You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #809637 Wysłany: 06 Sie 2016, 19:46; 
 Temat postu: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Forumowicz

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sie 2015,
Posty: 3
Witam!
Jestem świeżo po wymianie łożyska w alternatorze w moim GP 1.3 90KM. Zaobserwowałem, że przy włączonej klimatyzacji, kiedy załącza się wentylator wyrzuca mi błąd "Kontrola świateł pozycyjnych". Jak wentylator zatrzyma się, wszystko wraca do normy. Dodatkowo ten problem występuje jedynie poniżej 1000 obrotów.

Mierzyłem napięcie na klemach i alternator daje 13,8 V na biegu jałowym, gdy włączy się wentylator pokazuje 12,3V czyli tyle ile akumulator po wyłączeniu silnika.

Co może być tego przyczyną? Dodam, że przed wymianą łożyska wszystko (jeśli chodzi o ładowanie) było w normie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #809642 Wysłany: 06 Sie 2016, 22:31; 
 Temat postu: Re: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Wygląda tak jakby regulator napięcia puszczał z alternatora zbyt niski prąd ładowania. Trzeba by sprawdzić ten regulator

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809647 Wysłany: 07 Sie 2016, 07:11; 
 Temat postu: Re: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011,
Posty: 180
Pomógł: 11
Patrol napisał(a):
gdy włączy się wentylator pokazuje 12,3V czyli tyle ile akumulator po wyłączeniu silnika.
Czyli masz brak ładowania na wolnych obrotach. Zmierz napięcie wy wyjściu z alternatora, ewentualnie szczotki lub regulator napiecia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809652 Wysłany: 07 Sie 2016, 11:18; 
 Temat postu: Re: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Forumowicz

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sie 2015,
Posty: 3
Dzięki. W poniedziałek podjadę sprawdzić. Zastanawia mnie jedynie dlaczego ten problem pojawił się po wymianie łożyska. Czy jest możliwość, że coś przekombinowali?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809656 Wysłany: 07 Sie 2016, 14:18; 
 Temat postu: Re: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Jest kilka rzeczy, które mogli zepsuć.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809757 Wysłany: 09 Sie 2016, 19:53; 
 Temat postu: Re: Spadek napięcia przy włączeniu wentylatora klimatyzacji.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
mialem ten sam problem na wczasach w chorwacji w korku w tamtym roku braklo mi pradu prawie wezwalem asistance ;) ale myslalem ze to wina akmulatora ...po wymianie na nowy po 10 dniach w drodze powrotnej znow prawie brak pradu !!!! klima na 2 biegu wentylatora w korkach ma najwiekszy pobor pradu !!! sam wentylator jest chyba o mocy 500watt !!! czyli 500:12 =41amper poboru a gdzie inne urzadzenia? na 1 biegu laduje normalnie ale jak wlaczy sie 2 bieg plus dmuchawa światla i obroty jalowe to nie daje szans doladowac akmulatora alternator w 1.3 mjt. ma 90a u mnie elektryk wszystko posprawdzal i wszystko bylo w porzadku mowil ze moze sie przegrzewac i i robi zwarcie pod obciazeniem na uzwojeniu i nie ma tych 90a tylko mniej ja kupilem uzywany alternator tez 90a i teraz ładuje jak nalezy ,tamten niedomagajacy mial wbudowany regulator napiecia slabszy do 14,14,1 volt w tym jest inny regulator w zimie przy mrozie potrafi ladowac 14,4 a teraz w lecie ma przewaznie od 13,9 do 14,30 takze jest roznica

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO