|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Jurass123 |
#817435 Wysłany:
08 Sty 2017, 01:44; Temat postu: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2006r |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jurek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Wrz 2014, Posty: 10
|
Witam. Mam problem z GP. Ostatnio wymieniałem kable wysokiego napięcia. Teraz już kilka razy zdarzyło mi się, że przy hamowaniu, lub dłuższej zmianie biegów samochód gaśnie. Może to być spowodowane źle zamontowanymi kablami?? Samochód na wolnych obrotach chodzi równo. Mógł by mi ktoś podać jak dobrze podpiąć kable tzn w jakiej kolejności? Ja podpiąłem wszystko po kolei tzn. 1-1,2-2,3-3, 4-4. Poprzednio kable miałem tak samo zamontowane. Ewentualnie może to być spowodowane niskimi temperaturami powietrza?? Jest zima -15stopni. Kropek z LPG.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jamjestcichy |
#817436 Wysłany:
08 Sty 2017, 01:49; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016, Posty: 124 Pomógł: 2
|
Kable podłączyłeś dobrze a gaśnie zapewne przez lpg.
|
|
Góra |
|
 |
Jurass123 |
#817447 Wysłany:
08 Sty 2017, 11:20; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jurek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Wrz 2014, Posty: 10
|
Mam rozumieć, że trzeba się z tym udać do serwisu, czy jest to naturalne? Jakieś przymrożenie reduktora (gazu)?? Nigdy wcześniej mi się takie coś nie zdarzało, a GP jeżdżę na LPG od 2013r. Jedyne takie gaszenie obserwowałem jeszcze przy słabym akumulatorze, z tym, że samochód przy przestanej dobie w temp -21st, odpala od kopa...
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#817452 Wysłany:
08 Sty 2017, 12:24; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Przewody zapłonowe zakłada się w kolejności 1-1, 2-2, 3-3, 4-4. Masywniejsze końcówki zakłada się na świece 2 i 3. Jest jedno ale. Przewód musi zaskoczyć na świecy i w cewce. Sprawa nie jest prosta bo osłony gumowe są miękkie i styki nie są czasem prowadzone osiowo; zaczynają opierać się na elektrodzie świecy, ale na nią nie wchodzą. Dodatkowo tworzy się nadciśnienie powodujące zsuwanie się końcówki ze świecy.
Ja zakładam przewody w następujący sposób. Demontuję cewkę zapłonową, demontuję stare przewody. Zakładam nowe przewody najpierw na świece. Kombinuję aż odczuję klik oznaczający, że styk przewodu wskoczył na elektrodę świecy. Jak w ten sposób zamocuję wszystkie przewody to montuję cewkę i kombinuję tak samo z drugiej strony. Tym razem jest już łatwiej.
Jeśli kolega tylko nasunął przewody to nie ma się co dziwić, że auto nie jedzie. Iskra będzie przeskakiwać pomiędzy przewodem a świecą osłabiając iskrę. Jeśli jest jednak pewny, że zakliknął wszystko jak trzeba to przyczyna może być inna. Tak sobie myślę, że w sporym mrozie, kiedy guma jest sztywniejsza, powinno pójść łatwiej.
Powodem może usterki może być także przepustnica zabrudzona, oblodzona "majonezem". Należałoby zdjąć filtr powietrza i zobaczyć co w przepustnicy siedzi. W razie czego wyczyścić. Doraźnie użyłbym suszarki do włosów lub opalarki żeby podać na przepustnicę ciepłe powietrze.
|
|
Góra |
|
 |
Jamjestcichy |
#817455 Wysłany:
08 Sty 2017, 12:55; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016, Posty: 124 Pomógł: 2
|
Ja tam myślę,że to wina gazu-chociaż mógłby kolega napisać czy na pb również tak się dzieje to wtedy byśmy wyeliminowali problemy z przepustnicą i kablami.
|
|
Góra |
|
 |
Jurass123 |
#817533 Wysłany:
09 Sty 2017, 16:31; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jurek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Wrz 2014, Posty: 10
|
Na pb nie ma problemu. Samochód chodzi równo. W tej chwili gaz też doszedł do siebie. Ogólnie wychodzi na to, że przy dużych mrozach tak się działo. Teraz myślę, że mogła to być zmiana jakości gazu, ostatnio tankowałem na innej stacji. Jak wyjeżdżę zbiornik, zatankuje na stacji na której zawsze do tej pory tankowałem i dam wam znać czy już wszystko jest ok. A już po sprawdzeniu tego wymienię filtry gazu i go ponownie wyreguluję.
|
|
Góra |
|
 |
borej |
#819159 Wysłany:
11 Lut 2017, 07:33; Temat postu: Re: Prawidłowe podłączenie kabli WN do świec GP 1.4, 77KM, 2 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Darek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Lut 2017, Posty: 8 Pomógł: 2
|
objawy na gazie wskazują, że wpływ na problemy miała niska temperatura powietrza. Tworzyła sie mieszanka paliwowa o niewłaściwym składzie. Jeżeli jest u ciebie instalacja gazowa sekwencyjna to te objawy moga wskazywać że był problem z wtryskiwaczami gazowymi bo sie "kleiły" przy niskich temperaturach. Proste, praktycznie rady jak dobierać przewody WN i świece zapłonowe do gazu http://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/ .
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|