You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Paź 2018, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #832741 Wysłany: 03 Sty 2018, 18:19; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 195
Pomógł: 3
Kropkownik napisał(a):
Z drugiej jednak strony nie do końca podoba mi się asystent pasa ruchu. To coś może np. nie pozwolić na ominięcie psa/przeszkody i wjechanie na inny pas ruchu.
Oj, aż tak to nie ;). Żaden asystent kierowcy nie działa tak, żeby nie pozwolić na wykonanie jakiegoś manewru. Nawet w pół-autonomicznej Tesli. Pamiętajmy, że człowiek ma zawsze priorytet przed maszyną. Asystent pasa może co najwyżej Ci lekko poszarpywać kierownicą (jeśli ją puścisz), żeby utrzymać auto na pasie, ale jak zdecydowanie zjedziesz na przeciwległy pas, to żaden asystent Ci tego nie zabroni.
Ale ogólnie się z Tobą zgadzam, w naszych polskich warunkach akurat ten asystent potrafi wręcz denerwować.

Kropkownik napisał(a):
Z drugiej strony kierowca np. bez ABS czy ESP może powodować większe zagrożenie. Porostu może nie wyhamować na światłach lub (...)
Tu muszę zareagować na szerzenie herezji, że ABS skraca drogę hamowania ;). Pamiętaj, że ABS nigdy nie służył i nie służy do skracania drogi hamowania. Ba! Na bardzo śliskiej nawierzchni (np. lód) ten system znacznie wydłuża drogę hamowania! ABS ma tylko i wyłącznie utrzymać stabilność toru jazdy podczas hamowania, natomiast ESP próbuje (podkreślam: próbuje) zapobiegać wpadaniu w poślizg w granicach praw fizyki (jak przy 100km/h depniesz po heblach i szarpniesz kierownicą na śliskim, to żadne ESP Ci tyłka nie uratuje).

Te wszystkie systemy czasem się przydają, ale wszystko zależy od tego, co kierowca ma w głowie. Dopóki nie mamy samochodów autonomicznych, to żaden asystent nie wyeliminuje debili na drogach. Dlatego moim zdaniem raporty bezpieczeństwa nie powinny w ogóle uwzględniać takich "ficzerów", bo ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa nie jest mierzalny.
Podam przykład z ostatnich dni: 23 grudnia jechaliśmy z żoną ze Szczecina do Białegostoku. Cała droga w deszczu i deszczu ze śniegiem - warunki na A2 były naprawdę ciężkie. Od węzła Jordanowo do Konotopy widzieliśmy 4 auta wbite w barierki. Znamienne było to, że wśród tych aut było BMW X5 x-drive i Merc E klasa 4-matic. Czyli "bogowie" za kółkiem samochodów ze wszystkimi systemami i napędem na 4 koła, którym nadmiar technologii wyłączył rozum.

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgłowe, listwy boczne, podłokietnik
Dołożone: czujniki parkowania, tempomat, lotka, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 

 
 Post #832744 Wysłany: 03 Sty 2018, 18:46; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1715
Pomógł: 43
MarianKoniuszko, dokładnie skoro to takie dobre systemy to dlaczego nie montują ich w wyścigówkach WRC ? już mówię bo przeszkadzaja dobremu kierowcy

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832759 Wysłany: 03 Sty 2018, 20:59; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 128
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Kropkownik napisał(a):
maksymalną dopuszczalną prędkość na niektórych odcinkach trzeba byłoby zmniejszać (ewentualnie zaprzestać jej zwiększania)

A gdziekolwiek u nas zwiększyli prędkość? Na wielu drogach obowiązują (często bezsensowne) ograniczenia jeszcze z lat 70' i 80'.


Pisałem bardziej teoretycznie dla warunków idealnych, ale Twoja uwaga jest cenna :wink:

MarianKoniuszko napisał(a):
Kropkownik napisał(a):
Z drugiej jednak strony nie do końca podoba mi się asystent pasa ruchu. To coś może np. nie pozwolić na ominięcie psa/przeszkody i wjechanie na inny pas ruchu.

Oj, aż tak to nie ;).


Jeśli aż tak to nie to ja też aż tak nie jestem na nie :wink:

MarianKoniuszko napisał(a):
Kropkownik napisał(a):
Z drugiej strony kierowca np. bez ABS czy ESP może powodować większe zagrożenie. Porostu może nie wyhamować na światłach lub (...)

Tu muszę zareagować na szerzenie herezji, że ABS skraca drogę hamowania ;). Pamiętaj, że ABS nigdy nie służył i nie służy do skracania drogi hamowania. Ba! Na bardzo śliskiej nawierzchni (np. lód) ten system znacznie wydłuża drogę hamowania! ABS ma tylko i wyłącznie utrzymać stabilność toru jazdy podczas hamowania, natomiast ESP próbuje (podkreślam: próbuje) zapobiegać wpadaniu w poślizg w granicach praw fizyki (jak przy 100km/h depniesz po heblach i szarpniesz kierownicą na śliskim, to żadne ESP Ci tyłka nie uratuje). Te wszystkie systemy czasem się przydają, ale wszystko zależy od tego, co kierowca ma w głowie.


Co do ABS to się nie zgodzę. Na kursie w Punto I celowo przy ok 30 km/h wcisnąłem do dechy hamulec (chciałem zobaczyć co się stanie, a instruktor mi pozwolił). Samochód pojechał jak na sankach. Czytaj długa droga "hamowania". To samo zrobiłem w swoim Punto 2012 z ABS. Samochód nie wpadł w poślizg tylko łagodnie zahamował. Śnieg był bardzo podobny.

Co do ESP (i ogólnie w temacie systemów) - popieram Twoją opinię. To działa w granicach fizyki i pomaga kierowcy. Cuda były w Erze (czy jak to było w tej reklamie?). Stąd testy robiłem przy 30 km/h bo szybciej się nie odważyłem. Po prostu przy tej prędkości bez systemów były problemy (śnieg), a z systemami już nie.

MarianKoniuszko napisał(a):
Podam przykład z ostatnich dni: 23 grudnia jechaliśmy z żoną ze Szczecina do Białegostoku. Cała droga w deszczu i deszczu ze śniegiem - warunki na A2 były naprawdę ciężkie. Od węzła Jordanowo do Konotopy widzieliśmy 4 auta wbite w barierki. Znamienne było to, że wśród tych aut było BMW X5 x-drive i Merc E klasa 4-matic. Czyli "bogowie" za kółkiem samochodów ze wszystkimi systemami i napędem na 4 koła, którym nadmiar technologii wyłączył rozum.


Moje Punto zna bardzo dobrze okolice Konotopy. Przy złej pogodzie kolizje to jest niestety norma. Jeszcze szczyt przedświąteczny... Poza tym ten odcinek jest mocno zapchany i od dawna przydałby się dodatkowy pas ruchu. Niestety, ale panowie/panie z BMW i Mercedesa przecenili swoje możliwości. To chyba jest dobry przykład na wierzenie w cuda motoryzacji i w nieśmiertelność. Niestety, ale im lepszy samochód tym skłonność do ryzyka jest większa. Koło Konotopy zawiodła pewnie odległość od poprzedzającego pojazdu. Norma na A2 od Strykowa do Konotopy.

cedec1 napisał(a):
MarianKoniuszko, dokładnie skoro to takie dobre systemy to dlaczego nie montują ich w wyścigówkach WRC ? już mówię bo przeszkadzaja dobremu kierowcy


Bo tam chodzi o czas przejazdu, a nie tylko o bezpieczeństwo. Samochodem z ESP chyba bokiem nie pojedziesz, a to jest norma w WRC.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832769 Wysłany: 03 Sty 2018, 22:54; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 195
Pomógł: 3
Kropkownik napisał(a):
Co do ABS to się nie zgodzę. Na kursie w Punto I celowo przy ok 30 km/h wcisnąłem do dechy hamulec (chciałem zobaczyć co się stanie, a instruktor mi pozwolił). Samochód pojechał jak na sankach. Czytaj długa droga "hamowania". To samo zrobiłem w swoim Punto 2012 z ABS. Samochód nie wpadł w poślizg tylko łagodnie zahamował. Śnieg był bardzo podobny.
Gdybyś w pierwszym przypadku hamował prawidłowo (pulsacyjnie), zamiast wciskać hamulec do dechy, to zahamowałbyś na podobnym dystansie, co z ABSem (a bardzo możliwe, że i nawet krótszym, bo efektywniej wykorzystałbyś siły tarcia).
A próbowałeś kiedyś na "czarnym lodzie"? Obyś nigdy nie musiał. Ja to przerabiałem w swoim GP. Przy dojeździe do skrzyżowania, gdzie zupełnie nic wcześniej nie wskazywało na gołoledź. Najmniejsze naciśnięcie hamulca uruchamiało ABS, pedał odbijał od razu, całkowicie odcinając hamulce. Przestrzeliłem skrzyżowanie praktycznie z prędkością dojazdową (na szczęście była późna pora i nie było ruchu). Dodatkowo ESP trzymało auto "w osi". Strach pomyśleć gdyby coś tam jechało z boku. Bez ABS/ESP na takiej nawierzchni można relatywnie łatwo wprowadzić auto w poślizg, stanąć "bokiem" i szukać jakiejkolwiek siły tarcia. ABS/ESP w tym momencie to utrudnia.

Dlatego jeszcze raz powtórzę: ABS nie został wymyślony po to, aby skracać drogę hamowania, tylko aby zachować sterowność. A że wielu kierowców (łącznie ze mną :oops:)nie umie jeździć po śliskim, to inny temat...

I wracając do tematu: biorąc pod uwagę, że każdy samochód musi mieć kierowcę - który samochód jest bardziej bezpieczny dla innych uczestników ruchu i pasażerów:
1. Taki z ABS/ESP/ASR/LDW/FCW/... prowadzony przez początkującego kursanta, czy taki bez tych systemów prowadzony przez jego instruktora?
2. SUV z napędem na 4 koła i wszelkimi asystentami prowadzony przez idiotę, co grzeje 150km/h w deszczu autostradą, czy może Punto co ma 0 gwiazdek NCAP prowadzone przez średnio doświadczonego kierowcę świadomego możliwości auta i potrafiącego dostosować prędkość i odstęp do warunków?

Stąd moje twierdzenie, że te "bezpieczeństwo aktywne" nie jest mierzalne. Poziom bezpieczeństwa samego samochodu kończy się na wynikach testów zderzeniowych i liczbie poduszek. Reszta zależy tylko i wyłącznie od kierowcy.

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgłowe, listwy boczne, podłokietnik
Dołożone: czujniki parkowania, tempomat, lotka, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832771 Wysłany: 03 Sty 2018, 23:09; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1715
Pomógł: 43
dokładnie kierowca z doświadczeniem powinien mieć wybór czy chce kupić auto z wszystkimi tymi elektronicznymi bajerami czy nie swego czasu jak miałem służbowe seicento to na zimę wyciągałem bezpiecznik od abs i świeciła tylko kontrolka teraz jak mam w robocie pande muszę z tym jeździć bo świeci kontrolką mruga i piszczy a mam od was gorzej bo mieszkam w górach i po nich jeżdżę

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832797 Wysłany: 04 Sty 2018, 13:45; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 128
Pomógł: 1
MarianKoniuszko napisał(a):
Gdybyś w pierwszym przypadku hamował prawidłowo (pulsacyjnie), zamiast wciskać hamulec do dechy, to zahamowałbyś na podobnym dystansie, co z ABSem (a bardzo możliwe, że i nawet krótszym, bo efektywniej wykorzystałbyś siły tarcia).


W całej tej zabawie chodziło o to, że na kursie hamowałem pulsacyjnie (jeden parametr to częstotliwość) i delikatnie (drugi parametr to siła nacisku). W pewnym momencie chciałem zobaczyć co się stanie gdy zrobię to źle/inaczej. Moim zdaniem problem polega na tym, że komputer (system ABS) zrobi to statystycznie lepiej niż statystyczny kierowca. Dlaczego? Szkolenie, zmienność warunków, czas reakcji, itd. Stąd uważam system ABS za niezwykle przydatny. Jest jednak pewien haczyk bo hamując pulsacyjnie samochodem z ABS wprowadza się komputer w ogłupienie.

MarianKoniuszko napisał(a):
A próbowałeś kiedyś na "czarnym lodzie"? Obyś nigdy nie musiał. Ja to przerabiałem w swoim GP. Przy dojeździe do skrzyżowania, gdzie zupełnie nic wcześniej nie wskazywało na gołoledź. Najmniejsze naciśnięcie hamulca uruchamiało ABS, pedał odbijał od razu, całkowicie odcinając hamulce. Przestrzeliłem skrzyżowanie praktycznie z prędkością dojazdową (na szczęście była późna pora i nie było ruchu).


Ciekawe jest co piszesz. ABS powinien uruchomić hamulce na granicy poślizgu a nie odcinać je całkowicie w dłuższym czasie (pozwalającym na przestrzelenie skrzyżowania).

MarianKoniuszko napisał(a):
Dodatkowo ESP trzymało auto "w osi". Strach pomyśleć gdyby coś tam jechało z boku. Bez ABS/ESP na takiej nawierzchni można relatywnie łatwo wprowadzić auto w poślizg, stanąć "bokiem" i szukać jakiejkolwiek siły tarcia. ABS/ESP w tym momencie to utrudnia.


Zastanawiam się w jakich sytuacjach ESP może rzeczywiście przeszkadzać. Kontrolowany poślizg to jest jedna z nich. Pytanie ilu kierowców umie coś takiego zrobić bo na kursie uczą tylko parkowania na milion sposób z dokładnością co do nanometra. Po drugie zastanawiam się jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji gdzie ESP może pomóc, a jakie gdzie ESP może przeszkodzić. Przez 3 lata miałem kilka sytuacji gdzie podejrzewałem, że ESP mogło zadziałać (na patrzenie na wskaźniki nie było czasu). W tym czasie ani razu nie pomyślałem o tym, że ESP mi przeszkodziło. Pewnie jest to kwestia wyszkolenia, ale też nie sądzę, że jesteś kierowcą o podobnym wyszkoleniu co Kubica (wstaw innego rajdowca, jeśli potrzebujesz). Po prostu piszę dla jakiejś mitycznej przeciętnej.

MarianKoniuszko napisał(a):
I wracając do tematu: biorąc pod uwagę, że każdy samochód musi mieć kierowcę - który samochód jest bardziej bezpieczny dla innych uczestników ruchu i pasażerów:
1. Taki z ABS/ESP/ASR/LDW/FCW/... prowadzony przez początkującego kursanta, czy taki bez tych systemów prowadzony przez jego instruktora?
2. SUV z napędem na 4 koła i wszelkimi asystentami prowadzony przez idiotę, co grzeje 150km/h w deszczu autostradą, czy może Punto co ma 0 gwiazdek NCAP prowadzone przez średnio doświadczonego kierowcę świadomego możliwości auta i potrafiącego dostosować prędkość i odstęp do warunków?


Oczywista oczywistość :wink:

MarianKoniuszko napisał(a):
Stąd moje twierdzenie, że te "bezpieczeństwo aktywne" nie jest mierzalne. Poziom bezpieczeństwa samego samochodu kończy się na wynikach testów zderzeniowych i liczbie poduszek. Reszta zależy tylko i wyłącznie od kierowcy.


Nie do końca podzielam te poglądy. Priorytetem są działania zmierzające do uniknięcia wypadku. Tutaj masz rację, że mądry i wyszkolony kierowca to jest podstawa. Jednak komputery dokonują milionów operacji na sekundę, a kierowca w tym zakresie może być mniej efektywny, chociaż mózg człowieka to jest naprawdę skomplikowany komputer. Po drugie, jeśli już do wypadku dojdzie, priorytetem jest zminimalizowanie skutków tegoż wypadku. Zdecydowanie wolę samochód, który pozwoli na uniknięcie wypadku niż samochód, który zminimalizuje jego skutki. Najlepiej działać i tak i tak więc potrzebne jest bezpieczeństwo czynne i pasywne (jakoś tak to chyba szło).

A wracając do Punto - nie bardzo rozumiem dlaczego producent nie daje możliwości dokupienia niektórych systemów. W pewnym momencie zrezygnował np. z tempomatu (czyli zamiast coś tam dodawać, powoli usuwa listę wyposażenia). Nawiązując do Twojego liberalnego poglądu (niech kierowca decyduje co chce), producent takiego wyboru nie umożliwia. Czyli jest to trochę zaprzeczenie Twojego postulatu. Zatem te O punktów dla Punto może mieć uzasadnienie, chociaż wiem, że nie ma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832802 Wysłany: 04 Sty 2018, 17:01; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1974
Pomógł: 10
Jak dla mnie test pokazał że konstrukcja jest dość mocna :) że coś nie piszczy, jak pasażer kuper posadzi na fotelu i się nie zapnie to nie problem dla mnie. Czy inni asystenci, którymi gardzę (zwłaszcza ten o przejeżdżaniu prze linię - wiecie jakie jest to wkuropatwiające w nowej Toyocie Yaris ???? )

