You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #800675 Wysłany: 19 Mar 2016, 19:17; 
 Temat postu: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Cześć, jestem posiadaczem Grande Punto od niedawna, i zastanawia mnie logika kierującą zasilaniem radia.

Mianowicie, w GP wg instrukcji mamy następujące pozycję kluczyka w stacyjce:

1) STOP (w instrukcji jest informacja, że w tej pozycji działają niektóre urządzenia elektryczne w tym radioodtwarzacz);
2) MAR;
3) AVV.

W moim przypadku i radiu Kenwood KDC-4047UG, włącza się ono dopiero w pozycji 2) MAR ( w samochodzie świeci się wtedy większość kontrolek, i dostępne są opcje komputera pokładowego, nawiew, elektryczne szyby itd).

I teraz pytanie czy jest to standardowe zachowanie samochodu w przypadku GP?

Poprzednio tego radia używałem w starym Volvo 440, gdzie pozycje w stacyjce były następujące:
1) 0;
2) I (można było słuchać radia, działał nawiew i szyby);
3) II (pozycja odpowiadająca MAR w GP);
4) pozycja do odpalenie silnika (analogicznie jak AVV w GP).

Radio w przypadku Volvo (jak i również nawiew oraz szyby elektryczne) działało w pozycji I, gdzie nie świeciła się deska rozdzielcza jak choinka w boże narodzenie (aktualnie tak jest w moim GP).

Oprócz działania opisanego powyżej, w volvo radio miałem przez pewien czas podłączone bezpośrednio do akumulatora, (zmiana pinów w kostce) co umożliwiało słuchanie muzyki bez włożonego kluczyka. Radio trzeba było włączać i wyłączać przyciskiem zasilania.

Podobną operację chciałem przeprowadzić w GP (gdyż irytuje mnie konieczność podświetlania całej deski rozdzielczej i mam wrażenie że nie wpływa to zbyt dobrze na kondycje samochodu), jednak nic to nie dało. Radio włącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR, a po całkowitym odcięciu zasilania (przekręcenie w pozycje STOP lub wyjęciu kluczyka) radio traci pamieć.

Podsumowując:
A) Czy jest coś nie tak z instalacją elektryczną w moim GP? (Wg instrukcji radioodtwarzacz powinien działać w pozycji STOP, u mnie działa dopiero w pozycji MAR)?
B) W przypadku gdyby odpowiedź z punktu A) była taka, że jest to standardowe zachowanie samochodu. Co może powodować, że radio po bezpośrednim podpięciu do zasilania, traci pamieć i nie włącza się bez kluczyka przekręconego w pozycję MAR nie pozwala się uruchomić.

Dodam, że samochód jest z początku 2007 roku.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #800690 Wysłany: 19 Mar 2016, 21:23; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica
Rejestracja: 19 Cze 2013,
Posty: 287
Pomógł: 3
A) Najprawdopodobniej nieoryginalna instalacja radia. Fabryka pewnie nie dała i ktoś dołożył podłączając stałe zasilanie pod MAR stacyjki.

B) Tracenie pamięci najprawdopodobniej wynika z punktu A, czyli sposobu podłączenia zasilania.

Być może w kostce zasilania masz takie konektorki, jak na poniższym zdjęciu
http://img08.staticclassifieds.com/images_tablicapl/306879487_2_1000x700_radio-samochodowe-kenwood-kdc-4047ug-dodaj-zdjecia.jpg
Widoczne na przewodzie czerwonym i żółtym, w niektórych przypadkach wystarczy odpowiednio zmostkować, instrukcja obsługi powinna mieć jakieś schematy.

Jeśli sam nie ten teges w temacie elektroniki, to lepiej podjedź do jakiegoś punktu Car Audio w okolicy, lub innego serwisu. Ogarnięcie prądu do radia nie powinno być astronomicznie drogie.

_________________
[C] Fiat Punto 1.4 MA 135 Lounge
[C] Grande Punto 1.3 mJTD Dynamic
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800702 Wysłany: 19 Mar 2016, 23:39; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Dzięki za odpowiedź. Instalacja powinna być oryginalna, gdyż wprawdzie samochod nie miał fabrycznego radia ale był z opcją "przygotowanie pod montaż radia" i wg mnie wygląda też na oryginalną.
Co do wskazanych zlaczek w radiu to właśnie ich używałem do zmiany trybu zasilania radia i w poprzednim samochodzie działało :-)

Rozumiem, że aktualnie wskazane przeze mnie działanie instalacji nie jest normalne, tak?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800707 Wysłany: 20 Mar 2016, 00:52; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica
Rejestracja: 19 Cze 2013,
Posty: 287
Pomógł: 3
Ciężko mi powiedzieć, bo nie wiem jak nie oryginalne radio powinno się zachować.

Ori radio może grać bez włożonego kluczyka, w radiu jest możliwość ustawienia po jakim czasie w takim przypadku samo ma się wyłączać. Jak się wyłączy można je od razu włączyć bez żadnego pobudzania stacyjką, więc wychodzi na to że radio zawsze ma prąd.

Pod TYM linkiem masz manual, na stronie 19 i 20 masz więcej info odnośnie tych konektorków.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
[C] Fiat Punto 1.4 MA 135 Lounge
[C] Grande Punto 1.3 mJTD Dynamic
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800719 Wysłany: 20 Mar 2016, 13:19; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Dzięki krzychux750f za zaangażowanie w temat. Przytoczoną przez Ciebie instrukcję znam, i zastosowałem w przypadku poprzedniego samochodu jak i GP.

Może inaczej. W założeniu posiadane przeze mnie radio można podłączyć w dwóch trybach:

I) Sterowanie włączeniem/wyłączeniem radia przez zapłon;
II) Radio podłączone bezpośrednio pod akumulator, sterowanie włączeniem/wyłączeniem z panelu radia.

W przypadku wskazanych trybów, korzystamy w zasadzie z następujących pinów kostki ISO dostępnej po stronie samochodu:

4 -> 12V, napięcie dostępne cały czas (zwykle stosowane do trzymania pamięci radia);
7 -> 12V, napięcie dostępne po przekręceniu kluczyka w stacyjce (wykorzystywane do włączania wyłączania radia);
8 -> GND, tak zwana masa.

Podłączenie wskazanych wyżej pinów z kostki samochodu do analogicznych pinów z kostki radia, powinno umożliwić działanie radia w trybie I). Tak się też dzieje w moim przypadku, jednak dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR.
W związku z tym nasuwa się pytanie czy napięcie na pinie 7 kostki radia dostępne jest dopiero w pozycji MAR kluczyka ?? Wiem, mógłbym to zmierzyć ale nie dysponuje miernikiem, dlatego liczę na doświadczenie forumowiczów korzystających z niefabrycznego radia w GP.

Druga kwestia.
Tak jak udało się zauważyć w poprzednich moich postach nie satysfakcjonuje mnie powyższe rozwiązanie. W związku z czym zgodnie z instrukcją która wskazał też krzychux750f (oraz doświadczeniami z poprzednim samochodem) , podjąłem próbę podłączenia radia w tryb II). Podłączenie takie zrealizowałem poprzez skrosowanie pinów 7 i 4 kostki radia z kostką GP. Spodziewając się, że radio będzie cały czas pod napięciem, a ja będę mógł je włączać/wyłączeć za pomocą przycisku z panelu. Jednak tak się nie stało. Radio dalej możliwe jest do włączenia dopiero po przekręceniu kluczyka w MAR, a ponad to po przekręceniu w STOP/wyjęciu kluczyka traci pamięć.
Ktoś spotkał się może z taką przypadłością ?

Z góry dziękuje za poświęcony czas.
PS. W pozycji STOP nie działa mi też nawiew, być może jest to normalne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800722 Wysłany: 20 Mar 2016, 13:49; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
- styk 1 : n.c. (mute)

- styk 2 : n.c. normalnie zamknięty

- styk 3 : n.c. normalnie zamknięty

- styk 4 : zasilanie bezpośrednie.

- styk 5 : zasilanie anteny

- styk 6 : podświetlenie sterowań

- styk 7: zasilanie "poprzez kluczyk" +15

- styk 8 : masa
jeszcze schemacik


Załączniki:
Komentarz do pliku: moze brak jakiegos bezpiecznika

Góra
 Profil  
 
 
 Post #800742 Wysłany: 20 Mar 2016, 16:34; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Szczerze mówiąc nie bardzo umiem czytać jeszcze te schematy. Jednak z tego co rozumiem, to za pin 7 odpowiedzialny jest bezpiecznik - F61, za pin 4 - F51, oraz f2 za oba ale ten ostatni jakby był spalony to pewnie połowa elektryki by nie działała.
Zainspirowany schematem, chciałem sprawdzić F61, gdyż jakby spalony był F51 to radio nie trzymało by pamięci (jak się mylę to proszę mnie poprawić).
Niestety napotkałem problem polegający na tym, iż nie mogę bezpiecznika wyjąć. W volvo miałem specjalne plastikowe cążki do chwytania, tutaj nie widzę nic takiego. W związku z czym proszę o informację w miarę możliwości co by mi nie działało gdyby F61 był spalony. W dokumentacji znalazłem następujące pozycję, lecz nie bardzo rozumiem o co fiatowi chodzi dokładnie (z tego co mam w samochodzie i kojarzy mi się z opisem wstawiam w komentarzach w nawiasach obok opisu z dokumentacji):

1) Zasilanie z + kluczyka podświetlenia zespołu sterowań bocznych ("elektryczne lusterka i szyby??"), podświetlenia
zespołu sterowań w kierownicy, zespołu sterowań środkowego
(podświetlenie i zarządzanie sterowaniem ASR).

2) Zasilanie z + kluczyka podświetlenia zespołu sterowań w lampie sufitowej ("mam lampkę sufitową, ale prostą bez żadnego sterowania rozbudowanego :P"),
zespołu sterowań ogrzewania siedzeń przednich (podświetlenie i sterowanie
systemu), czujnik deszczu.

3) Zasilanie z + kluczyka centralki sterowania systemu dachu otwieranego
elektrycznie, centralki elektronicznej kontroli czujnika ciśnienia w oponach,
centralki systemu głośnomówiącego z rozpoznaniem głosu i technologia
Bluetooth, sterowania systemu pomocy w parkowaniu. ("Z tego nic nie mam :P")

Czy z tego schematu mogę odczytać dane umożliwiające sformułowanie odpowiedzi na moje pytanie z poprzedniego postu ??
"W związku z tym nasuwa się pytanie czy napięcie na pinie 7 kostki radia dostępne jest dopiero w pozycji MAR kluczyka ??"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800772 Wysłany: 20 Mar 2016, 20:39; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Napięcie stałe 12 V masz na pinie nr 4 (czerwony przewod ) pod 8 masz mase . twoje radio potrzebuje przejściówki bo chyba nie ma tam wejścia iso i może potrzeba przełożenia w inne miejsce .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800801 Wysłany: 20 Mar 2016, 23:22; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Abel, przejściówkę iso do wtyku radia miałem w zestawie. Sposób w jaki podłączałem radio opisałem we wcześniejszych postach. Problem polega na tym, że przy teoretycznie właściwym podłączeniu bezpośrednio pod zasilanie stałe z kostki ISO samochodu radio nadal nie włącza się z przycisku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800814 Wysłany: 21 Mar 2016, 07:09; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Połącz za kostka ISO dołączona do twego radia tak aby z pinu nr 4 wychodził przewód z pinu nr 4 i nr 7 oba mają mieć napięcie niezależnie od pozycji kluczyka .
Wtedy będziesz miał zasilanie i podtrzymanie pamięć radia .

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800816 Wysłany: 22 Mar 2016, 18:12; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Dzięki to faktycznie mogłoby rozwiązać problem.

W takim razie zostaje jeszcze kwestia tego od kiedy na pinie numer 7 kostki ISO samochodu jest dostępne napięcie ?? Dopiero w pozycji MAR ??
Byłbym wdzięczny jakby jakiś posiadacz nieoryginalnego radia w GP podzielił się doświadczeniami z jego podłączenia.

[ Dodano: 22 Mar 2016, 17:12 ]

Nikt nie ma niefabrycznego radia w Grande Punto ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800927 Wysłany: 22 Mar 2016, 19:41; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Ja mam niefabryczne radio. Oryginalnie była instalacja pod radio. Pod nią zostało ono podpięte. Niestety jeśli wybierasz sterowanie po kluczyku to gra dopiero w pozycji Mar. Opcja druga to podpięcie radia tak że gra cały czas i wyłączasz je samodzielnie. Masz dwa zasilania w kostce ISO (kabel czerwony po kluczyku - prąd pojawia się po przekręceniu kluczyka, i z akumulatora - kabel żółty - prąd jest cały czas) W przejściówce łączysz np jakąś łączką kabel czerwony od strony radia z żółtym , ale czerwony nie może być połączony z czerwonym od strony kostki iso.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800932 Wysłany: 22 Mar 2016, 20:30; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 11 Mar 2016,
Posty: 15
Dziękuje wszystkim, temat uznaje za wyczerpany. Mam nadzieje, że na przyszłość ktoś jak będzie miał podobne wątpliwości to rozwieje je właśnie w tym miejscu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #804999 Wysłany: 08 Maj 2016, 10:07; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mirek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Kwi 2016,
Posty: 9
Zwykła zamiana przewodów "pluswych" nie załatwi problemu a mostkowanie "plusów" na kostce to też nie jest idealne wyjście z sytuacji.
Niestety instalacja GP nie umożliwia słuchania niefabrycznego radia bez przekrecenia kluczyka w pozycję MAR. Poświęciłem trochę czasu na sprawdzenie tego fizycznie miernikiem i ze stacyjki po włożeniu kluczyka na żadnym przewodzie nie pojawia się napięcie, jest ono dopiero w pozycji MAR.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805113 Wysłany: 10 Maj 2016, 20:10; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 21 Kwi 2012,
Posty: 59
MirekCC napisał(a):
Zwykła zamiana przewodów "pluswych" nie załatwi problemu a mostkowanie "plusów" na kostce to też nie jest idealne wyjście z sytuacji.
Niestety instalacja GP nie umożliwia słuchania niefabrycznego radia bez przekrecenia kluczyka w pozycję MAR. Poświęciłem trochę czasu na sprawdzenie tego fizycznie miernikiem i ze stacyjki po włożeniu kluczyka na żadnym przewodzie nie pojawia się napięcie, jest ono dopiero w pozycji MAR.

Moje poprzednie radio (od pierwszego właściciela), chyba Kenwood, nie włączał się automatycznie po przekręceniu kluczyka (trzeba było ręcznie to robić), ale można go było włączyć go na STOPie. W obecnym radiu tego nie mam, to znaczy włącza się ono automatycznie i nie działa na stopie. Według mnie to raczej kwestia radia niż instalacji.

_________________
Blu Aviatore by Rysiek:
Image
http://fiatpunto.com.pl/topic48185.htm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805121 Wysłany: 10 Maj 2016, 21:30; 
 Temat postu: Re: "Problem?" z niefabrycznym radiem.
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Moje fabryczne uruchamia się po stacyjce, lub z przycisku jeśli było wcześniej wyłączone ręcznie. Można je również uruchomić w pozycji zerowej kluczyka. Wniosek taki że napięcie jest zawsze na instalacji. Może kolega mierzył względem masy załączanej po kluczyku i dlatego złe wnioski wyciągnął. Przy odpowiednim podłączeniu instalacji radio nie będzie wiedziało czy kluczyk jest przekręcony. Dostanie jeść to będzie trajkotać :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO