You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 17:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #120629 Wysłany: 30 Kwi 2008, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 87
Mój błąd, nie 6-7 a jeden litr na biegu jałowym, nie wiem skąd mi się te 7 litrów wzięło :)

Auto najoszczędniej jeździ przy 2-3k obr/min, tak piszą w gazecie v-zine

andrew_1982 - ja tak samo jeżdże, bardzo często wrzucam jałowy bo to poprostu wygodne, noga odpoczywa, tak samo często przy skręcaniu wrzucam jałowy... takie przyzwyczajenie.
Poza tym tak jak Ty muszę się nauczyć hamować silnikiem, chociaż często wrzucam jałowy i dojeżdżając np. do świateł auto zwalnia i pod koniec hamuje pedałem.

stax - niszcze sprzęgło gdy trzymam je w połowie by auto mi nie zgasło na jedynce (bo do ziemi nie trzeba), czy niszcze je wrzucając jedynke przy ruszania.

Aha - wrzucać na luz można bez wciskania sprzęgła?

A mam takie pytanie, podczas staniu w korku, ile może palić jazda na sprzęgłe? Często gdy auta powoli się posuwają wrzucam dwójke i puszczam pedały i auto samo się kula na sprzęgle...

_________________
Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #120632 Wysłany: 30 Kwi 2008, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Lisu, andrew_1982: na luzie się nie jeździ. Jeśli chodzi o spalanie to na luzie auto pali jakąś tam symboliczną ilośc paliwa, natomiast gdy turla się na włączonym biegu (im wyższym tym dalej będzie się turlać) to nie pali nic, ponieważ brak wciśniętego gazu = brak podawania paliwa ( a silnik krokowy pracuje tylko przy sprzęgle i na luzie).

Sprzęgło jak trzymasz wciśnięte to się niszczy - owszem, mniej niż na półsprzęgle ale bardziej niż jakbyś je w spokoju zostawił :E

Wrzucać na luz bez sprzęgła nie wolno bo można skrzynię poniszczyć.

Odnośnie jazdy w korku - pali w zasadzie tyle co na luzie, bo cały czas tylko silnik krokowy podaje wtedy paliwo, ale wtedy właśnie sprzęgło najbardziej dostaje po tyłku.

[ Dodano: 30 Kwi 2008 19:52 ]
Dodatkowo jeszcze odnośnie jazdy na luzie - czemu nie powinno się tak robić?
- jak masz bieg, to zawsze w razie czego możesz szybko dodać gazu
- na biegu hamujesz silnikiem, więc w razie nagłego hamowania hamujesz odrobinę efektywniej
- mniejsze spalanie

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120643 Wysłany: 30 Kwi 2008, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
Cytuj:
Dodatkowo jeszcze odnośnie jazdy na luzie - czemu nie powinno się tak robić?
- jak masz bieg, to zawsze w razie czego możesz szybko dodać gazu
- na biegu hamujesz silnikiem, więc w razie nagłego hamowania hamujesz odrobinę efektywniej
- mniejsze spalanie

dodac gazu to nie jest problem wrzucic bieg
jak jedziesz na luzie z gorki to na biegu jalowym nie hamujesz a silnik hamuje czyli predzej bedziesz musial dodac gazu
czy mniejsze spalanie to niewiadome bo nikt tego nie mierzyl :)
czy sie hamuje efektywniej to tez watpie bo punto raczej abs nie ma wiec jesli na biegu jalowym wsisniesz hamulec to bedzie jakas tam sila hamowania a jesli masz bieg to we wczesnej fazie hamowania auto bedzie chcialo jechac do przodu poniewaz wal bedzie jeszcze dawal moc na kola wiec to czy auto mniej pali jadac tak a tak to kazdy ma swoje przekonanie :)

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120649 Wysłany: 30 Kwi 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 89
STax ciekawa teoria z tym brakiem spalania paliwa z włączonym biegiem bez gazu , w/g tego na biegu jałowym też nie powinno być żadnego zużycia skoro nie wciska się pedału przyspieszenia .