A z tych testów przy 20 km/h który kolega Pabllo78 podrzucił... poszukałem dalej i taki fajny obrazek... https://www.youtube.com/watch?v=ONd4F2eHlOg

Rapid/Toledo - dość nowa konstrukcja, a odkształca się aż miło. I poduszkę odpalił bez sensu = koszt naprawy małej stłuczki idzie w górę. Ale części z magazyn VW wychodzą aż miło. Może o to właśnie chodzi :E

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832814 Wysłany: 04 Sty 2018, 22:26; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 195
Pomógł: 3
Kropkownik napisał(a):
Ciekawe jest co piszesz. ABS powinien uruchomić hamulce na granicy poślizgu a nie odcinać je całkowicie w dłuższym czasie (pozwalającym na przestrzelenie skrzyżowania).
Powinien, ale nie uruchomił, bo granica poślizgu była zerowa. Owszem, momentami coś tam próbowało łapać, ale przeleciałem dobre 50-70m z hamulcem wciśniętym do podłogi bez praktycznie zmiany prędkości. Oczywiście nie zmienia to faktu, że przy takiej szklance bez ABS i ESP zapewne zatrzymałbym się na jakiejś latarni, czy płocie ;)

Kropkownik napisał(a):
Pewnie jest to kwestia wyszkolenia, ale też nie sądzę, że jesteś kierowcą o podobnym wyszkoleniu co Kubica (wstaw innego rajdowca, jeśli potrzebujesz). Po prostu piszę dla jakiejś mitycznej przeciętnej.
Jasne, pełna zgoda, te systemy zostały opracowane w oparciu o jakąś statystykę i dla większości kierowców, w większości przypadków bardziej pomagają, niż przeszkadzają. Wszak sam dopłacałem do pakietu ESP/ASR/Hill Holder dla większego bezpieczeństwa, bo Kubicą nie jestem :)

Kropkownik napisał(a):
Jednak komputery dokonują milionów operacji na sekundę, a kierowca w tym zakresie może być mniej efektywny, chociaż mózg człowieka to jest naprawdę skomplikowany komputer(...)
Problem w tym, że tak naprawdę zasada działania tych systemów jest w większości przypadków prosta jak budowa cepa i obliczona na jedyny słuszny scenariusz przewidziany przez producenta. Tam nie ma żadnej zaawansowanej logiki, żadnego adaptacyjnego "uczenia" się stylu kierowcy, itp. Działają reaktywnie w sposób z góry zaprogramowany, więc siłą rzeczy nie mogą pokryć 100% możliwych scenariuszy. Jedynie tą statystyczną, najbardziej prawdopodobną część. Natomiast wyjątki mogą być zabójcze (vide głośny przypadek Tesli, którą autopilot skierował pod sunącą bokiem naczepę, bo czujniki jej nie wychwyciły i system próbował "ominąć" przeszkodę, tym samym zabijając kierowcę).

Kropkownik napisał(a):
A wracając do Punto - nie bardzo rozumiem dlaczego producent nie daje możliwości dokupienia niektórych systemów. W pewnym momencie zrezygnował np. z tempomatu (czyli zamiast coś tam dodawać, powoli usuwa listę wyposażenia). Nawiązując do Twojego liberalnego poglądu (niech kierowca decyduje co chce), producent takiego wyboru nie umożliwia. Czyli jest to trochę zaprzeczenie Twojego postulatu. Zatem te O punktów dla Punto może mieć uzasadnienie, chociaż wiem, że nie ma.
Tu akurat przyczyna jest prosta - kasa! Większe możliwości konfiguracji, to większa liczba możliwych wersji, a to większa liczba przełączeń na linii montażowej, a to z kolei większe koszty produkcji. Nie oszukujmy się - Punto to już leciwa konstrukcja i FCA zapewne już myśli o wygaszaniu produkcji tego modelu (przynajmniej w Europie), ale póki jeszcze się sprzedaje, to po co zabijać dojną krowę? A dołożenie systemów ADAS do Punto, to dodatkowe i niepotrzebne koszty dla FCA. W Europie zakończą produkcję, a w Brazylii, czy w Indiach będą tłukli ten model przez następne 5-10 lat (a tam żaden EuroNCAP nie obowiązuje :P)

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgłowe, listwy boczne, podłokietnik
Dołożone: czujniki parkowania, tempomat, lotka, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832830 Wysłany: 05 Sty 2018, 11:02; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 128
Pomógł: 1
MarianKoniuszko napisał(a):
Tu akurat przyczyna jest prosta - kasa! Większe możliwości konfiguracji, to większa liczba możliwych wersji, a to większa liczba przełączeń na linii montażowej, a to z kolei większe koszty produkcji.


To nie jest taka oczywista sprawa. Kupując samochód (już to tu pisałem) miałem do wyboru Corsę i Punto. Corsa przy niższej cenie była lepiej wyposażona (tempomat, automatyczna klimatyzacja), ale miała max 4 poduszki (w Punto mam 6). Pomijam fakt niewygodnych dla mnie siedzeń bo to nie ten wątek. Między innymi przez te poduszki (a w zasadzie ich brak) wybrałem Punto. Producent ma więc wybór albo produkować małą liczbę opcji, albo iść w stronę wymagań klienta. Podobnie klient powinien mieć wybór. Chce 6 poduszek, zamawia 6. Chce inną liczbę, zamawia ile mu pasuje. Także brak "czegoś tam" w opcji Punto może odstraszyć część klientów.

MarianKoniuszko napisał(a):
Nie oszukujmy się - Punto to już leciwa konstrukcja i FCA zapewne już myśli o wygaszaniu produkcji tego modelu (przynajmniej w Europie), ale póki jeszcze się sprzedaje, to po co zabijać dojną krowę? A dołożenie systemów ADAS do Punto, to dodatkowe i niepotrzebne koszty dla FCA. W Europie zakończą produkcję, a w Brazylii, czy w Indiach będą tłukli ten model przez następne 5-10 lat (a tam żaden EuroNCAP nie obowiązuje :P)


Eydcja po sprawdzeniu najnowszej oferty Punto.

Lepiej jest unowocześnić "hit sprzedażowy" niż tworzyć coś innego bo to są koszty i dodatkowe ryzyko. Swoją drogą sprawdźcie sobie co teraz można zamówić w Punto. Lista opcji jest nieco większa (sprawdzane dzisiaj). Jest nawigacja z ekranem LCD, elektryczne szyby z tyłu, tempomat, automatyczna klimatyzacja, itd. Był czas gdy te opcje wypadły z oferty. Niestety nie ma silnika Twinair, ale są za to 4 kolory metalic zamiast trzech sprzed 3 lat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833187 Wysłany: 15 Sty 2018, 12:43; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
http://www.auto-swiat.pl/porady/5-gwiaz ... cap/x8qe9t warto przeczytać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #833280 Wysłany: 17 Sty 2018, 14:31; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 128
Pomógł: 1
Rzeczywiście artykuł jest ciekawy i dużo jest w nim o Punto. Po lekturze dochodzę do wniosku, że dla nas kluczowa wydaje się waga samochodu, która jest niska. Ilość gwiazdek zaś uznaję za ciekawostkę zamiast za faktyczny wyznacznik bezpieczeństwa samochodu. Ciekawostka jest dla mnie dlatego, że sam kiedyś byłem współautorem pewnego rankingu. Wyznaczyliśmy sobie jakieś minimum, które uznaliśmy za standard. Wszystko, co było poniżej miało 0 pkt. I tak jeden szczegół mógł skutkować dyskwalifikacją. Tutaj autorzy za dyskwalifikujące uznali fakultatywność zakupu kompletu poduszek powietrznych. Różnica pomiędzy nami jest taka, że my podawaliśmy wyniki szczegółowe. Czyli ktoś mógł sobie wybrać konkretne parametry z naszego badania i samemu opracować ranking. Tutaj Euro NCAP nie dał takiej możliwości i wstawił "0". Analogicznie jeśli chodzi o dodatkowe wyposażenie (w tym wszelkie informacje pomocnicze o zmianie pasa). My w takich sytuacjach nie braliśmy parametrów do wyników rankingu lub zmniejszaliśmy wagę co bardziej kontrowersyjnych parametrów. Czy ranking Euro NCAP uważam za zły? Nie, ale ze względu na metodykę uznaję go jako ciekawostkę. Z tego rankingu nie mogę odczytać ile gwiazdek ma moje Punto z bocznymi poduszkami, o które chodzi Euro NCAP. I jeszcze dodatkowa ciekawostka. Byłem ostatnio w sklepie ze sprzętem elektronicznym. Na wystawie leżała kamera samochodowa z ostrzeganiem o zmianie pasa ruchu. Czy zatem z moimi poduszkami i taką kamerą Punto otrzyma gwiazdkę czy nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834026 Wysłany: 08 Lut 2018, 10:39; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1567
Pomógł: 9
Kropkownik napisał(a):
Z drugiej jednak strony nie do końca podoba mi się asystent pasa ruchu. To coś może np. nie pozwolić na ominięcie psa/przeszkody i wjechanie na inny pas ruchu.

Widzę, że kolega nie ma zupełnie pojęcia jak to działa.

[ Dodano: 08 Lut 2018 09:24 ]

cedec1 napisał(a):
MarianKoniuszko, dokładnie skoro to takie dobre systemy to dlaczego nie montują ich w wyścigówkach WRC ? już mówię bo przeszkadzaja dobremu kierowcy

Bo tam jest inna technika jazdy... :>

[ Dodano: 08 Lut 2018 09:34 ]

MarianKoniuszko napisał(a):
Gdybyś w pierwszym przypadku hamował prawidłowo (pulsacyjnie), zamiast wciskać hamulec do dechy, to zahamowałbyś na podobnym dystansie, co z ABSem (a bardzo możliwe, że i nawet krótszym, bo efektywniej wykorzystałbyś siły tarcia).
A próbowałeś kiedyś na "czarnym lodzie"? Obyś nigdy nie musiał. Ja to przerabiałem w swoim GP. Przy dojeździe do skrzyżowania, gdzie zupełnie nic wcześniej nie wskazywało na gołoledź. Najmniejsze naciśnięcie hamulca uruchamiało ABS, pedał odbijał od razu, całkowicie odcinając hamulce. Przestrzeliłem skrzyżowanie praktycznie z prędkością dojazdową (na szczęście była późna pora i nie było ruchu). Dodatkowo ESP trzymało auto "w osi". Strach pomyśleć gdyby coś tam jechało z boku. Bez ABS/ESP na takiej nawierzchni można relatywnie łatwo wprowadzić auto w poślizg, stanąć "bokiem" i szukać jakiejkolwiek siły tarcia. ABS/ESP w tym momencie to utrudnia.

Herezje kolega szerzy. Od utrzymania osi jazdy przy hamowaniu jest EBD, ESP może dodatkowo pomóc. Kropka że sprawnym ABS/EBD nie ma prawa postawić bokiem przy hamowaniu.
Hamowanie pulsacyjne, weź nie rozśmieszaj ludzi. Do tego murowane postawienie auta bokiem przy zbyt długim przytrzymaniu na hamulcu. Jeździłem różnymi autami bez ABS, z ABS/EBD i teraz wypchanym asystentami autem. Nikt mi kitu nie wciśnie, że z ABS na śliskim jest gorzej. Na czarnym lodzie ABS odcina hamulce? Bez ABS efektywniej siły tarcia się wykorzysta? Człowiek jest szybszy od ABS? Widzę, że nie masz zielonego pojęcia co się działo w UNO przy hamowaniu na czymś takim - gwarantuję Ci, że majty miałbyś pełne!

[ Dodano: 08 Lut 2018 09:38 ]

Kamillo napisał(a):
Czy inni asystenci, którymi gardzę (zwłaszcza ten o przejeżdżaniu prze linię - wiecie jakie jest to wkuropatwiające w nowej Toyocie Yaris ???? )

W 500X akurat fajnie to działa. Co więcej dwa razy Full Brake Control uratował mi auto, jak ktoś trupem chciał wymusić najazd na tył - wjazd z lewego pasa przed samo auto i po hamulcach. System działał praktycznie równo ze mną. Nie wszystko jest takie złe.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834054 Wysłany: 08 Lut 2018, 20:22; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
krowka, kolego :D tu zgadzam się z kolegą MarianKoniuszko, ze mam takie same odczucia ze ABS NIE ZAWSZE SKRACA MOJĄ DROGĘ HAMOWANIA. Prosty przykład kostka brukowa PO ULEWNYM DESZCZU lato, opony letnie, prędkość 70 km jazda na wprost bez manewrowania, hamowanie z abs PEDAŁ DO OPORU i jaki efekt ,pojazd ślizga się jak by był na lodzie :E kiedyś wypróbuj a sam się przekonasz . Ten sam przejazd pojazdem bez abs
hamowanie jak na mokrym asfalcie. Tak KOLEGO VW AMAROK 2012 ZATRZYMAŁ SIĘ O ŁADNYCH KILKA METRÓW DALEJ NIŻ SKODA FAVORIT 1.3 bez abs

Nikt mi kitu nie wciśnie, że z ABS na śliskim jest gorzej ?

Kolejny przykład osobisty przejazd na tej samej mokrej kostce brukowej, Honda CBR 600 z ABSem. mało się nie zabiłem :shock: hamował, hamował, hamował bez końca mało brakowała a miałem ochotę się składać nim na bok , bo kończyła się mi droga. W moto bez abs nigdy mi się to nie przydarzyło .I co ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834069 Wysłany: 08 Lut 2018, 23:27; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1567
Pomógł: 9
Jeździłem wiele lat 126P, UNO, Corsą B (wcześniejszy żonkowóz) - po tych doświadczeniach nie chcę auta bez ABS. Kropek jest moim pierwszym autem z ABS (w tym roku walnie 11lat :D), jest dużo łatwiej, ale też trzeba mieć świadomość jak to działa i na ile w danych warunkach można sobie pozwolić - zdolność przewidywania. Hamowanie na śliskim UNO, czy Corsą B to była tragedia, 126P pominę milczeniem. Z kolei 500X jest pierwszym z ESP i innymi bajerami. Niestety na śliskim tak jeżdżę, że muszę się postarać, żeby sprawić aby ESP zadziałało :E Z ASR już łatwiej jest, turbinka swoje robi - ile razy mi gaz odcinało :E
Nie zgodzę się z tym, że na mokrej kostce autem bez ABS hamuje się jak na mokrym asfalcie. Mam okazję po tej samej kostce jeździć od 14 lat w każdych warunkach. Nawet ruszanie jak na lodzie, gdy mokro.
Z ABS trzeba uważać na piachu, asfalcie typu tarka itp, a najważniejsze to sprawne zawieszenie, dzięki któremu jak najmniej koła po dziurach będą skakać.
Z ABS wykonasz manewr omijający, bez różnie może być...

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834072 Wysłany: 09 Lut 2018, 00:12; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
I ja nie chcę auta bez ABS , ESP , ASR 8)

[ Dodano: 09 Lut 2018, 00:12 ]

Kostka granitowa surowo-łupana starego typu , takie odcinki starej drogi ,najczęściej miedzy starymi kamienicami miast wtedy występują anomalie abs :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834074 Wysłany: 09 Lut 2018, 00:14; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1715
Pomógł: 43
w/g mnie abs jest dala ludzi którzy od początku zaczynali już przygodę za kółkiem z tym systemem a jeżeli ktoś zaznał prawdziwego samochodu robionego dla prawdziwych kierowców i zdążył się przyzwyczaić do braku abs to nie jest mu w żadnym stopniu potrzebny ten system podam przykład teraz śmigam autami z abs chociaż tego nie chcę droga do domu jest bardzo stroma jak jechałem cc 1.1 do roboty po zaśnieżonej drodze jadąc normalną prędkością to miałem pewność że wcisnę hamulec i zatrzymam się przed skrzyżowaniem teraz jade puntem czy pandą z prędkością 5 km/h z duszą na ramieniu czy abs się przypadkiem nie włączy i czy nie przestrzele skrzyżowania tyle z mojej strony ABS JEST DLA PANIKARZY ZA KIEROWNICĄ KTÓRZY WIDZAC PRZESZKODĘ NA DRODZE WCISKAJĄ W PODŁOGĘ HAMULEC NAWET NA ŚLISKIEJ NAWIERZCHNI

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834077 Wysłany: 09 Lut 2018, 01:04; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1567
Pomógł: 9
cedec1 napisał(a):
hamulec i zatrzymam się przed skrzyżowaniem teraz jade puntem czy pandą z prędkością 5 km/h z duszą na ramieniu czy abs się przypadkiem nie włączy i czy nie przestrzele skrzyżowania

Przy tej prędkości i niższej ABS nie działa :P Dlaczego o tym nie wiesz? :E I tu wychodzi nieznajomość działania systemu :!: Instrukcje trzeba czytać :D

[ Dodano: 09 Lut 2018 00:01 ]

cedec1 napisał(a):
a jeżeli ktoś zaznał prawdziwego samochodu robionego dla prawdziwych kierowców i zdążył się przyzwyczaić do braku abs to nie jest mu w żadnym stopniu potrzebny

