|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 08:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
123456 |
#813805 Wysłany:
26 Paź 2016, 19:02; Temat postu: 1.4T Multiair - grzechotanie podczas schodzenia z obrotów |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Paź 2016, Posty: 1
|
Witam forumowiczów. Mam problem z moim Punto EVO 1.4turbo 135KM multiair. Podczas schodzenia z obrotów, po odpuszczeniu gazu słychać grzechotanie. (z okolic turbiny?) Nagrałem filmik gdzie wszystko słychać: www.youtube.com/watch?v=dAAh7I9c2rUsilnik ma moc, nie ma problemów z szarpaniem czy falowaniem obrotów. Poza tym grzechotaniem gdy odpuści się gaz to wszystko OK Może ktoś na forum miał już podobny problem i wie co jest przyczyną tego grzechotania.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
misci |
#813813 Wysłany:
26 Paź 2016, 21:21; Temat postu: Re: 1.4T Multiair - grzechotanie podczas schodzenia z obrotó |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Na szczęście nie mam turbiny, ale sobie tak głośno myślę czy to czasem nie jest naturalne upuszczanie ciśnienia powietrza wytworzonego przez turbinę, a niepotrzebnego silnikowi w danej chwili? Efekt pojawił się czy był od zawsze?
|
|
Góra |
|
 |
PeKaeSiak |
#813816 Wysłany:
26 Paź 2016, 22:14; Temat postu: Re: 1.4T Multiair - grzechotanie podczas schodzenia z obrotó |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Sie 2016, Posty: 316 Pomógł: 4
|
Cześć. Wydaje mi się ze kolega ma rację ze to upuszczsnie ciśnienia i tu może być przyczyną wadą, zużycie zaworu przy TURBO. W Multiair jest dosłownie przy turbo i nawet widać to na filmie.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#817828 Wysłany:
15 Sty 2017, 10:35; Temat postu: Re: 1.4T Multiair - grzechotanie podczas schodzenia z obrotó |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Miałem to samo - ale wyczaiłem to na gwarancji. Wymienili turbosprężarkę na nową A tak poważnie to niepotrzebnie, bo to niczym nie grozi. Dźwignia zaworu westgate ma po prostu lekki luz i wpada w rezonans przy pewnej częstotliwości drgań. Jedynie mamy niepożądane efekty dźwiękowe. https://www.youtube.com/watch?v=MuwUcS0HiyA [ Dodano: 15 Sty 2017 10:34 ]misci, PeKaeSiak Nie kombinujcie jak kulawi pod górkę misci napisał(a): Na szczęście nie mam turbiny Ja już nie chcę auta bez doładowania  Silniki atmosferyczne się nie zbierają nawet o zbliżonej a nawet wyższej mocy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|