_________________
Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120653 Wysłany: 30 Kwi 2008, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
A jak przyjdzie zima to nawyk jezdzenia na luzie z gorki wejdzie Ci w krew i ciekawe jak wyhamujesz na oblodzonej nawierzchni.

I np w naglej sytuacji policz sobie ile czasu zajmnie ci wcisniecie sprzegla, wrzucenie biegu i dodanie gazu. Napewno wiecej niz wcisniecie tylko gazu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120668 Wysłany: 30 Kwi 2008, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
misiu7231: na luzie nie spala paliwa? To czemu silnik nie gaśnie? To właśnie na biegu go nie spala bo koła wtedy napędzają silnik, a komputer już dobrze wie, czy bieg jest włączony i czy sprzęgło wciśnięte :E
To nie teoria tylko fakt, poczytaj sobie na necie...

raxon: owszem, testy spalania przeprowadzane przez czasopisma motoryzacyjne wykazują, że jazda na biegu może być o ok 0,5 litra oszczędniejsza niż turlanie się na luzie (w zależności od trasy).
Wogóle twoje argumenty, sory, ale są takie troszkę... hmm... od chłopka-roztropka (bez obrazy).
Wrzucenie biegu zajmuje jakiś ułamek czy nawet całą sekundę, a to czasem może decydować o być albo nie być...
To samo z hamowaniem - wał nigdzie auta nie pcha, bo jak jedziesz na biegu bez gazu to przecież zwalniasz... (a punto z abs też występują, chociaż to już bez znaczenia).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120675 Wysłany: 30 Kwi 2008, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 87
STax napisał(a):
Lisu, andrew_1982: na luzie się nie jeździ. Jeśli chodzi o spalanie to na luzie auto pali jakąś tam symboliczną ilośc paliwa, natomiast gdy turla się na włączonym biegu (im wyższym tym dalej będzie się turlać) to nie pali nic, ponieważ brak wciśniętego gazu = brak podawania paliwa ( a silnik krokowy pracuje tylko przy sprzęgle i na luzie).


Ale auto "trulać" się może bez końca, jazda na sprzęgle to jest, to jest to samo czego uczą poczas nauki jazdy do cofania na łuku. Na płaskiej drodze nie dodając gazu a podnosząc pedał sprzęgła można ruszyć auto i potem jechać na nim, i o to pytam ile wtedy pali, myśle że to będzie ekologiczne bo stojąc w korku na jedynce trzyma się sprzęgło i dodaje gazu co zwiększa spalanie

STax napisał(a):
Sprzęgło jak trzymasz wciśnięte to się niszczy - owszem, mniej niż na półsprzęgle ale bardziej niż jakbyś je w spokoju zostawił :E

Ale nie moge go zostawić bo jak mam wrzucony bieg i nie rusze sprzęgła to mi auto zgaśnie

STax napisał(a):
Odnośnie jazdy w korku - pali w zasadzie tyle co na luzie, bo cały czas tylko silnik krokowy podaje wtedy paliwo, ale wtedy właśnie sprzęgło najbardziej dostaje po tyłku.


Sprzęgło nie dostaje po dupie bo jazda na sprzęgle polega na puszczaniu go lekko aż auto ruszy a potem sprzęgło całkiem się puszcza i auto jedzie na sprzęgle, a kiedy jesteśmy rozpędzeni to gdy się ma wrzucony bieg i zostawi się podniesione sprzęgło (przy wolnej jeździe - korki) to auto jedzie już wtedy na sprzęgle.

STax napisał(a):
Dodatkowo jeszcze odnośnie jazdy na luzie - czemu nie powinno się tak robić?
- jak masz bieg, to zawsze w razie czego możesz szybko dodać gazu
- na biegu hamujesz silnikiem, więc w razie nagłego hamowania hamujesz odrobinę efektywniej
- mniejsze spalanie


Jeżdże na luzie przy zakrętach i dojeżdżaniu do świateł, mały sytuacji tuytaj gdzie trzeba dodać gazu, a w razie nagłego hamowania człowiek automatycznie wciska pedał hamulca a nie myśli o redukcji biegu :wink:

Tacowski napisał(a):
A jak przyjdzie zima to nawyk jezdzenia na luzie z gorki wejdzie Ci w krew i ciekawe jak wychamujesz na oblodzonej nawierzchni.