Tu się mylisz, jestem przykładem, który uważa, że jest to mi potrzebne. Do tego jest to zabezpieczenie przed zrobieniem kwadratowych kół :E

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834078 Wysłany: 09 Lut 2018, 01:32; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1715
Pomógł: 43
krowka, no nie stety nie jest to dla mnie pomieszkał byś w górach to inaczej byś pisał wielu się ze mną zgodzi

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834079 Wysłany: 09 Lut 2018, 01:46; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12299
Pomógł: 45
Ja powiem tyle, że 0 gwiazdek to są jakieś jaja ;) To ma budę lepszą niż część innych dzisiejszych samochodów.... i porównywalną z większością. Widocznie ktoś doszedł do wniosku, że w tej kwestii nie można już nic poprawić... i gwiazdki odznaczają kto władował w std. więcej elektroniki... no ale co jak co wolę mieć dzwona w punto niż w większości dzisiejszych innych samochodów ;) IMO 1 gwiazdka się należy.... podnadto euroncap poza zderzeniem bocznym ze sztywnym słupem dla mnie nic nie znaczy.... lepiej testuje IIHS ;) Widać jak większość eu aut jest robiona pod euroncap ;) przy "moderate overlap test" jest bdb, a przy "small overlap test" jest rzeźnia... a tutaj wychodzi jak na prawdę mocna jest buda... bo absorbować energię kontrolowanymi strefami zgniotu to teraz prawie każdy potrafi :lol: :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834080 Wysłany: 09 Lut 2018, 01:48; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1567
Pomógł: 9
ipIV napisał(a):
lepiej testuje IIHS Widać jak większość eu aut jest robiona pod euroncap przy "moderate overlap test" jest bdb, a przy "small overlap test" jest rzeźnia

Dokładnie, 500X lepiej wychodzi w IIHS niż w EuroNCAP (tylko 4 nic nie znaczące gwiazdki) :D

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834081 Wysłany: 09 Lut 2018, 01:50; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12299
Pomógł: 45
https://www.youtube.com/watch?v=-BTkqwL_3-c :E :E :E 5 gwiazdek euroncap :E :E :E :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834089 Wysłany: 09 Lut 2018, 12:31; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 195
Pomógł: 3
krowka napisał(a):
Herezje kolega szerzy. Od utrzymania osi jazdy przy hamowaniu jest EBD, ESP może dodatkowo pomóc. Kropka że sprawnym ABS/EBD nie ma prawa postawić bokiem przy hamowaniu.
Hamowanie pulsacyjne, weź nie rozśmieszaj ludzi. Do tego murowane postawienie auta bokiem przy zbyt długim przytrzymaniu na hamulcu. Jeździłem różnymi autami bez ABS, z ABS/EBD i teraz wypchanym asystentami autem. Nikt mi kitu nie wciśnie, że z ABS na śliskim jest gorzej. Na czarnym lodzie ABS odcina hamulce? Bez ABS efektywniej siły tarcia się wykorzysta? Człowiek jest szybszy od ABS? Widzę, że nie masz zielonego pojęcia co się działo w UNO przy hamowaniu na czymś takim - gwarantuję Ci, że majty miałbyś pełne!
Kolego, ja nie przekonam Ciebie, a Ty mnie ;). Widocznie mamy odmienne doświadczenie co do tych systemów i do aut bez ABS. Nie chcę się upierać przy swoim, ale tylko powtórzę za wikipedią:
Cytuj:
"W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania, np. gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności[6]."
Sam napisałem, że obecnie nie wyobrażam sobie auta bez ABS/ESP/ASR, ale nie zmienia to faktu, że głównym celem tych systemów NIE JEST skracanie drogi hamowania, tylko utrzymanie sterowności. Od tego są systemy pokroju BAS/EBA (Emergency Brake Assist). I nie wiem, co się działo w Uno (bo nie jeździłem), ale wiem co się działo w ciężkim, tylnonapędowym Polonezie (bo na takim zdobywałem doświadczenie). Przy odrobinie wprawy kontrolowanie tego kloca na ośnieżonych i oblodzonych powiatowych drogach wcale nie było trudne, ani nieprzewidywalne. Natomiast pierwsza zima z GP to był dla mnie dramat, zanim przyzwyczaiłem się do tych wszystkich systemów. Dziś nie wyobrażam sobie jeżdżenia Polonezem :hahaha:

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgłowe, listwy boczne, podłokietnik
Dołożone: czujniki parkowania, tempomat, lotka, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834092 Wysłany: 09 Lut 2018, 17:23; 
 Temat postu: Re: 0 gwiazdek dla punto euro ncap
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
krowka, Nikt mi kitu nie wciśnie, że z ABS na śliskim jest gorzej. następnie napisałaś że że głównym celem tych systemów ( abs) NIE JEST skracanie drogi hamowania ?..... no wiec właśnie Ty lubisz jak ci droga hamowania ciągnie w nieskończoność, oczywiście w pewnych okolicznościach, inni nie :E :E :E
i TU JEST PIES POGRZEBANY :E :E :E .

Co DO UNO miałem uno 1.4 75 km czy 70 jakoś tak i powiem Ci ze był całkiem fajny palił 5 l wciągał nosem na światłach takich pacjentów jak golfy 1.6 i inne 1.4. Co do jazdy zima to było o wiele lepiej niż innych CIĘŻKICH AUTACH i z przyspieszaniem i hamowaniem a abs i innych systemów nie miał dawał wiele frajdy potrafił na 2 biegu zmielić oponami przy szybkiej redukcji . I mimo ze miałem inne auto, to jak konkretnie zasypało to wolałem uno jechać do pracy niż innym autem zresztą kto maił uno 1.4 lub cc 1.1 wie jak to zapierd.:)

Oczywiście ze teraz wole auto z wszystkimi systemami zresztą nie mamy już wyboru, nie produkują aut bez:)
lecz tylko zwracam uwagę ze dobry kierowca tego typu wynalazków wcale nie potrzebuje .

Skoro nawiązałeś do poloneza a wiec tylno napędowych pojazdów, przykład z życia wzięty parę dni temu jak były intensywne opady śniegu widziałem na autostradzie jak mercedes E W212 na lekkim łuku przy prędkości ok 90 km po dodaniu gazu wykonał piękny PIRUET :E i zatrzymał się na barierce obcierając cały bok :E widziałem co się działo dokładnie bo tak się składa ze to ja jechałem za nim kropkiem :E i migałem mu światłem by zjechał bo się ślimaczył .
Widać było jak gwałtownie przyspieszył po kilku sekundach miał lekki uślizg tylnych kół po czym swoimi kontrami manewrami i co tam jeszcze robił doprowadzał ze przez chwile jak go obracało jechał przodem do mnie :E Hamowałem delikatnie nawet ABS nie zadziałał . I teraz pomysł ile ten W212 miał na pokładzie super hiper systemów ?? nie wiem czy to wina automatu ze on depnął mocniej automat zredukował stracił przyczepność , bo zakładam ze jak ktoś ma merca to raczej opony zimowe miał :E .
Nawet mi trochę głupio było po tym :E ze niepotrzebnie mu siedziałam na ogonie :E :E :E no ale bez jaj kropek nie był na granicy przyczepności, nie tracił kontroli ,nie znosiło go, po prostu chciałem by zjechał, bym do tych 110 mógł przyspieszyć .
Sam się zastanawiałem jak to się mogło stać ze taki merc i jego systemy nie zadziałały ?

[ Dodano: 09 Lut 2018, 16:25 ]

krowka, przepraszam wkradł się błąd to kolegaMarianKoniuszko, napisał że że głównym celem tych systemów ( abs) NIE JEST skracanie drogi hamowania .

[ Dodano: 09 Lut 2018, 16:38 ]

...........i sie z z nim zgadzam
Co nie zmienia faktu że abs nie jest po to by skracał drogę hamowania .......... no wiec właśnie :E jak pisałem powyżej Ty lubisz jak ci droga hamowania czasem się wydłuża , oczywiście w pewnych okolicznościach, inni nie :E :E :E .

Tu jednak na koniec dyskusji:) pragnę zwrócić uwagę ze rozsądny a przy okazji dobry kierowca czy ma ABS czy Nie , potrafi zapanować nad pojazdem głównie z uwagi ze nie dopuści na drodze do sytuacji podbramkowej :) .
Natomiast przykład z przed kilku dni z tym mercedesem dowodzi że żaden system nie zastąpi zdrowego rozsądku .I zbytnie ufanie tym wspomagaczom :E tylko usypia naszą czujność i poczucie bezpieczeństwa .

............Bo kiedyś uno w ten zakręt wchodziłem przy 60km teraz w fiacie 500 wchodzę 90 hm ...... itd ....... fizyki się nie oszuka , a systemy często działając niezauważalnie powodują złudne poczucie bezpieczeństwa .

No takie moje przemyślenia ahahahah na ten temat:)

[ Dodano: 09 Lut 2018, 16:45 ]

Kamillo, sam się zastanawiam dla czego poduszka odpaliła przy tam małej prędkości a w punto nie .

[ Dodano: 09 Lut 2018, 16:57 ]

cedec1, Tak jak pisałeś w Twojej okolicy to jedyne systemy jakie człowiek potrzebuje to.......... quattro.....4 motion........xdrive ......panda 4x4 haahahahahaha
a nie abs :) i tu się zgadzam tam jest w zimie problem z ruszeniem z miejsca :E a hamowanie to zbyt odległy proces ahahah by nim się przejmować tym bardziej z abs:) :D
MIAŁEM KILKA RAZY TAKA SYTUACJE ze jadać pod górkę jakiś system mi redukował moc silnika i zatrzymywałem się w połowie mimo że miałem odczucie ze jak by mi nie zredukował mocy to bym się nakoś z tym poślizgiem kół skrobał na oblodzone wzniesienie co gorsza ba dole gdy chciałem się rozpędzić by nabrać prędkości inny system mi na to na pozwalał :hahaha:

Powinien być centralnie wyłącznik wszystkich systemów :> TAKI WIELKI WYŁĄCZNIK i nie taki że niby wyłączone esp a ona dalej działa :) KOMPLETNA DEZAKTYWACJA WSZYSTKIEGO . I wtedy wszystkie niedowiarki by mogły się przekonać jak to jest :)

[ Dodano: 09 Lut 2018, 17:23 ]

Zresztą mieliśmy przykład jak napakowane systemami BMW serii 760Li High Security , 6.0 V12 544 KM,750 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1500 obr./min. :E :E :E na autostradzie A4 wyleciało z trasy po przebiciu, nieprzebijanej specjalnej opony :E a proszę pamiętać ze tam nie było strasznej prędkości choć by z uwagi na to ze ten model ma prędkość ograniczoną elektronicznie do 210 km/h .

Na prostym odcinku drogi pękła opona, która nie miała prawa ulec zniszczeniu. :E systemy które miały zapobiegać by po pęknięciu NIEPĘKAJĄCEJ opony ahahah pojazd zachował tor jazdy jakoś nie zadziałały ahahahah wiec jak to jest z tymi systemami ? Skoro to wszystko niby jest a jak jest potrzebne i tak nie zadziała?

To jak z telefonem komórkowym kiedyś bateria mi trzymała 14 dni i miałem po prostu to czego oczekiwałem TELEFON:) teraz mam niby telefon, co się wiesza co chwile od tego wszystkiego czego nie potrzebuje mieć w telefonie haahahah i bateria mi wytrzymuje max 14 ale godzin:) wiec tak naprawę kiedy były lepsze telefony teraz czy 14 lat temu ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO