|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 06:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jgruszka93 |
#787207 Wysłany:
27 Paź 2015, 21:14; Temat postu: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Paź 2015, Posty: 7
|
Cześć Wam. To mój pierwszy post na forum i niestety już z pewnym problemem.
Od kilku tygodni jestem w posiadaniu kropka IIFL z 2004r., z gazem od Tartarini (założenie instalacji 2014). Dopóki jeździłem nim tylko w krótkie trasy po mieście, było wszystko w porządku. Jednak dwa dni temu wybrałem się w trase ok. 300km. I tu zaczęły się problemy...
Pierwszym objawem była migająca żółta kontrolka silnika. Z racji tego, że nie było żadnych objawów, kontynuowałem jazdę. Jednak po kilkunastu km doszły niepokojące objawy. W trakcie zwiększania obrotów występują trzy objawy: 1) stukanie pod maską, nieregularne, coś jak małe wystrzały, które odczuwalne są także poprzez wibracje pedału gazu 2) bardzo nieregularna praca silnika, auto wtedy zrywa, "telepie" 3) miga żółta kontrolka silnika
Po zmniejszeniu obrotów przeważnie (ale nie zawsze) wszystko wraca do normy.
Mówiąc, że problem występuje przy wyższych obrotach, nie mam na myśli katowania silnika, tylko normalnym przyspieszaniem. W tej chwili problem jest dosyć nasilony, już przy zwykłym ruszaniu ze skrzyżowania występuje. Na benzynie nic takiego się nie dzieje.
Czy ktoś z Was ma pomysł co to może być?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PawełG |
#787222 Wysłany:
28 Paź 2015, 09:36; Temat postu: Re: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Instalacja II czy IV generacja (sekwencja)? Czy na benzynie jest to samo?
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
jgruszka93 |
#787239 Wysłany:
28 Paź 2015, 15:30; Temat postu: Re: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Paź 2015, Posty: 7
|
Instalacja IV generacji. Tak jak napisałem, na benzynie praktycznie żadnych objawów.
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#787297 Wysłany:
29 Paź 2015, 10:59; Temat postu: Re: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Na diagnostykę pod komputer, a potem do gazownika niech sprawdzi instalację. Świece i przewody w jakim stanie? Warto sprawdzić/wymienić. Filtry od gazu wymienić.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#787639 Wysłany:
03 Lis 2015, 23:13; Temat postu: Re: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Do sprawdzenia przewody, cewki, mapa gazowa oraz wtryski gazowe. Obstawiałbym na kable lub cewki ponieważ mrugający check oznacza zazwyczaj wypadanie zapłonów. Przy wadliwej listwie wtrysków gazowych też będzie tak się zachowywał ale bez mrugania lampką. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
jgruszka93 |
#788041 Wysłany:
10 Lis 2015, 09:26; Temat postu: Re: Stukanie pod maską i nierówna praca silnika na LPG |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Paź 2015, Posty: 7
|
Podłączenie pod komputer potwierdziło Wasze diagnozy - Wypada zapłon z 3 cylindra. Wymieniam przewody i świece, zobaczymy czy to pomoże 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|