|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sbgorka |
#826437 Wysłany:
27 Lip 2017, 19:06; Temat postu: Turbo T-Jet |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lip 2017, Posty: 4
|
Witam,
Miesiąc temu zakupiłem GP 2007 rok, silnik 1,4 t-jet 120km. Auto sprawne bez większych zastrzeżeń. Delikatnie było słychać turbinę podczas mocniejszej jazdy. Nie było czuć spadku mocy.. Po miesiącu auto trafiło na przegląd do zaufanego mechanika. Wymiana filtró (olej, paliwa, powietrza), wymiana oleju na Shell:/ Po opuszczeniu mechanika turbo zachowuje się bardzo dziwnie, włancza się w okolicach 1.900 obrotów, czuć przyśpieszenie ale po około sekundzie,dwie wrażenie jakby turbo się wyłączało, dalej słychać, że pracuje ale auto nie ma mocy. Kolejny termin u mechanika za miesiąc czasu:/ Czy ktoś z Was miał taką sytuację w GP? Silnik pracuje równo, nie ma znaczenia czy auto jest rozgrzane czy zimne. Sprawdzane na wyłączonej klimatyzacji aby nie obciążała silnika.
Proszę o Wasze sugestie gdyż nie mam ochoty się obijać o mechaników i testować co to może być.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
maciekt8 |
#826449 Wysłany:
27 Lip 2017, 23:00; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów Rejestracja: 08 Lis 2014, Posty: 224 Pomógł: 6
|
Najpierw to zdejmij pokrywe silnika i zobacz czy jakaś opaska nie spadła jakieś podciśnienie, obok wlotu powietrza tutaj gdzie turbo zasysa na przednim wzmocnieniu jest zaworek od turbo może wężyk spadł lub się zagiął. Później to zostaje podłączenie do komputera, sprawdzenie pamięci błędów no i podgląd wartości rzeczywistych jak pracuje sonda lambda, jakie ciśnienie dmucha turbo itp.
_________________ la nostra passione cars
|
|
Góra |
|
 |
sbgorka |
#826451 Wysłany:
28 Lip 2017, 07:21; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lip 2017, Posty: 4
|
Ok, bardzo dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze pytanie czy jakimś cudem ktoś przy wymianie filtra powietrza mógł omyłkowo coś wrzucić do przewodów i to mogło spowodować słabsze zasysanie powietrza? Wczoraj poprawiałem umiejscowienie filtra ponieważ przy zakładaniu włożyli go nie równo i wystawa z lewej strony.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#826453 Wysłany:
28 Lip 2017, 08:57; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Czy uczucie "wyłączenia" turbo jest przy pełnym sandale ? Zawór doładowania można przetestować zdejmując przewody , i na 2 biegu się przejechać , jak nie będzie problemu to masz zawór do zmiany. Rozrząd i świece wykluczamy bo skoro masz miesiąc auto to na pewno już takie tematy porobiłeś
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
sbgorka |
#826465 Wysłany:
28 Lip 2017, 17:57; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lip 2017, Posty: 4
|
DeviLL napisał(a): Czy uczucie "wyłączenia" turbo jest przy pełnym sandale ? Zawór doładowania można przetestować zdejmując przewody , i na 2 biegu się przejechać , jak nie będzie problemu to masz zawór do zmiany. Rozrząd i świece wykluczamy bo skoro masz miesiąc auto to na pewno już takie tematy porobiłeś Tak, głównie działo się to na pełnym bucie. Coś mnie tknęło wieczorem i doszedłem do wniosku skoro tylko filtry były wymieniane , po patrze na filtr powietrza. Okazało się, że był źle założony, odwrotnie, nie wiem jak można to było tam tak włożyć?? założyłem na nowo, pokrywę od filtra ułożyłem równomiernie. Na chwilę obecną to było wszystko żeby turbo zadziałało prawidłowo. Moc wróciła, turbina ciągnie jak dawniej. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. jakby się okazało, że coś jeszcze wyjdzie dam znać jak się skończyła historia:)
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#826499 Wysłany:
30 Lip 2017, 01:16; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
sbgorka |
#826515 Wysłany:
31 Lip 2017, 07:26; Temat postu: Re: Turbo T-Jet |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lip 2017, Posty: 4
|
ipIV napisał(a): Filtr jest nowy ponieważ go wymieniali:) a wyszło jak wyszło:)
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|