|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 21:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
B0R0 |
#80965 Wysłany:
12 Sty 2008, 01:38; Temat postu: swap |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 38
|
Przed chwilą wpadłem na szalony pomysł. Mój kropek to standardowe 55S z 95 roku... a tak sobię teraz myślę czy dałoby radę wymenić silnik na taki od kropka HGT?? czy ktoś się może na tym zna?? może jakieś rady??
|
|
Góra |
|
|
|
|
Des |
#80968 Wysłany:
12 Sty 2008, 02:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
HGT?? Czyli z PII?? Wątpie. Jak już zmieniać silnik to lepiej na 1.4T z Punto GT. HGT ma zupelnie inne mocowania silnika, bo pochodzi z zupełnie innego auta (chociaz mogło by się wydawac, że są bardzo podobne).
to nie honda, że wszystkie silniki serii D na przykład maja identyzne mocowania itp. Trzebaby zmieniać pół osie, całe zawieszenie, hamulce itp. To nie takie proste, że przełoże rach ciach i jazda... Poza kosztem silnika trzeba kupić jeszcza masę róznych rzeczy, które do HG wcale nie są łatwe do dostania, plus liczyć sie z kosztami tych czesci jak i całej zabawy.
A pozatym silniki HGt są awaryjne i palą niewspółmiernie dużo do osiągów.
Najlepiej to jest sprzedać to i kupic inne auto, już w serii mocne. Oszczędzisz sobie nerwów i niepoanowanych wydatków, jak dobrze trafisz. Bo z przekładaniem silnika jak i jego cześci pomiędzy róznymi Fiatami nie zawsze jest tak różowo. A szczególnie jeśli chodzi o Punto I i Punto II... Takie moje zdanie i ja bym się nie pchał w takie coś.
|
|
Góra |
|
|
cubus1 |
#81012 Wysłany:
12 Sty 2008, 12:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
Ja domyślam się o co koledze chodzi... Ja też kiedyś nad tym myślałem... Chodzi o to żeby kropek był cicho-ciemnym autkiem ktore robi wieksze fury...golfy3 czy calibry nie wspominajac o e36 tak popularnych u nas hehe
Miny ludzi zrobionych "starym poczciwym punto" - bezcenne
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
|
STax |
#81023 Wysłany:
12 Sty 2008, 13:33; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Driver_ |
#81036 Wysłany:
12 Sty 2008, 14:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 299
|
_________________ PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB
|
|
Góra |
|
|
t0mek |
#81064 Wysłany:
12 Sty 2008, 15:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 42
|
jak juz pchac sie w swapa to tylko i wyłacznie kupic angilka rozbitego cupe 2.0 20v turbo i swapowac koszty niewielkie jak na osiagi...no i masz wszystkie potrzebny ci zebyc do wsapa a pozniej na cupete idziesz na cmentarz szukasz klijenta wypisujesz umomwe i bez buzu bez chorych kosztów i bez stresowo masz 220-250ho u puncie:PP
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#81139 Wysłany:
12 Sty 2008, 17:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tylko max jaki można upchać w MK1 to 2.0 16VT No chyba że silnik włoży się centralnie
A na poważnie jeśli zależy Ci na cichociemnym autku to kup rozbitego GTka, przełóż poza silnikiem hamulce przód i tył, zawieche środek i to co uznaż za stosowne
A najtaniej wyjdziesz jak kupisz GTka np. na allegro stał 190-konny za 11500zł Takim objedziesz większość aut
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#83667 Wysłany:
20 Sty 2008, 18:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Śmigają PUNTO z silnikiem 2,0t z Coupe więc to nie aż taki problem i kto wie czy w warszawie takiego nie budują mam jakieś takie przeczyucie ...
Wiem że powstaje UT z silnikem 2,0 T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#83668 Wysłany:
20 Sty 2008, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
O tym GTku z 2.0 16VT jest głośno od dawna Czekamy więc na oficjalną prezentacje i pierwsze starty To bedzie kosa
A jeśli już mówimy o swapach to w Polsce powinna jeździć Padna 2.0 16V ale nie wiem czy też T
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Driver_ |
#83751 Wysłany:
20 Sty 2008, 23:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 299
|
tylko jest jeden problem 2.0 T z cupety są awaryjne niestety
_________________ PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#83752 Wysłany:
20 Sty 2008, 23:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Driver_ to nie będzie seryjny silnik więc o awaryjnośc bym się nie martwił. Zresztą silnik w sportowym samochodzie dostaje w d**e Dla mnie żadna nowość
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
t0mek |
#83860 Wysłany:
21 Sty 2008, 13:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 42
|
skadubek napisał(a): Śmigają PUNTO z silnikiem 2,0t z Coupe więc to nie aż taki problem i kto wie czy w warszawie takiego nie budują mam jakieś takie przeczyucie ... Wiem że powstaje UT z silnikem 2,0 T
uno to juz powstało...jezdzi nim moj znajomy....hehe 2.0 16v turbo...a co do punta 2.0 to powstaje i to chyba nie jedno....z tego co na miescie słychac moc najocniejszego ma sie wachac od 300-350km:D:D
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#84229 Wysłany:
22 Sty 2008, 14:06; Temat postu: Re: swap |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
B0R0 napisał(a): Przed chwilą wpadłem na szalony pomysł. Mój kropek to standardowe 55S z 95 roku... a tak sobię teraz myślę czy dałoby radę wymenić silnik na taki od kropka HGT?? czy ktoś się może na tym zna?? może jakieś rady??
Najprostsza rada: swap na 1,2 MPI + instalacja turbo. Po drodze jeszcze zawieszenie, hamulce itd itd. Generalnie dużo PLN i można robić. Mogę Ci polecić osobę która to zrobi od A do Z na gotowo.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#93108 Wysłany:
17 Lut 2008, 22:18; Temat postu: Re: swap |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
2rotor napisał(a): B0R0 napisał(a): Przed chwilą wpadłem na szalony pomysł. Mój kropek to standardowe 55S z 95 roku... a tak sobię teraz myślę czy dałoby radę wymenić silnik na taki od kropka HGT?? czy ktoś się może na tym zna?? może jakieś rady?? Najprostsza rada: swap na 1,2 MPI + instalacja turbo. Po drodze jeszcze zawieszenie, hamulce itd itd. Generalnie dużo PLN i można robić. Mogę Ci polecić osobę która to zrobi od A do Z na gotowo.
Sądzicie, że taki mutant 1.2 8VT będzie mniej kłopotliwy w utrzymaniu niż HGT ???
A przybliżony koszt wersji "na gotowo" to... ? 5-6k zł?
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#93151 Wysłany:
17 Lut 2008, 22:55; Temat postu: Re: swap |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Nicks0n napisał(a): 2rotor napisał(a): B0R0 napisał(a): Przed chwilą wpadłem na szalony pomysł. Mój kropek to standardowe 55S z 95 roku... a tak sobię teraz myślę czy dałoby radę wymenić silnik na taki od kropka HGT?? czy ktoś się może na tym zna?? może jakieś rady?? Najprostsza rada: swap na 1,2 MPI + instalacja turbo. Po drodze jeszcze zawieszenie, hamulce itd itd. Generalnie dużo PLN i można robić. Mogę Ci polecić osobę która to zrobi od A do Z na gotowo. Sądzicie, że taki mutant 1.2 8VT będzie mniej kłopotliwy w utrzymaniu niż HGT ??? A przybliżony koszt wersji "na gotowo" to... ? 5-6k zł?
5k by trzeba przeznaczyć na graty. O drugim 5000 można rozmawiać jeśli chodzi o robociznę. I w tym momencie 99% ludzi twierdzi że to się nie opłaca Jeśli chodzi o kłopoty w utrzymaniu: nie widzę klopotów w utrzymaniu HGT ani GT ani również 1,2 T. Wiem to z doświadczenia akurat. Jeśli dla kogoś problemy w utrzymaniu to koszty paliwa oraz serwisowania to znaczy że powinien pozostać przy jakimś wolnossącym 1,2 i też będzie jeździł.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#93158 Wysłany:
17 Lut 2008, 23:02; Temat postu: Re: swap |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
2rotor napisał(a): Jeśli dla kogoś problemy w utrzymaniu to koszty paliwa oraz serwisowania to znaczy że powinien pozostać przy jakimś wolnossącym 1,2 i też będzie jeździł.
Ja bym polecał rower albo komunikację miejską...
Wg mnie istnieje pewna różnica między standardowym serwisowaniem auta a wymianą wariatora co 20tys km dlatego pytam czy takie zabiegi mają sens przy codziennej, miejskiej eksploatacji auta, a nie cosobotnim wypadzie na tor wyścigowy
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
STax |
#93163 Wysłany:
17 Lut 2008, 23:13; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
No dokładnie, ja napisałem swego czasu maila do jednej z firm tuningowych z pytaniem o koszt turbo do silnika 1.1 - odpowiedź => 10 tys.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#93186 Wysłany:
17 Lut 2008, 23:46; Temat postu: Re: swap |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Nicks0n napisał(a): 2rotor napisał(a): Jeśli dla kogoś problemy w utrzymaniu to koszty paliwa oraz serwisowania to znaczy że powinien pozostać przy jakimś wolnossącym 1,2 i też będzie jeździł. Ja bym polecał rower albo komunikację miejską... Wg mnie istnieje pewna różnica między standardowym serwisowaniem auta a wymianą wariatora co 20tys km dlatego pytam czy takie zabiegi mają sens przy codziennej, miejskiej eksploatacji auta, a nie cosobotnim wypadzie na tor wyścigowy
Akurat z tym wariatorem nie jest tak jak większość pisze. Wytrzymuje on znacznie dłużej niż 20000km, są pewne zalecenie których trzeba się trzymać użytkując HGT i tyle. Nawet biorąc pod uwagę wariator i co tam jeszcze chcecie to nie oszukujmy się - HGT jest tanim w utrzymaniu samochodem (oczywiście jak na auto klasy GTI).
1,2T można zrobić ze będzie służył jako codzienny miejski dupowóz - też popieram to przykładem który znam.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#93208 Wysłany:
18 Lut 2008, 00:15; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Z wariatorem, to słyszałem, że w fiacie barchetta, gdzie jest ten sam silnik 1.8, to ludzie stają zawsze jedną stroną na krawężniku, żeby olej nie odpływał czy cuś
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#93244 Wysłany:
18 Lut 2008, 01:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
STax |
#93263 Wysłany:
18 Lut 2008, 07:29; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#93277 Wysłany:
18 Lut 2008, 08:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#93285 Wysłany:
18 Lut 2008, 09:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
Mimo wszystko, chyba, i tak będę szukał po Europie jakiejś mało zajeżdżonej HGTki ale to dopiero wtedy jak portfel pozwoli
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#96927 Wysłany:
26 Lut 2008, 01:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
2rotor napisał(a): są pewne zalecenie których trzeba się trzymać użytkując HGT i tyle.
jakie?!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
gacol;] |
#96947 Wysłany:
26 Lut 2008, 09:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: nowe chechło Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 343
|
Witam
Pytanko czy ktos zna rostawy mocowań silnika 1,4 turbo i skrzyni do karoserii? Kumpel bierze sie za seja i chce tam własnie silnik z punto gt wsadzić. chciałby wiedzieć ile przeróbek go czeka. Dzieki za pomoc!
_________________ Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|