Zastanawiające jest, dlaczego ktoś odłączył gniazdko zapalniczki od instalacji samochodu, może było uszkodzone miało jakieś zwarcie- przebicie, ktoś go modyfikował? Przewody które zasilają zapalniczkę z instalacji samochodowej mają odpowiednio kolory:
1. Czarny- „ masa”
2. Czerwony – plus go „grzałki”
3. Żółto czarny – podświetlenie gniazdka zapalniczki
Do tego bezpieczniki:
Obwód zasilający samą zapalniczkę, to bezpiecznik F10 ( górny rząd, drugi od prawej) o wartości 15A.
Podświetlenie gniazdka zapalniczki ma odrębny bezpiecznik F2 ( drugi od góry rząd, pierwszy od prawej strony) o wartości 10A.
Prawidłowe zasilanie obydwu obwodów ( przewody wychodzące z instalacji auta) warto sprawdzić miernikiem uniwersalnym z zakresem np. 20V DC. Powinno być na nich napięcie akumulatora.
Jeśli odłączysz starą zapalniczkę i wszystko wróci do normy, a na przewodach będzie prawidłowe zasilanie, można spróbować podłączyć inne gniazdko zapalniczki. Może ta stara zapalniczka ma jakąś wadę. Oczywiście nie wykluczam innych usterek, ale na początku warto zacząć od sprawdzenia tego, co napisałem powyżej. Pozdrawiam.
Autor postu otrzymał pochwałę