You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Lis 2018, 10:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #84290 Wysłany: 22 Sty 2008, 16:35; 
 Temat postu: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Witam szanownych kolegow.
Zastanawiam sie ostatnio nad zmiena oprogramowania czyli chiptuning w moim punciaku co wiazaloby sie ze wzrostem mocy o 25 koni i momentu o ok 50nm. Pytanie moje dotyczy pozostalych podespolow a w szczegolnosci skrzyni, czy przyrost mocy moze sie przyczynic do jej uszkodzenia. Napewno bedzie ona narazona na wieksze przeciazenia, jak zatem nalezy o nia wtedy dbac i czy warto zakupic jakis specjalny plyn chlodniczy do silnika. Jesli ktorys z kolegow ma jakies doswiadczenia zwiazane z takim zabiegiem prosilbym o jakis informacje czy gra jest warta swieczki. Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #88102 Wysłany: 03 Lut 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
Każdy silnik Diesla, szczególnie JTD może mieć zwiększoną moc do ok. 20% bez negatywnych konsekwencji. Nie potrzeba wówczas zmian w układach przeniesienia napędu i hamulcowym. Prawidłowo wykonany chiptuning w specjalistycznym serwisie z hamownią, kosztuje ok. 1500 zł. Przestrzegam jednak przed robieniem tego u "Pana Kazia" czy kupowaniem zewnętrznych kostek na Allegro. Może się to skończyć bardzo źle dla kieszeni. Opracowanie nowej "mapy" silnika wymaga nie tylko odpowiedniego oprogramowania ale też dużej wiedzy i doświadczenia mechanika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88308 Wysłany: 03 Lut 2008, 23:42; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 299
o skrzynie bym sie nie martwił za to o sprzęgło tak..

_________________
PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION
NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88358 Wysłany: 04 Lut 2008, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
przeniesiony do odp. działu

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #92091 Wysłany: 15 Lut 2008, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
A jakiegóż to????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #92130 Wysłany: 15 Lut 2008, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
wlodwoz napisał(a):
A jakiegóż to????

Do działu tuning.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #92211 Wysłany: 15 Lut 2008, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 10 Paź 2007,
Posty: 1541
Driver_ w sumie to racja bardziej by na tym dostało sprzegło... 20% troche sporo :) fajnie miec cos takiego :)

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V
topic6507.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271230 Wysłany: 09 Lip 2009, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: BeDeGie
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 6
Kupiłem 1,9JTD po chipie u Świątka na 102KM.
Sprzęgło bezproblemowo działa, półosi nie urywa, przegubów też mi jeszcze nie zmieliło, ale odpukać. Skrzynia znosi dzielnie, tylko powyżej 180 słabo już się rozpędza. Efekt niesamowity, od 1700 obr do 4100 wgniata w fotel z taką mocą, że jestem przerażony. Płyn seryjny, trzeba oleju pilnować.
POLECAM
Ogólnie można było w miarę bezpiecznie z tego silnika 120KM na samym chipie wyjąć, ale wtedy przeniesienie napędu trzeba przerobić na mocniejsze.

_________________
Usłyszałem kiedyś: "sadzomiotacz", padłem.
1,9jtd 85HP


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271231 Wysłany: 09 Lip 2009, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
jaki przyrost mocy i ile taka operacja kosztuje,bo zastanawiam sie nad chipem do mojego ;>

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276134 Wysłany: 31 Lip 2009, 12:18; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Samym softem z 80tki i 85tki (przy założeniu że motorownia z osprzętem jest 1A) można zrobić rząd 110ps i 250-270Nm.
Moj klekot po samym sofcie (na seryjnym osprzęcie) generował 116ps i 255Nm jak pamiętam. Auto znosi tego typu przyrosty bez najmniejszego problemu, zalecam tylko zmianę oliwy co 10kkm wraz ze wszystkimi filtrami oraz PRAWIDŁOWE eksploatowanie auta doładowanego.
Obecnie mój klekot ma 155ps i ~330Nm - wszystko działa jak należy z tym, że większość osprzętu nie jest seryjna. Na tym nie koniec - update już we wrześniu :>
W przyszłym tygodniu będzie wykres 85tki po programie (jednego z klubowiczów - pozdrawiam w tym miejscu :) ) to na pewno wypowie się o wrażeniach, sposobie modyfikacji którą przeprowadziłem no i oczywiście o jej wynikach. EGR wycięty z softu + dodatkowo zaślepiony.
Pozdro


[ Dodano: 31 Lip 2009 12:11 ]
kox napisał(a):
jaki przyrost mocy i ile taka operacja kosztuje,bo zastanawiam sie nad chipem do mojego ;>


A jaki motor siedzi w tym GP?

[ Dodano: 31 Lip 2009 12:18 ]
WaldazZz napisał(a):
Kupiłem 1,9JTD po chipie u Świątka na 102KM.
Sprzęgło bezproblemowo działa, półosi nie urywa, przegubów też mi jeszcze nie zmieliło, ale odpukać. Skrzynia znosi dzielnie, tylko powyżej 180 słabo już się rozpędza. Efekt niesamowity, od 1700 obr do 4100 wgniata w fotel z taką mocą, że jestem przerażony. Płyn seryjny, trzeba oleju pilnować.
POLECAM
Ogólnie można było w miarę bezpiecznie z tego silnika 120KM na samym chipie wyjąć, ale wtedy przeniesienie napędu trzeba przerobić na mocniejsze.


Po sofcie jedzie dużo lepiej, ale jakoś żeby super wciskało fotel to kolega przesadził - niemniej wszystko zależy od puntku odniesienia. Punto zaczyna jeździć bardzo konkretnie przy +300Nm.
Odnośnie 120km i przeniesienia napędu etc - jeśli modyfikacje wykona się rozsądnie a autem nie będzie jeździł kat to 120ps da się i na serii zrobić przy zdrowym aucie. Moment też może byc większy jesli przeniesiemy go powyżej 2200rpm. Przy mocniejszym niutonie w niektórych puntach problemem zaczyna być dwumas - drży.
Jeśli ktoś planuje poważniejsze mody wtedy trzeba zmienić dwumas i sprzęgło - skrzynia, półosie etc dadzą radę.
Pozdro

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467274 Wysłany: 26 Kwi 2011, 22:15; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Kwi 2011,
Posty: 7
CINEK_ napisał(a):
Jeśli ktoś planuje poważniejsze mody wtedy trzeba zmienić dwumas i sprzęgło - skrzynia, półosie etc dadzą radę.
Pozdro


Czy aby na pewno. Sory ale chce się upewnić bo dopiero zaczynam przygodę z Tuningiem a portfel nie jest zbyt gróby

Jeśli Kropka 1.9jtd 85km zwiększę moc chipem na 130 km wymienię sprzęgło i dwumas to będę miał pewność że autko gdzieś nie stanie.

Turbo nie padnie, ale jakaś pompa wtrysków czy coś (w tym momencie auto zdrowe)

Sory ale jestem strasznie "obsrany" przed tą operacją a z drugiej strony z chęcią bym zwiększył moc.
Pozdrawiam,
Kot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468088 Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:25; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Kot napisał(a):
CINEK_ napisał(a):
Jeśli ktoś planuje poważniejsze mody wtedy trzeba zmienić dwumas i sprzęgło - skrzynia, półosie etc dadzą radę.
Pozdro


Czy aby na pewno. Sory ale chce się upewnić bo dopiero zaczynam przygodę z Tuningiem a portfel nie jest zbyt gróby

Jeśli Kropka 1.9jtd 85km zwiększę moc chipem na 130 km wymienię sprzęgło i dwumas to będę miał pewność że autko gdzieś nie stanie.

Turbo nie padnie, ale jakaś pompa wtrysków czy coś (w tym momencie auto zdrowe)

Sory ale jestem strasznie "obsrany" przed tą operacją a z drugiej strony z chęcią bym zwiększył moc.
Pozdrawiam,
Kot


Samym softem 130ps nie zrobisz to po pierwsze (bezpiecznie).
Jeśli masz jakieś wątpliwości to jeździj serią.
W starym aucie o przebiegu nieznanym obsrac moze się wszystko, w uzytkowaniu nawet seryjnego wozu 2/3sukcesu to głowa na karku u kierującego

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472568 Wysłany: 11 Maj 2011, 06:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 43
Ja tylko niesmialo dorzuce ze mam power boxa z Vtechu i poki co wszytsko dobrze sie spisuje. Na wlasne zyczenie mialem przejscia z EGrem i dymilem jak parostatek co jeden z kolegow sam widzial i juz bylem przekonany ze boxem dojechalem wtryski i chcialem pozbyc sie boxa i auta ale okazalo sie ze to modzenie z EGRem zrobilo swoje. Teraz jest uczciwie zaslepiony i wszystko hula bez dymka :) Jedynie co to dobrze bylo wyciac EGRa z softu ale nie mam jak tego zrobic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743734 Wysłany: 18 Wrz 2014, 07:02; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: MArcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 18 Wrz 2014,
Posty: 1
My też uważamy ,że +20 % jest praktycznie w wiekszosci przypadków bezpiecznie .

Image

tutaj krótki filmik z naprawy Puntu przed chiptuningiem + chiptuning i pomiar mocy na hamowni :

https://www.youtube.com/watch?v=fsIu4qpjwDU


Góra
 Profil  
 
 
 Post #744598 Wysłany: 24 Wrz 2014, 13:58; 
 Temat postu: Re: 1.9 JTD a chiptuning
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 30 Sty 2013,
Posty: 44
Odgrzeje kotleta (już odkopanego).
Czy do Punto 80KM da rade przełożyć graty ze Stilo 115 KM w celu podniesienia mocy? Bo z tego co wyczytałem (jest mało info) to różnica jest przede wszystkim w Turbio i wtryskach. Czyms jeszcze się różnią te dwa silniki?

_________________
Seicento 1.2 75KM +podłubane na 85KM
Punto II HGT
Seicento 900
Punto 1.6 90KM (czeka na Turbo)
Punto II 1.9 JTD.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO