (tarcza, 284mm), tył (tarcza,264mm) Także widać jaki polot mieli konstruktorzy Fiata, bo wykorzystali prawie każdą możliwość  Ja u siebie w samochodzie zmieniłem przednie hamulce z tarczy 257mm, na tarczę 284mm. Wystarczyło odkręcić jarzmo z zaciskiem i przykręcić nowe. Przewody hamulcowe, czujniki ABS i nawet tłoczek w zacisku jest ten sam. Z tyłu sprawa też jest prosta, bo tak jak jest wyżej napisane, odkręca się cztery śruby, przekłada moduł z bębnami, na moduł z tarczą i przykręca śruby na nowo + wymiana linki od ręcznego. Ba, nawet na belce są nawiercone otwory na zamontowanie nowej linki. Z tego co mi wiadomo, to homologacja jest wydawana na model samochodu, a nie na jego konkretną wersję. Poza tym elementy układu hamulcowego to wymienne części eksploatacyjne pojazdu, które powinno się z czasem wymieniać, a nie jak pisał ktoś wyżej "znacząca ingerencja w konstrukcję pojazdu"
_________________ 17" to minimum 
Zapraszam do mnie - było - http://fiatpunto.com.pl/topic43535.html - jest - http://fiatpunto.com.pl/topic55575.html
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777285 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:17; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
kombo1985, Łądnie rozpisałeś to ja jeszcze tylko uzupełnie Twój wpis o to co naklikałem wyżej ale może nie każdy doczytał : 1.Silniki benzynowe: - 1,2 65KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben 208 mm) - 1,4 77KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben 228mm) - 1,4 95KM - przód (tarcza, 257mm), tył (tarcza, 264mm) !!!czyli tył większy od przodu!!! - 1,4 120KM - przód (tarcza, 284mm), tył (tarcza, 264mm) 2. Silniki diesel: - 1,3 75KM - przód (tarcza, 257mm), tył (bęben 228mm) - 1,3 90KM - przód (tarcza, 284mm), tył (bęben 228mm) - 1,9 130KM - przód (tarcza, 284mm), tył (tarcza,264mm) [ Dodano: 03 Cze 2015 15:11 ]bonku napisał(a): Owszem są takie samochody co z przodu mają mniejszą tarczę niż z tyłu Btw . Możesz podać przykłady z ciekawości ?? bo ja w gp pierwszy raz spotkałem taki przypadek ?:) [ Dodano: 03 Cze 2015 15:17 ]kombo1985 napisał(a): Ba, nawet na belce są nawiercone otwory na zamontowanie nowej linki Bo belka dla każdej wersji jest taka sama 
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#777286 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:25; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
Limet napisał(a): bonku napisał(a): nie wiem, bo mnie to kompletnie nie interesuje czy jest czy nie. Napisałem wyżej, że trzeba temat ogarnąć w całości a nie wymienić tylko tarcze bo tak ładniej. Owszem są takie samochody co z przodu mają mniejszą tarczę niż z tyłu, ale to tak zostało skonstruowane i przetestowane, nie na ulicy a w warunkach testowych (choć tyle - nie licząc obliczeń inżynieryjnych). Wszystko da się zrobić (no prawie) ale nie na zasadzie - założę, to będzie ładniej. To jak Cię nie interesuje to nie snuj nic nie wnoszących bezpodstawnych przypuszczeń, a jak chcesz się wypowiadać to przynajmniej doczytaj, albo przyznaj innemu racje a nie upieraj się przy swoim. Zasada "nie znam się ale musze się wypowiedzieć " jest już przedatowana i nie modna  Przeczytaj mój post w którym wypunktowałem co i jak bo dalej kręcisz swoja teorie. dołaczyłem do tematu, wypowiedziałem się co o tym myślę i na co ewentualnie trzeba zwrócić uwagę, Ty natomiast przechodzisz do ataku, bo ty masz i jest git, co się czepiacie. Nie twierdzę że się da lub też nie, nie mówie stanowczego NIE, nie zakłądaj bo cię zamkną. wychodzę z założenia że trzeba sprawdzić. NIe twierdzę też że już wszystko sprawdziłem i jestem najmądrzejszy. Ty natomiast założyłeś u siebie wiec można. A o szczegółach i swojej wiedzy możesz się podzielić nie atakując nikogo za niewiedzę. "Zasada "nie znam się ale musze się wypowiedzieć " jest już przedatowana i nie modna  " - nie o to tu chodzi, trzeba poruszyć wszystkie aspekty, o wszystkim wspomnieć, lepiej mieć świadomość pewnych rzeczy. CO do twojego punktowania, to zrobiłeś to już po moim poście, w którym ja kwestie poruszyłem, a ty dopiero je ewentualnie rozwiałeś. PS> tym jest właśnie to GP, ale nie każde takie jest i jeśli zmieniasz jeden element to nie masz pewności że reszta pasuje. A tak na marginesie są i były GP 1.4 95km z tarczami i z bębnami - poszukajcie a znajdziecie. PS 2. "Poza tym elementy układu hamulcowego to wymienne części eksploatacyjne pojazdu, które powinno się z czasem wymieniać, a nie jak pisał ktoś wyżej "znacząca ingerencja w konstrukcję pojazdu" - To że się elementy układu wymienia, bo się zużywają to nie znaczy, że odrazu na inne, powinno się na takie same ale nowe.