I np w naglej sytuacji policz sobie ile czasu zajmnie ci wcisniecie sprzegla, wrzucenie biegu i dodanie gazu. Napewno wiecej niz wcisniecie tylko gazu.


A lekko wciskając hamulec nie można wyhamować, w czym jest lepsze hamowanie silnikiem jeśli nie wciskamy hamulca do ziemi? Co do gazu, jw.:
Jeżdże na luzie przy zakrętach i dojeżdżaniu do świateł, mały sytuacji tuytaj gdzie trzeba dodać gazu.


Może trochę się rozpisujemy ale ciekawa dyskusja jest, z której nie wiem jak wy ale ja mogę wiele wyciągnąć więc proszę o odpowiadanie :)

_________________
Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120677 Wysłany: 30 Kwi 2008, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Problem w tym Lisu, że chcesz dyskutować z faktami a na taką dyskusje zwyczajnie nie mam ochoty...

Odpowiem jeszcze raz na twoje wątpliowści:
1 - sprzęgło i spalanie w korku - naprawdę, to czy dodasz przy ruszaniu tą odrobinę gazu czy nie ma minimalny wpływ na spalanie, więcej zaoszczędzisz jadąc w trasie o 10km/h wolniej, natomiast sprzęgło się zużywa i kropka

2 - hamowanie - tak jak mówisz, w razie nagłego hamowania wciskasz hamulec i tyle. Tylko, że jak jesteś na biegu, to hamujesz odrobinę lepiej, bo hamuje też silnik. Nie musisz redukować (chociaż to jeszcze poprawia hamowanie), nawet na 5. biegu jakiś zysk z tego jest

3 - przyspieszanie - argument, że mało jest takich sytuacji to niestety żaden argument, bo po prostu w momencie kiedy będziesz musiał przyspieszyć (choćby ten jeden jedyny raz w życiu) może być za późno...

4 - jazda z górki - zalecane jest hamowanie silnikiem poprzez redukcję biegu - koła cały czas sie kręcą, więc nie wpadasz w poślizg (tzn jest to mniej prawdopodobne niż gdy hamujesz hamulcem na luzie).

Błagam, nie każcie mi tego jeszcze raz tłumaczyć... Jeśli chodzi o technikę jazdy to pomijając już nawet praktykę, stronę teoretyczną znam bardzo dokładnie - dużo literatury, uwagi ojca z 25 letnim doświadczeniem za kierownicą i bdb moim zdaniem gostek na kursie prawa jazdy zostawili w mojej głowie to co trzeba, zresztą sprawdzone potem na drodze.

[ Dodano: 30 Kwi 2008 22:14 ]
A właśnie takie pytanie mi przyszło do głowy - jak długo macie prawka (lata i przejechane km)? Lisu, raxon, misiu7231?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120686 Wysłany: 30 Kwi 2008, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 87
Ja jestem czysty teoretyk i rozwiałemś moje wątpliwości co do hamowania i przyśpieszania.

Cytuj:
natomiast sprzęgło się zużywa i kropka

Tu poproszę o jakiś link z opisem budowy i działąnia sprzęgła bo tutaj jestem zielony i nie ma sensu żeby się wypowiadał, poprostu zdaje mi się że jeśli jade na sprzęgle (czyli wogóle nie naciskam na pedał sprzęgła) to się ono nie zużywa bo go nie używam...

Więc prosze o jakiś link do opisu budowy i działania sprzęgła i czy może mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie "działa" jazda na sprzęgle, czemu auto jedzie skoro nie dodajemy gazu...?

Bo kiedy mam jechać 15 na godzine z powodu kolejki do ronda to czasami wole puścić wszystke pedały i auto samo mi jedzie niż trzymać noge na sprzęgle by mi nie zgasło i dodawać gaz co jest mniej wygodne)

_________________
Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120704 Wysłany: 01 Maj 2008, 00:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Tak ciekawie piszecie to naprawdę można by pomyśleć że samochody to raz perpetuum mobile a raz pożeracze energii. Ale zaczniemy od początku:
1. Jazda na biegu jałowym jest nie nieekonomiczna. Normalnie gdy puszczamy gaz powiedzmy na 5tym biegu przy prędkości ok 100km/h silnik nie spali ani jednej kropelki a zwalnia minimalnie co jest pozytywne przy dojeździe do zakrętu przed którym trzeba zwolnić, wrzucając luz i wciskając hamulec to poza tym paliwem które spala silnik by podtrzymać prace i by nie zgasł zużywają się również hamulce. Na luzie jeździ się w samochodach z gaźnikami chociaż to i tak jest sprzeczne z przepisami.

2. Błędne jest stwierdzenie że puszczając gaz silnik nie pali paliwa gdyż od ok 1300rpm włączają się wtryskiwacze i silnik ponownie zużywa paliwo. Tak więc gaz można puszczać do ok 1,5krpm a po niżej albo redukcja albo luz.

3. Wie ktoś z wypowiadających się jakie ma zadanie silnik krokowy? Ma za zadanie utrzymać obroty na takim poziomie by silnik nie zgasł, jak już silnik się rozgrzeje to ma trzymać obroty ok 800rpm. Ten kto uważa że ruszanie bez wciśnięcia gazu jest ekonomiczne niech pomyśli raz jeszcze. Puszczasz sprzęgło, krokowiec bardziej się uchyla by cylindry nabrały więcej powietrza, więcej powietrza to więcej paliwa, czyli ruszając bez wciśnięcia zużywamy tyle samo (jak nie więcej) paliwa niż gdy wciskamy pedał gaz. Pomijam czas jaki poświęcamy na ruszenie.

4. Podczas stania/turlania raczej dużej różnicy nie zrobi czy będziemy ciągle się przemieszczać czy stawać-ryszać-stawać itd. Ale jadąc powolutku na pierwszym biegu nie dość że auto mniej spali to i sprzęgło oraz skrzynia dostaną mniejsze baty.

5. Stwierdzenie że wał będzie pchać silnik jest w ogóle ciekawe. raxon wiesz może po co jest wał? Nawet koło zamachowe nie powoduje by jak to stwierdziłeś "dawało moc". Jak puścisz gaz to silnik jeszcze wchodzi na obroty czy od razu obroty spadają?

6. Teraz kwestia sprzęgła. Każde wciśnięcie sprzęgła powoduje tarcie okładzin o koło. Nie ma znaczenia czy całkowicie wysprzęglisz czy nie, przy każdym wciśnięciu i puszczeniu pedału okładzina się ściera. Ale łożysko dostaje w dupę przy każdym dotknięciu pedału sprzęgła co prowadzi do przyspieszonych wymian sprzęgła. Stwierdzenie że sprzęgło dostaje tak samo po tyłku podczas turlania się na biegu i machania sprzęgłem jest tak samo denne jak stwierdzenie z napędzaniem wału...

7. Kolejna kwestia hamowanie. Kto słyszał o wypadku autokaru w Alpach w którym zginęło sporo osób? Zastanawiał się ktoś może jaki błąd popełnił kierowca? Zawiniła technika? Otóż nie. Jak ktoś uważał na kursie na prawo jazdy to była uwaga że podczas zjazdu z górki wrzucamy taki sam bieg za jakim byśmy myśleli podjeżdżać. I to był podstawowy błąd kierowcy. Jakby zredukował na dość niski bieg powiedzmy na dwójkę albo nawet na jedynkę autokar by jechał z prędkością do 20-40km/h. A tak włączył luz bo tak się jeździ "normalnie" i hamulcem hamował i przy zjeździe o sporym nachyleniu i odpowiedniej długości hamulce musiały się spalić i odmówić posłuszeństwa. Jakie były skutki każdy wie. I właśnie dla tego na zjazdach należy włączyć niski bieg a nie włączyć luz i wierzyć hamulcom.
Co do śliskich nawierzchni i hamowania silnikiem to naprawdę ten kto uważa że silnikiem zahamuje wcześniej niż ten kto korzysta z hamulców ma naprawdę płytką wyobraźnie. Kto nie wierzy niech sam spróbuje.
Również w błędzie jest ten kto uważa że wciskając pedał hamulca w podłogę z dużym piskiem opon i kupą dymu jest najskuteczniejsze niech się popuka w głowę. Kłaniają się podstawowe prawa fizyki. Współczynnik tarcia toczonego jest zawsze większy niż współczynnik tarcia kinetycznego. I właśnie dla tego podczas hamowania na granicy uślizgu jest skuteczniejszy niż pedał w podłogę (pomijam ABS bo to pierwszy przypadek).

