|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mireks |
#81255 Wysłany:
12 Sty 2008, 22:55; Temat postu: Skrzynia biegów i 1.3Multijet - pytanie do użytkowników |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Witam Wszystkich
Mam pytanie do użytkowników takiego zestawu napędowego:
- 1.3 Multijet 90KM
- skrzynia biegów "piątka"
Ponieważ mój samochód się układa, zastanawiam się nad trzema rzeczami w skrzynce biegów
1) problem luzu na lewarku
jeśli poruszę lewarkiem ale bez chęci zmiany biegów, to odczuwam mały luz taki na 2 mm zarówno wzdłużny jaki i poprzeczny. Czy u Was też tak jest?
2) problem redukcji z 5-ki na 4-kę
próbuje zmienić bieg z 5-ki na 4-kę, ponieważ warunki na drodze nie pozwalają już jechać na najwyższym biegu. Pojawia się kłopt z zapięciem 4-ki. Czasem muszę próbować 2 razy, rzadziej jest tak, że udaje się odrazu. Problem jest tylko przy redukcji w dół i tylko przy tej kombinacji biegów. Czy u Was też tak jest?
3) problem z wstecznym biegiem
zauważyłem, że czasem mam kłopot z zapięciem biegu wstecznego. Bywa, że wchodzi dopiero za 3-m razem, bywa że za pierwszym ale wyraźnie słychać przy tym chrupnięcie na trybach. Oczywiście sprzęgło wciśnięte do oporu. Chrupnięcie zdarza się tylko na wstecznym biegu.
Napiszcie co o tym sądzicie? Może mieliście podobne przygody?
Przejechałem dopiero 2300 km i nie specjalnie chcę aby ASO dłubało w samochodzie jeśli to jest tylko kwestia układania się samochodu.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie należałoby już ten problem zgłosić?
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
filip76 |
#81263 Wysłany:
12 Sty 2008, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
1. Luz na lewarku - u mnie jest nawet większy niż 2-3 mm.
2. Wsteczny - potwierdzam, wchodzi ciężko, choć u mnie rzadziej zgrzyta, częściej wchodzi "na niby" - podczas puszczania sprzęgła auto nie rusza, pojawia się taki dźwięk jakby przekładnie delikatnie o siebie tarły, nie jest to zgrzyt raczej taki szum.
3. Redukcja 5>4 - nie zauważyłem, u mnie problem jest 2>1
Generalnie, skrzynią jestem rozczarowany. W starej 10-letniej Marei z przebiegiem 253 tys. (przeparszam tych, których drażni już ta formułka  ) było podobnie, luz był większy i wsteczny zgrzytał.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
aessar |
#81355 Wysłany:
13 Sty 2008, 04:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 02 Sty 2008, Posty: 14
|
Co prawda mój tandem jest inny, ale problematyka wydaje się być podobna do mojej...
...co do zgrzytów przy zapinaniu wstecznego to w tych skrzyniach standard. Trzeba zupełnie wyhamować pojazd, dokładnie wdepnąć sprzęgło i powoli zapiąć R - wtedy jest szansa, że uda się to zrobić bez zbędnych walorów dźwiękowych. Oczywiście im bardziej zjechana skrzynia, tym jej cichsza praca
U nas w wozie był problem na początku z 2, przy jej wrzucaniu coś tam w głębi skrzyni "tarło", ale magicy w ASO powiedzieli chórem, że samo przejdzie... no i przeszło. Obecnie skrzynia w dowolnym kierunku zmiany biegów pracuje cicho i dokładnie (jak na Fiata, of course). Więc nie ma co się przejmować jej humorami 
|
|
Góra |
|
 |
michalj |
#81395 Wysłany:
13 Sty 2008, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
To kwestia układania się skrzyni. Miałem podobne objawy przy przejściu 5->2, ale po jakimś tygodniu ustąpiło. Co do wstecznego, to pamiętaj, że sugerowane jest praktyczne zatrzymanie autka - wtedy bieg wsteczny "wchodzi" bez problemu.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#81428 Wysłany:
13 Sty 2008, 12:44; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Oczywiście w instrukcji podają, że wsteczny włącza się po odczekaniu min. 2 sekund.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
aessar |
#81480 Wysłany:
13 Sty 2008, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 02 Sty 2008, Posty: 14
|
Tak, trzeba wyraźnie dać do odczekania skrzyni i obejdzie się bez zgrzytów... ...aczkolwiek to 1. skrzynia w mojej młodej karierze, która potrzebuje tyle czasu na załączenie R; tym dziwniejsze, że to włoskie pojazdy, a tam szybkość przełączania biegów przy parkowaniu jest najcenniejszą umiejętnością, tuż po jeździe na zderzaku w korku...
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#81530 Wysłany:
13 Sty 2008, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
U mnie na poczatku były problemy teraz juz jest zazwyczaj OK czasem sie trafi ze cos nie zagra, z 5-4 nigdy nie było problemu, z 1 na 2 był do 5 k km, potem jak sie ja wyczuje jest cacy i nie ma problem przy ostrej zmianie z 1 na 2 jak i przy spokojnej, wsteczny potrafi mi nie wejsc do dzis, ale tak jak mówicie zatrzymać pojazd dokładnie wcisnąć pedał sprzęgła wpiąć R i jadem  . wszystko sie ułozy z czasem 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#81575 Wysłany:
13 Sty 2008, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Najlepsze są automaty! 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#81577 Wysłany:
13 Sty 2008, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#81578 Wysłany:
13 Sty 2008, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
golab napisał(a): Najlepsze są automaty! 
i tu masz świętą racje 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#81630 Wysłany:
13 Sty 2008, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Nie ma znaczenia stary czy nowy - to zależy od skrzyni.
Koniec OT, hehe. 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
mireks |
#82361 Wysłany:
15 Sty 2008, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Wobec tego nie podejmuje żadnych akcji z ASO.
Narazie przejechałem 2350 km - nie spodziewałbym się, że te kilometry tak lecą
Pojawił mi się jakiś cichy świerszcz-dzięcioł w konsoli tuż przy kierownicy. Myślę sobie - zaczyna się - czyżby to deska rozdzielcza była tak spasowana? Skojarzyłem, że w salonie zainstalowali mi też autoalarm i to pewnie w nim może być kłopot.
Zdjąłem część konsoli pod kierownicą, pod którą kryją się bezpieczniki. Wsadziłem tam głowę i wszystko stało się jasne. Originalna instalacja fiatowska nie miała prawa ćwierkać, ponieważ jest dokonale zabezpieczona i spasowana. Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył 
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
 |
Hawel |
#82465 Wysłany:
16 Sty 2008, 08:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 158
|
U mnie skrzynia jst OK,jesli chodzi o redukcje czy wsteczny.Ale mam inny problem,tzn. jak zmieniam biegi z 2 na 3 lub 3 na 4,albo wciskam lub puszczam sprzeglo,pedal,to mi nieraz cos puknie w skrzyni biegow,przynajmniej tak mysle,ze to ze skrzyni.Problem narasta jak jest cieplo na polu lub jak mam dluzsza trase do zaliczenia.Teraz jest narazie OK,nieraz tylko puknie.Problem pojawil sie po zrobieniu 10 kkm.Ma ktos moze taki objaw ?
_________________ Punto Grande 1.3 Multijet 16v Energy 90 KM
|
|
Góra |
|
 |
grgp |
#82698 Wysłany:
16 Sty 2008, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Gru 2007, Posty: 20
|
mireks napisał(a): Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Wobec tego nie podejmuje żadnych akcji z ASO. Narazie przejechałem 2350 km - nie spodziewałbym się, że te kilometry tak lecą  Pojawił mi się jakiś cichy świerszcz-dzięcioł w konsoli tuż przy kierownicy. Myślę sobie - zaczyna się - czyżby to deska rozdzielcza była tak spasowana? Skojarzyłem, że w salonie zainstalowali mi też autoalarm i to pewnie w nim może być kłopot. Zdjąłem część konsoli pod kierownicą, pod którą kryją się bezpieczniki. Wsadziłem tam głowę i wszystko stało się jasne. Originalna instalacja fiatowska nie miała prawa ćwierkać, ponieważ jest dokonale zabezpieczona i spasowana. Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył 
Trzeszczenie deski przytrafia się w droższych i bardziej prestiżowych markach.
Co do skrzyni - obserwuj, ona dopiero się układa...
|
|
Góra |
|
 |
mireks |
#83693 Wysłany:
20 Sty 2008, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
grgp napisał(a): mireks napisał(a): Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył  Trzeszczenie deski przytrafia się w droższych i bardziej prestiżowych markach. Co do skrzyni - obserwuj, ona dopiero się układa...
No i okazało się, że już nie ćwierka. Któryś z przewodów od autoalarmu robił sobie cichutkie tik-tik. Teraz mam ciszę jak makiem zasiał
Skrzynkę obserwuję - narazie niczego nie będę się czepiać. Jeżdzę 
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|