_________________ [center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#777287 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:27; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
bonku, i chwała Ci za to, ale nie wszystkie 'tiuningi' muszą się okazywać nielegalne/nie zgodne z homologacją;) też mam opony 'zgodne z homologacja' a że kleją lepiej od tego co daje producent? no cóż;) Jak już wcześniej wspominaliście, jest taka instytucja jak SKP która weryfikuje ( a przynajmniej powinna) takie zmiany, więc jeśli tył hamowałby jakimś cudem mocniej od przodu, to na SKP przeglądu Ci nie podbiją:) a jeżeli takie hamulce przegląd przechodzą, no to samochód jest dopuszczony do ruchu-kropka. Z reguły najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy jeżdżą serią i nawet nie poświęcą chwili na sprawdzenie informacji w internecie, czy gdzie bądź. Ładują to co producent nakazał nawet jeśli jest lepsza alternatywa, i nie chodzi tu o wygląd ale też o to jak taki układ hamuje:)
Myślę że temat wyczerpany, a jeśli nie, to piszcie do czerwonych o zamknięcie działu 'tuning' dla dobra ludzkości i spokoju ducha;)
_________________
 Instagram facebook. - 245KM/302NM Moje byłe Punto II
|
|
Góra |
|
 |
kombo1985 |
#777288 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:30; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Maj 2013, Posty: 870 Pomógł: 4
|
Reasumując: - Każda modyfikacja hamulców w Grande Punto jest możliwa, niezależnie czy mówimy tu o przodzie, czy o tyle. - Tylne hamulce w Abarth'cie są dokładnie te same co w zwykłych wersjach. - pasiu, komplet którego zdjęcie zamieściłeś wisi do sprzedania już od co najmniej roku, kosztuje 800 zł i nie wiadomo w jakim jest stanie. Jak już chcesz coś takiego zrobić to poszukaj dobrze i powoli, bo wierz mi, ale da się dużo taniej to ogarnąć 
_________________ 17" to minimum 
Zapraszam do mnie - było - http://fiatpunto.com.pl/topic43535.html - jest - http://fiatpunto.com.pl/topic55575.html
Ostatnio edytowany przez kombo1985, 03 Cze 2015, 15:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#777289 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:31; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
Po prostu zadałem sobie odrobine trudu i wyciągnąłem informacje z dokumentacji dostępnej chociażby w sieci . Taki już jestem wybacz . Zasypywanie argumentami bez pokrycia by tylko uświadomić ze jest to zły pomysł i zniechecic chłopaka już na wstępie jest zwyczajnie słabe i niestety działa na mnie jak działa  Bo gdyby była chociaż odrobina prawdy w tych stwierdzeniach to no chętnie bym przyznał Ci rację . Skroro jest czas żeby tu napisać to jest i czas żeby zajrzeć w ogólno dostępnego w sieci epera 
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#777290 Wysłany:
03 Cze 2015, 15:34; Temat postu: Re: Zamiana bębnów na piasty z tarczami od Abarth |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
kombo1985 napisał(a): Reasumując: - Każda modyfikacja hamulców w Grande Punto jest możliwa, niezależnie czy mówimy tu o przodzie, czy o tyle. - Tylne hamulce w Abarth'cie są dokładnie te same co w zwykłych wersjach. - pasiu, komplet którego zdjęcie zamieściłeś wisi do sprzedania już od co najmniej roku, kosztuje 800 zł i nie wiadomo w jakim jest stanie. Jak już chcesz coś takiego zrobić to poszukaj dobrze i powoli, bo wierz mi, ale da się dużo taniej to ogarnąć  Jak ladnie i ze spokojem napisane.  Do Limet'a - w eperze sa wlasnie różne dane. Ciesze sie że dyskusja zmienila ton na przyjemniejszy.
_________________ [center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me
Ostatnio edytowany przez bonku, 03 Cze 2015, 15:38, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|