8. To kto ile lat jeździł jest nie daje poza prestiżem który można sobie wsadzić gdzieś głeboko. Co z tego że ktoś ma 25 lat doświadczenia za kółkiem skoro w ciągu ostatnich 10-15 lat technika mocno poszła do przodu, czyli w ostatnich 5-10 latach większość miała z nią styczności, a i warunki na drogach też są całkiem inne? Inaczej jeździ maluch i inaczej np. nasze Punciaki. Równie dobrze (przykład z IT) można powiedzieć że osoba która ma kompa od 5 lat i po tych 5tu latach przesiadła się z DOSu na Viste i 3 miesiące siedzi na tym systemie zna się na kompach jak nikt. Ktoś uważa inaczej?

9. Jeszcze kwestia tematu czyli do jakich obrotów. To wszystko zależy od różnych czynników jak od np. danej nawierzchni, warunków atmosferycznych, pochylenia grogi itd. a przede wszystkim od samochodu, bo jak można mówić że benzyniaki powinno się kręcić do tych 3krpm skoro np. CC 700 trzeba kręcić dość wysoko a inne wozy np. z silnikiem V8 5.0 i mocą w okolicach 300KM można biegi zmienić już przy 1,5krpm? Nie ma złotego środka. I te artykuły są tworzone raczej dla lajków niż dla użytkowników o już pewnej wiedzy. Do artykułów należy zawsze podchodzić z dużą rezerwą bo mało zdarza się być takich z którymi można by polemizować.

Tyle odnośnie mojej wiedzy i doświadczeń. Jak ktoś chce ze mną polemizować zapraszam by pisano na gg. Jak będę miał czas to chętnie się pokłócę ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120724 Wysłany: 01 Maj 2008, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W sumie widzę, że w większości mnie poparłeś, kilka punktów, w których się niezgadzamy rozpisałeś chyba tylko z przekory :E

a) nigdzie (bo odczytuję to jako skierowane do mnie) nie napisałem, że silnikiem zahamuje się wcześniej niż hamulcem - napisałem, że silnik+hamulce jest lepszy niż same hamulce.

b) zgadzam się, że przy puszczonym gazie silnik nie pali paliwa tylko do pewnych obrotów bo to logiczne (chociaż nie wiem czy to akurat 1300obr/min, po prostu nie mam takich inf.)

c) przy wciśniętym całkiem sprzęgle okładzina aż tak bardzo nie cierpi, ale wtedy docisk mocno pracuje

d) doświadczenie w latach i przejechanych km ma znaczenie, owszem, technika się zmienia ale pewne zasady (np hamowanie silnikiem właśnie) się nie zmieniają.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120730 Wysłany: 01 Maj 2008, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
To co napisałem nie było kierowane do żadnej osoby. Wszystko jest pisane odnośnie podzielonych zdań i nie wpełni prawdziwych stwierdzeń.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120745 Wysłany: 01 Maj 2008, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 89
STax ja nie napisałem , że na luzie auto nie spala paliwa , za to Ty napisałeś , że na włączonym biegu bez gazu tak się dzieje co jest nie prawdą .
Natomiast zgadzam się w pełni z wypowiedzią jaką przedstawił dzikidaniel i która wyczerpuje temat moim skromnym zdaniem .

_________________
Punto II 1,2 8V SX 5d rok prod. 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120763 Wysłany: 01 Maj 2008, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
misiu7231: jest prawdą, dopóki auto jedzie a obroty nie spadną poniżej tych powiedzmy 1300 obr/min...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120773 Wysłany: 01 Maj 2008, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 87
dziki skończył temat :) :thumleft:

_________________
Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120845 Wysłany: 01 Maj 2008, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
lachu007 chcesz mieć najmniejsze spalanie to chodź na pieszo to bardzo oszczędne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120858 Wysłany: 01 Maj 2008, 18:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
mariano italiano napisał(a):
lachu007 chcesz mieć najmniejsze spalanie to chodź na pieszo to bardzo oszczędne.

Chciałbym byś pokazał jak się chodzi pieszo1 50km dzniennie ;)
Takie komentarze naprawde są co najmniej dziwne by nie powiedzieć że obraźliwe...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120861 Wysłany: 01 Maj 2008, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2008,
Posty: 20
Cytuj:
chcesz mieć najmniejsze spalanie to chodź na pieszo to bardzo oszczędne.

o to to :-)

_________________
Punto SX 1,2 85KM 16V 1998r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #121090 Wysłany: 02 Maj 2008, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Dziwne pytania i dziwne komentarze :D metoda jest prosta kupić coś z silnikiem diesla co spala 5 litrów na setkę do tego ropa kupiona na lewo i jedziesz za darmo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #121312 Wysłany: 03 Maj 2008, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
mariano italiano napisał(a):
Dziwne pytania i dziwne komentarze :D metoda jest prosta kupić coś z silnikiem diesla co spala 5 litrów na setkę do tego ropa kupiona na lewo i jedziesz za darmo.

Genialne rozwiązanie!! Terak 5l/100km palą niektóre nowe silniki w małych autach czy jakieś HDI. Teraz lej tanie paliwo z nieznanego źródła i zamiast oszczędności masz wydatki. I tak rocznie spalisz przy przebiegach 30kkm ze 100-200l mniej za to na ratowanie silnika wyrzucisz z 15kzł...
Czy to jest dziwne pytanie gdy ktoś się pyta jak ograniczyć spalanie? Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #121360 Wysłany: 03 Maj 2008, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Dlatego ropę kupuje się z dobrego źródła :D z dużymi silnikami duże auta też palą 5l/100


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122318 Wysłany: 05 Maj 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: mazowsze:)
Rejestracja: 10 Mar 2008,
Posty: 553
Panowie poczytałem wasze wypowiedzi i widze że macie podzielone zdania.....
Powiem tak, polecam kurs ECO- DRIVE które przeprowadza firma renault na terenie swoich placówek.....
To rozwieje wasze wątpliwości.......


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122338 Wysłany: 05 Maj 2008, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
RAFI86 jeśli pokażą mi jak się jeździ Punciakiem by spalanie było poniżej 4,2l/100km to z chęcią skorzystam z takiego kursu. A taki kurs może dać co najwyżej podstawy.
PS a dla czego akurat firme renault reklamujesz jak są i inne szkoły jazdy ekonomicznej?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122446 Wysłany: 06 Maj 2008, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
dzikidaniel napisał(a):
RAFI86 jeśli pokażą mi jak się jeździ Punciakiem by spalanie było poniżej 4,2l/100km to z chęcią skorzystam z takiego kursu. A taki kurs może dać co najwyżej podstawy.
PS a dla czego akurat firme renault reklamujesz jak są i inne szkoły jazdy ekonomicznej?


Zerujesz licznik przy 80 km/h rozpędzasz auto na 5 biegu do 100, potem puszczasz gaz i zwalniasz na biegu. Robiłem wtedy 25 km/l.

Taki żarcik, ale działa (niestety na bardzo krótkim dystansie) :-)

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122448 Wysłany: 06 Maj 2008, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Już lepiej jechać jednostajnie te 80km/h i zejdziesz poniże 4l/100km. Ja zrobiłem 140km na 6l, normalna trasa, prędkość do 100km/h. A i przy dolewaniu paliwa jeszcze przelalem...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO