|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Brzet ŁDZ |
#801485 Wysłany:
29 Mar 2016, 14:59; Temat postu: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Witam wszystkich!
Od niedawna jestem posiadaczem punto 2, Proszę o pomoc w diagnostyce przyczyny wysokiego spalania. Po zakupie(tydzień temu) wymieniony rozrząd+pompa, kable+ świece, termostat, olej+filtr, filtr powietrza, wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów, wymieniona uszczelka wałka rozrządu, wymieniony oring przy cewkach. Spalanie w mieście 7,5-9km/l czyli jakies 11-13l benzyny. Zaopatrzyłem się w kabel i oprogramowanie FES. Po podłączeniu wyskoczyły błedy-zdjęcie nr 1 Błędy wykasowałem i przejeździłem 3 dni robiąc około 50km. Po podłączeniu FES błędy się nie pokazały, a spalanie nadal wysokie. Poczytałem wątki na tema spalania i jeszcze raz podłączyłem FES, aby sprawdzić parametry(napięcie w sondach). Poniżej zdjęcia, wydaję mi się, że powodem wysokiego spalania jest uszkodzona sonda lambda(ale jestem początkujący więc mogę się mylić), tylko mam problem z ustaleniem, która?
[ Dodano: 29 Mar 2016, 14:59 ]
Witam ponownie!
Sprawdziłem i mam odcięte kable od sondy za katalizatorem,tuż przy samej sondzie , problem polega na tym, że nie mogę znaleźć wtyczki od sondy pod którą mogę się podpiąć czy mógłby mi ktoś udzielić wskazówek gdzie jej szukać?
Załączniki: |
Komentarz do pliku: bez dodawania gazu
WP_20160329_006.jpg [ 106.23 KiB | Obejrzany 12599 razy ]
|
Komentarz do pliku: przy lekkim gazowaniu
WP_20160329_005.jpg [ 99.85 KiB | Obejrzany 12599 razy ]
|
Komentarz do pliku: takie błędy wyskoczyły, po wykasowaniu nie pokazują się
WP_20160326_009.jpg [ 72.35 KiB | Obejrzany 12599 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PawełG |
#801501 Wysłany:
29 Mar 2016, 17:27; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Najlepiej jakbyś wrzucił screen z wykresu pracy sondy na wolnych obrotach. Wtedy można by było stwierdzić że sonda działa. Wtyczka od drugiej sondy powinna być na metalowym wsporniku obok katalizatora. Może być też tak że masz wersje bez drugiej sondy lambda. Który rok produkcji auta? Czy kontrolka check engine (kontrolka silnika) na desce rozdzielczej ma kolor żółty czy czerwony?
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#801524 Wysłany:
29 Mar 2016, 19:51; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Rok prod. 2000.06.28 pierwsza rejestracja,kontrolka ma kolor czerwony. Screen wykresu mam zrobić rano na zimnym silniku czy może być na rozgrzanym? Dziękuję za odpowiedź
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#801538 Wysłany:
29 Mar 2016, 21:24; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Brzet ŁDZ, wysokie spalanie to błąd pierwszej sondy. Miałem to u siebie, i spalanie z 7L poszło na ponad 10L 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#801588 Wysłany:
30 Mar 2016, 12:28; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie, PawełG - poniżej przesyłam wykres. Kontrolka silnika czerwona po przekręceniu kluczyka.
xONx- 7L w mieście? czy w cyklu mieszanym, ja poruszam się głównie po mieście odcinki rzędu 5km-20km
[ Dodano: 30 Mar 2016, 12:28 ]
Doklejam również log:
READ PARAMETERS: Wyprzedzenie zaplonu: 8,9 stopni. Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog. Temperatura wody: 79 °C Temperatura powietrza: 45 °C Cisnienie ssania: 309 mBar Kontrola katalizatora: Ok Stan lambda 1 na koncu: Ubogi Sonda lambda 1 na koncu: Open loop Docelowe obroty biegu jalowego: 756 rpm Kat przepustnicy: 0,0 % Integrator sondy lambda 1: 1,000000 % Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V Pozycja silnika krokow.: 51 kroki Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany Integrator sondy lambda 2: 1,000000 % Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms Czas ladowania cewki 2: 2,372 ms Kalkulow. cisnienie powietrza: 355 mBar Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 % Pozycja silnika krokow.: 9,3 % Stosunek powietrze/paliwo:
READ PARAMETERS: Wyprzedzenie zaplonu: 9,0 stopni. Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok Czas wtrysku: 2,858 ms Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog. Temperatura wody: 79 °C Temperatura powietrza: 45 °C Cisnienie ssania: 308 mBar Kontrola katalizatora: Ok Stan lambda 1 na koncu: Ubogi Sonda lambda 1 na koncu: Open loop Docelowe obroty biegu jalowego: 756 rpm Kat przepustnicy: 0,0 % Integrator sondy lambda 1: 1,000000 % Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V Pozycja silnika krokow.: 52 kroki Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany Integrator sondy lambda 2: 1,000000 % Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms Czas ladowania cewki 2: 2,366 ms Kalkulow. cisnienie powietrza: 356 mBar Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 % Pozycja silnika krokow.: 9,0 % Stosunek powietrze/paliwo:
READ PARAMETERS: Wyprzedzenie zaplonu: 10,4 stopni. Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok Czas wtrysku: 2,824 ms Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog. Temperatura wody: 80 °C Temperatura powietrza: 45 °C Cisnienie ssania: 307 mBar Kontrola katalizatora: Ok Stan lambda 1 na koncu: Ubogi Sonda lambda 1 na koncu: Open loop Docelowe obroty biegu jalowego: 750 rpm Kat przepustnicy: 0,0 % Integrator sondy lambda 1: 1,000000 % Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V Pozycja silnika krokow.: 50 kroki Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany Integrator sondy lambda 2: 1,000000 % Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms Czas ladowania cewki 2: 2,370 ms Kalkulow. cisnienie powietrza: 359 mBar Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 % Pozycja silnika krokow.: 9,0 % Stosunek powietrze/paliwo:
Załączniki: |
WP_20160330_009.jpg [ 43.77 KiB | Obejrzany 12547 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#801603 Wysłany:
30 Mar 2016, 15:53; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Sonda lambda wygląda na sprawną. Wykres najlepiej robić na ciepłym silniku i jako parametr wybierać napięcie sondy lambda. Co do drugiej sondy (czyli sondy za katalizatorem) to oryginalnie w Twoim aucie jej nie było, masz wersję CF2. Najwidoczniej ktoś wsadził katalizator z sondą od CF3 i uciął przewody od sondy za katalizatorem.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#801612 Wysłany:
31 Mar 2016, 15:49; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Dziękuje, zrobię wieczorem na ciepłym i pozwolę sobie jeszcze raz przesłać wykres.
[ Dodano: 30 Mar 2016, 20:54 ]
PawełG, to jest wykres napięcia sondy. Dzisiaj na odcinkach typowo miejskich 2x odcinek po 5km i 1 odcinek 10km spalanie 8-9km/l czyli 11-12l na setkę bazuje na spalaniu wyświetlanym na desce.(Jazda po Łodzi) Jeśli to nie wina sondy to co może powodować takie spalanie? Niestety nie wiem ile to auto paliło u poprzedniego właściciela.
[ Dodano: 30 Mar 2016, 20:58 ]
xONx, w jakich odcinkach pali 7L ? w mieście?
[ Dodano: 31 Mar 2016, 15:49 ]
Witam ponownie!
Na co wskazuje wykres, sonda sprawna czy niesprawna?
Jaką temperaturę powietrza powinien wskazywać czujnik silnika, przy temperaturze 90stop. ?
Załączniki: |
WP_20160330_010.jpg [ 43.51 KiB | Obejrzany 12506 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#801736 Wysłany:
31 Mar 2016, 19:03; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Sonda jest jak najbardziej sprawna. Temperatura powietrza jest zależna nie tylko od temperatury silnika ale też od temperatury otoczenia. Na pewno przy rozgrzanym silniku temperatura powietrza powinna być co najmniej 5-10 stopni wyższa niż temperatura otoczenia-takie spostrzeżenie z własnego doświadczenia.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#801746 Wysłany:
31 Mar 2016, 20:08; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Dziękuję za odpowiedź i pomoc. Dobra wiadomość, że nie muszę wymieniać sondy tylko co w takim razie powoduje takie spalanie? Co mogę jeszcze sprawdzić...? Czy po prostu ten typ tak ma, jesli tak to załamka, miało być ekonomiczne auto do miasta, a tu lipa. Jest może na forum ktos kto porusza sie w podobnych warunkach jak ja czyli centrum miasta i może napisać ile pali?
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#801977 Wysłany:
03 Kwi 2016, 08:45; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Moze sprawdz inne prostsze przyczyny, paliwo czy jest dobrej jakosci (wyjezdzic i zalać na dobrej stacji), hamulce-czy nie trzymają trochę i przez to trzeba mocnej dawac w palnik i spalanie rosnie. Filtr powietrza-sterownik niby sie doregulowuje po sondzie lambda, ale tez warto filtr sprawdzic. Wycieki paliwa, moze gdzies pomalu paliwo ucieka w czasie jazdy i na postoju lub tylko w czasie jazdy. Czy koletor wydechowy przed sondą lambda jest szczelny tzn spaliny nie uciekaja bokiem.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#801997 Wysłany:
03 Kwi 2016, 14:43; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Zabieram się do sprawdzania wyżej wymienionych rzeczy, DZIEKUJE za instrukcje. Z niepokojących objawów, ściąga auto w prawo przy jeździe na wprost, przy ruszaniu lub gwałtownym wciśnięciu gazu potrafi przydusić na sekundę, szczególnie na jedynce i dwójce pod czas ruszania. Na jałowym potrafi wpaść w lekkie "drgawki" trwa to kilka sekund i sie stabilizuje, dziwne, bo wskazówka na obrotomierzu w danym momencie jest stabilna. Te drgawki to mam na myśli nierówną prace silnika tylko czemu wskazówka obrotomierza sie nie rusza. Może w tych objawach kryje sie sekret, dopiero poznaje to auto dlatego teraz piszę o tych objawach. Pozdrawiam i dziękuję!
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#802001 Wysłany:
03 Kwi 2016, 15:49; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Brzet ŁDZ, 7L w mieście na odcinku praca - dom 11 km w jedna stronę. Ale wiadomo warunki pogodowe i noga swoje potrafi robić.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#802566 Wysłany:
10 Kwi 2016, 08:41; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Witam! Temat aktualny, zgadnie ze wskazówkami, wyjeździłem paliwo zalalem ponownie, filtr powietrza wymieniony, paliwo nigdzie nie leci, kolektor jakby szczelny(nie wiem jak to sprawdzić?) na oko na ucho i ciśnienie na komputerze niby ok. Ściąga w prawo,ale to zrobię w tym tygodniu. Hamulce sprawdzone jest ok. Caly czas mnie zastanawia co powoduje tą dziurę na 1 i 2 biegu, ostatnio prawie serce mi wyskoczyło jak chciałem włączyć sie do ruchu ja mu w gaz ,a on sie zastanawia czy ruszyć! Musiałem odpuścić gaz i jeszcze raz pomału wciskać pedałów. Mam pytanie czy w wersji z 1 sonda, to prawidłowo, w ktorym miejscu powinna być wkręcona, przed katalizatorem czy za? Drugie pytanie czy zabrudzona przepustnica może miec wpływ na wyższe spalanie lub sam silniczek krokowy? Aktualni spalanie na poziomie 11l /11,5l. Dużo za dużo. Dziękuję PawełG i xONx!
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#802568 Wysłany:
10 Kwi 2016, 09:02; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Przed wymianą rozrządu problem też występował? Zainteresowałbym się Mapsensorem skoro błąd wyrzuciło.
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#802589 Wysłany:
10 Kwi 2016, 13:17; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Przed wymiana rozrządu również byla wyczuwalna dziura przy starcie/ ruszaniu jeździłem raptem tydzień po zakupie i wymieniłem co trzeba. Błędy,które zamieściłem w pierwszym poście, po wykasowaniu już się nie pojawiły ani razu. Jak sprawdzić mapsensor? Dzieki
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#802595 Wysłany:
10 Kwi 2016, 13:40; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Sprawdz w Mes jak się kształtuje sygnał z Mapsensor-a, co wskazuje na wolnych obrotach a co na wyższych obrotach.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#802596 Wysłany:
10 Kwi 2016, 13:51; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Brzet ŁDZ, pierwsza sonda jest zawsze przed katalizatorem. Brudna przepustnica mam ze mieć wpływ na wyższe spalanie. Jak ją wyczyścisz to na pewno poczujesz różnicę.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#803273 Wysłany:
17 Kwi 2016, 21:48; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Witam! Wątek trwa i postanowiłem,że na pewno nie zostawię go bez zakończenia, nawet jak naprawię i wszystko będzie ładnie pięknie, bo cholernie mnie to wkurza jak czytam wątki na różnych forach, które nagle zostają bez finałowego wyniku! Sytuacja wygląda tak: dopiero dzisiaj udało mi się wyczyścić przepustnicę, zrobiłem kilka kilometrów, żeby sprawdzić jak chodzi, ale to zdecydowanie za mało, aby w stu % napisać jak jest więc pojeżdżę trochę i napiszę jak wygląda sytuacja z przyduszaniem i spalaniem. Dodatkowo zrobiłem taki myk, że odłączyłem sondę, żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica w spalaniu na odłączonej, różnica jest ciężka do określenia, ponieważ część dystansu pokonałem w mieście, a część w trasie, bez sondy gdzie ok 40km ekspresowa droga a 60km miasto 11l- dużo, dzisiaj podłączyłem sondę i wyczyściłem przepustnicę( nie była jakaś super syfiasta, ale z krokowego trochę czarnego czegoś wyleciało) Widać,że wcześniej była odkręcana, bo były ślady na śrubach. Jeszcze na podłączonej sondzie sprawdziłem u diagnosty na innym programie niż FES jak tam kształtują się parametry i padło stwierdzenie, że według kompa parametry są okej. Została do ustawienia zbieżność, może ktoś z Łodzi to czyta i może polecić kogoś? Niestety osoba, do której zawsze jeździłem już z racji wieku tego nie robi. steyr, jakie powinny być prawidłowe wskazania Mapsensor-a? cdn. ps. Dziękuję za odpowiedzi!
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#803461 Wysłany:
19 Kwi 2016, 20:29; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Brzet ŁDZ, tak z ciekawości zapytam. W jakim stanie masz filtr powietrza 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#803473 Wysłany:
19 Maj 2016, 22:14; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Filtr powietrza wymieniałem razem z rozrządem,olejem itp. rzeczami czyli jakiś miesiąc temu. Teraz do niego nie zaglądałem.
[ Dodano: 19 Maj 2016, 22:14 ]
Witam! spalanie 11 l miasto zbieżność ustawiona, kolejna teoria to wadliwe nowe kable, sprawdzę wrzucę stare, bo wyglądają b.dobrze. kolejna teoria to może cewki i tu pytanie jak prawidłowo powinny się zachowywać chodzi mi o parametry w FES? Jeden mechanik powiedział,że samochód, który waży prawie tone i ma 60KM to musi tyle palić w centrum? Sam nie wiem piszecie ,że pali mniej. Również usłyszałem, że przy tym poszarpywaniu to cytuję" jakby na jednym garze nie chodził i wyda zapłon" pytanie czy to może powodować wyższe spalanie? Chcę zmienić te kable WN i zastanawiam się nad kupnem cewki, choć najpierw wolałbym to zdiagnozować poprawnie. Dzięki waszym podpowiedziom już udało się nie wydawać bezsensu pieniędzy. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#805858 Wysłany:
21 Maj 2016, 20:06; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Powiem Wam, że chciałem w PII 1.2 16v sprawdzić napięcia obu sond lambda i jest jedynie opcja pomiaru drugiej sondy. Ta sonda na ciepłym silniku dawała stały odczyt. Odczyt drugiej powinien być sinusoidą na ciepłym silniku? Niestety nie mam możliwości pomiaru pierwszej, gdyż w MultiEcuScanie nie widzę takiej opcji. Jest tylko sonda za katalizatorem. W 8v są możliwe oba pomiary, a w 16 nie widzę 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#806327 Wysłany:
29 Maj 2016, 11:44; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Sonda za katalizatorem powinna pokazywać sygnał stały bez większych wahań, napięcie będzie zależne od tego jaką temperaturę ma silnik. Sonda przed katalizatorem musi mieć na ciepłym silniku sygnał sinusoidalny lub zbliżony do niego (najważniejsze jest aby było wahanie napięcia poniżej i powyżej 0,45V-punkt neutralny sondy).
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Brzet ŁDZ |
#807856 Wysłany:
26 Cze 2016, 20:47; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016, Posty: 14
|
Witam! Po zmianie kabli na poprzednie obrotu się ustabilizowały. Spalanie na poziomie 11l przy jeździe w centrum miasta. Na trasie autostrada max prędkość 110km/h spalanie 6,5l-7l, prędkość 120-130km/h + klima spalanie 9,5l Na razie cewka nie wymieniana. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Sprawę ze spalaniem uważam za ciężką do zdiagnozowania i przyczynę dlaczego pali więcej niż u tu piszecie za dziwną. Brak pomysłu, zaczynam się przyzwyczajać to takiej sytuacji i takiego spalania, chyba ten konkretny egzemplarz tak ma. Dziękuję za zainteresowanie, jeśli coś się zmieni, napiszę. Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
Czarekw1 |
#807999 Wysłany:
30 Cze 2016, 18:48; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Czarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Cze 2016, Posty: 31
|
Witam, na pewno masz coś nie tak, bo tyle to pali moje HGT, no może ciut więcej.. Straszne, że tak mały Silnik tyle Ci pali  Gdybyś znalazł rozwiązanie napisz, może kiedyś i mi się przyda 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#808003 Wysłany:
30 Cze 2016, 19:37; Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
1.2 16v przy prędkości 120 km/h pali 6-6,5 l/100km. Klima wyłączona, bo nie mam  8v chyba nawet z klimą nie powinien palić 9,5 litra przy 120 km/h.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|